2012-01-20, 23:46
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rirobban
ÖSK har värvat Armend Alimi!
En mycket duktig mittfältare som senast spelat i den kroatiska högstaligan.
En tenknisk, snabb och stark innermittfältare. Ser också ut att ha bra speluppfattning och andra goda kvalitéer. Denna spelare kommer ÖSK att få stor nytta av, det är jag övertygad om!

Känns som en väldigt stabil värvning. Fått goda omdömen överallt där jag har läst samt att det är en spelare ÖSK tittat på under en längre tid.
Citera
2012-01-20, 23:55
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Det var ju någon MFF-supporter som försökte övertyga sig om att MFF hade ens en minsta chans att värva honom... 15 miljoner för en delvis begränsad ytterback med bara en ordinarie säsong (då han inte var särskilt dominant under hösten heller) är riktigt jävla bra. Bara inte styrelsen går bananas på att försöka värva David Elm för de pengarna...

Jag tycker Kalmar gör en helt fantastisk affär om siffrorna stämmer. Hur bra han än är så är 15 miljoner för en ytterback helt sanslöst i Allsvenskan.

David Elm...
Citera
2012-01-20, 23:58
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag tycker Kalmar gör en helt fantastisk affär om siffrorna stämmer. Hur bra han än är så är 15 miljoner för en ytterback helt sanslöst i Allsvenskan.

David Elm...

Håller med, 15 miljoner är helt galet.
Citera
2012-01-21, 00:42
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogie
Sixten kommer se till att ÖSK kommer bestå till 99% importerade finnar. Kicka Sixten vore en bättre lösning och plocka lite underifrån och de andra kommunlagen istället.
Ditt enorma finlandshat har spårat ur för länge sen. Har du redan glömt hur mycket Sixten blev hyllad 2010? Hat förblindar sägs det....
Citera
2012-01-21, 08:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Ditt enorma finlandshat har spårat ur för länge sen. Har du redan glömt hur mycket Sixten blev hyllad 2010? Hat förblindar sägs det....
Du skulle ju hålla dig till Helsingin Sanomat, skidfinne! Sixten var bra för något år sen ja men det var mest för att spelarna var bra då men nu har han ju sett till att importera alla sina landsmän till ÖSK och då går det åt helvete så det är dags för hemtransport för finnen.
Citera
2012-01-21, 09:52
Medlem
kostymnisses avatar
Beträffande ÖSK och alla spelartapp är iaf känslan för mig som inte följer det lokala snacket i Örebro som att problemet ligger i att det även högre upp än Sixten är "för många kockar". För många som vill bestämma och det slutar med lite smärre kaos.
Vad beror detta på? Känslan man hade för nåt år sen bara var att Ösk var en välmående förening efter åren i superettan.
Citera
2012-01-21, 11:16
Medlem
Blavitts mittfalt 2012. Sella,PH,Sobralense,Nordin,Elmar,JJ,Allansson,Sana ,(barken) ...
Ar nan for mycket. Lagg till SmalSeb som kanske kommer tillbaks i juni.. Blir tuff konkurens om platserna pa mitten.. Forwards Hysen,Soder,Per,Stiller(barken) DMKarlsson som jag personligen tror kan bli hur bra som helst kan nog blomma ut lite iar.. Det ar val endast i Backlinjen som det ar lite for klen konkurans 6 gubbar om 4 platsen dar endast Salo och Kjetil kanns som givna pa hoger resp mittback...Stahre kommer att fa lite att laborera med...
Citera
2012-01-21, 11:30
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gbgdanne
Blavitts mittfalt 2012. Sella,PH,Sobralense,Nordin,Elmar,JJ,Allansson,Sana ,(barken) ...
Ar nan for mycket. Lagg till SmalSeb som kanske kommer tillbaks i juni.. Blir tuff konkurens om platserna pa mitten..
Jag kan se en hel del problem här. Eller i alla fall två.. Många kvalitetspelare som konkurerar om ett fåtal platser och två av dessa spelare är av väldigt tveksam karaktär. Det är en rätt stor risk Gerzic och Sobralense kommer få sitta en hel del på bänken, vad kommer hända då? Jag är långt ifrån säker på att det var några bra värvningar, skulle inte bli förvånad om dom snarare gör laget sämre.
Citera
2012-01-21, 11:46
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag kan se en hel del problem här. Eller i alla fall två.. Många kvalitetspelare som konkurerar om ett fåtal platser och två av dessa spelare är av väldigt tveksam karaktär. Det är en rätt stor risk Gerzic och Sobralense kommer få sitta en hel del på bänken, vad kommer hända då? Jag är långt ifrån säker på att det var några bra värvningar, skulle inte bli förvånad om dom snarare gör laget sämre.

Gerzic för 8.5 miljoner "mycket tid på bänken". Det har jag svårt att tro!
Citera
2012-01-21, 11:47
Medlem
Vicious_s avatar
Grattis till Gerzic. I form är han en av de bästa i serien.
Hans förra år var dåligt, det märktes speciellt när man tappade Bedoya då de kompletterade varandra perfekt.
Citera
2012-01-21, 12:14
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogie
Du skulle ju hålla dig till Helsingin Sanomat, skidfinne! Sixten var bra för något år sen ja men det var mest för att spelarna var bra då men nu har han ju sett till att importera alla sina landsmän till ÖSK och då går det åt helvete så det är dags för hemtransport för finnen.
Vad jag vet så har Sixten importerat en finne sen 2009....Riski.....som dessutom blev framröstad som bästa spelaren förra året
Citera
2012-01-21, 12:28
Medlem
FinalTwelves avatar
Hur mycket Kostade Gerzic? 8,5 miljoner låter som ett överpris av dess like!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in