2012-01-21, 12:42
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinalTwelve
Hur mycket Kostade Gerzic? 8,5 miljoner låter som ett överpris av dess like!
Han har inte presenterats än. Till en början snackades det om 8,5 miljoner, men de senaste jag hörde var kring 5 miljoner.
Citera
2012-01-21, 14:14
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASBO
Som IFK förening nr. 17 ber man ödmjukt IFK förening nr.39 att sluta lipa och byta namn om det inte passar sig att dela.

Fast det stämmer inte, längre.

För det första härstammar Blåvitt från den ursprungliga göteborgska kamratkretsen som bildades 1895 med kretsnummer 6 och som var verksam ända fram till åtminstone pingsthelgen 1904. I princip är dagens IFK Göteborg bara en återupplivning av denna krets. För det andra omdanade man för övrigt kretsnumreringen år 1942 och Blåvitt fick då kretsnummer 11.

/feldgrau
Citera
2012-01-21, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Vad jag vet så har Sixten importerat en finne sen 2009....Riski.....som dessutom blev framröstad som bästa spelaren förra året
Riski har du ju fått svar om av annan FB:are men måste få fråga dej, var tror du Denis Abdulahi kommer ifrån?

Du är en jävla idiot och jag säger det igen, håll dig till nån finsk jävla sajt istället, för svensk idrott kan du inte ett skit om i alla fall!
Citera
2012-01-21, 14:38
Medlem
Petesamprass avatar
Skönt att blivit av med Caio Mendes!

Läste på twitter att IFK:s Bruno Santos ryktas vara påväg till AIK.
Om det stämmer, vad fan ska AIK med honom till?
Citera
2012-01-21, 14:42
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Gerzic för 8.5 miljoner "mycket tid på bänken". Det har jag svårt att tro!
För det har aldrig hänt förut att en spelare man köpt för dyra pengar har hamnat på bänken? Men som sagt det är inte bara han. Sobralense konkurrerar förmodligen i första hand med Gerzic och Selakovic, beroende på hur Stahre ställer upp laget. Jag har svårt att se att Selakovic placeras på bänken i 90% av matcherna, alltså kommer någon av Sobralense/Gerzic hamna rätt mycket på bänken.
Citera
2012-01-21, 14:54
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
För det har aldrig hänt förut att en spelare man köpt för dyra pengar har hamnat på bänken? Men som sagt det är inte bara han. Sobralense konkurrerar förmodligen i första hand med Gerzic och Selakovic, beroende på hur Stahre ställer upp laget. Jag har svårt att se att Selakovic placeras på bänken i 90% av matcherna, alltså kommer någon av Sobralense/Gerzic hamna rätt mycket på bänken.
Tror snarare Sobralense hamnar ute på vänsterkanten.
Citera
2012-01-21, 15:21
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petesampras
Skönt att blivit av med Caio Mendes!

Läste på twitter att IFK:s Bruno Santos ryktas vara påväg till AIK.
Om det stämmer, vad fan ska AIK med honom till?

Han är väl inte längre i IFK: s ägo dock? Men ja, om det stämmer så undrar jag också vad fan han ska göra hos oss. Tjock är han väl också?
Citera
2012-01-21, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Han är väl inte längre i IFK: s ägo dock? Men ja, om det stämmer så undrar jag också vad fan han ska göra hos oss. Tjock är han väl också?

Måste va Finspångs AIK va??

Bruno Santos skrev på för 3,5 år 2010. Han tillhör i alla högsta grad klubben då han fortfarande får månadslön. Han har knappt spelat pga skador och taskig inställning.

Kanske kan vara något för AIK dock. Ny tränare, ny miljö och nytt förtroende. Kanske kan de få fart på den gamla målsprutan.

Caio Mendes, som gick till Brage, tror jag mycket på om han håller sig borta från vänsterbacksplatsen.
Citera
2012-01-21, 15:30
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jorå, Bruno Santos har tyvärr kontrakt t.o.m. 2013. Han bara går runt och kostar pengar, platsar inte ens på bänken...
Jag ser honom gärna i AIK men jag tvivlar starkt på det där ryktet!
Citera
2012-01-21, 15:40
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Jorå, Bruno Santos har tyvärr kontrakt t.o.m. 2013. Han bara går runt och kostar pengar, platsar inte ens på bänken...
Jag ser honom gärna i AIK men jag tvivlar starkt på det där ryktet!

Tja... med tanke på att vi skickade en bättre brasse till Kina nyligen, så är det nog inte så sannolikt. Men har ju hänt annorlunda saker förut.
Citera
2012-01-21, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Jag ber om ursäkt att jag missade honom. Kan vara för att han var utlånad ett tag förra året för han inte platsa i ösk. Faktum kvarstår dock......2 värvade finnar sett över 3 säsonger är ganska långt ifrån att "värva alla sina landsmän". Enligt dig så är det väl just ALLA finnar i ösk som gjort att det gått mindre bra på slutet.
Att använda orden kunnande och svensk idrott i samma mening när det gäller dig borde det vara spöstraff på.
Nä ta och drick upp den sista folkölen nu och gå ut på stan och slå ihjäl nån finne då din avundsjuka verkar vara på bristningsgränsen.
Finnjävel, ni är bland de sämsta i hela världen på fotboll så håll er till bobollen istället! Och att du inte kan ett skit om fotboll i allmänhet och ÖSKs finnar i synnerhet är ju ett faktum. Finnar har varit inne och vänt i laget, det har varit finnar på test, det har oftast funnits minst två finnar i varje match på plan, de åker till Finn-helvete-land varenda gång på träningsläger och det bara för att de valt floppen Sixten som verkar vara besatt av sitt hemland, precis som du.
Citera
2012-01-21, 19:48
Medlem
Om Nordin varvas, skulle jag tro pa foljande mittfalt.
Sobra-Nordin-PH-Sana Sana tror jag blir den som kommer att sla igenom riktigt iar. Sella far nog vara beredd pa banken mest. Eftersom jag tror att vi kommer att spela ett 4-4-2 med ett lag som vill aga boll. Inte sla langa bollar pa hysenpojken, eller inlagg stup i kvarten som ar Sellas starka sida. Det kommer att bli mer korta instick som Sobra,Nordin som ar mer bollskickliga kommer gora. Sen kommer Allansson och Sana kampa om vansterkanten. har svart att se var Barkroth kommer att fa spela nanstans. Sen har Elmar varit min favorit, lite av en Nordin lightversion..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in