2011-10-26, 22:31
Medlem
souvlaki6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerthon
Jag har alltid drömt om att få skrika okvädningsord till invandrare, gärna i grupp också samt kasta ägg på dem. Dessa dalmasar lever min dröm och jag tycker dom ska få fortsätta att göra det.
Sedan nar ligger Boras i Dalarna? Ifall du ska bo i Sverige ska du fan lara dig geografin. Ak hem, din javla apa!
Citera
2011-10-26, 22:34
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Borås känsliga integrationsprocess är hårt ansatt efter att frispråkiga Boråsare gång efter annan deklarerar för somalier att de är negrer.

En noggerflock beståendes av en vuxen hona, en vuxen hanne samt sex stycken avkommor har till sin stora förvåning stött på ett grannskap där grannarna inte hymlar med vad de tycker om flocken.

Chockord som neger och apa förekommer mot somalierna.

Det frispråkiga grannskapet startade även en namninsamling för att få bort den kulörta flocken från gården.

Allt detta gör förstås att integrationen är mycket chockad i Borås.

http://www.bt.se/nyheter/boras/hatbrotten-mot-afrikaner-okarbr-%283001156%29.gm

Hur påverkar detta den känsliga integrationsprocessen i Borås?
Någon som bor där som kan berätta hur integrationen känner sig just nu?
Är svenskarna där för dåliga på att integreras till den nya och avsevärt mycket mer spännande kulturen?
Kan en värdegrundskonsult lösa situationen?
Fler synpunkter på denna chocksituation?
Jag känner att historian får tala självmant.
Det finns en strukturell diskriminering i dagens Sverige mot utlandsfödda, muslimer och mörkhyade framför allt. Den rasismen måste vi bekämpa, jag föreslår att vi arbetar i förebyggande syfte.
Man skulle exempelvis starta en central ungdom-mötesplats i centrala Borås där (Väldigt förenklat!) svenskars barn och invandrares barn kan träffas och fördomar kan krossas. Spännande möten manar till nya ideér som ska vidare utveckla Sverige för det är trots allt Sveriges framtid vi talar om.
Citera
2011-10-26, 22:36
Medlem
Emerthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av souvlaki6
Sedan nar ligger Boras i Dalarna? Ifall du ska bo i Sverige ska du fan lara dig geografin. Ak hem, din javla apa!

Jag trodde det stod Borlänge, jag var allt för upphetsad av de goda nyheterna att jag inte la märke till detta. Borås ligger i Västergötland.
Citera
2011-10-26, 22:40
Medlem
Crawzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoppsmäll
Tycker DU ja, jag tycker att det var utmärkt formulerat

Så sa man om homosexuallitet förr. Och säger ännu idag i vissa länder, där det är dödsstraff på det i några av dem.

Slutsatsen på det är att snart ses rasism som en sund tanke i de upplysta delarna av världen.

//SS

Nej, rasism är ekvivalent med hat, och hat är aldrig sunt.

Titta bara på svaren i den här tråden, en outbildad ursäkt till människa med för mycket fritid startar (ännu) en tråd, och vips som det är har du två sidor fulla med hatpropaganda. Kan du verkligen titta mig i ögonen och säga att det här är sunt?

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-nr1
Borde detta bötfällas? Är du seriös?
Som någon sa triumfkortet att skrika rasist!
Du tror att denna familj är oskyldig och ett helt grannsamhälle började skrika saker mot dom?

Jag skulle gå med på om det va ombytta roller eller att en person började skrika att dom skulle åka hem men jag köper inte att alla skulle göra det.

Det spelar väl ingen roll vad människorna gjorde?
Påstår du att man i ett civiliserat land skall börja skyffla glåpord (dessutom i grupp, dubbelmoral?) mot specifika individer, oavsett vad de kan ha gjort för att förtjäna det?
Senast redigerad av Crawz 2011-10-26 kl. 22:44.
Citera
2011-10-26, 22:44
Medlem
Glutamines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Det finns en strukturell diskriminering i dagens Sverige mot utlandsfödda, muslimer och mörkhyade framför allt. Den rasismen måste vi bekämpa, jag föreslår att vi arbetar i förebyggande syfte.
Man skulle exempelvis starta en central ungdom-mötesplats i centrala Borås där (Väldigt förenklat!) svenskars barn och invandrares barn kan träffas och fördomar kan krossas. Spännande möten manar till nya ideér som ska vidare utveckla Sverige för det är trots allt Sveriges framtid vi talar om.

Skulle nog sluta med personrån,våldtäkter och annat mysigt om den här tanken med central ungdoms mötesplats infriades. Vilka fördomar är det som ska krossas menar du? Snarare sanningar som du vill krossa och leva en AB och expressen värld.
Citera
2011-10-26, 22:45
Medlem
Citat:

Svenska barn och invandrarbarn träffas ju överallt, så vad menar du? De går ju i samma skolor osv.
Citera
2011-10-26, 22:50
Medlem
Mad monks avatar
Citat:

Är det då inte bäst att hålla vita och negroida folkslag sepererade då då denna diskriminering verkar oundviklig?
Citera
2011-10-26, 22:52
Medlem
Jag bor hellre med "negrer" eller mörkhyade som jag föredrar att kalla dem (då jag är en civiliserad människa) än med massa rasister. Det finns en anledning varför ni läser utbildningar som industri eller fordon eller jobbar på en lokal industri som tillverkar betongväggar, bär tröjor med svenska flaggan och röstar på Sverigedemokraterna. Ni är idioter, ni vet inte bättre. Ni är avundsjuka för att ni är så otroligt misslyckade människor som måste skylla eran uselhet på något annat.

Jag påstår inte att allt är perfekt med invandringen i Sverige, men inte fan beter jag mig som en idiot. Det är nästan så man kan jämföra judeförföljelsen med muslimer snart.
Citera
2011-10-26, 22:52
Medlem
Orzions avatar
Det belyser vikten av det antirasistiska arbetet. Ska vi nå målet i ett fritt, harmoniskt och fredligt mångkulturellt Sverige med öppna gränser måste vi arbeta ännu mer än vad vi gör idag för att minska rasismen i samhället. Som människor har vi alla ett ansvar att stoppa rasismen, om det stämmer som skrivs vilket vi rimlgtvis får utgå ifrån om inget pekar i annan riktning är det inget annat än fruktansvärt, att detta kan ske i Sverige 2011 är inget annat än djupt tragiskt
Citera
2011-10-26, 22:54
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glutamine
Skulle nog sluta med personrån,våldtäkter och annat mysigt om den här tanken med central ungdoms mötesplats infriades. Vilka fördomar är det som ska krossas menar du? Snarare sanningar som du vill krossa och leva en AB och expressen värld.
Va?
Citat:
Ursprungligen postat av ModMerc
Svenska barn och invandrarbarn träffas ju överallt, så vad menar du? De går ju i samma skolor osv.
Gör dom verkligen det?
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Är det då inte bäst att hålla vita och negroida folkslag sepererade då då denna diskriminering verkar oundviklig?
Oundvikligt är det inte alls. Det som skapar rasism är okunskap, fördomar och förutfattade uppfattningar om andra människor. Dessa verklighetsfrånvända vyer krossas när man får en personligkontakt med en muslim, det vill jag lova.
Citera
2011-10-26, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hogsander
Jag bor hellre med "negrer" eller mörkhyade som jag föredrar att kalla dem (då jag är en civiliserad människa) än med massa rasister. Det finns en anledning varför ni läser utbildningar som industri eller fordon eller jobbar på en lokal industri som tillverkar betongväggar, bär tröjor med svenska flaggan och röstar på Sverigedemokraterna. Ni är idioter, ni vet inte bättre. Ni är avundsjuka för att ni är så otroligt misslyckade människor som måste skylla eran uselhet på något annat.

Jag påstår inte att allt är perfekt med invandringen i Sverige, men inte fan beter jag mig som en idiot. Det är nästan så man kan jämföra judeförföljelsen med muslimer snart.

Muslimer har nog tagit på sig den rollen nu. Det är bara en tidsfråga innan Zyklon B kommer in i bilden.
Citera
2011-10-26, 23:00
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogsander

Och du bor då i rosengård förmodar jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in