2011-11-06, 15:34
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerbJon
Nära hälften betyder inte övervägande majoritet. Går du på lågstadiet fortfarande eller? Detta är så jävla typiskt för er hetsare... Jesus fucking christ.. Lögnare och hetsare, det är allt ni är. Och ni tror ni kommer vinna mark? Vilka idioter tror ni att ni kommer lura med er i era sjuka jävla kampanjer egentligen?

Hahahahaha! Jag älskar när ni gång på gång bara gör bort er. Det blir bara mer och mer pinsamt ju mer tiden lider.. Underbart!! Underhållning på hög nivå!
Är osäker på vad du menar, men menar du alltså att somalier INTE har en arbetslöshet på över hälften, och att denna kaskad av smörja är riktad mot en som påpekade det?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=2826741
"Där är somalierna den grupp som haft svårast att komma in i det svenska samhället, främst om man ser till hur situationen ser ut på arbetsmarknaden. Knappt 18 procent har ett arbete."

En arbetslöshet på 82% alltså.
Citera
2011-11-06, 17:42
Medlem
Jag har bott i ganska invandrartäta områden, speciellt under tonåren . Umgås med en hel del invandrare, främst då europeiska sådana, men även syrianer, kurder etc. Utifrån egna upplevelser ser jag somalierna som den mest isolerade gruppen. Gruppen som beter sig som flockdjur, som alltid behöver sina homeboys eller " sisters" i närheten. Annars vågar de knappt öppna truten. De är riktigt dryga då de rör sig i grupper. De verkar heller inte ha någon strävan alls efter att lära känna svenskar eller assimileras i övrigt. Bland de somalier jag bekantar har ytterst få föräldrar som arbetar/arbetat. Resten, gissar jag(xD), går på socialbidrag. De tycks alltid ha familjer på cirka 10 barn minimum och de uppför sig allmänt drygt. Som när man står i kön på Willys, då jävlar ska en fet somaliebrud tränga sig förbi en helt respektlöst. Ahja, det är mina observationer iallafall.
Citera
2011-11-07, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Är osäker på vad du menar, men menar du alltså att somalier INTE har en arbetslöshet på över hälften, och att denna kaskad av smörja är riktad mot en som påpekade det?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=2826741
"Där är somalierna den grupp som haft svårast att komma in i det svenska samhället, främst om man ser till hur situationen ser ut på arbetsmarknaden. Knappt 18 procent har ett arbete."

En arbetslöshet på 82% alltså.

Nej. Och ni verkar missa en mängd faktorer vad gäller dessa siffror. Fast vill man ha en anledning att hata någon är det ju bara att göra det. Varför letar ni ens orsaker? Det är väl bara att hata på? Ingen som hindrar er alls.

T.ex har det inte gått så illa för Somalier på andra platser runt om i världen. Detta kan exempelvis härledas till Sveriges sätt att ta sig an flyktingar/invandrare från andra länder. Detta är inte en förklaring i sig utan en av de många anledningar till att det ibland blir siffror i statistiken som du och dina gelikar kan hänga upp er på och få en anledning till att bara få häva ur er skit och pissa på vissa grupper. Judar, bögar, somalier, utvecklingsstörda... The list goes on.. Och det finns ju bara en sak ett göra.. Tycka synd om er. Små stackare utan självkänsla som måste hacka på folk som redan ligger ner. Fy fan vad ynkligt.
Citera
2011-11-07, 00:52
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Nej. Och ni verkar missa en mängd faktorer vad gäller dessa siffror. Fast vill man ha en anledning att hata någon är det ju bara att göra det. Varför letar ni ens orsaker? Det är väl bara att hata på? Ingen som hindrar er alls.

T.ex har det inte gått så illa för Somalier på andra platser runt om i världen. Detta kan exempelvis härledas till Sveriges sätt att ta sig an flyktingar/invandrare från andra länder. Detta är inte en förklaring i sig utan en av de många anledningar till att det ibland blir siffror i statistiken som du och dina gelikar kan hänga upp er på och få en anledning till att bara få häva ur er skit och pissa på vissa grupper. Judar, bögar, somalier, utvecklingsstörda... The list goes on.. Och det finns ju bara en sak ett göra.. Tycka synd om er. Små stackare utan självkänsla som måste hacka på folk som redan ligger ner. Fy fan vad ynkligt.
Om du la lite mindre tid på att (ganska klumpigt och utan finess) smäda allt och alla som har en annan åsikt än dig, och istället la lite mer tid på att förklara vad du menar, så skulle trådarna du skriver i vara jävligt mycket lättare att läsa.

I detta fall: Vilka mängder av faktorer är det som missats gällande siffrorna? Förklara! Motivera! Visa källor! Då kanske det till och med går att få till en vettig diskussion. Var har det gått så mycket bättre för somalier som grupp? Varför går det så mycket sämre för somalier som grupp än exempelvis iranier eller thailändare? Förklara, motivera, källhänvisa!
Citera
2011-11-07, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Om du la lite mindre tid på att (ganska klumpigt och utan finess) smäda allt och alla som har en annan åsikt än dig, och istället la lite mer tid på att förklara vad du menar, så skulle trådarna du skriver i vara jävligt mycket lättare att läsa.

I detta fall: Vilka mängder av faktorer är det som missats gällande siffrorna? Förklara! Motivera! Visa källor! Då kanske det till och med går att få till en vettig diskussion. Var har det gått så mycket bättre för somalier som grupp? Varför går det så mycket sämre för somalier som grupp än exempelvis iranier eller thailändare? Förklara, motivera, källhänvisa!

Det behöver jag inte. De har redan legat uppe åtskilliga gånger. Min poäng är att de som tänker såhär idiotiskt och hatiskt VÄLJER bort dessa påvisningar och fakta som står skriven och inriktar sig på futtiga siffror som de plockar ur sitt sammanhang för att få andra att börja hata. Våldsspiralen är i full gång.

Detta kommer aldrig upphöra. Därav har jag noll lust att ens börja försöka förändra dessa människor. De får komma på det själva. Jag kan enbart beklaga mig över deras tasiga självkänsla och noll insikt i vare sig själva eller samtiden.
Citera
2011-11-07, 01:16
Medlem
Inget svar på det Kaiser? Självklart inte. Kan vidare också påpeka att så fort källor redovisas lyckas peronerna i fråga alltid på något sätt att få det till att dessa källor är fel på just dessa punker. Hur detta går till är för mig helt obergripligt men så här ser det alltså ut. Det enda som återstår är alltså att bara idiotförklara. Alla tvingas in i hörn och meningslösheten är total. Det är som en jävla religion full av fanatiker. Hur fan ska man reagera?
Citera
2011-11-07, 01:32
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Det behöver jag inte. De har redan legat uppe åtskilliga gånger. Min poäng är att de som tänker såhär idiotiskt och hatiskt VÄLJER bort dessa påvisningar och fakta som står skriven och inriktar sig på futtiga siffror som de plockar ur sitt sammanhang för att få andra att börja hata. Våldsspiralen är i full gång.

Detta kommer aldrig upphöra. Därav har jag noll lust att ens börja försöka förändra dessa människor. De får komma på det själva. Jag kan enbart beklaga mig över deras tasiga självkänsla och noll insikt i vare sig själva eller samtiden.
Men du beklagar dig ju över att andra inte visar siffror, trots att de siffrorna presenterats gång på gång. Om du förväntar dig det av andra, borde du då inte föregå med gott exempel? Om du inte är intresserad av genuina diskussioner och bara är ute efter att få använda I&I som din personliga papperskorg för uppdämt hat mot personer och åsikter du inte gillar, så föreslår jag att du håller dig härifrån.

Alla vet vad du anser om dem, och alla har sett ditt ordförråd angående olika invektiv. Du kommer liksom ingen vart med det, och framstår som både obildad och ignorant. Folk är beredda att diskutera sakligt med dig, varför inte ta den chansen? Är du rädd att bli överbevisad? Om inte, vad är då problemet? Du kan ju till och med övertyga någon om att de har fel! Ta chansen!
Citera
2011-11-07, 01:37
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Inget svar på det Kaiser? Självklart inte. Kan vidare också påpeka att så fort källor redovisas lyckas peronerna i fråga alltid på något sätt att få det till att dessa källor är fel på just dessa punker. Hur detta går till är för mig helt obergripligt men så här ser det alltså ut. Det enda som återstår är alltså att bara idiotförklara. Alla tvingas in i hörn och meningslösheten är total. Det är som en jävla religion full av fanatiker. Hur fan ska man reagera?
Jag sitter inte här dygnet runt och väntar på att du ska skriva. Källkritik är fullt normalt, och något alla borde ägna sig åt. Det tillhör basics idag, vilket du säkert också vet. Eller är det så att du blir arg när någon visar att siffrorna inte visar det du vill att de ska visa?

Om du är så övertygad om att du har rätt, så förstår jag faktiskt inte varifrån all ilska kommer. Det är ju bara att låta kunskaperna tala för sig självt! Personligen försöker jag att alltid vara saklig och korrekt, och se till att jag har backning för mina påståenden i form av siffror, statistik, artiklar eller empiri. Kan inte säga att jag lyckas alla gånger, men de flesta är ganska mottagliga för sakliga argument, speciellt när de inte kan motbevisa dem.

Så kom igen nu, lägg bort ilskan, sänk garden och våga prata om sakfrågorna. Vi behöver fler debattörer på den invandringsvänliga sidan här på I&I.
Citera
2011-11-07, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnyssel
Pallar inte och vägrar gilla läget men min lösning är en helt annan än din. JAg VÄGAR dock börja döma människor enbart på basis av deras hudfärg, nationalitet, etnicitet, religion, sexuell inriktning... Ja, du vet, allt det där som många här kallar fär naivt dravel. Jag har inte "otillfrågad bjudits in av våra politiker" utan har MKT medvetet röstat på partier som är för invandring och - må dina tänder skallra av rädsla/ilska - det s.k. mångkuturella misslyckandet.

Du får nu således skörda vad du har sått.

Jag gör det ganska enkelt för mig, jag börjar med att ta reda på vad jag tycker om mest och vad som är viktigt för mig i livet. Det som hotar/skadar, eller riskerar att förstöra det jag tycker om blir det som jag ska motarbeta.

Det handlar alltså inte om att hata något utan anledning, utan som en konsekvens av att jag värnar om det jag tycker om.
Citera
2011-11-07, 11:13
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:

Du häver ur dig en kaskad av löjligheter som tydligen ska föreställa förolämpningar och hittar på massa trams du påstår att jag står för. Vart har du kommit?

Du menar att en arbetslöshet för invandrargruppen somalier på 82% beror på "en mängd faktorer", men berättar inte en enda. För mig räcker det att veta att somalier har denna höga arbetslöshet, och att de får mer hjälp än alla andra invandrargrupper, som lyckas avsevärt bättre, lustigt nog exakt beroende på vilken del av världen de kommer ifrån.

Vi kan härmed konstatera:
1. Vissa invandrargrupper är en börda ekonomiskt och kriminellt
2. Andra invandrargrupper är inte en börda ekonomiskt och kriminellt

Istället för att du ska fortsätta tro på dina påhittade skäl som du tydligen menar är orsaken till att jag motsätter mig invandring av vissa folk, så kan jag förklara själv istället:

Jag vill ha en bra framtid för mig, min familj, mina eventuella barn, mina nära och mitt folk. Invandring av vissa folkslag innebär en avsevärd försämring, jag önskar inte en försämring för Sverige av ovan listade anledningar.

Att det går lite mindre sämre för somalier i andra delar av världen spelar ingen roll, de är fortfarande den sämsta invandrargruppen vart du än tittar i världen, och är alltid en börda. En orsak till att de inte är lika värdelösa i tex USA beror nog på att länder som USA ställer stora krav på vilka invandrare som får komma in, och tar inte in närapå lika många som vi, som bekant så ställer vi inga krav överhuvudtaget, det är knappt så att grovt kriminella invandrare utvisas. Därmed sållar USA bort de mest värdelösa somalierna, sen har landet enormt många mer invånare än vi så de gör inte lika stor skada, och dessutom har inte USA ett stort välfärdssystem som vi vilket gör att somalier inte blir en lika stor börda ekonomiskt.
Citera
2011-11-12, 02:18
Medlem
Citat:
Men du beklagar dig ju över att andra inte visar siffror, trots att de siffrorna presenterats gång på gång. Om du förväntar dig det av andra, borde du då inte föregå med gott exempel? Om du inte är intresserad av genuina diskussioner och bara är ute efter att få använda I&I som din personliga papperskorg för uppdämt hat mot personer och åsikter du inte gillar, så föreslår jag att du håller dig härifrån.

Alla vet vad du anser om dem, och alla har sett ditt ordförråd angående olika invektiv. Du kommer liksom ingen vart med det, och framstår som både obildad och ignorant. Folk är beredda att diskutera sakligt med dig, varför inte ta den chansen? Är du rädd att bli överbevisad? Om inte, vad är då problemet? Du kan ju till och med övertyga någon om att de har fel! Ta chansen!

Folk (de flesta) är inte alls intresserade av att diskutera här. Så fort man tar upp något som ruckar på människors åsikter eller inställning blir det tyst i rutan eller en massa tjafs. Varför tror du man enbart blir förbannad? Nej, det enda man kan göra är väl att försöka stjäla deras tid ett tag genom att göra dem förbannade eller trötta.
Citera
2011-11-12, 02:23
Medlem
Citat:
Jag sitter inte här dygnet runt och väntar på att du ska skriva. Källkritik är fullt normalt, och något alla borde ägna sig åt. Det tillhör basics idag, vilket du säkert också vet. Eller är det så att du blir arg när någon visar att siffrorna inte visar det du vill att de ska visa?

Om du är så övertygad om att du har rätt, så förstår jag faktiskt inte varifrån all ilska kommer. Det är ju bara att låta kunskaperna tala för sig självt! Personligen försöker jag att alltid vara saklig och korrekt, och se till att jag har backning för mina påståenden i form av siffror, statistik, artiklar eller empiri. Kan inte säga att jag lyckas alla gånger, men de flesta är ganska mottagliga för sakliga argument, speciellt när de inte kan motbevisa dem.

Så kom igen nu, lägg bort ilskan, sänk garden och våga prata om sakfrågorna. Vi behöver fler debattörer på den invandringsvänliga sidan här på I&I.

Det är inte alls så som du beskriver. Jag blir överbevisad ibland, men av fel sort pga olika ideologiska inställningar, inte pga faktafel eller liknande. När man då börjar diskutera på en mer mänsklig nivå, tar allt tålamod slut för motparten kan inte uppvisa annat än ignorans och uppkäftighet. Återigen, varför tror du man blir förbannad? Bara ur tomma luften eller?

Vad som händer när man skrivit någonting som stämmer överens med verkligheten är att man får fyra A4 sidor med en massa rappakalja till svar, helt utan relevans. Det enda jag kan få ut av detta är att jag stulit lite av deras tid. Så, ja, jag håller mig mest härifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in