2011-11-06, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Men över 60% som inte har sysselsättning är ju in facto en övervägande majoritet... eller?

Nope. Att nästan hälften av somalierna hade noll i arbetsinkomst 2005 handlade det om. Detta är inte 60% och därför inte övervägande majoritet. De siffror du presenterar är vad? Om du har uppgifter som sätter saken i annat ljus så får jag revidera min ståndpunkt då.
Citera
2011-11-06, 01:05
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerbJon
Nope. Att nästan hälften av somalierna hade noll i arbetsinkomst 2005 handlade det om. Detta är inte 60% och därför inte övervägande majoritet. De siffror du presenterar är vad? Om du har uppgifter som sätter saken i annat ljus så får jag revidera min ståndpunkt då.
Du kan läsa det här inlägget, där någonstans finns även en länk till relevant statistik från SCB.

https://www.flashback.org/sp32855092

Annars får du testa detta:

https://www.flashback.org/sp32337869
Citera
2011-11-06, 01:15
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Nära hälften betyder inte övervägande majoritet. Går du på lågstadiet fortfarande eller? Detta är så jävla typiskt för er hetsare... Jesus fucking christ.. Lögnare och hetsare, det är allt ni är. Och ni tror ni kommer vinna mark? Vilka idioter tror ni att ni kommer lura med er i era sjuka jävla kampanjer egentligen?

Hahahahaha! Jag älskar när ni gång på gång bara gör bort er. Det blir bara mer och mer pinsamt ju mer tiden lider.. Underbart!! Underhållning på hög nivå!
Hehe, här verkar det som jag trampade på en synnerligen öm tå! Vem har skrivit om nära hälften? Jag hänvisar till artikel i GP http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.115816-28-10-07-goteborgs-somalier-ett-folk-i-kris där 7 av 10 somaliska män (70%) tjänar mindre än 5000kr/mån och där nästan alla kvinnorna är bidragstagare... Eftersom deras familjer ser ut som dom gör (korkade, lata, ointegrerbara, muslimer och analfabeter med många ungar) och pk-media öppet erkänner dessa siffror kan man med säkerhet utgå från att nästan samtliga familjer är bidragsberoende... You do the math!

Vad är typiskt? Är jag typisk som påpekar problemen redovisade av GP eller är du som mångkulturvurmare typisk? Kampanjer? Vilka kampanjer? Finns tyvärr inga kampanjer som redovisar de enorma problem som massinvandring av MEA-folk och zigenare innebär. Tyvärr för det generösa och tålmodiga svenska folket som blir bedragna och rövkn*llade gång efter gång...
Citera
2011-11-06, 01:18
Medlem
Citat:
Du kan läsa det här inlägget, där någonstans finns även en länk till relevant statistik från SCB.

https://www.flashback.org/sp32855092

Annars får du testa detta:

https://www.flashback.org/sp32337869

Ok. Då kommer vi till varför det blir så som det beskrivs och vad man kan göra för att stävja dessa problem.

Skiljer vi oss åt som människor om jag berättar för dej att jag ser detta som en utmaning och ett hinder att överstiga och komma till rätta med snarare än ett problem att komma åt genom att sopa det under mattan eller rätt och slätt köra ut dessa individer ur vårt land så vi slipper handskas med dem?
Citera
2011-11-06, 01:21
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ok. Då kommer vi till varför det blir så som det beskrivs och vad man kan göra för att stävja dessa problem.

Skiljer vi oss åt som människor om jag berättar för dej att jag ser detta som en utmaning och ett hinder att överstiga och komma till rätta med snarare än ett problem att komma åt genom att sopa det under mattan eller rätt och slätt köra ut dessa individer ur vårt land så vi slipper handskas med dem?
Jag tycker till skillnad från många andra skribenter här att de som kommit är här för att stanna. Har man tagit fan i båten får man ro honom i land, typ. Däremot skulle jag gärna se en kraftigt begränsad fortsatt invandring under tiden som vi försöker lösa problemen, och det kommer att ta tid.
Citera
2011-11-06, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Hehe, här verkar det som jag trampade på en synnerligen öm tå! Vem har skrivit om nära hälften? Jag hänvisar till artikel i GP http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.115816-28-10-07-goteborgs-somalier-ett-folk-i-kris där 7 av 10 somaliska män (70%) tjänar mindre än 5000kr/mån och där nästan alla kvinnorna är bidragstagare... Eftersom deras familjer ser ut som dom gör (korkade, lata, ointegrerbara, muslimer och analfabeter med många ungar) och pk-media öppet erkänner dessa siffror kan man med säkerhet utgå från att nästan samtliga familjer är bidragsberoende... You do the math!

Vad är typiskt? Är jag typisk som påpekar problemen redovisade av GP eller är du som mångkulturvurmare typisk? Kampanjer? Vilka kampanjer? Finns tyvärr inga kampanjer som redovisar de enorma problem som massinvandring av MEA-folk och zigenare innebär. Tyvärr för det generösa och tålmodiga svenska folket som blir bedragna och rövkn*llade gång efter gång...

Ingen öm tå här. Kunde inte bry mig mindre om denna fråga.

Så PK media agerar helt plötsligt INTE PK, när det handlar om fördelaktiga siffror i er sak? Där finns trots allt en liten tunn grå linje mitt i allt detta svart/vita? Applåder... Ska läsa hela artikeln snart.

Lägg av för fan. Kampanjerna som drivs är givetvis inga organiserade sådana och det vet du mycket väl. Vad jag pekar på är alla rasisters ansvar över situationen i världen idag. Detta har vi redan tagit upp men du fortsätter förneka dessa fakta. JAg förstår att det kan vara svårt att se bortom det man själv vuxit upp i eller varit med om, men vafan? Du verkar ju hyggligt intelligent iaf, hur fan orkar du hålla på med den här skiten år ut och år in? Vart kommer rashetsen ifrån? Det är ju bara så intetsägande..
Citera
2011-11-06, 01:28
Medlem
Citat:
Jag tycker till skillnad från många andra skribenter här att de som kommit är här för att stanna. Har man tagit fan i båten får man ro honom i land, typ. Däremot skulle jag gärna se en kraftigt begränsad fortsatt invandring under tiden som vi försöker lösa problemen, och det kommer att ta tid.

Samma linje som mig alltså. Trevligt, det var allt jag behövde veta.
Citera
2011-11-06, 01:49
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Du frågade om källa på en konstant. Jag påpekar enbart din enfald tack vare detta. Skyll inte på mig.

Jag tror du får sluta med droger, "övervägande majoritet" fick du till, "nära hälften", detta kallar du sen för en "konstant", typisk vänster-slödder retorik.
Om du nu vill föra fram din sak för att övertyga hur "rätt" du har och hur "fel" tex jag har så får du nog komma med något bättre.
Citera
2011-11-06, 01:57
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Samma linje som mig alltså. Trevligt, det var allt jag behövde veta.
Jag är också för assimilation snarare än integration, jag är motståndare till grundlagen om mångkultur, jag anser att DO bör avskaffas och att det måste införas åldersbedömningar av ensamkommande snarast möjligt. Jag anser att vi kraftigt ska dra ner på bidrag, jag anser att fler fritidsgårdar inte löser några problem, och att det behövs hårdare tag mot islamistisk extremism. Minareter bör även i fortsättningen vara förbjudna, och några gigantiska moskéer vill jag inte se i Sverige. Inför förbud mot burka och niqab, ta bort alla religiösa huvudbonader från samhällsfunktioner som är sekulariserade.

Fortfarande överens?
Citera
2011-11-06, 02:09
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Jag är också för assimilation snarare än integration, jag är motståndare till grundlagen om mångkultur, jag anser att DO bör avskaffas och att det måste införas åldersbedömningar av ensamkommande snarast möjligt. Jag anser att vi kraftigt ska dra ner på bidrag, jag anser att fler fritidsgårdar inte löser några problem, och att det behövs hårdare tag mot islamistisk extremism. Minareter bör även i fortsättningen vara förbjudna, och några gigantiska moskéer vill jag inte se i Sverige. Inför förbud mot burka och niqab, ta bort alla religiösa huvudbonader från samhällsfunktioner som är sekulariserade.

Fortfarande överens?

Det var ord och inga visor!
För min del så behövs det bara tilläggas det som står längst ned i mitt inlägg.
Denna familj anser jag vara ett stort misstag att behålla i landet.
Även fadern är bidragstagare när han "jobbar" som tolk för sina klanfränder.
Citera
2011-11-06, 02:46
Medlem
Citat:

Fortfarande överens?

Överens har jag aldrig påstått. Samma linje rent grundläggande och, ja, sansat.

Men:

"DO bör avskaffas och att det måste införas åldersbedömningar av ensamkommande snarast möjligt. Jag anser att vi kraftigt ska dra ner på bidrag, jag anser att fler fritidsgårdar inte löser några problem, och att det behövs hårdare tag mot islamistisk extremism" Men det du beskriver här ser jag mest som en barnslig provokation om jag ska vara ärlig. Men om det är du, so be it. Det är ditt liv.

Vad gäller assimilation och motståndet mot mångkultur, alltså, har svårt att se hur människor kan lägga till med sådant trams. Men det är ju bara jag..

Håller faktiskt med om minareter. Moskéer skiter jag i. Hatar all religion och hoppas den bara dör ut med tiden.. (väl optimistiskt jag vet, men man kan ju alltid hoppas)

Förbjuda kläder? Nej tack, men förbud mot tvång av klädsel, där är jag. Kalla mig konstig.

Samhälls funktioner som är sekulariserade gråzon. Lite svårare fråga, men jag är nästan med dej där. Återigen kopplat till mitt förakt inför religion.
Citera
2011-11-06, 03:01
Medlem
Langelevelivet85s avatar
Väldigt taskigt att ge sig på barnen tycker jag, anledningen till att invandrar barn är stökigare än svenska barn är helt o hållet föräldrarnas fel. Alla barn förjänar ett gott liv oavsett var dem nu än må bo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in