Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Jag är också för assimilation snarare än integration, jag är motståndare till grundlagen om mångkultur, jag anser att DO bör avskaffas och att det måste införas åldersbedömningar av ensamkommande snarast möjligt. Jag anser att vi kraftigt ska dra ner på bidrag, jag anser att fler fritidsgårdar inte löser några problem, och att det behövs hårdare tag mot islamistisk extremism. Minareter bör även i fortsättningen vara förbjudna, och några gigantiska moskéer vill jag inte se i Sverige. Inför förbud mot burka och niqab, ta bort alla religiösa huvudbonader från samhällsfunktioner som är sekulariserade.
Fortfarande överens?
Överens har jag aldrig påstått. Samma linje rent grundläggande och, ja, sansat.
Men:
"DO bör avskaffas och att det måste införas åldersbedömningar av ensamkommande snarast möjligt. Jag anser att vi kraftigt ska dra ner på bidrag, jag anser att fler fritidsgårdar inte löser några problem, och att det behövs hårdare tag mot islamistisk extremism" Men det du beskriver här ser jag mest som en barnslig provokation om jag ska vara ärlig. Men om det är du, so be it. Det är ditt liv.
Vad gäller assimilation och motståndet mot mångkultur, alltså, har svårt att se hur människor kan lägga till med sådant trams. Men det är ju bara jag..
Håller faktiskt med om minareter. Moskéer skiter jag i. Hatar all religion och hoppas den bara dör ut med tiden.. (väl optimistiskt jag vet, men man kan ju alltid hoppas)
Förbjuda kläder? Nej tack, men förbud mot tvång av klädsel, där är jag. Kalla mig konstig.
Samhälls funktioner som är sekulariserade gråzon. Lite svårare fråga, men jag är nästan med dej där. Återigen kopplat till mitt förakt inför religion.