2011-11-12, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Du häver ur dig en kaskad av löjligheter som tydligen ska föreställa förolämpningar och hittar på massa trams du påstår att jag står för. Vart har du kommit?

Du menar att en arbetslöshet för invandrargruppen somalier på 82% beror på "en mängd faktorer", men berättar inte en enda. För mig räcker det att veta att somalier har denna höga arbetslöshet, och att de får mer hjälp än alla andra invandrargrupper, som lyckas avsevärt bättre, lustigt nog exakt beroende på vilken del av världen de kommer ifrån.

Vi kan härmed konstatera:
1. Vissa invandrargrupper är en börda ekonomiskt och kriminellt
2. Andra invandrargrupper är inte en börda ekonomiskt och kriminellt

Istället för att du ska fortsätta tro på dina påhittade skäl som du tydligen menar är orsaken till att jag motsätter mig invandring av vissa folk, så kan jag förklara själv istället:

Jag vill ha en bra framtid för mig, min familj, mina eventuella barn, mina nära och mitt folk. Invandring av vissa folkslag innebär en avsevärd försämring, jag önskar inte en försämring för Sverige av ovan listade anledningar.

Att det går lite mindre sämre för somalier i andra delar av världen spelar ingen roll, de är fortfarande den sämsta invandrargruppen vart du än tittar i världen, och är alltid en börda. En orsak till att de inte är lika värdelösa i tex USA beror nog på att länder som USA ställer stora krav på vilka invandrare som får komma in, och tar inte in närapå lika många som vi, som bekant så ställer vi inga krav överhuvudtaget, det är knappt så att grovt kriminella invandrare utvisas. Därmed sållar USA bort de mest värdelösa somalierna, sen har landet enormt många mer invånare än vi så de gör inte lika stor skada, och dessutom har inte USA ett stort välfärdssystem som vi vilket gör att somalier inte blir en lika stor börda ekonomiskt.

Och du tror så blint på dina "fakta" att du inte bryr dej om att tänka på att andra faktorer också kan spela in. Du uppför dej som en religiös fanatiker helt enkelt. Ber du mig ta reda på detta åt dig? Jag kunde inte bry mig mindre om detta, men jag vet hur människor funkar.. Något du missat?
Citera
2011-11-14, 09:40
Medlem
Jamaicamans avatar
Visst tycka vad man vill om somalier, men att grannarna ger sig på barnen tycker jag är sjukt fegt...
Citera
2011-11-14, 09:45
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicaman
Visst tycka vad man vill om somalier, men att grannarna ger sig på barnen tycker jag är sjukt fegt...

Om du läser tråden så visar det sig att det är somalierna som står för påhoppen och trakaseringen i området sen flera år tillbaka.
Citera
2011-11-14, 11:43
Medlem
MoLoKs avatar
Det är inte mycket vi svenskar kan göra för att rädda somalierna som grupp. Någon slags tvångsassimilation vore väl det bästa men även det skulle ha sina baksidor. Den somaliska kulturen är autistisk till sin art. Den plågas av en mängd problem. Drogmissbruk, islam, ojämlikhet, arbetslöshet (till viss del frivillig sådan), HIV.

Skenskilsmässor är väldigt vanliga. Detta för att få extrabidrag. Var femte somalisk ungdom har tagits av polisen för våldsbrott. Väldigt få har en inkomst som de kan överleva på. Det ser ut såhär över hela världen där somalier har utvandrat, förutom viss afrikanska länder (Sydafrika tex). Ibland försöker PKister sprida myten om de lyckade somalierna i UK, USA och Kanada men den håller inte för en närmare granskning.

Autism är mycket mer vanligt bland somaliska barn än övriga. I Sverige försöker vi låtsas som om vi inte vet någonting om den somaliska kulturen och säger att det beror på D-vitaminbrist. Det är deras mörka hy säger vi, och för lite sol. Det stämmer inte. Även i Israel och USA har personer från samma region mycket oftare autistiska barn. Det har gått så långt så att det på allvar föreslogs att stora insynsskyddade områden skulle byggas dit somaliska kvinnor kunde gå för att vandra i solen utan slöja/hijab.

Somaliernas största problem, det som förstärker alla andra deras problem, är inaveln. Den är så fruktansvärt hög att folkgruppen är utom räddning tills de slutar gifta sig med sina kusiner. Om jag minns rätt så ligger frekvensen på 30-40%.

Somalierna far extra illa i ett bidragssamhälle som Sverige. De är ju pastoralister och bidrag går inte ihop med det kynnet. Då blir det hängmatta till döddagar.
Citera
2011-11-14, 13:30
Medlem
NSOs avatar
Intressant tråd. I synnerhet när man ställer artikelns innehåll mot vittnesmålen från de andra boende.

Det påminner inte så lite om den klassiska boendekonflikten i Kvarteret Flisan någon gång omkring 1970. Då var det zigenare som stökade runt och förklaringen var så klart att konflikten bottnade i de boendes intolerans mot zigenarna- inte zigenarnas socialt oacceptabla beteende mot de boende.

Saxat från http://www.bgf.nu/mangfald/fibk.html:
"I en uppmärksammad studie, 'Kvarteret Flisan', tog också psykologiprofessorn Arne Trankell, uppbackad av socialarbetarna, romernas parti medan grannarnas upprördhet utpekades som rasism. Konflikten var dock inte rasistisk utan en boendekonflikt där grannarnas krav på elementära uppföranderegler helt sattes ur spel av romerfamiljen. När de 25 berörda familjerna (av vilka några också består av invandrare) på ett möte till slut hotar med att kollektivt säga upp lägenheterna och flytta svarar socialchefen att kommunen inte är beroende av dem så de kan gott ge sig iväg"

Samma politiskt korrekta vansinne då som nu.

Det är inte ofta man tar del av nyhetsrapportering som lämnar en så fullständigt förvirrad och i mörkret som den här artikeln gjorde. Nyhetsformatet är det samma som våra politiskt korrekta medier nästan alltid tillämpar i umgänget med så kallade svaga grupper. Upplägget bygger på tanken att när man för ovanlighetens skull kan ge dessa "förtryckta" och "utsatta" människor en av få chanser att berätta om sig själva och om de villkor de lever under- då får ingenting förstöra vinkeln. Inte ens sanningen. Därför utelämnar man sorgfälligt alla uppgifter som sätter det inträffade i ett begripligt sammanhang.

Det visar sig istället att det är tvärt jävla om. Somalierna inte alls är förföljda. Istället är det de som förföljer och besvärar andra boende. Och bostadsbolaget håller på att springa ur sitt skinn för att genom okonventionella och dyrbara lösningar (tilläggsisolering och särskilda insatser för att hålla gårdsplan och trapphus prydliga et cetera, et cetera) begränsa de negativa konsekvenserna av somaliernas närvaro.

Den här familjen borde vräkas. Men i toleransens namn ska såklart alla utom de asociala betala priset. Som vanligt i landet annorlunda.
Senast redigerad av NSO 2011-11-14 kl. 13:43.
Citera
2011-11-14, 13:48
Medlem
DoktorBlutegels avatar
Någon som har kvar korrespondensen med journalisten? Fnyssel verkar ha tagit bort bilderna ifrån sidan sedan insikten om att PK-maskineriet kan vara igång för att brännmärka henne kommit till henne.

Givetvis finns det knappt ett enda ord sanning i denna artikeln. Media gör som vanligt; allt negativt tillskrivs etniska svenskar och de stackars invandrarna i konflikten har aldrig gjort någon nånting ont. En klassisk utspelning av det så kallade rasistkortet - vi har sett det förr och lär se det många gånger igen innan detta mångkulturella vansinne är över.

Andra sidan av detta kort fick vi se idag också. Nu när överfallsvåldtäkterna i Oslo blivit en så stor nyhet kan inte ens PK-media ignorera det längre och således skrevs en nyhet om det. Dock utelämnades det faktum att norska polisen gått ut med att samtliga överfallsvåldtäkter de senaste 3 åren begåtts av invandrare. Märkligt att man utelämnade detta i just svensk media men är snabba på att påpeka etniska svenskars så kallade "rasism". Undra varför?
Citera
2011-11-14, 13:56
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Nej, vi vill inte ha negrer i samhället oavsett hur bra de sköter sig. Åk hem!

Du har givetvis rätt, dom skapar problem och kostnader när dom kommer till Sverige, på hemmaplan dock som tex jordbrukare, kamelskötare eller varför inte barnsoldat så tvivlar jag inte en sekund på deras spetskompetens.

Dom är inte på rätt plats helt enkelt. Klart folk blir förbannade.
Citera
2011-11-14, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cal00
Gud vad hemskt. Helt öppet också.

Som mörkhyad finner jag detta motbjudande. Hoppas dessa blir bötfällda eller något.
Jag hoppas att alla Ni som är mörkhyade inte tar såna här människor på allvar; de är bara "white trash) outbildade och enkelspåriga i största allmänhet.
Citera
2011-11-14, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
Jag är uppväxt i Malmö och Landskrona har även bott i Köpenhamn om det verkar vara status hos herrn eller får man inte utala sig om man bor på landet (vilket jag gör för att slippa mångkulturen så mkt jag kan) att sätta ner foten från början är det enda som gäller och det gäller landet i sin helhet som det är nu så ligge modersvea med röven bar i ett dike blåslagen och ber negrerna *snälla var milda jag är ju så snäll mot er*

Konstaterar bara att det nog är bra att du har få grannar. Ilskan du visar upp fungerar inte i tätbebyggelse. Möjligt att du har rätt i att det gäller att markera tidigt. Sätta ner foten & visa att det är "apförbud" som råder. Med apförbud menar jag förbud mot att leva apa.

Problemet ligger i att jag tror att du hade markerat ditt förakt så fort du fick syn på dem. Då är det ju i själva verket du som hade skapat oroligheterna & osämjan från första början.

Citat:
Sen tror jag det hade varit bra om det blev kravaller så det undersökt djupare vilka orsaker som ligger bakom istället för att säga att alla i området är rasister.

Kravaller hade helt klart livat upp vardagen. Så det låter spännande. Jag hoppas bara verkligen att min bil inte sätts i brand eller förstörs. Då blir jag fruktansvärt upprörd.

Skulle dock inte kalla kravaller för någonting bra.
Citera
2011-11-14, 17:14
Bannlyst
Det kan inte stämma, jag har ju hört från invandrare att alla svenskar är fega bögar som bara knyter näven i fickan hela tiden. Alltså skulle ingen svensk kunna göra en rasistattack mot någon.

Uppenbarligen ljuger alltså dessa somalier.
Citera
2011-11-14, 17:54
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna08
Jag hoppas att alla Ni som är mörkhyade inte tar såna här människor på allvar; de är bara "white trash) outbildade och enkelspåriga i största allmänhet.

Precis Stockholms-Anna. Alla som inte uppskattar den typ av beteende som den här somaliska familjen visat upp är obildat slödder. Självklart är det så! Demokrati är tolerans och tolerans är kärlek. Även asociala somalier har ovillkorlig rätt till sina grannars kärlek. När nazismen växer runt sandlådorna och i trapphusen runt om i det omänskliga och kalla Sverige där man inte ens kan se kärleksgåvan i en påse urin utanför dörren eller ta till sig det glada fredsbudskapet "fula viting"- då måste vi erinra oss Jens Stoltenbergs eviga ord: Om en man kan visa så mycket hat, tänk hur mycket kärlek vi kan visa tillsammans!
Senast redigerad av NSO 2011-11-14 kl. 18:01.
Citera
2011-11-14, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Jag gör det ganska enkelt för mig, jag börjar med att ta reda på vad jag tycker om mest och vad som är viktigt för mig i livet. Det som hotar/skadar, eller riskerar att förstöra det jag tycker om blir det som jag ska motarbeta.

Det handlar alltså inte om att hata något utan anledning, utan som en konsekvens av att jag värnar om det jag tycker om.

Det där ser kanske bra ut i skrift men det går ju inte att följa i verkligheten. I en frisk människas hjärna kommer en mängd saker & värderingar att kollidera med varandra. En frisk människa kan inte leva efter ditt motto fullt ut. Det kan endast en psykopat göra. Det är just kompromisslösheten som kännetecknar psykopaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in