2011-10-30, 13:46
Medlem
nilswids avatar
Det här skulle kunna bli en av Flashbacks bästa trådar någonsin!
Man kan ju önska att debatten ska fortsätta och att flera inblandade uttalar sig, och ännu mera info kommer fram?

Diskussionerna om rasism och "skicka-hem-dom" är väl mindre intressanta i detta fall? Här finns ju en möjlighet att göra det som Flashback vinner över andra medier med: Låta de inblandade uttala sig, UTAN filtrering.
(Att registrera sig på Flashback, och skriva ett par inlägg, är något som alla klarar av, så det bör inte vara något hinder om man inte redan är medlem.
Att frågan behandlas på Flashback är garanterat bekant i Borås, och det är mycket troligt att många boråsläsare har värdefull info.)

Det vore t ex ytterst spännande att få läsa ett inlägg av pappan i familjen ("69-årig tolk, som vistas långa tider utomlands"?). Som tolk bör han vara verbal, och kunna berätta sin syn på saken.

Kanske ett inlägg av journalisten? Denna har, vad jag kan bedöma, brutit mot många journalistiska etiska regler. Att belysa en händelse från flera håll är en grundtes i journalistisk verksamhet, vilket vederbörande verkar ha helt försummat, och att dessutom så nonchalant bemöta mail från läsare, med floskler och intetsägande bortförklaringar, borde medföra att redaktionsledningen i fortsättningen inte låter henne göra liknande reportage. Hon följer säkerligen denna tråd, och har hon det minsta råg i ryggen, så motiverar hon sitt beteende.

Bostadsbolaget? Hur många/Vilka klagomål har inkommit? Hur har bolaget agerat, förutom den skrattretande tilläggsisoleringen?
Någon styrelseledamot som vågar skriva ett par rader? Fastighetsskötaren?

Ytterligare någon granne? Enligt "Fnyssel" har grannarna på gården trakasserats i många år?

Den somaliska mamman? Hon är ju centralfiguren i historien, och det vore oerhört intressant att höra hennes version utan förmedling av en journalist på BT.
Hon har ju här en utomordentlig möjlighet att rättfärdiga sitt beteende, och ge sin syn på konflikten.

Det har tydligen varit problem i skolan också? Kanske någon klasskamrat har lite info om vad som hänt?

Osv, osv… Många flera är tänkbara, använd Flashbacks potential för yttrandefrihet utan dimridåer!
Citera
2011-10-30, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hogsander
Nummer ett, vart påstod jag att jag inte var fördomsfull. Nummer två, är man rasist för att man röstar på SD? Nummer tre, du kanske ska skaffa dig en utbildning du med.

Hej. Du är välkommen att komma med dina i min mening sjuka åsikter i denna tråd:
https://www.flashback.org/t1700112

Om du våga (Förmodligen inte för ni brukar vara konflikträdda kräk). Så slipper du gå OT och klaga på folks utbildning hela tiden...
Citera
2011-10-30, 15:07
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Vad vet du om min utbildning? Är du sjuk på riktigt? Lider du av vaneföreställningar med innebörden att du vet allt om alla?

Alla som inte delar mångkultaralisters sjuka åsikter är enligt deras lära bönder och outbildade, men när någon som verkligen är utbildad kunnig och ändå är emot vansinnet framstår dom som små patetiska varelser som i nåt sorts perverst självförsvar spottar ut sig alla PK-flosklerna i hopp om att motståndaren inte ska genomskåda hur ynkliga dessa kräk är. Jävla rövslickare och brown noses är dom.

Somalier är stökiga och ointelligenta av naturen, pappa neger är frånvarande och arbetar som "tolk". altså allvarligt vi har inte råd att fjäska för sånt här mänskligt avfall länge. Vakna svensk det är dags nu.
Citera
2011-10-30, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
Hej. Du är välkommen att komma med dina i min mening sjuka åsikter i denna tråd:
https://www.flashback.org/t1700112

Om du våga (Förmodligen inte för ni brukar vara konflikträdda kräk). Så slipper du gå OT och klaga på folks utbildning hela tiden...

Söker du så pass mycket uppmärksamhet att du måste få kommentarer i din tråd kan du lägga ner direkt.
Citera
2011-10-30, 15:31
Bannlyst
Citat:
Söker du så pass mycket uppmärksamhet att du måste få kommentarer i din tråd kan du lägga ner direkt.

Jag söker inte uppmärksamhet. Det är OT här, därför vill jag att du tar det i tråden jag hänvisade till. Vågar du inte ta debatten eller?
Citera
2011-10-30, 16:04
Medlem
Citat:
Jag söker inte uppmärksamhet. Det är OT här, därför vill jag att du tar det i tråden jag hänvisade till. Vågar du inte ta debatten eller?

Det är inte OT någonstans, jag är säker på att någon mod skulle sagt till i sådana fall. Vi har haft en diskussion på ämnet i över en vecka. Vilken debatt? Du kan ju läsa igenom denna tråd först där jag redan svarat på precis det du undrat över. Det är du som går OT som hänvisar till din tråd.
Senast redigerad av Hogsander 2011-10-30 kl. 16:11.
Citera
2011-10-30, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Vad vet du om min utbildning? Är du sjuk på riktigt? Lider du av vaneföreställningar med innebörden att du vet allt om alla?

Det var mer ett uttalande bara för att dina argument var totalt värdelösa, så det var en slutsats jag drog. Så behöver dock inte fallet vara. Kul att du ignorerade mina två andra påståenden dock.
Citera
2011-10-30, 16:15
Medlem
PonDiGazas avatar
Men nej vad hemsk om det här verkligen skulle va sant
Citera
2011-10-30, 16:18
Medlem
tverskoys avatar
Sex barn är för mycket. Hade hon tre barn, skulle det inte va något problem.
Citera
2011-10-30, 16:20
Bannlyst
Citat:
Det är inte OT någonstans, jag är säker på att någon mod skulle sagt till i sådana fall. Vi har haft en diskussion på ämnet i över en vecka. Vilken debatt? Du kan ju läsa igenom denna tråd först där jag redan svarat på precis det du undrat över. Det är du som går OT som hänvisar till din tråd.

Jo, folks utbildningar är OT. Hur dum i huvudet måste man vara för att inte förstå det? Jag har bjudit in dig till en tråd om sådana som du, https://www.flashback.org/t1700112, varför vågar du inte stå för det du säger där? Kanske dags att se över ditt liv innan du talar med andra på forum...
Citera
2011-10-30, 16:43
Medlem
Citat:
Jo, folks utbildningar är OT. Hur dum i huvudet måste man vara för att inte förstå det? Jag har bjudit in dig till en tråd om sådana som du, https://www.flashback.org/t1700112, varför vågar du inte stå för det du säger där? Kanske dags att se över ditt liv innan du talar med andra på forum...

Därför jag redan svarat på det du undrar. Jag väljer nog bäst själv om jag vill diskutera i din tråd eller inte. Och mitt inlägg gällde inte folks utbildningar, utan hur en typisk rasist ser ut. Tänk efter.
Citera
2011-10-30, 18:07
Medlem
Jag är också en granne till "Saida". Jag har aldrig någonsin hört någon kalla "Saida" eller hennes barn för något rasistiskt. Däremot har hennes barn sagt saker som:
- Vita är fula, vita är dumma, jag skulle hellre dö än vara vit.
- Alla svenskar har gula tänder eftersom de äter så mycket godis.
- Vita har konstiga näsor. Det är finare med platta näsor.
En av barnen vägrade i höstas delta i ett grupparbete i skolan och sa:
- Jag vill inte jobba med vita.
Lärarna lät henne jobba ensam. Undrar hur det skulle gått om en av de svenska klasskamraterna sagt att han/hon inte ville jobba med svarta?

Rasism börjar ju vid middagsbordet, sägs det, så jag undrar vem som är största rasisten på gården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in