2011-10-29, 20:07
Medlem
Ghibellinos avatar
Vem kan längre tro på vad som sägs i medierna? Ni minns "11-åringen" som kastades av tåget i Kumla? Det som "rapporterades" i tidningarna hade väldigt lite med verkligheten att göra.

Och så är det säkert med negrerna som nämns i tråden också... Vad tro något annat?

När det gäller påstådda utslag av svensk rasism: utgå alltid från att journalisterna ljuger, tills motsatsen bevisats. Annars får man en helt skev bild av verkligheten.
Citera
2011-10-29, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately

Tyvärr tillhör du samhällskroppen Sverige, och du skadar den genom ditt godhetstänk, du skadar alla andra celler i organismen Sverige genom ditt agerande, och det är det som är beklagligt och tragiskt, du borde ta ansvar för nationen istället för att fortsätta med dina tankar och handlingar som är destruktiva, inte bara för dig(för då skulle jag inte bry mig, det är en sak att vara okunnig och ovetandes, och det är en sak att medvetet välja det), utan för alla svenskar.

Ha Ha Ha! Å där kom den ja!

Den mest unkna, sönderslitna, insnöade, överbevisade, söndersmulade skitklyschan av dem alla. Av någon märklig anledning så "vet" extremister & diktaturvurmare, som hetsar om aggressiv politik & totalitära system, vad som är bäst för nationen & folket.

Och likväl så är det oerhört allmänt vedertaget, i hela den utvecklade delen av världen, att det är just aggressiva, totalitära diktaturregimer som alltid alltid alltid lyckats bryta ner sina egna nationer till rent bisarra skräpstater & bli djupt hatade & avsatta & lynchade av sitt eget folk. Detta trots att de "visste" folkets bästa & "tog ansvar" för nationen.

Nej, lägg ner det där översittar-diktatursnacket. Det håller inte. Inte 2011 i en utvecklad demokrati.
Citera
2011-10-29, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
'
Oj vet inte om detta kommer som en överraskning men hela världen kör med den agresiva stilen och mer i klanvärlden precis som du påpekar och ska man då vara svensk och bete sig så mot klantänkande människor

Du är ju bortom all räddning.

Sen vi snackade bilar i bilforumet så vet jag ju att du bor långt ut på landsbygden. Grejen är att jag misstänker att situationen i den berörda fastigheten i Borås hade varit långt mycket värre om även du bott där. Går jag för långt om jag påstår att du kanske rent av hade lyckats dra igång rena kravaller i hela stadsdelen?

Visst, det är möjligt att du har rätt i att du kanske skulle kunnat markera hårt direkt mot somalierna & därmed lyckats stävja situationen redan innan den urartat. Det kan vi dock bara spekulera i. Risken är dock överhängande att du hade dragit igång något ännu större som orsakat rubriker i veckor.

Citat:
olika människor jag men det finns inom den egna landet för det behöver man inte somalier och araber tydligen så klarade sig sverige bra utan somalier och araber innan 1990talet att det kom hit folk från europa för att jobba är inte att jämföra med parasit somalier och irakier.

Det där är en helt annan diskussion. Den behöver vi inte ta här.
Citera
2011-10-29, 21:02
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Sen vi snackade bilar i bilforumet så vet jag ju att du bor långt ut på landsbygden. Grejen är att jag misstänker att situationen i den berörda fastigheten i Borås hade varit långt mycket värre om även du bott där. Går jag för långt om jag påstår att du kanske rent av hade lyckats dra igång rena kravaller i hela stadsdelen?

Visst, det är möjligt att du har rätt i att du kanske skulle kunnat markera hårt direkt mot somalierna & därmed lyckats stävja situationen redan innan den urartat. Det kan vi dock bara spekulera i. Risken är dock överhängande att du hade dragit igång något ännu större som orsakat rubriker i veckor.

Det där är en helt annan diskussion. Den behöver vi inte ta här.

Jag är uppväxt i Malmö och Landskrona har även bott i Köpenhamn om det verkar vara status hos herrn eller får man inte utala sig om man bor på landet (vilket jag gör för att slippa mångkulturen så mkt jag kan) att sätta ner foten från början är det enda som gäller och det gäller landet i sin helhet som det är nu så ligge modersvea med röven bar i ett dike blåslagen och ber negrerna *snälla var milda jag är ju så snäll mot er*

Sen tror jag det hade varit bra om det blev kravaller så det undersökt djupare vilka orsaker som ligger bakom istället för att säga att alla i området är rasister.
Citera
2011-10-29, 21:06
Medlem
Citat:

Den mest unkna, sönderslitna, insnöade, överbevisade, söndersmulade skitklyschan av dem alla. Av någon märklig anledning så "vet" extremister & diktaturvurmare, som hetsar om aggressiv politik & totalitära system, vad som är bäst för nationen & folket.

Och likväl så är det oerhört allmänt vedertaget, i hela den utvecklade delen av världen, att det är just aggressiva, totalitära diktaturregimer som alltid alltid alltid lyckats bryta ner sina egna nationer till rent bisarra skräpstater & bli djupt hatade & avsatta & lynchade av sitt eget folk. Detta trots att de "visste" folkets bästa & "tog ansvar" för nationen.

Nej, lägg ner det där översittar-diktatursnacket. Det håller inte. Inte 2011 i en utvecklad demokrati.

Vänta nu han bad dig ta ett större kollektivt ansvar för sverige men istället så blev det snack om diktatorer från arabländerna ?

Men det funkar ju bra nu med demokrati och tvång från EU istället som bestämmer

bara för att man kallar det demokrati så är det inte det.
Citera
2011-10-29, 21:25
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:

Det är bara...sunt förnuft. Att ta hit människor från outvecklade länder, där skolgång och utbildningskvalitén är värdelös jämfört med vår, där de inte har ett tänk och en kultur som sätter arbetsflit och hederlighet högt, samt endast är lojala mot klanen, är inte något som gynnar Sverige. Att ta hit somalier och araber kan inte vara bra för nationen och folket, vi har också hittills sett att de är omöjliga att integrera, trots att våra politiker prioriterar dem främst, ger dem särrättigheter och privilegier, där de koncentrerar resurserna som mest, trots våran media och alla otaliga antirasismorganisationer, hela jävla institut och "utbildningar", "kurser", "mångfaldsplaner" och gud vet vad vilka projekt som hittas på, allt för att somalierna och araberna ska kunna integreras och svenskarna ska hjälpa dem så mycket det bara går, så är resultatet ofattbart katastrofalt dåligt.
Citat:

Exakt vart har du läst att jag förespråkar en aggressiv och totalitär stat? Jag pratar om att medborgarna bör ta ansvar för nationens väl och ve, då det också gynnar dem, det handlar om att vi tillsammans måste se till att skapa ett tryggt välmående land och en god miljö för nästa generation att växa upp i och leva. Man ska då alltså inte prioritera utlänningar, man ska prioritera nationen och inte drastiskt försämra landets standard pga några idéer om att vi ska hjälpa hela världens människor.

Men du är helt fel ute som sagt, jag vet inte hur du kunnat tolka det som att jag förordar totalitarism. Jag tror demokrati är det minst dåliga styrelseskicket för Sverige, och förespråkar således ett sådant statsskick, men samtidigt tror jag också att en homogen nation skapar det mest välmående och sammanhållna landet, där folks intressen inte spretar åt alla håll, utan till de grundläggande basala delarna, så delar folket samma intressen i utvecklingen och skapandet av landet.
Citera
2011-10-29, 23:12
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Låt oss hålla diskussionen till den händelse som refereras till i trådstarten, tack!!

//Mod
Citera
2011-10-30, 02:15
Medlem
Bara en tanke... Det behöver inte nödvändigtvis vara pur-boråsare som munhuggs med somaliefamiljen. Intolerans mot andra folkgrupper än den egna förekommer även bland de s k nya svenskarna.

Snart lär vi väl få svar på hur det egentligen ligger till.
Citera
2011-10-30, 03:19
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmilEfterbliven
Så när du blir besviken eller irriterad på någon, ger du dig själv rätten att attackera verbalt?
Jag vet att rasister ofta kan ha svårt å sociala vägnar, men seriöst..? Detta måste vara bottnen, när en människa, omfamnad av hatets förvrängda logik, helt svamlar i det djupaste av mörker.

För att göra saken konkret, så ditt vaga intellekt hänger med i svängarna målar jag härmed upp ett exempel, egentligen gripet ur luften, men som i din idealvärld bara är en helt normal händelse.

En man står på ICA, i kön till kassan, närmare bestämt. Hans tillvaro flyter förbi honom, utan överraskningar, utan glädjemoment. Hans mage är stor medan hans hunger på livet är liten.
Bakom denna man står en pöjk, av längden att döma i 14-årsåldern. Pöjken, som förövrigt ska köpa en kexchoklad, får plötsligt för sig att mannen framför honom - den tjocke du vet - tar för mycket plats i kön.
Detta uppmärksammande får till följd att pojken utbrister, och jag citerar: Hörru tjockis, stå inte där och se så jävla ful ut.
"Tjockisen - som Pöjken valde att kalla honom - får nu nog, och förvisar sig själv till imperfekt via en snara, timmen senare.

Min idealvärld har ingenting med mobbing av självmordsbenägna fetton att göra. Däremot har den allt med uppror mot regeringens vansinniga somalieimport att göra. Jag vill inte att Sverige förvandlas till ett tredje-världen-helvete, och för att undvika att så blir fallet måste vi inse att vi inte kan ta hit hundratusentals människor från tredje världen.

Om människor stör sig på att somalier förpestar deras bostadsområden, ja då applåderar jag dem för att vara rakryggade nog att låta både somalierna och myndigheterna veta det.
Citera
2011-10-30, 04:56
Medlem
ottokillers avatar
Hmm Intressant. Bor i Borås, har bott i samma samhälle där familjen bor, Svaneholm förövrigt och har en kompis som bor i samma trappuppgång som denne familj. Lägenheten över.

Har pratat med mamman "Saida" vilket hon inte heter, iallfall så är det inte namnet hon tilltalas av kompisens familj. De kallar henne ett namn på S men det är mer västerländskt. Normal till det yttre, snäll person. Det grundar sig definitivt i hennes barn. "Stojar på gården" är en underdrift, en grov sådan. Pappan jobbar som tolk. En schysst man där också.

Jag har själv bevittnat barnen springa in i folks lägenheter, slå barn och kalla andra barn fula och rasistiska saker. Med andra ord, exakt det som de fått tillbaka. Respektlöst beteende helt enkelt. "Saida" har sällan visat försök till att stoppa dem.

Därför tror jag personligen att det handlar om att anmälningarna som kommit mot familjen är pga barnen och självklart känner hon att hon behöver skydda sin familj. Men allt som skrivits är inte sant. Barnen visar ett mycket större tryck mot de andra barnen än vad de får tillbaka.

EDIT: "Har pratat med mamman "Saida"" Jag menar att jag har haft en konversation med henne, detta var dock över 3 år sedan och inte angående detta. Jag påpekar bara att jag träffat denna person i verkliga livet.
Senast redigerad av ottokiller 2011-10-30 kl. 04:58.
Citera
2011-10-30, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottokiller
Hmm Intressant. Bor i Borås, har bott i samma samhälle där familjen bor, Svaneholm förövrigt och har en kompis som bor i samma trappuppgång som denne familj. Lägenheten över.

Har pratat med mamman "Saida" vilket hon inte heter, iallfall så är det inte namnet hon tilltalas av kompisens familj. De kallar henne ett namn på S men det är mer västerländskt. Normal till det yttre, snäll person. Det grundar sig definitivt i hennes barn. "Stojar på gården" är en underdrift, en grov sådan. Pappan jobbar som tolk. En schysst man där också.

Jag har själv bevittnat barnen springa in i folks lägenheter, slå barn och kalla andra barn fula och rasistiska saker. Med andra ord, exakt det som de fått tillbaka. Respektlöst beteende helt enkelt. "Saida" har sällan visat försök till att stoppa dem.

Därför tror jag personligen att det handlar om att anmälningarna som kommit mot familjen är pga barnen och självklart känner hon att hon behöver skydda sin familj. Men allt som skrivits är inte sant. Barnen visar ett mycket större tryck mot de andra barnen än vad de får tillbaka.

EDIT: "Har pratat med mamman "Saida"" Jag menar att jag har haft en konversation med henne, detta var dock över 3 år sedan och inte angående detta. Jag påpekar bara att jag träffat denna person i verkliga livet.

komiskt att somalier ofta jobbar som tolk åt sina egna det är fan de enda jobb de kan få och bara pgr av massinvällningen av slödder givetvis så hjälper de sina landsmän att ljuga och vad de ska säga för att få stanna och kunna tappa sverige på ännu mer resurser.

Ja varför gå till skola vård polis när det kan gå till sinneslöa somalier som förpestar, så hon är en snäll och normal person till det yttre alt annat pekar på att det är en idiot som ljuger och ställer till det för alla i sin närhet och *min soooon har inte gjort nåt* beteende som är typiskt klanmänniskor.

Helt sjukt att hon får fortsätta hade det varit svenskar hade Soc tagit barnen och kärringen varit vräkt sen länge.
Senast redigerad av Rostiga.Sheriffbrickan 2011-10-30 kl. 11:01.
Citera
2011-10-30, 13:15
Avslutad
det är ju klart att dom utelämnar minsta information om hur somalierna beter sig. när man läser den här texten så låter det ju nästan som att somalierna är hur lugna som helst och beter sig helt normalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in