Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Ha Ha Ha! Å där kom den ja!
Den mest unkna, sönderslitna, insnöade, överbevisade, söndersmulade skitklyschan av dem alla. Av någon märklig anledning så "vet" extremister & diktaturvurmare, som hetsar om aggressiv politik & totalitära system, vad som är bäst för nationen & folket.
Det är bara...sunt förnuft. Att ta hit människor från outvecklade länder, där skolgång och utbildningskvalitén är värdelös jämfört med vår, där de inte har ett tänk och en kultur som sätter arbetsflit och hederlighet högt, samt endast är lojala mot klanen, är inte något som gynnar Sverige. Att ta hit somalier och araber kan inte vara bra för nationen och folket, vi har också hittills sett att de är omöjliga att integrera, trots att våra politiker prioriterar dem främst, ger dem särrättigheter och privilegier, där de koncentrerar resurserna som mest, trots våran media och alla otaliga antirasismorganisationer, hela jävla institut och "utbildningar", "kurser", "mångfaldsplaner" och gud vet vad vilka projekt som hittas på, allt för att somalierna och araberna ska kunna integreras och svenskarna ska hjälpa dem så mycket det bara går, så är resultatet ofattbart katastrofalt dåligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Och likväl så är det oerhört allmänt vedertaget, i hela den utvecklade delen av världen, att det är just aggressiva, totalitära diktaturregimer som alltid alltid alltid lyckats bryta ner sina egna nationer till rent bisarra skräpstater & bli djupt hatade & avsatta & lynchade av sitt eget folk. Detta trots att de "visste" folkets bästa & "tog ansvar" för nationen.
Nej, lägg ner det där översittar-diktatursnacket. Det håller inte. Inte 2011 i en utvecklad demokrati.
Exakt vart har du läst att jag förespråkar en aggressiv och totalitär stat? Jag pratar om att medborgarna bör ta ansvar för nationens väl och ve, då det också gynnar dem, det handlar om att vi tillsammans måste se till att skapa ett tryggt välmående land och en god miljö för nästa generation att växa upp i och leva. Man ska då alltså inte prioritera utlänningar, man ska prioritera nationen och inte drastiskt försämra landets standard pga några idéer om att vi ska hjälpa hela världens människor.
Men du är helt fel ute som sagt, jag vet inte hur du kunnat tolka det som att jag förordar totalitarism. Jag tror demokrati är det minst dåliga styrelseskicket för Sverige, och förespråkar således ett sådant statsskick, men samtidigt tror jag också att en homogen nation skapar det mest välmående och sammanhållna landet, där folks intressen inte spretar åt alla håll, utan till de grundläggande basala delarna, så delar folket samma intressen i utvecklingen och skapandet av landet.