2011-10-27, 14:40
Medlem
Grejen med somalier som gör dom till efter zigenarna världens vidrigaste "folk" är att dom både är negrer och muslimer, med andra ord det värsta av alla världar. Funkar inte att ha såna djur i ett civiliserat samhälle. Cyniskt men sant.
Citera
2011-10-27, 14:41
Medlem
Fjodorovs avatar
Hade dem bott bland sina egna på savannen så hade dem ju inte utsatts för rasistattacker. Det enda detta multietniska samhälle gör är att skapa konflikter mellan dem olika folk och om det skulle bli en katastrof här i landet så tror jag verkligen inte att alla dessa folk skulle samarbeta för att bygga upp samhället igen.
Citera
2011-10-27, 15:06
Medlem
Kent Killers avatar
Bra gjort!
Citera
2011-10-27, 15:09
Medlem
Communicators avatar
Det är alltid två som träter. Jag har svårt att tro att det inte finns en bakomliggande anledning till grannarnas beteende, att de skulle förenas i ett unisont hat bara för att de inte vill ha en somalisk familj som granne har jag svårt att tro.
Senast redigerad av Communicator 2011-10-27 kl. 15:29.
Citera
2011-10-27, 15:21
Bannlyst
Är den här familjen någon form av islamistiska fundamentalister månntro eller hur kommer det sig att de inte är välkomna att bosätta sig i Somaliland eller Puntland där det råder fred och lugn och ro?

Det är alltid ett jävla lipande från olika slags svartskallar att det minsann är "krig" i hemlandet och att man därför inte kan åka tillbaka. Varför man i sådana fall helt enkelt inte flyttar till en annan del av landet eller ett rasligt och kulturellt närstående grannland istället för att åka tvärsöver jorden för att bosätta sig för all framtid är något man däremot sällan får svar på.
Senast redigerad av Straybullet 2011-10-27 kl. 15:30.
Citera
2011-10-27, 15:47
Medlem
lover1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Är den här familjen någon form av islamistiska fundamentalister månntro eller hur kommer det sig att de inte är välkomna att bosätta sig i Somaliland eller Puntland där det råder fred och lugn och ro?

Det är alltid ett jävla lipande från olika slags svartskallar att det minsann är "krig" i hemlandet och att man därför inte kan åka tillbaka. Varför man i sådana fall helt enkelt inte flyttar till en annan del av landet eller ett rasligt och kulturellt närstående grannland istället för att åka tvärsöver jorden för att bosätta sig för all framtid är något man däremot sällan får svar på.

Fråga Vita Människor, varför flyttade de halva jordklotet! Vad gör de i Africa, Australien, Nya Zeeland, Nord och Syd America you name it.
Om det var fattigt i Sverige varför flyttade de inte till Norge än att ta land från Indianer i America.

Du får svar från mig när du svarar detta. Vita kan emigrera men inte andra är inget svar!! Hamham..
Citera
2011-10-27, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lover1
Fråga Vita Människor, varför flyttade de halva jordklotet! Vad gör de i Africa, Australien, Nya Zeeland, Nord och Syd America you name it.
Om det var fattigt i Sverige varför flyttade de inte till Norge än att ta land från Indianer i America.

Du får svar från mig när du svarar detta. Vita kan emigrera men inte andra är inget svar!! Hamham..
Vilken oärlig debattör du är. Jag ställer en fråga och för att du ska besvara den så ska jag först svara på en av dina frågor?
Jag kan inte svara exakt för hur vita människor för hundratals år sedan tänkte när de flyttade till andra kontinenter. Du däremot är ju en somalier som bor i Sverige idag. Därför känns det betydligt lämpligare att du svarar på min fråga än tvärtom.

Citat:
Ursprungligen postat av pinocchiolina
MUSIKALISKA TRADITIONER
Zigenarena har förändrat musiken, det handlar inte om några få exempel. Det finns musik klaner, som bara håller på med musik. Och de ställer inte till med problem, men de ser ni inte. Bara för de syns på olika konserthus och annat runt om i Europa.

Inte för att det på något sätt bör jämföras med de vassa musikerna, men vet du vad manele är för något? Det är en musiksti som komemr från zigenarna. Den är inte stor här, men åk till exempelvis Turkiet, arabländer, Grekland, Tyskland, Rumänien osv.

Där är det riktigt stort. Men som sagt, det bör ej jämföras med MUSIKER som Roby LACATOS musik.

Manele:
http://www.youtube.com/watch?v=VHxK2KSvMwo
Tack, vi förstår. Du gillar zigenarmusik och det är väl helt okej. Frågan är väl bara om Lisa, 15 som blir gruppvåldtagen av ett gäng zigenarmän förra veckan eller Arne, 82 som blev rånad, misshandlad och bakbunden av män med romsk etnicitet anser att deras musikaliska begåvning väger upp för all den skit de hittar på och allt det lidande de orsakar.
Citera
2011-10-27, 17:01
Medlem
Ritalinsmurfens avatar
Jag bor i Borås och har inget emot muslimer,men nu kryllar det av somalier på stan som går omkring i burka eller va fan det heter.Det är en syn som jag aldrig kommer vänja mig vid
Citera
2011-10-27, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Text

Det där är bara fria fantasier från en negerhona. Om någon, överhuvudtaget har sagt halvsju åt den hudfärgshandikappade, så beror det på, med hundra procents säkerhet, att fanskapet har gjort något otyg. Dessutom, en neger ska inte befinna sig i sverige, så enkelt är det bara. Dra, stick, brinn, dö för helvete.

Så Reinfeldt och alla andra negrer och negerhybrider kan avlägsna sig omedelbar bums.
Citera
2011-10-27, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinocchiolina
Lisa 15 och Arne vet jag inget om, jag kan inte uttala mig om sånt jag inte vet något om.

Men jag vet att många zigenare är snälla och går inte runt och dödar, våldtar, rånar, slår, skadar andra. Det finns folk inom alla etniciteter som gör det, även etniska svenskar.

Tror du att zigenarna fått oförtjänt dåligt rykte? Tror du inte de själva jobbat ihop till den dåliga stämning som infinner sig när zigenare är i närheten?

Jag har inte svårt att tänka mig att det kan finnas bra zigenare också...men tror du inte det ligger något i att folk gärna låser lite extra omkring sig när zigenare är i närheten?

När det gäller somalier så tyder det mesta på att dessa är svåranpassade av någon anledning.
Senast redigerad av Faku 2011-10-27 kl. 18:14.
Citera
2011-10-27, 18:11
Bannlyst
6 barn = ca 23 000 kr rent i månaden i bidrag för denna negerhona, motsvarar en lön på runt 30 000 kr i månaden...

Man som jobbar utomlands = hans inkomst gör inte att negerhonas bidrag minskar...

Kan ju vara det faktum att en stor del av de svenska grannarnas skatter går till att negrhonan ska kunna ligga och lata sig hela dagarna som gör dom arga?

Annars är det väl det vanliga med negrer såsom sopor slängda på gatan, bajskorvar i trapphuset, ouppfostrade respektlösa ungar som har sattyg för sig osv....eller vad tror ni?
Citera
2011-10-27, 18:26
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet

Fast du behöver inte förstå allt, det viktiga är att de nu valt att bo i Sverige och då ska vi självklart välkomna dem med öppna armar. Inte som tycks vara fallet här med trakasserier. Jag föreslog tidigare konkreta åtgärder genom att t.ex. mångfaldsplaner borde upprättas. Bostadsrättsföreningen har ett ansvar här att förbättra situationen. Familjen bör självklart också anmäla alla brott och få erforderlig kränkningsersättning om det är aktuellt.

Tanken att andra människor också skulle vara drabbade är inte helt främmande. Eventuellt borde därför också situationen för HBTQI personer i området utredas. Eller om andra människor trakasseras för den delen.

I det fria, öppna och toleranta mångkulturella Sverige måste alla känna sig välkomna och att de har en plats och rätt att vara här. Det är djupt sorgligt, tragiskt och beklagligt att se att det kan se ut såhär i dagens Sverige. Det är min djupaste förhoppning att situationen ska lösas och det snarast möjligt så att trygghet åter kan råda och ingen ska behöva känna sig trakasserad, Sverige tillhör trots allt oss alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in