2011-11-08, 16:31
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Det där begrep jag inte alls. Om det är ironi så begriper jag inte vilket parti den udden är riktad mot. sd?

Männen bakom avpxlat är väl knappast fattiga.
Riksdagsarvode, arvode för politisk sekreterare. Så visst borde avpxlat ha råd att betala istället för att stjäla
Tidigare sa du att det var oklart vilka som stod bakom Avpixlat... Här är vad man skriver om den påstådda bildstölden:
http://avpixlat.info/2011/11/08/ostr...m-stulen-bild/
Citera
2011-11-08, 16:33
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ANDERS
Eller så för dem lite riktig journalistik och åker ur på "uppdrag"?

Tror att man behöver avlönad personal till det, eller eldsjälar som du kanske.
Citera
2011-11-08, 16:45
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Till "krimreporter", ang inlägg #854:

Det är mycket du inte begriper. Som att det behövs motvikter till dina stasi-ideal, typ slaskpressen, Expo m fl, i landet utan fri debatt, en europeisk avvikare av rang. Och dina patetiska vinklingar om 'kriminalitet' verkar du både besatt och nästan ensam om. Du kanske borde byta spår, ingen tycks bry dig om dina paranoida skriverier. Utom möjligen din/a uppdragsgivare, men även dom borde tröttna på dina fruktlösa tirader. Blogg- och forumvärlden är här för att stanna, förhåll dig till det i st f att ragla omkring som Fb:s självutnämnde don Quijote. Du är tröttsam, minst sagt, i din förutsägbarhet.
Citera
2011-11-08, 16:48
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Presstödet är ungefär likadant till Aftonbladet och avpixlat, dvs av ingen egentlig betydelse.

Sant, Aftonbladet tex har ej presstöd, men det finns en liten skillnad ändå, Aftonhoran drivs av ett vinstintresse vilket Avpixlat inte gör.

Citat:
Är det din uppfattning att man får stjäla om man är fattig?

Nej, om du nu syftar på bilden så vill jag se källan du har på att den är upphovsrättsskyddad, har du ingen källa så är din fråga på sin höjd irrelevant.

Citat:
Är det din uppfattning att man får stjäla om man tycker syftet är gott?

Nej, om du nu syftar på bilden så vill jag se källan du har på att den är upphovsrättsskyddad, har du ingen källa så är din fråga på sin höjd irrelevant.

Citat:
Jag tror att avpixlat väljer anonymiteten som skydd för att slippa bli stämda eller ställas inför rätta för brottslig verksamhet.

Jag tror att de väljer anonymiteten för att slippa den rabiata våldsvänstern under Expos ledning och andra anti-demokratiska element.

Citat:
Varför tror du avpixlat ägnar sig åt kriminalitet?

Lägg inte ord i min mun din kloakråtta!
Senast redigerad av 0Thor0 2011-11-08 kl. 16:50.
Citera
2011-11-08, 17:00
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Sant, Aftonbladet tex har ej presstöd, men det finns en liten skillnad ändå, Aftonhoran drivs av ett vinstintresse vilket Avpixlat inte gör.

Avpiuxlat skulle nog inte tacka nej till att tjäna pengar. Dom har ju Ekeroths tiggarkonto.

En bild är alltid upphovsrättsskyddad. Nåt bevis behövs inte mer än lagstiftningen. Det gäller även en skriven text. Har du en blogg som du skriver nåt fyndigt på (osannolikt, men som ett exempel) och någon snor din text så är det lika mycket stöld.

Mer om bildstölder kan du läsa om här:
https://www.flashback.org/t1705560

I den tråden är det Aftonbladet som har blivit stämda, och eftersom det här är Flashback så är självklart Aftonbladet en stor tjuv. Till skillnad från Avpixlat.
Citera
2011-11-08, 17:33
Medlem
Månsans avatar
Något fundamentalt fel verkar det vara på Avpixlat. Nu har jag skrivit två inlägg där jag framför åsikten att det är ett oskick att hänga ut folk som pedofiler när de blivit enhälligt frikända av hovrätten. Dessa två inlägg har rensats bort. Kvar står bara en massa debila inlägg som hyllar tilltaget att hänga ut folk som pedofiler, i vissa fall godtyckligt som det verkar.
Citera
2011-11-08, 17:33
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Det där begrep jag inte alls. Om det är ironi så begriper jag inte vilket parti den udden är riktad mot. sd?

Männen bakom avpxlat är väl knappast fattiga.
Riksdagsarvode, arvode för politisk sekreterare. Så visst borde avpxlat ha råd att betala istället för att stjäla

Ja, det stämmer. Det var ironi. Och sarkasm. Man kan även kalla det för en liknelse, eller varför inte allegori? Meta-parabel? Syftet var att visa hur MSM brukar rapportera, och illustrera hur galet det blir när kriminella skyddas och tillskrivs en offerroll - det är därför AP och dylika bloggar behövs, och det är därför din kritik är ihålig. För du gör väl inte skillnad på folk och folk, o riddare av den sorgliga skepnaden?

För att inte upptäcka sammanhang, kunna se perspektiv eller ens förstå satir måste jag säga att journalist är ett modigt yrkesval...

Citera
2011-11-08, 20:18
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Presstödet är ungefär likadant till Aftonbladet och avpixlat, dvs av ingen egentlig betydelse.
Är det din uppfattning att man får stjäla om man är fattig?
Är det din uppfattning att man får stjäla om man tycker syftet är gott?

Jag tror att avpixlat väljer anonymiteten som skydd för att slippa bli stämda eller ställas inför rätta för brottslig verksamhet.

Varför tror du avpixlat ägnar sig åt kriminalitet?

Ojj, jag är chockad, dom har lånat en bild av Aftonbladet! Stackars, stackars lilla snälla Aftonbladet. Hur ska de klara sig nu?

Det är ju ett betydligt grövre och viktigare brott än alla de assistentbedrägerier, bilbedrägerier, våldsbrott etc etc som Avpixlat ideellt redovisar sanningen om, men som Aftonhoran utelämnar.

Hur var det nu igen? Sila mygg, men svälja kameler?
Citera
2011-11-08, 20:30
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ojj, jag är chockad, dom har lånat en bild av Aftonbladet! Stackars, stackars lilla snälla Aftonbladet. Hur ska de klara sig nu?

Det är ju ett betydligt grövre och viktigare brott än alla de assistentbedrägerier, bilbedrägerier, våldsbrott etc etc som Avpixlat ideellt redovisar sanningen om, men som Aftonhoran utelämnar.

Hur var det nu igen? Sila mygg, men svälja kameler?

Ja, i synnerhet som rännstenspressen knycker bilder hej vilt på nätet. Många har de privata bilder varit som man först såg på flashback och som senare dykt upp i slaskpressen.
Citera
2011-11-08, 20:36
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ja, i synnerhet som rännstenspressen knycker bilder hej vilt på nätet. Många har de privata bilder varit som man först såg på flashback och som senare dykt upp i slaskpressen.
Jag tycker det är precis lika illa åt vilket håll det än händer. Men du tycker det är okej att sjunka till Aftonbladets nivå? Jag trodde Avpixlat skulle vara en nagel i ögat på den etablerade pressen. Då borde man föregå med gott exempel.

Aftonbladet är stämda på 170 000 för en liknande incident. Jag hoppas att Avpixlat blir stämda på ett liknande belopp.
Citera
2011-11-08, 20:56
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Jag tycker det är precis lika illa åt vilket håll det än händer. Men du tycker det är okej att sjunka till Aftonbladets nivå? Jag trodde Avpixlat skulle vara en nagel i ögat på den etablerade pressen. Då borde man föregå med gott exempel.

Så du går och småhoppas att Avpixlat ska göra ett bra jobb och avslöja all förljugenhet, dimridåer och PK-ism i gammelmedia. Det var en trevlig nyhet. Kanske finns det hopp även för dig.
Citera
2011-11-08, 21:02
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Så du går och småhoppas att Avpixlat ska göra ett bra jobb och avslöja all förljugenhet, dimridåer och PK-ism i gammelmedia. Det var en trevlig nyhet. Kanske finns det hopp även för dig.
Jag är en förespråkare för demokrati och yttrandefrihet och jag läser olika typer av media. Jag tycker att alla ska få komma till tals. Tyvärr så är Avpixlat ingenting för mej eftersom dom har ett pubertalt språk och en alldeles för vinklad agenda.

Jag önskar att det kommer en riktig nättidning (du vet en sån med ansvarig utgivare, journalister och fotografer) som inte bara vinklar om redan existerande nyheter somdom så vackert stjäl. Avpixlat är en hårt vinklad, politisk kommentaror. Inte nåt med nyheter att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in