2011-10-31, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogaholmslimpan
Tror du just sa det själv "lite kritik mot Israel och vissa judiska individer och beteenden".
Det är inte antisemitism.
Citera
2011-10-31, 13:10
Medlem
Skogaholmslimpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anakronistisk
Det är inte antisemitism.

Givetvis inte!!

MEN vissa är ju väldigt känsliga när det kommer till sånt...
Citera
2011-10-31, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s0pkvast
På vilket sätt är deras budskap "helt vrickat"?
Du kallar avpixlat för galningar men propagerar för en antisemitisk-konspirationssida.
Självmål.

Fria Tider är ingen "antisemitisk konspirationssida". Det är en alldeles utmärkt nyhetssajt som inte bara rapporterar om invandrare som begår brott, utan även om andra ämnen som t.ex. ekonomi och utrikespolitik.

Kan du ge några exempel på artiklar där Fria Tider sprider antisemitiska konspirationsteorier?
Citera
2011-10-31, 16:54
Medlem
TransitGlorias avatar
Jag har ärligt och uppriktigt försökt att debattera sakligt på Avpixlat, men nu ger jag upp.

Ett ställe där "Kapten Krok" och "Mysterious Phantom" är toppdebattörerna känns hopplöst.
Fantomen är kuslig, en chatbot med Thor Modéns syfilitiska hjärna i näringslösning som CPU.

Och Kapten Krok...ja, han borde bli en egen meme. I dag upplyste han flocken med sin visdom. Jag citerar...

Citat:
Varför kan man se på många att dom är V:are? Just brillorna med tunna metallbågar och själva uppsynen lyser V på väldigt många, oftast har dom ju runda brillor. Som Björn Afzelius, Mikael Wiehe, Jakob "Stegen" Dahlin (pratade även flytande ryska), Janne Josefsson etc etc

Att denna spammande mikrocefal får så mycket ryggdunk är skrämmande. Vad är det som skiljer honom från en hjärntvättad kommunist? Endast partitillhörigheten.

Så efter att få höra "passar det inte så stick, AFA-troll" när jag påpekat uppenbara sakfel och brister
inser jag att sekterismen är ett faktum, och att Avpixlat har blivit det Politiskt Inkorrekt bekämpade - ett politiskt korrekt propagandaorgan där oliktänkande mobbas ut och flocken belönas.

Ett blogg där varken skribenterna eller kommentatorerna når upp till gymnasienivå klarar jag inte av, oavsett hur mycket sanningsenliga och intressanta nyheter de publicerar. PI var ok och bitvis bra - AP duger helt enkelt inte.
Citera
2011-10-31, 17:10
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Jag har ärligt och uppriktigt försökt att debattera sakligt på Avpixlat, men nu ger jag upp.

Ett ställe där "Kapten Krok" och "Mysterious Phantom" är toppdebattörerna känns hopplöst.
Fantomen är kuslig, en chatbot med Thor Modéns syfilitiska hjärna i näringslösning som CPU.

Och Kapten Krok...ja, han borde bli en egen meme. I dag upplyste han flocken med sin visdom. Jag citerar...

Att denna spammande mikrocefal får så mycket ryggdunk är skrämmande. Vad är det som skiljer honom från en hjärntvättad kommunist? Endast partitillhörigheten.

Så efter att få höra "passar det inte så stick, AFA-troll" när jag påpekat uppenbara sakfel och brister
inser jag att sekterismen är ett faktum, och att Avpixlat har blivit det Politiskt Inkorrekt bekämpade - ett politiskt korrekt propagandaorgan där oliktänkande mobbas ut och flocken belönas.

Ett blogg där varken skribenterna eller kommentatorerna når upp till gymnasienivå klarar jag inte av, oavsett hur mycket sanningsenliga och intressanta nyheter de publicerar. PI var ok och bitvis bra - AP duger helt enkelt inte.
Amen på det!

Politiskt Inkorrekt behövdes som en motpol till den unkenhet som gammelmedia utgör. Avpixlat fyller inga behov på något sätt.
Citera
2011-10-31, 17:27
Medlem
xayps avatar
Första intrycket är att namnet avpixlat är jävligt fult. Jag tycker vi kan använda tråden till att komma på bättre namn.

Ingencensur.info är mitt förslag.
Citera
2011-10-31, 17:31
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Amen på det!

Politiskt Inkorrekt behövdes som en motpol till den unkenhet som gammelmedia utgör. Avpixlat fyller inga behov på något sätt.

Det är just den frågan som snurrar i mitt huvud - vad fyller den för behov? Vem drar nytta av detta?
De yrvakna medelmåttor som försvarar AP med samma iver som en nyfrälst alkoholist försvarar AA kan jag förstå. Deras behov av att tillhöra något större, att äntligen passa in, etc, fylls där.

Men om jag lyfter blicken ser jag ingen fackla som lyser där framme, och jag känner ingen värme.
Jag känner samma utanförskap som i ett 1:a maj-tåg.
Citera
2011-10-31, 17:44
Medlem
Knekt.s avatar
Citat:
Så efter att få höra "passar det inte så stick, AFA-troll" när jag påpekat uppenbara sakfel och brister inser jag att sekterismen är ett faktum, och att Avpixlat har blivit det Politiskt Inkorrekt bekämpade - ett politiskt korrekt propagandaorgan där oliktänkande mobbas ut och flocken belönas.
Sekterismen har varit ett faktum sedan politisktinkorrekt.info lanserades men fyllde då en välbehövlig funktion i medieklimatet, till skillnad från Avpixlat.
Citera
2011-10-31, 17:58
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Var då för "uppenbara sakfel och brister"? Intressant att få veta om stämmer.

Sedan förstår jag inte hur någon som använder namnet "TransitGloria" kan klaga över användarnamnen...
Citera
2011-10-31, 18:59
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Var då för "uppenbara sakfel och brister"? Intressant att få veta om stämmer.

Sedan förstår jag inte hur någon som använder namnet "TransitGloria" kan klaga över användarnamnen...

Tack för att du illustrerar det jag beskriver. Du skyndar så snabbt till försvar att du inte ens läser det jag skriver. Var har jag klagat över användarnamnen? Och vad i allsin dar är det för fel på mitt? Jag antar att du skriver i affekt, men det funkar inte om du vill föra en saklig diskussion. Det funkar inte för Daniel Poohl, så varför skullle det funka för dig? För att du har rätt åsikter och han fel?

Det jag klagar över är på den intellektuella nivån hos skribenter och kommentarer, något jag förstår du inte har några problem med. Jag klagar över slarviga formuleringar, stavfel, syftningsfel, klumpigheter, plumpheter och allt det som gör en publikation till undermålig. Jag klagar över att man skrämmer bort nya användare, och att man gör sig till åtlöje bland människor som besitter nog intelligens för att se en större bild än den sandlåda man flyttat en en gång lovande blogg till. Samma sandlåda som Expo sitter i.

Fattar du?
Citera
2011-10-31, 19:01
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knekt.
Sekterismen har varit ett faktum sedan politisktinkorrekt.info lanserades men fyllde då en välbehövlig funktion i medieklimatet, till skillnad från Avpixlat.

Det har du faktiskt rätt i. Det är först nu jag upplever den som störande.
Citera
2011-10-31, 19:04
Avstängd
volvo 240s avatar
Kallar folk för idioter och kör med sånthär
Citat:
Ju förr denna perverterade våldsideologi förklädd till religion utrotas i Sverige och från jordens yta desto bättre
Inte som nån enskild persons åsikt heller utan det är tydligen sidans åsikt.

http://avpixlat.info/2011/10/31/doma...mals/#more-978

Snacka om att de gjort bort sig totalt sedan de blev avpixlat. Det är lika pinsamt som att läsa ex Ezzelinos uppradande av varianter på ordet judelakej etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in