Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-30, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Och då är du kristen vad du än säger. Punkt!
Haha jobbigt länge, muslimen. Vilka argument du har.

Kusin- och barngifte sker idag i muslimska länder. Förstår inte vad du ville ha sagt med att det var tillåtet i Sverige för flera hundra år sedan. Fattar du inte hur dumt det argumentet är? Det talar ju för hur mycket vi har gått framåt och utvecklats, till skillnad från muslimerna som tillämpar detta till denna dag. Urbota korkat. Och 13-åringar, dom är ju nästan 15. Och 9-åringar i dagens MENA är ju nästan 13...

Din mamma, va?
Citera
2011-10-30, 18:37
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluxback
Haha jobbigt länge, muslimen. Vilka argument du har.

Kusin- och barngifte sker idag i muslimska länder. Förstår inte vad du ville ha sagt med att det var tillåtet i Sverige för flera hundra år sedan. Fattar du inte hur dumt det argumentet är? Det talar ju för hur mycket vi har gått framåt och utvecklats, till skillnad från muslimerna som tillämpar detta till denna dag. Urbota korkat. Och 13-åringar, dom är ju nästan 15. Och 9-åringar i dagens MENA är ju nästan 13...

Din mamma, va?
Jag är verkligen inte muslim. Jag är 100% svensk. Jag är troende kristen och går i kyrkan regelbundet.

Jag stödjer definitivt inte seden med att gifta bort barn. Absolut inte! Nu är inte det nåt som förekommer i alla muslimska länder. Och långt ifrån 1,1 miljarder människor stödjer det.

Du vet, 1,1 miljoner människor tycker ju inte likadant. Om så vore så skulle muslimska länder vara paradisen på jorden där alla levde i harmoni. Vi vet att så inte är fallet.

Men du svarade inte på mitt påstående. Du är kristen vad du än säger. Punkt!
Citera
2011-10-30, 18:40
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Håll vänligen diskussionens fokus på Avpixlat och medier och journalistik.

Moderator
Citera
2011-10-30, 18:44
Medlem
perrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Kan finns någon en och annan som stöder SD som inte gillar Avpixlat.info men de allra flesta som uttrycker sin ilska här är välkända SD-kritiker eller invandringspositiva eller nazister så att de är arga är inte förvånande...
Jag vet inte... Jag har röstat på SD i tre val, men tycker att Avpixlat.info är en rejäl belastning för partiet bara genom att den kan förknippas med privatpersonen Kent Ekeroth. Den är inte seriös för fem öre och dess raljanta ton och dess texter med diverse "humoristiska" epitet kan nog skrämma bort folk som börjat bli nyfikna på "andra sidan".

De hundratal som hänger på sidan gillar säkert att de kan klappa varandra på ryggen och slänga ur sig ett par häftiga one-liners om hur hemska muslimer är. Däremot saknas tyvärr djupare analyser och riktig grävande journalistik, något som hade kunnat ge tyngd och fakta bakom Avpixlat.infos devis om att "verka som en stark opinionsbildande kraft för ett bättre Sverige".
Citera
2011-10-30, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Jag är verkligen inte muslim. Jag är 100% svensk. Jag är troende kristen och går i kyrkan regelbundet.

Jag stödjer definitivt inte seden med att gifta bort barn. Absolut inte! Nu är inte det nåt som förekommer i alla muslimska länder. Och långt ifrån 1,1 miljarder människor stödjer det.

Du vet, 1,1 miljoner människor tycker ju inte likadant. Om så vore så skulle muslimska länder vara paradisen på jorden där alla levde i harmoni. Vi vet att så inte är fallet.

Men du svarade inte på mitt påstående. Du är kristen vad du än säger. Punkt!

Vad är det du vill ha besvarat? Jag ändrar inte religion på grund av något jag säger, däremot kan min tro variera.

Bra att du inte stödjer barngifte, men kusingifte är ok förstår jag. Och barngifte förekommer inte i alla muslimska länder heller. Ge mig svar på ett muslimsk land där detta inte sker så skulle jag bli väldigt glad - och förvånad inte minst.

Alla har inte samma åsikt, mycket riktigt. Du har en poäng där. Däremot är islam synonymt med oroshärdar runtom i världen. Om det är några få rötägg som kan skapa kaos var dom än kommer så är det muslimerna. 1 miljoner muslimer är inte heller terrorister. Det är bara några miljoner som är det.

OnT: Avpixlat borde tagga ner en aning
Citera
2011-10-30, 18:53
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Kan finns någon en och annan som stöder SD som inte gillar Avpixlat.info men de allra flesta som uttrycker sin ilska här är välkända SD-kritiker eller invandringspositiva eller nazister så att de är arga är inte förvånande...

Instämmer,att de som inte vill läsa PI/AP s nyheter klagar på namn och grafisk layout är ganska lustigt.
Men ni verklighetsblundare är lite lustiga allmänt.

Ni som nu vill ta del av dessa nyheter,ett namn och en grafisk layout är väl inte så mycket att bry sig om.
Och att alla inlägg skall vara perfekta är väl lite hårt,vi väljer vad vi vill läsa och bildar oss en egen uppfattning som vanligt.

Och spökplumpar är för mig en väldigt bra beskrivning,de flesta normala svenskar tänker nog på just spökplumpar när de ser dem.

Personligen märker jag ingen skillnad mellan PI/AP,lite skönare grafisk för ögonen kanske.
Citera
2011-10-30, 18:55
Medlem
sigurts avatar
är det nånting att skryta om att sidan ifråga har cirkus 500 besökare?

tänker på den där lilla sidoflärpen som kommer fram från whos.amung.us

runt 500 har det varit de ggr jag har varit där inne och läst och det borde väl vara pinsamt lågt?
Citera
2011-10-30, 18:56
Medlem
volvo 240s avatar
Någon frågade ju efter SDare som inte är så förtjusta i Avpixlat så.

Jag tycker Avpixlat har en på tok för oseriös image. Man hoppades ju på nåt mer seriöst än PI, men det är på tok för mycket Michael Coren, Robert Spencer, burkor osv. För lite fakta om vad invandringen ställer till med och för lite uthängande av brottslingar. + en på tok för oseriös ton .

Nej, jag väntade mig nåt mer "riktigt" och genomarbetat när de ändå tog och slängde bort sitt starka varumärke.
Citera
2011-10-30, 19:01
Medlem
0Thor0s avatar
Strålande, ligger för närvarande på 5 plats på "Heta ämnen", här på FB, kan tänka mig att det ökar trafiken till Avpixlat avsevärt.
Citera
2011-10-30, 19:14
Medlem
Knekt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppppnordquist
Djupa analyser ska de inte göra och det gjorde inte PI heller.
Djupa analyser kommer krävas av Avpixlats skribenter om man nu vill ''...kunna förvalta och utveckla det framgångsrika koncept som vår föregångare PI lagt grunden till...'' (under ''Målsättning'').

Citat:
Avpixlat anser jag ha samma höga standard som PI. Du verkar ha noll koll.
Nej. Hittils har Avpixlat hållt samma låga standard och ger nya läsare ett ytterst oseriöst intryck, likt Politiskt Inkorrekt, med sin ensidiga och tröttsama rapportering.

Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Avpixlat är rejält dårfinkskontrajihadistiska i alla fall. Jag noterade en länk till ett "seminarium" med "the shrieking harpy" Pamela Geller:

http://www.loonwatch.com/2009/08/pamela-geller-the-looniest-blogger-ever/

http://mondoweiss.net/2011/07/geller-and-spencers-work-actually-shaped-breiviks-ideas-walt-explains.html

http://littlegreenfootballs.com/weblog/lgf-shrieking-harpy-generator.php
Precis som sin föregångare. Hela idén bakom både Politiskt Inkorrekt och Avpixlat vilar på judiskt influerad kontrajihadism - med Ekeroth bröderna, Michael Coren, Robert Spencer, Pamela Geller och Mark Steyn som återkommande förebilder.
Citera
2011-10-30, 19:22
Medlem
Same shit different name. SD vör verkligen inte kopplas ihop med en sån här site. Det är tragiskt
Citera
2011-10-30, 19:43
Medlem
Lustigt att Kent Ekeroth och SD frivilligt och så tydligt vill cementera fast att de är ett främlingsfientligt enfrågeparti och missnöjesparti. Man tröttnar ju liksom snabbt på att bara få höra samma gnällande falska ton gång på gång. Tur för SD att 99,9 % av deras väljare inte känner till sajten.

Ja, ja, tids nog kommer de kanske att inse att islam inte precis är vad svenska folket tycker tillhör de större problemen i vårt samhälle.
Senast redigerad av Zigr 2011-10-30 kl. 19:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in