Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Egentligen borde jag inte svara på inlägg gjorda av folk som inte har gått ut grundskolan, men jag kan göra ett undantag bara för dej.
Du kanske inte borde ta upp sådant innan du lärt dig stava till "dig".
Citat:
Jag har ingenting emot politiskt inkorrekthet. Jag tycker det är intressant med olika vinklar och framför allt av konsekvensanalyser av ett politiskt beslut. Att vara politiskt inkorrekt innebär inte att skriva som en fjortis och bara skriva att man inte gilla muslimer bara för att man kan skriva det.
Nej men det inkluderar det om det är så man tycker. De flesta har dock ett problem med religionen/ideologin islam och dess påverkan på samhällen och inte enskilda muslimer som personer, såvida det inte handlar om någon muslim som fått för sig att praktisera Muhammeds uppmaningar alltför ihärdigt, vilket händer titt som tätt.
Citat:
I det aktuella fallet med heltäckande slöja i rättssalen så tycker jag domaren gjorde rätt. För vad skulle konsekvensen bli av det annars? Jo, att alla åhörare skulle kunna komma maskerade. Vi skulle kunna ha exempelvis MC-gäng med rånarluvor i rättssalarna. Det skulle inte kännas rättssäkert.
Avpixlat hade inte ett ljud om konsekvenserna. I deras värld så var det bra att dom stoppades enbart för att dom var muslimer. Inte ett endaste litet andetag om vad konsekvenserna hade blivit. Det är inte journalistik ens på den lägsta nivån. Det är ett rent fjortisinlägg på en blajblogg. Helt i nivå med Kissie eller random modeblogg.
Det stämmer inte, de skrev att "Beslutet togs av säkerhetsskäl" och hade med ett citat från chefsrådmannen:
"– Jag ansvarar för ordningen i rättssalen, och anser inte att jag kan göra det om jag inte ser åhörarnas ansikten."
Du överdriver genom att skriva om "inte ett ljud" och "inte ett endaste litet andetag" vilket är oärligt. I övrigt håller jag med om att inlägget hade en låg nivå.
Citat:
Sen kommer du förmodligen inte förstå ett jota av vad jag har skrivit eftersom det viktigaste för dej är att nån skriver nedsättande om muslimer, för då har man sagt sanningen.
Givetvis är det så. Det ger mig en oerhörd kick att läsa saker som "spökplump", "jävla skäggtomtar" osv.