2011-10-29, 23:09
Medlem
Skogaholmslimpans avatar
Dom borde nog anställa/rekrytera/hyra några bättre skribenter...

Börjar lukta farligt nära aftonbladet på vissa saker....
Citera
2011-10-29, 23:28
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ähh, kom igen nu. Så farligt var det inte. Det värsta är ju att det ligger en hel del i påståendet. Så bara humor är det inte.

Det är varken farligt eller osant. Jag kan också se det roliga i det. Men det är undermålig journalistik.
Och vi vet väl alla vad som händer med trovärdigheten för dålig journalistik...?

Problemet med att bekämpa drakar är att man till slut börjar tänka som dem

Det behövs ingen motsats till MSM, det behövs ett alternativ.
Citera
2011-10-30, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Användaren Kapten Krok som dominerar inläggen måste vara det största skämt som någonsin drabbat internet.

Kaptenen har många gilla, så då måste han ju vara en stjärna som hela tiden levererar klockrena och insiktsfulla inlägg ?
Citera
2011-10-30, 01:18
Medlem
Peccavis avatar
Ja vad ska man säga egentligen..

Som det ser ut just nu så har den blivit en riktig besvikelse för mig. Efter dem senaste månadernas kräftgång så tänkte man sig att man borde ryckt upp sig och slutat upp med den juvenila nivån man hade i sina artiklar. Trenden på PI har också varit starkt nedgående sedan en tid tillbaka, även om jag inte kan peka på exakt när. Man kan undra vart alla seriösa skribenter från sidan tog vägen och vad dem har att säga med duvungen i AP och om dessa någon gång i framtiden kan tänka sig börja igen fast då under ytterligare en ny fana som en markering att man inte gillar den nya inriktning som tagits.

Fast kanske är man allt för kritisk och borde rimligen ge den lite mer tid på sig att ta intryck av det som skrivs kring dem överallt nu i cyberspace. Men som det ser ut nu så blir det inte till att stödja den sidan något mer.
Citera
2011-10-30, 01:36
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vi tittar på vad Avpixlat skriver i samband med att sajten startades.

Målsättning
Vi hoppas både kunna förvalta och utveckla det framgångsrika koncept som vår föregångare PI lagt grunden till och fortsätta fylla det med politisk styrning skapade medievakuum där Sverige i den fria demokratiska världen intar en vanhedrande särställning. Vi vill vara en nagel i ögat på pk-etablissemangets journalister och politiker och verka som en stark opinionsbildande kraft för ett bättre Sverige som vi vet är möjligt.

http://avpixlat.info/2011/10/23/avta...-for-avpixlat/

De kommer inte vara en nagel i ögat på PK-etablissemangets journalister. De kommer att vara åtlöjen. Media har faktiskt tagit Politiskt inkorrekt på allvar. Detta stöder jag med hänvisning till alla rader som skrivits om PI. Avpixlat kommer tyvärr att buntas ihop med andra mer högerextrema nationalistsajter och om dessa skrivs knappast något alls.

Det behövs en sajt som Politiskt inkorrekt (som den var innan Gustafs död). Media och politiker mörkar tyvärr problemen som finns med invandringen. Det är inte "ungdomsgäng" på Rasmusgatan i Malmö. Det är invandrade maffiawannabes. Människor måste få reda på sanningen och Avpixlat kommer tyvärr inte att ha tillräckligt mycket förtroende för att kunna leverera den.
Du har en poäng med att Avpixlat bör hålla en seriös nivå och inte tramsa för mycket men sådant kommer de bli anklagade för hur de än gör eftersom sådan kritik är de politiskt korrektas taktik för att slippa bemöta argument. Avpixlat borde låta fakta tala för sig själv och inte vinkla för mycket. Jag tycker dock inte de bör spela enligt de politiskt korrekta spelreglerna där man måste väga varje ord på våg innan man yttrar något för att inte förnärma någon utnämnd offergrupp. De är ju lite det som är problemet med den politiska korrektheten. Vi får se hur det går för Avpixlat.

Du själv är knappast objektiv i den här frågan utan du har ständigt propagerat mot SD och PI här på Flashback vad jag kan minnas. Jag tror du låtsas bry dig och överdriver saker för att få in poäng mot SD och tankegångar liknande deras. Du vill inget hellre än att dödförklara den invandringskritiska rörelsen.
Senast redigerad av SummaSummarum 2011-10-30 kl. 02:01.
Citera
2011-10-30, 02:24
Medlem
loqus avatar
Jag tycker vintertidsinlägget kunde möjligtvis haft en viss poäng, om de hade formulerat texten på ett bättre sätt. Nu blev det varken logiskt eller fyndigt.
Citera
2011-10-30, 03:08
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Dina idoler på Aftonbladet kan du få ha för dig själv. Att Avpixlat inte lever upp till din nivå av politisk korrekthet är något du får leva med.

Egentligen borde jag inte svara på inlägg gjorda av folk som inte har gått ut grundskolan, men jag kan göra ett undantag bara för dej.

Jag har ingen idol på Aftonbladet. Jag kan förmodligen inte ens tre namn på journalister som jobbar där. Jag har inte köpt ett aftonblad på säkert 5 år för den tidningen ger mej ingenting. Däremot så läser jag deras webverision. Mest för att dom är snabba på att få ut nyheter. Snabbare än min lokaltidning när det hänt något runt min lilla stad.

Jag har ingenting emot politiskt inkorrekthet. Jag tycker det är intressant med olika vinklar och framför allt av konsekvensanalyser av ett politiskt beslut. Att vara politiskt inkorrekt innebär inte att skriva som en fjortis och bara skriva att man inte gilla muslimer bara för att man kan skriva det.

I det aktuella fallet med heltäckande slöja i rättssalen så tycker jag domaren gjorde rätt. För vad skulle konsekvensen bli av det annars? Jo, att alla åhörare skulle kunna komma maskerade. Vi skulle kunna ha exempelvis MC-gäng med rånarluvor i rättssalarna. Det skulle inte kännas rättssäkert.
Avpixlat hade inte ett ljud om konsekvenserna. I deras värld så var det bra att dom stoppades enbart för att dom var muslimer. Inte ett endaste litet andetag om vad konsekvenserna hade blivit. Det är inte journalistik ens på den lägsta nivån. Det är ett rent fjortisinlägg på en blajblogg. Helt i nivå med Kissie eller random modeblogg.

Sen kommer du förmodligen inte förstå ett jota av vad jag har skrivit eftersom det viktigaste för dej är att nån skriver nedsättande om muslimer, för då har man sagt sanningen.
Citera
2011-10-30, 03:38
Medlem
the_mechanixs avatar
Rekommenderar alla att bojkotta denna värdelösa judesida och istället läsa nationell.nu.
Citera
2011-10-30, 03:56
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Egentligen borde jag inte svara på inlägg gjorda av folk som inte har gått ut grundskolan, men jag kan göra ett undantag bara för dej.
Du kanske inte borde ta upp sådant innan du lärt dig stava till "dig".
Citat:
Jag har ingenting emot politiskt inkorrekthet. Jag tycker det är intressant med olika vinklar och framför allt av konsekvensanalyser av ett politiskt beslut. Att vara politiskt inkorrekt innebär inte att skriva som en fjortis och bara skriva att man inte gilla muslimer bara för att man kan skriva det.
Nej men det inkluderar det om det är så man tycker. De flesta har dock ett problem med religionen/ideologin islam och dess påverkan på samhällen och inte enskilda muslimer som personer, såvida det inte handlar om någon muslim som fått för sig att praktisera Muhammeds uppmaningar alltför ihärdigt, vilket händer titt som tätt.
Citat:
I det aktuella fallet med heltäckande slöja i rättssalen så tycker jag domaren gjorde rätt. För vad skulle konsekvensen bli av det annars? Jo, att alla åhörare skulle kunna komma maskerade. Vi skulle kunna ha exempelvis MC-gäng med rånarluvor i rättssalarna. Det skulle inte kännas rättssäkert.
Avpixlat hade inte ett ljud om konsekvenserna. I deras värld så var det bra att dom stoppades enbart för att dom var muslimer. Inte ett endaste litet andetag om vad konsekvenserna hade blivit. Det är inte journalistik ens på den lägsta nivån. Det är ett rent fjortisinlägg på en blajblogg. Helt i nivå med Kissie eller random modeblogg.
Det stämmer inte, de skrev att "Beslutet togs av säkerhetsskäl" och hade med ett citat från chefsrådmannen:

"– Jag ansvarar för ordningen i rättssalen, och anser inte att jag kan göra det om jag inte ser åhörarnas ansikten."

Du överdriver genom att skriva om "inte ett ljud" och "inte ett endaste litet andetag" vilket är oärligt. I övrigt håller jag med om att inlägget hade en låg nivå.
Citat:
Sen kommer du förmodligen inte förstå ett jota av vad jag har skrivit eftersom det viktigaste för dej är att nån skriver nedsättande om muslimer, för då har man sagt sanningen.
Givetvis är det så. Det ger mig en oerhörd kick att läsa saker som "spökplump", "jävla skäggtomtar" osv.
Senast redigerad av SummaSummarum 2011-10-30 kl. 03:59.
Citera
2011-10-30, 05:52
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Du har en poäng med att Avpixlat bör hålla en seriös nivå och inte tramsa för mycket men sådant kommer de bli anklagade för hur de än gör eftersom sådan kritik är de politiskt korrektas taktik för att slippa bemöta argument. Avpixlat borde låta fakta tala för sig själv och inte vinkla för mycket. Jag tycker dock inte de bör spela enligt de politiskt korrekta spelreglerna där man måste väga varje ord på våg innan man yttrar något för att inte förnärma någon utnämnd offergrupp. De är ju lite det som är problemet med den politiska korrektheten. Vi får se hur det går för Avpixlat.

Du själv är knappast objektiv i den här frågan utan du har ständigt propagerat mot SD och PI här på Flashback vad jag kan minnas. Jag tror du låtsas bry dig och överdriver saker för att få in poäng mot SD och tankegångar liknande deras. Du vill inget hellre än att dödförklara den invandringskritiska rörelsen.
Du har fel där. Jag ser mer än gärna en fungerande invandringskritisk debatt eftersom det knappt finns någon sådan idag. Skilj på invandringskritisk och främlingsfientlig. En invandringskritisk debatt attackerar på ett kritiskt sätt den invandrings- och integrationspolitik som förs idag, baserat på rationella och sakliga argument. Den främlingsfientliga debatten fokuserar mer på invandrarna i sig. Den är lättare att föra och kräver inte någon större intellektuell förmåga. Tyvärr verkar Avpixlat bli en sådan sajt.
Citera
2011-10-30, 07:13
Medlem
JudgeDredds avatar
Både artiklar och kommentarer på Avpixlat ligger på så mycket lägre nivå än PI. Efter att ha scrollat igenom kommentarssidorna så uppskattar jag verkligen varje gång jag ser en FB-moderator säga "one-liners och trams raderat".
Citera
2011-10-30, 08:32
Medlem
nya pi har fullföljt den tidigare kriminaliteten i gamla pi. nu har också förtalet följt med till nya. fem små tjuvar som Skånskan skrivit om blir nu namngivna. varför dom blir det?
jag vet inte om nya pi tycker just den brottsligheten är särskilt allvarlig, för att det sker i politikernas hemort, eller för att det är utländska namn.
En bit över 100 kommentarer, mest om berikare, något om medborgargarde.
nya pi fyller uppenbart en funktion hos lärjungarna.
Frågan är när sd sätter ner foten mot de anonyma kriminella männen på nya pi, eller mot riksdagsmannen ekeroth.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in