2014-03-01, 18:21
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesBondage
När har jag påstått det? Däremot har jag sagt att de vinklar.
Nej, jag är verkligen inte skribent på IRM, eller ens medlem i en politisk organisation. Är du politiker eller?

Vem vinklar inte menar du? Tycker du att SD-väljare ska hänvisa till media (DN) som påstår att invandringen är lönsam ekonomsiskt enligt OECD-rapporten, när rapporten faktiskt visar det motsatta, något som Avpixlat redovisar.

https://avpixlat.info/2013/06/13/tin...ecd-rapporten/

http://www.dn.se/ekonomi/invandrare-...-far-tillbaka/

Bara ett av många exempel. Andra är de många fall när fulmedia försöker dölja vilka som begår brotten varpå Avpixlat visar vilka de är. Vilken källa tycker du att en SD-väljare då bör hänvisa till?

Det verkade så eftersom du försöker förvränga allting. I ditt exempel så uppmanade Avpixlat sina läsare att utföra samma smutsiga grävande gentemot journalisten som han gjort mot SD-killen. Det de gjorde var förenklat att säga: fortsätter ni med ert smutsiga grävande så får ni smaka på egen medicin. Det är det samma som att säga: fortsätter du att slå mig så slår jag tillbaka. I det här fallet så sa de väl typ, be om ursäkt för att ni slog min kompis, annars slår vi tillbaks. Det är alltså inte korrekt att kalla det för utpressning.
Utpressning skulle man kunna ha kallat det om journalisten gjort en schysst granskning, men i det här fallet verkar han ha gått över gränsen. Om de då inte erkänner att de sysslar med smutsig granskning så kan man tycka att de förtjänar att få smaka på egen medicin. Förstår du nu?

Trots det anser jag fortfarande att de borde ha nöjt sig med att publicera felaktigheterna och inte ge tillbaks med samma medicin, men jag säger därmed inte att det alltid är fel att ge tillbaks med samma medicin. Det kan i extrema fall vara den enda utvägen.

Citat:
En representativ demokrati innebär att medborgarna representeras av dem i demokratiska val utsedda företrädare. Därför är också en medial kontrollmakt nödvändig och därför accepterar jag personligen också en långtgående granskning både gentemot mig själv såväl som gentemot partiet. Men om man från mediernas sida – utan medgivande – desperat väljer att tränga sig in på lagskyddade sekretessuppgifter och, som jag ser på det, förtalar anser jag att man gått över gränsen för vad som kan anses vara acceptabelt. Därför väljer jag att ta strid mot media!

https://avpixlat.info/2013/02/01/joh...-mot-fulmedia/

http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.56...-johnny-skalin
Citera
2014-03-01, 18:33
Medlem
JamesBondages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reymont
Vem vinklar inte menar du? Tycker du att SD-väljare ska hänvisa till media (DN) som påstår att invandringen är lönsam ekonomsiskt enligt OECD-rapporten, när rapporten faktiskt visar det motsatta, något som Avpixlat redovisar.

https://avpixlat.info/2013/06/13/tin...ecd-rapporten/

http://www.dn.se/ekonomi/invandrare-...-far-tillbaka/

Bara ett av många exempel. Andra är de många fall när fulmedia försöker dölja vilka som begår brotten varpå Avpixlat visar vilka de är. Vilken källa tycker du att en SD-väljare då bör hänvisa till?

Det verkade så eftersom du försöker förvränga allting. I ditt exempel så uppmanade Avpixlat sina läsare att utföra samma smutsiga grävande gentemot journalisten som han gjort mot SD-killen. Det de gjorde var förenklat att säga: fortsätter ni med ert smutsiga grävande så får ni smaka på egen medicin. Det är det samma som att säga: fortsätter du att slå mig så slår jag tillbaka. I det här fallet så sa de väl typ, be om ursäkt för att ni slog min kompis, annars slår vi tillbaks. Det är alltså inte korrekt att kalla det för utpressning.
Utpressning skulle man kunna ha kallat det om journalisten gjort en schysst granskning, men i det här fallet verkar han ha gått över gränsen. Om de då inte erkänner att de sysslar med smutsig granskning så kan man tycka att de förtjänar att få smaka på egen medicin. Förstår du nu?

Trots det anser jag fortfarande att de borde ha nöjt sig med att publicera felaktigheterna och inte ge tillbaks med samma medicin, men jag säger därmed inte att det alltid är fel att ge tillbaks med samma medicin. Det kan i extrema fall vara den enda utvägen.

https://avpixlat.info/2013/02/01/joh...-mot-fulmedia/

http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.56...-johnny-skalin
Min poäng är att det ligger hyckleri i påståendet att media vinklar och är opålitliga samtidigt som man ser AP som en sorts profet.
Jag kanske generaliserar men jag har fått uppfattningen om att de som gnällde om att Aftonbladet inte ville ha en massa hatiska kommentarer intill sina artiklar och skrek censur samtidigt hyllar AP - som tycks moderera kommentarerna åt andra hållet.
Vi tycker uppenbarligen olika när det kommer till att granska politiker och att ägna sig åt utpressning. Det är enligt mig inte att ge tillbaka med samma medicin, vi ser helt enkelt olika på saken.
Over and out.
Senast redigerad av JamesBondage 2014-03-01 kl. 18:44.
Citera
2014-03-01, 18:52
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesBondage
Min poäng är att det ligger hyckleri i påståendet att media vinklar och är opålitliga samtidigt som man ser AP som en sorts profet.

Tror inte att det är så vanligt att någon anser att den som kan räkna + och - är en profet, så din poäng är helt utan poäng.

Citat:
Vi tycker uppenbarligen olika när det kommer till att granska politiker och att ägna sig åt utpressning. Det är enligt mig inte att ge tillbaka med samma medicin, vi ser helt enkelt olika på saken.
Over and out.

Ja, det gör vi tydligen.
Citera
2014-03-02, 21:50
Medlem
Plytons avatar
Nu har även Stefan Torssell kastat in handduken och slutar som krönikör. Den mycket SD-lojala sajten har på senaste tiden drabbats av den absurda nolltoleransen då kommentarsfältet är sjukt intetsägande. Börjar fasaden ramla ihop då SD:s verkliga politik blir känd för allt fler? SD har ju ända sen man kom in i riksdagen gjort allt för att närma sig och fjäska för 7-klövern och pk-media. Behöver vi 8 partier som är identiskt lika? SD har helt ballat ur! Avpixlat har ballat ur!
Citera
2014-03-02, 22:05
Medlem
Månsans avatar
Ja, att Torssell fått nog är oroande. Av hans avskedskrönika framgår det tydligt att han anser att SD innehåller massa dödkött, d v s överflödiga typer som nästlat sig in i partiet och inte tillför ett skvatt.

Verkligen trist att Torssell slutar skriva på Avpixlat.
Citera
2014-03-02, 22:09
Medlem
Nomen Nescios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plyton
Nu har även Stefan Torssell kastat in handduken och slutar som krönikör. Den mycket SD-lojala sajten har på senaste tiden drabbats av den absurda nolltoleransen då kommentarsfältet är sjukt intetsägande. Börjar fasaden ramla ihop då SD:s verkliga politik blir känd för allt fler? SD har ju ända sen man kom in i riksdagen gjort allt för att närma sig och fjäska för 7-klövern och pk-media. Behöver vi 8 partier som är identiskt lika? SD har helt ballat ur! Avpixlat har ballat ur!
Flera personer som hoppats göra välavlönad raketkarriär inom SD, hoppar nu av när förslaget till riksdagslista presenterats och man dessutom upptäcker sig slagen av ett gäng nollor. Sedan skall väl SD starta nån egen blaska (Samtiden?) i närtid och illusionen av Avpixlat som en språngbräda till en riksdagsplats försvinner därmed helt.
Senast redigerad av Nomen Nescio 2014-03-02 kl. 22:28.
Citera
2014-03-02, 22:40
Medlem
Plytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomen Nescio
Flera personer som hoppats göra välavlönad raketkarriär inom SD, hoppar nu av när förslaget till riksdagslista presenterats och man dessutom upptäcker sig slagen av ett gäng nollor. Sedan skall väl SD starta nån egen blaska (Samtiden?) i närtid och illusionen av Avpixlat som en språngbräda till en riksdagsplats försvinner därmed helt.

Kan nog ligga mycket i det du säger! Karriärpolitiker har numer den största framträdande rollen inom SD och dessa opportunister ser mer etablissemangets media som mer framgångsrik för att fiska röster. För att verka mer pk så kommer nog Axpixlat helt att frigöras, elimineras för deras mål.
Citera
2014-03-02, 22:40
Medlem
Kämpendahls avatar
Stefan Torsell var enligt min mening den överlägset bäste krönikören på Avpixlat och en av dem som har möjlighet att gå hem hos de som är kritiska mot den invandringspolitik som förs, men som inte är islamofober eller har något emot invandrare i sig. Den som sakligt kritiserar invandringspolitiken istället för att orera islamofobiska slagord eller i övrigt generaliserande utmåla invandrare som ett kriminellt pack har större chans att tas på allvar. Det är synd att Torsell slutar och ett stort tapp för Avpixlat.
Citera
2014-03-02, 23:02
Medlem
Klosss avatar
Torsell hade måhända hoppats på en riksdagsplats och han hade nog klarat uppdraget med den äran men samtidigt är det endast 60 platser på listan och många namn som konkurrerar. Tråkigt är det hur som helst att han slutar skriva för AP då han är en mycket läsvärd krönikör.
Citera
2014-03-03, 00:30
Medlem
Frågan är ju hur det går för Avpixlat nu. Jag kommer ihåg att sajten tappade rejält i förhållande till Fria Tider på Alexa i samband med SDU-uppgörelsen mellan Bieler och Kasselstrand. FT tog parti mot partistyrelsen och gick förbi AP.

Sedan dess har jag upplevt det som att förhållandet mellan AP och FT varit bättre, åtminstone har det länkats och refererats till FT, vilket inte skedde tidigare såvitt jag minns. Dessutom samarbetar man ju nu i pengainsamlingen mot Mattsson

Jag tror att bilden av ett tamt och SD-lojalt partiorgan skulle vara livsfarligt för AP:s trafik och inflytande. Ett parti som SD samlar per definition till sig fritänkarna och de trotsiga - man litar helt enkelt inte på överhet i någon skepnad.

Det är helt enkelt dålig PR att vara för lojal när missnöjet är utbrett bland läsarna.

Torssell gav en helt egen dimension av verserad respektabilitet till AP som knappast kan ersättas.
Citera
2014-03-03, 12:25
Medlem
murder_us avatar
De enda svar på Torsells krönika som får ligga kvar är de som tror att han snart återkommer i en annan SD-satsning och liknande overkligheter. Ett stolpskott tolkade krönikan som att han menade att Kasselstrand och Alfson öppnade käften utan att tänka efter.
Alla kritiska inlägg mot riksdagslistorna förpassas till papperskorgen med ilfart.

Det roliga är att folk inte fattar att avpixlat är en lika vinklad propaganda som MSM, bara åt andra sidan. Kritiskt tänkande är verkligen inte svenska folkets starka sida och detta tror jag kommer att bli sista spiken i konungariket Sveriges kista.
Citera
2014-03-03, 13:54
Medlem
Fula Gubbens avatar
Tycker AP har tappat stadigt sista månaderna, och kommer nu att skifta över prioriteten till Fria Tider. Kolumnerna på AP har varit OK, men inte bättre än de mer kvalificerade inläggen på Flashback, där det dessutom finns en fungerande diskussion.

Ingen av de regim-kritiska sidor som nu drar folk bör ses som permanenta, utan det är lite hela havet stormar i samband med att folk vaknar upp och ändrar uppfattning, kombinerat med desperata angrepp från MSM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in