Citat:
Ursprungligen postat av
Djimmie
Du har gått från klarhet till klarhet på slutet i din iver att sätta dit mig
Jag tycker inte till om AB's dumpning av UM ovan. Jag argumenterade hur ologiskt krispans resonemang var (vilket visade sig vara onödigt då det var ett skämt från hans sida)..
"Sätta dit dig"??? Jag svarar på inlägg som är fullständigt ologiska och motsägelsefulla vilket naturligtvis innebär att argument till varför jag tycker så måste presenteras. Dina inlägg tillhör ofta den förstnämnda kategorin, därför min högre svarsfrekvens just till dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
T.o.m. valet 2014 visade Yougov relativt låga siffror på SD. Lite mkt begärt (även vid en konspiration) att Metro ska agera på att man viktar om efter valet och försöker hamna närmare sanningen. Lite väl uppenbart om man dumpar sitt institut p.g.a. det. Hur skulle annars regimtrogna kunna argumentera utan att hela tiden använda: "Titta! Ert favoritinstitut får visa höga SD-siffror hos vänstertidningars högborg utan att dumpas!!"
Du kommenterade inte ditt inlägg ovan.
Påstår du på fullt allvar att Metro i 4 år har behållit Yougov för att det annars skulle vara uppenbart att Metro dumpar Yougov för att de visar för höga SD-siffror?
Om du svarar ja på frågan. Hur kan då teorin om att institut med höga SD-siffror dumpas av sin uppdragsgivare vara sann om det inte samtidigt pågår ett samarbete där uppdragsgivare är i maskopi för att som grupp få optimal trovärdighet?
Dessutom har ju hittills inte en enda "regimtrogen" använt det argumentet som du påstår i ditt inlägg. Hur många gånger har du sett det argumentet från en "regimtrogen"? Jag förstår att det är jobbigt för dig att limma ihop din teori efterhand du får höra argument om varför dina teorier är efterblivna, men kan du inte ens försöka få ihop bitarna bättre än att det hänger en tre meter lång limtråd mellan dem?