2018-06-08, 13:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Nu handlade det inte om förpackningen. Utan om åsikten om att kvinnor är flockdjur som atraheras av alfahannen som Sonnenwende utryckte sig. Ditt sätt att utrycka dig gör ingen skillnad i sakfrågan som var ett frågasättande av varför bara hälften av kvinnorna attraheras av SD i jämförelse med hur många män som röstar på SD.
När det gäller polityrfrågan så tycker jag J.Åkesson sköter sig utmärkt till skillnad mot många här som uppenbarligen inte har snappat upp det mest elemäntära.
Att kvinnor är mer konformistiska & socialt känsliga är inte ens uppe för debatt. Det är en väl dokumenterad sanning.

Det gör bara att kvinnor hoppar på nya idéer & partier lite senare. Men när dom väl börjar så går det fortare. Vilket vi ser nu i SIFO som rapporterar om en rekordökning bland kvinnor som röstar SD.
2018-06-08, 13:22
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
.

Jag tror inte att folk i allmänhet sätter någon tillit till att SD skall klara upp problemen. Dessa problem är alltför djupa, ett mer oenigt folk är svårt att hitta i Europa.

Rakt av verkar det som att ingen aspekt av livet är orörd av det onda. Skolor är en röra och det finns inte tillräckligt med lärare. Rektorer vill inte jobba i tuffa skolor. Det finns inte tillräckligt med polis. Polisen är utbildad, då slutar de efter några år. Det finns inte tillräckligt med sjuksköterskor. De slutar också. Och så vidare.

SD har inga mirakellösningar.

Citat:
Jag tror nu faktiskt att SD blir störst. Men jag tror inte att SD just nu vill gå in i en regering. (fan vad jag "tror" mycket).

Åkesson är en politiker. Om han har chans att vara premiärminister, då tar han det. Han kan göra ett förhållandevis bra jobb. Men SD måste ha sin andel av instabila och inkompetenta medlemmar. När de kommer till makten kommer de att visa sig i korruption, etc. Åkesson måste vara väldigt tufft på dem inom SD.

Jag ser inte kompetens att regera inom Moderaterna. Reinfeld avväpnade och plundrade Sverige. De behöver en ny ledare och ett nytt program.

Citat:
SD:s uppgift blir att dra i trådarna, marionetterna får dansa, Löfvén är körd men kanske UK blir the real puppet. Det är vad jag känner just nu. Men naturligtvis gläds jag åt SD:s framgångar, en riktig käftsmäll efter all dynga som PK-etablissamanget har skänkt oss.

Det är ett möjligt scenario. Men det förutsätter att KD överlever och Center Partiet dumpar Lööf.
2018-06-08, 13:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nej, glöm det – nu ska vi gå till botten med det här om det så ska ta ett år eller två.

3 centrala fakta i målet:

1) All stor riksmedia utom TV4 rapporterade om och diskuterade Novusmätningen i allmänhet och SD-siffran i synnerhet.

2) TV4 har inga issues med att nämna SD-framgångar. För bara en vecka sedan hette det SD kan bli största parti - nya succésiffror i TV4 väljaropinion.

3) TV4 slutade rapportera om Novus i februari 2017 när Novus gick till SVT. Även de Novusmätningar som innehöll strålande nyheter för PK-eliten ignorerades.

Din förklaring:

TV4 nämner inte SD eftersom det faller sig helt naturligt om man är journalist i MSM”.

Det låter som du inser fullständigt orimligt mot bakgrund av punkterna 1-3, så nu vill jag att du utvecklar din argumentation tills den når basala rimlighetskrav.

Samtidigt skall man inte underskatta betydelsen & kraften i en bra dolkstötslegend.
2018-06-08, 13:26
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Nu lägger du ord i min mun. Jag har inte skrivit något om flockdjur eller liknande, bara att kvinnor i allmänhet är mer konforma.

Ordet konform har betydelesen: Svårigheter att utrycka en avvikande mening och huruvida det kan appliceras på kvinnor i allmänhet är det jag ifrågasätter, i mina öron låter det som flockdjur som Sonnanwende fortfarande anser är förklaringen till vaför så få kvinnor röstar på SD i jämförelse med män. Slutar diskusionen där då den tenderar att bli OT för tråden.
2018-06-08, 13:27
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Hat är ett mycket starkt ord. Jag har aldrig hatat ett svenskt parti, dess medlemmar eller sympatisörer.

Verkligheten kom knackande på dörren? Snarare är det tålamodet som tryter.

Att diskutera SD mer i detalj är inte trådens ämne, men min syn på SD som parti har inte ändrats i någon större grad. Att jag inte ser SD som det största problemet i svensk politik idag, beror främst på andra partiers icke-agerande sedan lång tid tillbaka i många frågor kring lag och ordning. Och paria-stämpeln på SD som aldrig bjudits in till diverse samtal och överläggningar har varit pinsam och i grunden upprörande ur ett demokratiperspektiv.

Jag sympatiserar inte med t.ex. Italiens nya regering, men jag tycker att det var upprörande att presidenten inte godkände det första regeringsförlaget, där han vägrade godkänna finansministern.
Men så är det väl för oss alla? Tålamodet tröt till slut, för mig hände det mellan 2010 och 2014.
Det handlar nog inte så mycket om att dyrka SD, det hade väl varit bättre om de andra partierna hade varit normala och lyssnat på folket, då hade inte SD behövts.

Nu är det försent för 7-klövern, de får skörda vad de sått!
Senast redigerad av orrtupp 2018-06-08 kl. 13:48.
2018-06-08, 13:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Till deras försvar får framhållas att tråden blivit rätt hårt trollad av motståndare. Problemet är att det har skruvat upp tonläget i hysterisk riktning.
Så här i början flockas en massa vildhjärnor som tror att detta nya parti skall bli & tycka exakt som dom själv vill & det börjar gå överstyr.
Om dom inte passar sig & styr upp det så är risken är att tråden blir AfS motsvarighet till John Bouvin.
Ja de flesta AfS-sympatisörerna är helt obstinata och ologiska. Det går inte att diskutera med dem. De är som F!.
2018-06-08, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Men så är det väl för oss alla? Tålamodet tröt till slut, för mig hände det mellan 2010 och 2014.
Det handlar nog inte så mycket om att dyrka SD, det hade väl varit bättre om de andra partierna hade varit normala och lyssnat på folket, då hade inte SD behövts.

Nu är det försent för 7-klövern de får skörda vad de sått!

Så är det. Som man sår får man skörda. Nu kommer skörden att bli ganska mager för Sjupartiet.
2018-06-08, 13:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Att kvinnor är mer konformistiska & socialt känsliga är inte ens uppe för debatt. Det är en väl dokumenterad sanning.

Det gör bara att kvinnor hoppar på nya idéer & partier lite senare. Men när dom väl börjar så går det fortare. Vilket vi ser nu i SIFO som rapporterar om en rekordökning bland kvinnor som röstar SD.
Även SCB bekräftar att fler kvinnor går till SD
2018-06-08, 13:43
Medlem
På första sidan i Expressen i dag så står det "S störtar" eller något liknande. Under detta något i stil med "Åkesson statsminister - inte helt omöjligt". Kanske någon som vet exakt vad de stod?
2018-06-08, 13:53
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Detta är typiska utalanden av män från den white trash mentalitet som genomsyrar Sverigedemokraternas anhängare. SD förtjänar inte en enda kvinnlig röst så länge som ni inte fattar att kvinnor och män är olika men att kvinnor i gemen tänker med det huvud som sitter på axlarna.

När det kommer till andra partier så värderar man dem efter partiets företrädare. När det gäller SD och tidigare ND så kan vilken sympatisör som helst få stå som symbol för hela partiet.
Det är ganska enkelt att hitta stollar i vilket parti som helst och vad som skrivs på FB är inte alltid allvarligt menat.
Jag har inte lust att börja leta efter företrädare för andra partier och visa för dig hur dumma saker som sägs på FB. Det är ett fritt forum. Det är snart den enda platsen där ett fritt meningsutbyte sker. Jag tycker det är bra. I ett fritt meningsutbyte av det slag som finns i andra länder så kan man komma med bombasmer och överdrifter utan att folk tar dem bokstavligt. Det är ett sätt att uttrycka känslor.

När vänstern reformerar språket efter sin ideologi kan de inte förvänta sig att de som inte har deras världsbild är med på tåget. Därför talar vi lite olika språk.

När Gudrun Schyman eller någon annan föreslår en särskild mansskatt så blir jag en aning irriterad och kan då kanske ta i lite extra.
Om jag då skriver att jag tycker att det var fel att ge kvinnor rösträtt 1921 och att vi borde låta talibanerna som vi har importerat utbilda oss i hur man får kvinnor att veta hut. Då betyder inte det, att jag verkligen tycker det är fel att kvinnor fick rösträtt 1921 och det betyder inte att jag verkligen tycker att arabpojkar skall starta kurser som riktar sig till den mesiga svenska manligheten.
Det betyder att jag anser att Gudrun är ungefär på den nivån fast tvärt om. Jag försöker matcha hennes provokation med en motprovokation. Är det inte så gräl fungerar?
2018-06-08, 13:55
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Det är just sådana här uttalanden som gör att kvinnor inte direkt dras som en magnet till SD. Har du legat under ett stenblock sedan stenåldern.

Här ett uttalande till från denna tråd av en annan stolle.
Citat. Svenska kvinnor röstar alltså hälften så ofta som svenska män på SD. Landsförrädare!
Det har jag känt på mig hela tiden, här är svart på vitt.

Detta är typiska utalanden av män från den white trash mentalitet som genomsyrar Sverigedemokraternas anhängare. SD förtjänar inte en enda kvinnlig röst så länge som ni inte fattar att kvinnor och män är olika men att kvinnor i gemen tänker med det huvud som sitter på axlarna.

Nädu, ni känner med det huvudet. Så till den milda grad att det inte finns utrymme för vare sig rationalitet eller pragmatism. Styrkekram <3

OnT: Någon som vet när nästa OU kommer, och vilken det är? Yougov?
2018-06-08, 14:01
Medlem
Citat:
Samtidigt skall man inte underskatta betydelsen & kraften i en bra dolkstötslegend.
Tja, nu är jag en anhängare av teorin att en svag självbild skapar en loseridentitet. Du vet, det där med att om man ständigt mata minoriteter med fake news om hur diskriminerade de är av majoritetssamhället och hur de är så körda i samhället att det är lika bra de ger upp och börjar sälja knark på en gång, så blir det en självuppfyllande profetia.

Offerkoftan passade SD bra under de tidiga åren typ 2006-2012, men nu sitter den lika illa som en X-Small yllecardigan på Hulken. Och om man vill vänja folket vid tanken på SD som statsbärande parti måste både partiet och sympatisörerna uppträda som att det är en självklarhet. Nu är det dags att step up the game och uppträda som vinnare. Partitoppen själva har redan slutat offersnyfta och gått vidare till nästa steg, men bland vissa gräsrötter är det som att det fortfarande är 2008. Jag får skavsår i både ögon och öron av ”pk media mörkar”-gnäll. För helvete, hela media och övrigt etablissemang har redan tagit in att SD går mot att bli största parti och ingen ”mörkar” detta faktum, de har ägnat hela juni åt att diskutera det på bästa sändningstid. Då är det dags för sympatisörerna att ta sig i kragen och äga det istället för att hulka om gammalt MSM-förtryck.
Jag får lust att gå Don Corleone på hela skiten när de snyftar som Johnny Fontaine ”Oh godfather, I don’t know what to do, I don’t know what to do...”
”YOU CAN ACT LIKE A MAN! What's the matter with you? Is this how you turned out, a Hollywood finocchio that cries like a woman?! Wääähääähääää... What can I do? What can I do? What is that nonsense? Ridiculous.”

Citat:
Till deras försvar får framhållas att tråden blivit rätt hårt trollad av motståndare. Problemet är att det har skruvat upp tonläget i hysterisk riktning.
Möjligt, har inte följt den så noga och är inte intresserad av att delta. Brukar dock roa mig med att klicka på den ibland och läsa senaste sidan eller så. Har sett att några HejaJimmie(TM) är där och häcklar, absolut. Men också schablonmässiga trollanklagelser mot helt vanliga frågor. Paranoia på crack.

Citat:
Så här i början flockas en massa vildhjärnor som tror att detta nya parti skall bli & tycka exakt som dom själv vill & det börjar gå överstyr.
Jovisst, och så var det ju även i SDs barndom. Men de som anklagar SD-ledningen för toppstyrning och diktatorsfasoner kan ju se på nystartade partier och fundera ett varv till över hur det blir om man inte vårdar varumärket med hårda nypor.

Citat:
Om dom inte passar sig & styr upp det så är risken är att tråden blir AfS motsvarighet till John Bouvin.
Precis, NyD. Där har du resultatet av hastig partibildning och dålig varumärkesvård i ett nötskal.
Senast redigerad av CrispyKreem 2018-06-08 kl. 14:18.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in