Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Samtidigt skall man inte underskatta betydelsen & kraften i en bra dolkstötslegend.
Tja, nu är jag en anhängare av teorin att en svag självbild skapar en loseridentitet. Du vet, det där med att om man ständigt mata minoriteter med fake news om hur diskriminerade de är av majoritetssamhället och hur de är så körda i samhället att det är lika bra de ger upp och börjar sälja knark på en gång, så blir det en självuppfyllande profetia.
Offerkoftan passade SD bra under de tidiga åren typ 2006-2012, men nu sitter den lika illa som en X-Small yllecardigan på Hulken. Och om man vill vänja folket vid tanken på SD som statsbärande parti måste både partiet och sympatisörerna uppträda som att det är en självklarhet. Nu är det dags att step up the game och uppträda som vinnare. Partitoppen själva har redan slutat offersnyfta och gått vidare till nästa steg, men bland vissa gräsrötter är det som att det fortfarande är 2008. Jag får skavsår i både ögon och öron av ”pk media mörkar”-gnäll. För helvete, hela media och övrigt etablissemang har redan tagit in att SD går mot att bli största parti och ingen ”mörkar” detta faktum, de har ägnat hela juni åt att diskutera det på bästa sändningstid. Då är det dags för sympatisörerna att ta sig i kragen och
äga det istället för att hulka om gammalt MSM-förtryck.
Jag får lust att gå Don Corleone på hela skiten när de snyftar som Johnny Fontaine
”Oh godfather, I don’t know what to do, I don’t know what to do...”
”YOU CAN ACT LIKE A MAN! What's the matter with you? Is this how you turned out, a Hollywood finocchio that cries like a woman?! Wääähääähääää... What can I do? What can I do? What is that nonsense? Ridiculous.”
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Till deras försvar får framhållas att tråden blivit rätt hårt trollad av motståndare. Problemet är att det har skruvat upp tonläget i hysterisk riktning.
Möjligt, har inte följt den så noga och är inte intresserad av att delta. Brukar dock roa mig med att klicka på den ibland och läsa senaste sidan eller så. Har sett att några HejaJimmie(TM) är där och häcklar, absolut. Men också schablonmässiga trollanklagelser mot helt vanliga frågor. Paranoia på crack.
Citat:
Så här i början flockas en massa vildhjärnor som tror att detta nya parti skall bli & tycka exakt som dom själv vill & det börjar gå överstyr.
Jovisst, och så var det ju även i SDs barndom. Men de som anklagar SD-ledningen för toppstyrning och diktatorsfasoner kan ju se på nystartade partier och fundera ett varv till över hur det blir om man inte vårdar varumärket med hårda nypor.
Citat:
Om dom inte passar sig & styr upp det så är risken är att tråden blir AfS motsvarighet till John Bouvin.
Precis, NyD. Där har du resultatet av hastig partibildning och dålig varumärkesvård i ett nötskal.