2018-06-08, 12:35
  #68977
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Också en bra idé. Heliumballonger finns på Teknikmagasinet. Med en extra bonus att man kan inhalera & skrämma skiten ur sin husdjur.

Vad tycker resten av tråden?

Mycket bra idé men den hade behövts ännu bättre för några år sedan. Nu rullar snöbollen själv av gravitationen men varför inte göra vad vi kan för att väcka sömniga ointresserade svenskar.

Föreslår lite senare på söndag när alla klarat av frukosten och är ute och rör på sig. T.ex. på stranden, i hängmattan, vid köpcentret....överallt där folk befinner sig.

Ska kolla T...sinets ballonger !
2018-06-08, 12:53
  #68978
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Fast nu var situationen att hela MSM gjorde en stor nyhet av Novusmätningen utom TV4, så din förklaring är totalt värdelös, och det vet du. Bryr du dig? Nä. Du kunde bara inte motstå tillfället att vara en rövhatt.
Nu uttrycker du dig åter som en fransk kärring i brist på argument. Vi diskuterar nu TV 4 och inget annat. Vad andra gör och inte gör är naturligtvis också intressant generellt. Tendensen är att inte ens MSM och de mest terapiresistenta journalisterna kan undkomma SD's framfart i OU, hur mycket de än vill. Det är en annan sak.

Det är ingen konspiration att vara mupp-troende journalist. Man bara lever sitt liv som det.
2018-06-08, 12:55
  #68979
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
AfD var på konferensen i Moskva vill jag minnas, men det är OK för att .... du säger att de är som SD? Var det några som var som SD var det SDU. Alla ungdomspartier är lite extrema. Det hör till. Jag tror de 4 var rädda för kompetent konkurrens, just den konkurrens som nu kallas stollar, nazister och idioter.
Det tyska sentimentet gällande Ryssland är inte riktigt som det svenska. Det är i Sverige Afs ställer upp i val, då bör man attrahera svenska väljare. Inte Östbulgariska, Slovenska eller Tyskaväljare.

Men som sagt, vi har facit i September.
2018-06-08, 13:03
  #68980
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Tror ni Bradleyeffekten finns kvar för SD? Eller har den försvunnit i takt med att SD blivit mer och mer "accepterat"

Isf. kan ju det bli runt 30% om inte mer om det stämmer överens hyfsat med nuvarande opinionsundersökningar.
2018-06-08, 13:10
  #68981
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
För en gångs skull så håller jag faktiskt med dig.

Jag tycker att det är mycket onödigt att beskriva kvinnor som en grupp viljelösa våp. Visst är det sant att kvinnor i allmänhet är mer konforma, men detta kan uttryckas på ett mycket trevligare sätt.
Nu handlade det inte om förpackningen. Utan om åsikten om att kvinnor är flockdjur som atraheras av alfahannen som Sonnenwende utryckte sig. Ditt sätt att utrycka dig gör ingen skillnad i sakfrågan som var ett frågasättande av varför bara hälften av kvinnorna attraheras av SD i jämförelse med hur många män som röstar på SD.
När det gäller polityrfrågan så tycker jag J.Åkesson sköter sig utmärkt till skillnad mot många här som uppenbarligen inte har snappat upp det mest elemäntära.
2018-06-08, 13:11
  #68982
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Tror ni Bradleyeffekten finns kvar för SD? Eller har den försvunnit i takt med att SD blivit mer och mer "accepterat"

Isf. kan ju det bli runt 30% om inte mer om det stämmer överens hyfsat med nuvarande opinionsundersökningar.
Den omvända Bradleyeffekten är givetvis störst hos nytillkomna anhängare. Det har kommit många nya sedan förra valet så hos dessa finns nog effekten fortfarande, medan de äldre anhängarna nog nästan helt har skakat av sig denna "effekt".

Med tanke på hur SD växer så kan effekten minska totalt sett, men det nya större antalet väljare kan göra att effekten, i procentenheter räknat, ändå är lika stor som i förra valet avseende underskattning i OU.
2018-06-08, 13:13
  #68983
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Skulle sitta fint om man lyckas rösta på Sveriges största parti. Samma parti som man 8år tidigare var med om att rösta in i riksdagen.

Men är nästan orolig över en omvänd Bradleyeffekt. T.ex. att folk är mer öppna med att "våga" svara SD men sen inte röstar på SD eller att folk bara säger det för att. Typ såna orsaker. Och mycket orolig över valfusk.
2018-06-08, 13:15
  #68984
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Nu handlade det inte om förpackningen. Utan om åsikten om att kvinnor är flockdjur som atraheras av alfahannen som Sonnenwende utryckte sig. Ditt sätt att utrycka dig gör ingen skillnad i sakfrågan som var ett frågasättande av varför bara hälften av kvinnorna attraheras av SD i jämförelse med hur många män som röstar på SD.
När det gäller polityrfrågan så tycker jag J.Åkesson sköter sig utmärkt till skillnad mot många här som uppenbarligen inte har snappat upp det mest elemäntära.
Kvinnor följer flocken, inte så svårt att konstatera.
2018-06-08, 13:16
  #68985
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Nu handlade det inte om förpackningen. Utan om åsikten om att kvinnor är flockdjur som atraheras av alfahannen som Sonnenwende utryckte sig. Ditt sätt att utrycka dig gör ingen skillnad i sakfrågan som var ett frågasättande av varför bara hälften av kvinnorna attraheras av SD i jämförelse med hur många män som röstar på SD.
När det gäller polityrfrågan så tycker jag J.Åkesson sköter sig utmärkt till skillnad mot många här som uppenbarligen inte har snappat upp det mest elemäntära.
Nu lägger du ord i min mun. Jag har inte skrivit något om flockdjur eller liknande, bara att kvinnor i allmänhet är mer konforma.
2018-06-08, 13:17
  #68986
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jag tyckte ändå att det såg bra ut från början, åtminstone vad gäller presentationen. AfS hade fått till en helt okej hemsida som såg typ gammelmoderat ut, de hade ett någorlunda genomarbetat partiprogram osv. Men schysst yta hjälper ju inte om man inte har styrsel på fotfolket. Deras tråd här är ett haveri. Som en krog med 50 dörrvakter och 5 förskräckta gäster som stämplas som troll och motas ut för att diskuterar punkter i partiprogrammet. ’Alltså det här med plattskatt vet jag inte...’ ’Hörrödu, du ska inte snoka i det där med plattskatt, varför vill du prata om det? Trollvarning, stick.’ En mer exkluderande rörelse har nog inte setts sedan KPMLr.
Till deras försvar får framhållas att tråden blivit rätt hårt trollad av motståndare. Problemet är att det har skruvat upp tonläget i hysterisk riktning.

Så här i början flockas en massa vildhjärnor som tror att detta nya parti skall bli & tycka exakt som dom själv vill & det börjar gå överstyr.

Om dom inte passar sig & styr upp det så är risken är att tråden blir AfS motsvarighet till John Bouvin.
2018-06-08, 13:17
  #68987
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Nu uttrycker du dig åter som en fransk kärring i brist på argument. Vi diskuterar nu TV 4 och inget annat. Vad andra gör och inte gör är naturligtvis också intressant generellt.
Nej, glöm det – nu ska vi gå till botten med det här om det så ska ta ett år eller två.

3 centrala fakta i målet:

1) All stor riksmedia utom TV4 rapporterade om och diskuterade Novusmätningen i allmänhet och SD-siffran i synnerhet.

2) TV4 har inga issues med att nämna SD-framgångar. För bara en vecka sedan hette det SD kan bli största parti - nya succésiffror i TV4 väljaropinion.

3) TV4 slutade rapportera om Novus i februari 2017 när Novus gick till SVT. Även de Novusmätningar som innehöll strålande nyheter för PK-eliten ignorerades.

Din förklaring:

TV4 nämner inte SD eftersom det faller sig helt naturligt om man är journalist i MSM”.

Det låter som du inser fullständigt orimligt mot bakgrund av punkterna 1-3, så nu vill jag att du utvecklar din argumentation tills den når basala rimlighetskrav.
2018-06-08, 13:20
  #68988
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det är just sådana här uttalanden som gör att kvinnor inte direkt dras som en magnet till SD. Har du legat under ett stenblock sedan stenåldern.
Här ett uttalande till från denna tråd av en annan stolle.
Citat. Svenska kvinnor röstar alltså hälften så ofta som svenska män på SD. Landsförrädare!
Det har jag känt på mig hela tiden, här är svart på vitt.
Detta är typiska utalanden av män från den white trash mentalitet som genomsyrar Sverigedemokraternas anhängare. SD förtjänar inte en enda kvinnlig röst så länge som ni inte fattar att kvinnor och män är olika men att kvinnor i gemen tänker med det huvud som sitter på axlarna.

Ja de är sexistiska och kan inte psykologi. Kvinnor är känsligare för social stigmatisering/acceptens och inte lika villiga att ta konflikter och risker. Det är ju män som skapat denna miljö att kvinnor inte vågar säga sin åsikt om SD. De två statsministrar som utmålat SD som onda, Reinfeldt och Löfven, är ju män. Många av de mest galna av medias SD-hatare är ju män: Lindberg, Virtanen etc. (Kan bli en lång lista) För att inte glömma Helin och Expressens chefredaktör, och Wolodarski!. Tokarna på Expo är ju mest män. "Nöjesprofiler" som Özz, Soran, "Pizza och Netflix", "Sverige har aldrig varit säkrare" etc. är män. AKB öppnade dörren för samarbete med SD och mannen Kristersson stängd den. Det är väl alla dessa som är landsförrädare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in