2018-06-08, 11:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Nu är jag egentligen (M) sympatisör (och har varit så hela livet mer eller mindre) men jag kan direkt säga att just det: att lägga ner myndigheter och strypa bidrag till halv-statliga kampanj organisationer, är en av de stora förhoppningarna jag har på (SD). Tycker (M) har varit allt för fega här.

Exempelvis den där Centrum mot Rasism som körde Nogger-Black kampanjen för några år sedan. Varför skall vi ens ha en sådan? Och statlig finansiering till Expo?

Tycker egentligen samma sak om allt stöd till vuxna människors fritidsaktiviteter och sportande. Stryk och sänk skatten.
En prioritet om SD får inflytande måste även vara att byta ut hela personalstyrkan på Kammarkollegiet som styr över Allmänna arvsfonden. Härifrån kommer mycket av finansieringen till olika vansinnesorganisationer på vänsterkanten & inom den identitetspolitiska sfären.
2018-06-08, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En prioritet om SD får inflytande måste även vara att byta ut hela personalstyrkan på Kammarkollegiet som styr över Allmänna arvsfonden. Härifrån kommer mycket av finansieringen till olika vansinnesorganisationer på vänsterkanten & inom den identitetspolitiska sfären.
Ja, så j-vla sant! (sorry OT)
2018-06-08, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Vi har ju alla våra egna uppfattningar om eventuella konspirationer.

Om det nu stämmer det du skriver kan det nog finnas rimliga förklaringar. I TV4's ögon var det väl i det närmaste en freakshow att man 2015 uppnådde höga opninionssiffror.

Nu, 3 månader innan valet, är det i högsta grad ett skrämmande faktum att "Freakpartiet" SD kan bli det största. Violà! helt utan konspirationsbaktanke. Bara vanligt MSM ryggmärgstänk.
Aha, och endast TV4 Nyheter hade detta ryggmärgstänk? SVT, Expressen, Aftonbladet, Sydsvenskan, alla TT-anslutna hade rubriken ”SD näst största parti i ny mätning från SVT Novus” eller varianter på den. Men från TV4 tydligen ingenting. Varför? Hoppas TV4 kunna lägga locket på SD-framgångar? Verkar ju inte så troligt eftersom de 29 maj hade rubriken ”SD kan bli största parti - nya succésiffror i TV4 väljaropinion”. Glapp i ryggmärgstänket eller?

Intressant. Googlar på TV4 nyheter Novus. Hmm, det tar tvärslut efter januari 2017. Även PK-euforiska rapporter om att C gick som en raket i Novus under AKBs genomklappning saknas. Så vad är grejen? Jo att i januari 2017 gick TV4 och Novus skilda vägar och i februari dök de upp i SVT istället. Och då låter TV4 bli att åka snålskjuts. Möjligt scenario A: Sjöström gick till TV4 och sa ”sorry grabbar men ni är så prutiga och jag har fått ett bra bud från SVT så nu går jag dit istället”, TV4 svarar ”jaha! Ska det vara på det viset tänker vi fan radera ut namnet Novus från all nyhetsrapportering så ni inte får en gnutta gratisreklam!” ”OK, whatever, hejdå”. Möjligt scenario B: TV4 gick till Sjöström och sa ”jo alltså ähum vi har ju kontrakt som löper hela 2017 men alltså vi måste gneta och spara va så vi undrar om vi skulle kunna få avsluta redan nu”. Sjöström svarar ”Jaha! Ska det vara på det viset får ni fan skriva kontrakt på att inte snylta på våra mätningar och slå upp stora nyheter om dem fastän SVT betalar”. ”OK, whatever, ge oss pennan.” Mest sannolikt är dock scenario C som är någon mindre dramatisk, mer jordnära förklaring än mina mer fantasifulla A och B.

Citat:
Snälla Krispan. Du är fan lika enögd som Powergirl!
Nej, det är inte ”enögt” att anstränga sig att tänka åtminstone EN konstruktiv benefit of the doubt-tanke innan man går direkt på den nötta ”jaha pk media mörkar igen” som en jävla robot på autopilot. Vad som är enögt är att inte ens försöka tro något bättre än det värsta varje gång.
2018-06-08, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Alla partier som är nya har en del stollar i sina led. Jag var på en MED-pub tidigare i år. Känslan var väl lite av svenska UFO-klubbens årsmöte. Inte bara så klart, men delvis. Det är alltid så, de slipas bort efterhand.
Tyska Afd är mer som dagens SD skulle jag säga.

AfD var på konferensen i Moskva vill jag minnas, men det är OK för att .... du säger att de är som SD? Var det några som var som SD var det SDU. Alla ungdomspartier är lite extrema. Det hör till. Jag tror de 4 var rädda för kompetent konkurrens, just den konkurrens som nu kallas stollar, nazister och idioter.
2018-06-08, 12:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
bättre att totalt frysa hela arvsfonden först och inte göra något med pengarna förrns hela ett nytt system är på plats. Man måste snabbt börja svälta ut alla som kan leva på att hata Sverige. Sådant här är SD mycket medvetna om, de har drabbats av dagens system i årtionden. Åkesson kommer tala ljuvt men i bakgrunden kommer knivarna komma fram (Bildligt talat och utan någon parallell till de långa knivarnas natt )
2018-06-08, 12:17
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Kvinnor är flockdjur och de kan nosa upp en alfahanne på miltals håll. Ett SD som blir störst blir den nya politiska alfahanen. Mängder med medelklassmän kommer öppet säga att de röstar SD. Mängder med kvinnor kommer våga erkänna för sina vänninor att de har män som röstar SD. Snacket går och acceptansen ökar.
Kvinnorna kommer, och efter valet kommer lika många till att hoppa över till SD.

Det är just sådana här uttalanden som gör att kvinnor inte direkt dras som en magnet till SD. Har du legat under ett stenblock sedan stenåldern.

Här ett uttalande till från denna tråd av en annan stolle.
Citat. Svenska kvinnor röstar alltså hälften så ofta som svenska män på SD. Landsförrädare!
Det har jag känt på mig hela tiden, här är svart på vitt.

Detta är typiska utalanden av män från den white trash mentalitet som genomsyrar Sverigedemokraternas anhängare. SD förtjänar inte en enda kvinnlig röst så länge som ni inte fattar att kvinnor och män är olika men att kvinnor i gemen tänker med det huvud som sitter på axlarna.
2018-06-08, 12:18
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Aha, och endast TV4 Nyheter hade detta ryggmärgstänk? SVT, Expressen, Aftonbladet, Sydsvenskan, alla TT-anslutna hade rubriken ”SD näst största parti i ny mätning från SVT Novus” eller varianter på den. Men från TV4 tydligen ingenting. Varför? Hoppas TV4 kunna lägga locket på SD-framgångar? Verkar ju inte så troligt eftersom de 29 maj hade rubriken ”SD kan bli största parti - nya succésiffror i TV4 väljaropinion”. Glapp i ryggmärgstänket eller?

Intressant. Googlar på TV4 nyheter Novus. Hmm, det tar tvärslut efter januari 2017. Även PK-euforiska rapporter om att C gick som en raket i Novus under AKBs genomklappning saknas. Så vad är grejen? Jo att i januari 2017 gick TV4 och Novus skilda vägar och i februari dök de upp i SVT istället. Och då låter TV4 bli att åka snålskjuts. Möjligt scenario A: Sjöström gick till TV4 och sa ”sorry grabbar men ni är så prutiga och jag har fått ett bra bud från SVT så nu går jag dit istället”, TV4 svarar ”jaha! Ska det vara på det viset tänker vi fan radera ut namnet Novus från all nyhetsrapportering så ni inte får en gnutta gratisreklam!” ”OK, whatever, hejdå”. Möjligt scenario B: TV4 gick till Sjöström och sa ”jo alltså ähum vi har ju kontrakt som löper hela 2017 men alltså vi måste gneta och spara va så vi undrar om vi skulle kunna få avsluta redan nu”. Sjöström svarar ”Jaha! Ska det vara på det viset får ni fan skriva kontrakt på att inte snylta på våra mätningar och slå upp stora nyheter om dem fastän SVT betalar”. ”OK, whatever, ge oss pennan.” Mest sannolikt är dock scenario C som är någon mindre dramatisk, mer jordnära förklaring än mina mer fantasifulla A och B.

Nej, det är inte ”enögt” att anstränga sig att tänka åtminstone EN konstruktiv benefit of the doubt-tanke innan man går direkt på den nötta ”jaha pk media mörkar igen” som en jävla robot på autopilot. Vad som är enögt är att inte ens försöka tro något bättre än det värsta varje gång.
Enögdheten består i som du klart och tydligt visar, bara att du (tämligen förutsägbar) ser saken från din sida. Jag argumenterar varken för eller emot. Jag tycker bara inte det är konstigt att TV 4 inte nämner SD eftersom det faller sig helt naturligt om man är journalist i MSM.

Så, seså. Uppför dig nu inte som en fransk kärring med sina/dina teatraliska utspel dränkta i ord.
2018-06-08, 12:24
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
jag tycker AfS fyller en roll som opinionsbildare och aktivister. De vrider samhälls-samtalet i nationalistisk riktning. De kan gå först med att såga "obehagliga" saker som att minst en miljon behöver återvandra. De får också SD att framstå som det mindre extrema partiet. Men jag hoppas att de får högst 1 % i valet då SD kan göra mer med rösterna än vad de kan göra. Jag tror också de flesta som stödjer AfS kommer taktikrösta på SD för de tror deras röst gör mer nytta där. Liksom SvP försvann för att deras väljare gick till SD trots att de var mer extrema; SD var ett mer realistiskt alternativ.
Detta kan man naturligtvis ha olika uppfattningar om. Ett nytt parti kommer att bevisa sin duglighet och motivera sin existens med röster och anhängare. Framtiden får utvisa hur det går för MED, afs, Fi, piratpartiet mfl. I nuläget är det enligt min mening viktigt att inget tar fokus från det som ska dänga 7-partiet i huvudet med kraft.
2018-06-08, 12:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det är just sådana här uttalanden som gör att kvinnor inte direkt dras som en magnet till SD. Har du legat under ett stenblock sedan stenåldern.

Citat. Svenska kvinnor röstar alltså hälften så ofta som svenska män på SD. Landsförrädare!

Detta är typiska utalanden av män från den white trash mentalitet som genomsyrar Sverigedemokraternas anhängare. SD förtjänar inte en enda kvinnlig röst så länge som ni inte fattar att kvinnor och män är olika men att kvinnor i gemen tänker med det huvud som sitter på axlarna.
Men nu ökar som bekant antalet kvinnliga SD-väljare kraftigt enligt SIFO.
2018-06-08, 12:30
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl

För en gångs skull så håller jag faktiskt med dig.

Jag tycker att det är mycket onödigt att beskriva kvinnor som en grupp viljelösa våp. Visst är det sant att kvinnor i allmänhet är mer konforma, men detta kan uttryckas på ett mycket trevligare sätt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Jag tycker bara inte det är konstigt att TV 4 inte nämner SD eftersom det faller sig helt naturligt om man är journalist i MSM.
Fast nu var situationen att hela MSM gjorde en stor nyhet av Novusmätningen utom TV4, så din förklaring är totalt värdelös, och det vet du. Bryr du dig? Nä. Du kunde bara inte motstå tillfället att vara en rövhatt.
Medlem
Citat:
Alla partier som är nya har en del stollar i sina led. Jag var på en MED-pub tidigare i år. Känslan var väl lite av svenska UFO-klubbens årsmöte. Inte bara så klart, men delvis. Det är alltid så, de slipas bort efterhand.
Tyska Afd är mer som dagens SD skulle jag säga.

Nej!! Din jämförelse mellan tyska AfD och SD är horribelt usel. AfD är betydligt radikalare, har högre i tak inom partiet o.s.v.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in