2018-06-08, 06:10
  #68917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Hur ser SDs siffror ut när man jämför invandrare och svenskar? Jag har fått för mig att SD var populärare bland invandrarkvinnor än svenska kvinnor men har inget bevis.

minns det också, minns det som att dom som fick ut mest negativt av massinvandringen också ironiskt nog var minst emot den, dvs svensk vayay yay

det sovande folket <3
__________________
Senast redigerad av mastaflex 2018-06-08 kl. 06:13.
2018-06-08, 06:38
  #68918
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Fel taktik för flera opinionsundersökningar visar att SD går kraftigt fram hos kvinnor
Det företag vars varor säljs i miljontals har långt svårare att dubbla sin försäljning än det företag som sålt en enda produkt.

"Växer snabbast", "går kraftigt frammåt", etc är bara omskrivningar för "är troligtvis relativt små.
2018-06-08, 06:45
  #68919
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är fortfarande så att hälften så många kvinnor som män röstar på SD.
Kvinnor är flockdjur och de kan nosa upp en alfahanne på miltals håll. Ett SD som blir störst blir den nya politiska alfahanen. Mängder med medelklassmän kommer öppet säga att de röstar SD. Mängder med kvinnor kommer våga erkänna för sina vänninor att de har män som röstar SD. Snacket går och acceptansen ökar.
Kvinnorna kommer, och efter valet kommer lika många till att hoppa över till SD.
__________________
Senast redigerad av Sonnenwende 2018-06-08 kl. 06:48.
2018-06-08, 06:50
  #68920
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Högmod går före fall. Jag tackar i alla fall AfS för att fått fart på både SD och Jimpan. En välbehövlig spark i baken, helt enkelt.
Jag instämmer i det, jag tror dessutom att Afs har chans till nästa val. Allt berorpå vad SD gör och vilket inflytande man får och tar sig.
2018-06-08, 06:53
  #68921
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Nu har jag givetvis inte total koll på alla invandrarområden, men min uppfattning är att det är S som ensamma dominierar i dessa. V är normalstora och MP är mycket mindre än i övriga Sverige.

Här på två olika typer av ghetton:
https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/12/80/0809/index.html
https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/12/80/0202/index.html

Tensta C getto.

https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/01/80/4113/index.html

1. S 2. V 3. Mp

Rinkeby C getto.

https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/01/80/4121/index.html

1. S 2. V & Mp exakt lika stora.
2018-06-08, 07:07
  #68922
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TronaldDump666
Det verkar finns två typer av utanförskapsområden. I den ena kategorin finns områden där SD:s stöd kretsar kring 1-2% och i den andra kategorin är områden där SD har samma eller högre stöd än det nationella genomsnittet.
https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/05/80/3503/index.html
https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/18/80/3063/index.html
https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/14/90/0212/index.html
https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/12/80/0808/index.html


I Stockholms kommun tror jag inte Sd överglänser riskresultatet någonstans. Antingen är de Södermalms miljöpartister & feminister, Östermalms moderater eller utanförskapets Sossar.

Däremot skulle jag tro att Sd kan var stora i vissa kranskommuner. Spontant kommer jag att tänka på Nykvarns kommun som är en utbrytning ur Södertälje för de som fick nog av multikultur för några år sedan och blev en egen typisk white flight kommun.
Nykvarn är huvudsakligen ett stort villaområde, inga hyreskaserner att placera invandrare i och de valde inte moderaterna, i stället blev de tidigt varnade av kaoset i Södertälje och lade sin röst på Sd.

https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/kommun/01/40/index.html
2018-06-08, 07:13
  #68923
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Så är det.

SCB Maj 2017, sida 39.

Svensk bakgrund män: 18,2%
Utländsk bakgrund män: 15,4%
Svensk bakgrund kvinnor: 9,0%
Utländsk bakgrund kvinnor: 10,3%

http://www.scb.se/contentassets/fd0936a6f2a64881b22d2cb9628b9a45/me0201_2017m05_br_me60br1701.pdf

Intressant att de ökat lavinartat, var nästan inga alls vid 2014. Sen är det väl rimligt att polacker, ungrare, norskar och danskar ligger bakom de höga siffrorna till stor del.

Man kan också notera att C har enorma problem att attrahera invandrarkvinnor. 3,1% där mot 13,9% för svenskor. Invandrare fullkomligt hatar Annie, men älskar Jimmie.

11:e juni kommer siffrorna för 2018.

Vore enormt intressant om man delade upp utlänningar i vilken världsdel man kommer från.
För t.ex. östeuropéer som balter, polacker, ungrare, jugoslaver o.s.v. uppfattar SD som en "lättvariant" av sitt eget styre.
Västeuropéer däremot skiljer sig nog inte mycket från "vanliga svenskar".

Jämför valresultatet 2014 för (del av) Rinkeby!
https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/01/80/4121/index.html

Eller (del av) Rosengård Malmö!
https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/12/80/0809/index.html
__________________
Senast redigerad av Hultabultan 2018-06-08 kl. 07:38.
2018-06-08, 07:20
  #68924
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Så verkligheten kom knackandes på dörren och då avtog ditt SD-hat? Hjärntvättad av selektiv media?

Hat är ett mycket starkt ord. Jag har aldrig hatat ett svenskt parti, dess medlemmar eller sympatisörer.

Verkligheten kom knackande på dörren? Snarare är det tålamodet som tryter.

Att diskutera SD mer i detalj är inte trådens ämne, men min syn på SD som parti har inte ändrats i någon större grad. Att jag inte ser SD som det största problemet i svensk politik idag, beror främst på andra partiers icke-agerande sedan lång tid tillbaka i många frågor kring lag och ordning. Och paria-stämpeln på SD som aldrig bjudits in till diverse samtal och överläggningar har varit pinsam och i grunden upprörande ur ett demokratiperspektiv.

Jag sympatiserar inte med t.ex. Italiens nya regering, men jag tycker att det var upprörande att presidenten inte godkände det första regeringsförlaget, där han vägrade godkänna finansministern.
2018-06-08, 07:23
  #68925
Medlem
Med den här utvecklingen kanske jag kan hoppas på att Sverige övergår till att bli en demokrati efter år med diktaturstyre. Hoppas att de vid makten gör några idiot saker till så SD får över 30 procent i valet.
2018-06-08, 07:30
  #68926
Medlem
Ser mycket braa ut inför valet för SD. Kommer säkert att göra ett kanonval. Nästa val om 4 år kommer AfS in i riksdagen. Sverige behöver minst 2 sverigevänliga partier i riksdagen. Låt oss hoppas att MP åker ut efter höstens riksdagsval.
2018-06-08, 07:39
  #68927
Medlem
Månsans avatar
Vägen ligger vidöppen för SD. Landets mest klenbegåvade människa, Veronica Palm (S), analyserade just sossarnas kris i SVT Nyhetsmorgon. Veronica tycktes ha åldrats fem år för varje opinionsundersökning den senaste månaden -- trött, sliten, grå. Såg ut att ha sovit med kläderna på de senaste nätterna. Var inte hon hyggligt snygg för några år sen?

Veronica menade att orsaken till sosse-raset är den allt striktare invandringspolitiken. "Folk bryr sig inte om gränskontroller" ansåg Palm. Om hennes världsfrånvända analys har spridning i ledningen i partiet kan vi mycket snart se ett S rejält under 20%.
2018-06-08, 07:40
  #68928
Medlem
Nostradumbasss avatar
SD näst störst i ny Novus/SVT

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-novus-sd-nast-storsta-parti-nara-ga-om-s

V: 9,1 % (+0,7)
S: 23,8 % (-3,1)
MP: 4,5 % (+0,2)
C: 8,9 % (-0,5)
L: 4,6 % (+0,2)
M: 21,1 % (+0,5)
KD: 2,9 % (-0,6)
SD: 21,9 % (+2,7)
Övriga: 3,2 % (-0,1)

Statistiskt säkerställt är: S tapp (-3,1), SD:s uppgång (+2,7) och de rödgrönas (V+S+MP) sammanlagda nedgång (-2,2). Novus genomförde undersökningen mellan den 14 maj-6 juni.
__________________
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-06-08 kl. 07:44.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in