Citat:
Ursprungligen postat av
Djimmie
Så verkligheten kom knackandes på dörren och då avtog ditt SD-hat? Hjärntvättad av selektiv media?
Hat är ett mycket starkt ord. Jag har aldrig hatat ett svenskt parti, dess medlemmar eller sympatisörer.
Verkligheten kom knackande på dörren? Snarare är det tålamodet som tryter.
Att diskutera SD mer i detalj är inte trådens ämne, men min syn på SD som parti har inte ändrats i någon större grad. Att jag inte ser SD som det största problemet i svensk politik idag, beror främst på andra partiers icke-agerande sedan lång tid tillbaka i många frågor kring lag och ordning. Och paria-stämpeln på SD som aldrig bjudits in till diverse samtal och överläggningar har varit pinsam och i grunden upprörande ur ett demokratiperspektiv.
Jag sympatiserar inte med t.ex. Italiens nya regering, men jag tycker att det var upprörande att presidenten inte godkände det första regeringsförlaget, där han vägrade godkänna finansministern.