Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-10, 11:10
  #62053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Och vad vill du ha sagt med det?

Kommer att tänka på Ingemar Stenmarks klassiska. "Det går inte att förklara för en som inget begriper."

Powergirl och sossar i ett nötskal.
2018-01-10, 11:25
  #62054
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
SD får 16,0% (+0,1) i Aftonbladet / Inizios senaste mätning som är utförd mellan 3-8/1

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...-jan-bjorklund

Den på Inizio som kom på den nya viktningen för SD lär få det svettigt i september.
2018-01-10, 11:33
  #62055
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Svaret finns i vem som betalar för dyngan och du vet mycket väl vilka de är.

Inizio gräver sin egen grav med sitt agerande... Ofattbart korkat! Vem vill ha med detta institut att göra dagen efter valet 2018? De kommer ju att stå med byxorna långt nere vid anklarna...

Ska bli väldigt intressant att se skillnaden i januarimätningen mellan Sentio och Inizio. Där och då kommer vi att få en ännu tydligare bild på hur långt galenskapen nått hos Aftonbladet/Inizio.
__________________
Senast redigerad av Smoothman 2018-01-10 kl. 12:23.
2018-01-10, 12:38
  #62056
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Kommer att tänka på Ingemar Stenmarks klassiska. "Det går inte att förklara för en som inget begriper."

Powergirl och sossar i ett nötskal.

Förra valrörelsen kunde man svitcha MP och SD typ.
Den här valrörelsen lär det vara S och SD som vi kan svitcha åt minstone hos Inizio. Om jag har rätt ser vi efter valet,men sannolikheten är tämligen stor.
2018-01-10, 13:08
  #62057
Medlem
Positivt att L och Mp, och jo även Kd ligger som de gör.

Att de ligger så lågt samtidigt som Sd är underskattade är ju hur trevligt som helst.
Sd:s underskattning slår förmodligen på alla partier mer eller mindre.

Så de 3 småpartierna kan nog mycket väl ha lite mindre än vad denna undersökning säger, vilket såklart är det mest glädjande.
2018-01-10, 13:59
  #62058
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Den på Inizio som kom på den nya viktningen för SD lär få det svettigt i september.
Jag tror att Karin Pettersson och Anders Lindberg gemensamt räknade ut den rätta viktningen

Men det är bara bra, låt 7K få gråta på valdagen.
2018-01-10, 14:14
  #62059
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jag tror att Karin Pettersson och Anders Lindberg gemensamt räknade ut den rätta viktningen

Men det är bara bra, låt 7K få gråta på valdagen.

Kan Göran Greider vara inblandad också? Han har ju flera gånger sagt att SD nu nått sin topp och kommer att gå tillbaka och få 8-10% i valet 2018...
2018-01-10, 14:16
  #62060
Medlem
Med så mycket som 15 procent av rösterna som inte leder till riksdagsrepresentation så är faktiskt egen majoritet för M och SD inom räckhåll. Krävs bara att SD är lite underskattat och att båda gör en bra valrörelse vilket brukar vara fallet.

Men Kristersson har ju sagt att han inte kommer att föra några samtal med SD, säger ni kanske. Jag undrar om det beskedet fortfarande gäller efter tre veckors fruktlösa förhandlingar om att bilda en S-M regering, och när hotet om extraval börjar framstå som en reell möjlighet.

Dessutom kan det mycket väl bli Löfven som bjuder in Åkesson till samtal efter valet om inte Kristersson är intresserad.
2018-01-10, 14:45
  #62061
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det viktigaste är att både (MP) och (L) åker ut Stor seger för demokratin. Dessutom är (SD) lite underskattade samtidigt som (S) är lite överskattade så blir det majoritet för (M) och (SD).

Även om L är ett parti många vill se åka ut så tror jag inte att dom gör det. Har alltid lyckats att hålla sej kvar i alla år.

Min uppfattning är att det allra viktigaste är att MP åker ut.
2018-01-10, 15:38
  #62062
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Med så mycket som 15 procent av rösterna som inte leder till riksdagsrepresentation så är faktiskt egen majoritet för M och SD inom räckhåll. Krävs bara att SD är lite underskattat och att båda gör en bra valrörelse vilket brukar vara fallet.

Men Kristersson har ju sagt att han inte kommer att föra några samtal med SD, säger ni kanske. Jag undrar om det beskedet fortfarande gäller efter tre veckors fruktlösa förhandlingar om att bilda en S-M regering, och när hotet om extraval börjar framstå som en reell möjlighet.

Dessutom kan det mycket väl bli Löfven som bjuder in Åkesson till samtal efter valet om inte Kristersson är intresserad.

Framför allt då alla vet hur mycket Löfvens heliga löften och försäkringar brukar vara värda!
2018-01-10, 16:17
  #62063
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Framför allt då alla vet hur mycket Löfvens heliga löften och försäkringar brukar vara värda!

Ja, det är ganska svårt att tänka sig Löfven i Alliansens situation, alltså frivilligt avstå från att styra för att man inte vill tala med SD trots ungefär samma politik...

Man blir lite nyfiken på vem som ska styra i i så fall på vems budget?

Det borde vara hyfsad chans på att få igenom den budget som har minst pengar på invandringen.

Efter Kristerssons senaste uttalanden som väl inte kommit med i opinionsmätningarna? Blir det spännande med nästa mätning...
2018-01-10, 16:31
  #62064
Medlem
trazkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Kan Göran Greider vara inblandad också? Han har ju flera gånger sagt att SD nu nått sin topp och kommer att gå tillbaka och få 8-10% i valet 2018...

Jag vill minnas att han sade att SD t o m kan åka ur riksdagen 2018.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback