2017-10-15, 19:20
Medlem
För mig är det omöjligt att rösta på något parti i sjuklövern när man har sett deras totalt odemokratiska sätt att behandla SD.
2017-10-15, 19:25
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Du har åtskilliga gånger talat om SD som ett parti som har 30% av väljarna bakom sig. Vilket visar sig gång efter gång i opinionsmätningar är din våta dröm men har inget med verkligheten att göra. Att SD så sent som 15 år sedan var ett uttalat Nazistisk parti tycks du ha glömt. Att världen såg annorlunda ut förr och att människorna fram till och framför allt efter andra världskriget mer eller mindre trodde på rasbiologi är väl känt. Likaså att Socialdemokraterna kraftigt gjort upp med den numera förhatliga synen. Däremot har jag inte sett samma avståndstagande vare sig från dig eller någon annan SDare. Möjligen har Åkesson vaknat något eller förmodligen vill han bara bli av med en konkurrent genom att föreslå att NMR skall förbjudas. Ditt skitprat om Löfven får stå för dig och förtjänar ingen annan kommentar.

Jag tycker inte du borde prata med tanke på hur fel du har haft om SD gång på gång.
2017-10-15, 19:27
Medlem
bl-gr-ns avatar
Har noll (0) förtroende för SIFO och när de ställer frågan:
"Vilket parti skulle du rösta på om det var val idag".

Så svarar jag, att jag skulle rösta på ett parti som jag absolut inte kommer ge min röst på valdagen.
Förra gången var det Folkpartiet, nu senast Centerpartiet.

SIFO har under flera år sått vind, nu får dom skörda storm, deras undersökningar blir mer och mer ett skrattretande skämt.
2017-10-15, 19:28
Medlem
trailblasers avatar
Faktum kvarstår, M kommer aldrig att kunna gå till val på dessa frågor om de vill vara en fortsatt del av alliansen.
Hur ska de lösa detta? När L och C blockerar dessa frågor så finns det återigen bara ett invandringskritiskt parti att vända sig till: SD.
2017-10-15, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Efter valet kommer M "tyvärr" inte att få igenom sin hårda migrationspolitik, då allianspartnern C och kanske L går dem emot. M kan då fortsätta med massinvandring, skylla på att man måste kompromissa med det politiska läget, och så blir både Reinfeldtsfalangen och den konservativa falangen glada och nöjda.

För det är fortsatt uteslutet att vidröra SD.

Frågan är om detta är en medveten strategi? Man både röstmaximerar och fortsätter Reinfeldteriet samtidigt.

Du kanske missförstått mig litegrann. Jag menar att eftervalet kan M snacka hjälp med SD. Antagligen blir M ganska stora, störst i alliansen, och de behöver inte krypa för dem.
Jag tror det blir mycket uppdagat efter valet. Polityren faller av. Det blir nog även samarbete med SD. Riskfritt.
2017-10-15, 20:01
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Faktum kvarstår, M kommer aldrig att kunna gå till val på dessa frågor om de vill vara en fortsatt del av alliansen.
Hur ska de lösa detta? När L och C blockerar dessa frågor så finns det återigen bara ett invandringskritiskt parti att vända sig till: SD.

Precis! Och som vanligt kommer svensken bli lurad av M:s helomvändning.
När de sedan märker att de nya "hårda" frågorna stoppas av C, L och KD efter valet 2018, kommer de knyta händerna i byxfickorna och lova sig själva att inte bli lurade igen för hundrade gången. (jo ni kommer bli lurade en 101:a gång också)

90 % kommer fortfarande betala stasimedia för vinklade nyheter trots att alla vet vad som sker, där alla Lindbergare och Arnstadar får breda ut sig som etablerad sanning helt oemotsagda.

Kan inte någon uppfinna ett vaccin som innehåller lite självbevarelsedrift och lite jävlar anamma och injicera detta nu, i detta jävla sovande folk...

Prognos:
2018 SD 19.7%
2021 Lågkonjuktur slår till
2022 SD 39,7 %
2023 inbördeskrig.
2017-10-15, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Jag läste på Twitter & Facebook att det går uruselt i OU för SD. Det hela beskrivs som ett stallande flygplan som går in i en spinnliknande rörelse, för att sedan hamna i en störtspiral.

https://minfil.org/J4J3H1c0b2/OU_Medelv_rde.png

Fy tusan vad kasst, den linjära trendlinjen lutar bara runt 20 grader uppåt.
2017-10-15, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
De flesta här tycker så ja, men inte folk i allmänhet, som vare sig är på flashback eller alternativ media. Nu tappar SD de M-väljare som sedan valet hoppat till SD just pga M:s tidigare huvudlösa migrationspolitik. Och som SD agerat på höger-vänsterskalan, har man dessvärre sett till att minimera rekryteringen från S.
Det SD kan hoppas på nu är att alla politiskt ointresserade väljare (som är många) ändå fortsätter att hoppa till SD när invandringskaoset bryter loss nästa år.
Precis.Fliryandet med M har skrämt tillbaka väljare till Löfven. Sd måste lära sig att hålla käft i regeringsfrågan.
Ett alternativ är också att mer betona välfärdsfrågor och säga mej till Ms skattesänkningar. Sd måste inse att deras kärnväljare är arbetarklass
2017-10-15, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Du måste vara troende som tjatar om vad du tror om Sd hela tiden. Om ett år har det hänt mycket och moderaterna har mycket att bevisa till valet. Sossarna har ännu mer att bevisa.
För övrigt är jag allt mer övertygad om att Sifo inte utgår från sina insamlade resultat utan utifrån sina politiska tolkningar av hur väljarna "borde" reagera på olika politiska utspel. Det går att vikta på olika sätt och Sifo som har judiska ägare långt bak upp i den internationella hierarkin har en tydligt styrande agenda. Sd får +25% nästa år.

Om du har missat det så har S råd med mycket valfläsk i år och Sverige befinner sig i högkonjuktur. M tar i som invandringskritiska alternativet för folk som inte vill rösta på ett stigmatiserat parti som SD. S har minskat på invandringen. Bilden av att Sverige är i kris förmedlas inte av höjt barnbidrag och återbetalning på statsskulden. Klart detta påverkar SDs opinionsläge negativt det måste väl även sådana som du kunna förstå. Dessutom har man nu målat in sig i ett hörn där väljarna vet att en röst på SD är en röst på borgarna. SD som varit stora inom LO borde varit försiktiga med att välja sida. Hur många fler väljare kan SD ta från högern tror du? C och Ls väljare är helt uteslutet. M har man redan tagit. KD har lojala väljare. Du kan fortsätta drömma om 25-30% men det är högst osannolikt.
Senast redigerad av Roxyn 2017-10-15 kl. 20:33.
2017-10-15, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Om du har missat det så har S råd med mycket valfläsk i år och Sverige befinner sig i högkonjuktur. M tar i som invandringskritiska alternativet för folk som inte vill rösta på ett stigmatiserat parti som SD. S har minskat på invandringen. Bilden av att Sverige är i kris förmedlas inte av höjt barnbidrag och återbetalning på statsskulden. Klart detta påverkar SDs opinionsläge negativt det måste väl även sådana som du kunna förstå. Dessutom har man nu målat in sig i ett hörn där väljarna vet att en röst på SD är en röst på borgarna. SD som varit stora inom LO borde varit försiktiga med att välja sida. Hur många fler väljare kan SD ta från högern tror du? C och Ls väljare är helt uteslutet. M har man redan tagit. KD har lojala väljare. Du kan fortsätta drömma om 25-30% men det är högst osannolikt.
Gå in och kolla på åkkesons facebook och titta vad han har skrivit så ska du se att han inte fjäskar för M utan tvärtom. När du skrev ditt förra inlägg baserade du det på hur lägget såg ut dom 2 veckorna och räknade inte med att saker och ting ändras. Nu har det redan ändrats Jimpan börjar redan kritisera M och Både M och S försöker nöja 2 falanger som ogillar varandra vilket funkar ett litet tag men inte i det öånga loppet. Sluta göra samma fel som vänstern och inbilda dig att inget förändras det är bara naivt.
2017-10-15, 20:55
Medlem
FlashyBears avatar
Jag tror att en del av SD:s nedgång är permanent.

M har skärpt sig och de säger vad den fega självgoda (urbana?) svensken vill höra - att man gör något gott.

Det är ok att dricka mjölk och äta kött eftersom korna behandlas väl.
Det är ok att förbjuda tiggeri eftersom det, att tiga, är ovärdigt för enskilda tiggare.
Det är ok minska invandringen med 90% eftersom många dör och de mest utsatta (kvinnor och barn) inte når Sverige (kvotflyktingsystem).

Svenska värderingar™

Så att en del av f.d. moderater lämnar nu SD blir nästan oundvikligt.

Den delen som beror på Hanna Wigh och Mattias Karlsson är nog tillfällig. Åkesson såg för giltig ut i debatten och hade inte något bra svar på "kontroverser".

Men SD måste skärpa sig:
1 Påpeka att M:s inte är trovärdiga så länge de inte tvingar C, KD och L att bekänna färg.
2 Anti-Islam. Prata om slöjor, våldtäkter, hedersmord, 3 fruar och islamiska predikanter. Peka inte ut någon/något utan låt väljarna göra det sista steget (säg INTE att vi importerade brott det är underförstått, men låter "rasistiskt").
3 Verkligheten. Ta upp statistik (från våldtäkter till vårdkrisen) TROTS högkonjunkturen. Återigen, låt väljarna göra det sista steget.
2017-10-15, 21:04
Medlem
Sqrbankens avatar
Skrev tidigt, dock inte i denna tråden, att Kristersson kommer att plocka tillbaks röster från SD. Själv kommer jag naturligtvis aldrig förlåta moderaterna och i synnerhet inte dess samarbete med extremistiska MP men väljare överlag har kort minne.

Tror det blir vackligt ett tag nu för SD men det kommer att stabiliseras och tids nog vända upp igen. Osäker dock på om det blir innan detta valet.

Moderaterna har på sin kongress snott ytterligare saker SD sagt i decennier men som rasseanklagats så Jimmie får påminna väljarna om vilka som är "originalet". Påminna om att detta tyckte man redan under tiden moderaterna var ett socialkontor åt hela världen på skattebetalarens bekostnad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in