Citat:
Ursprungligen postat av
regnidagigen
Tack! Riktigt, men som vanligt kommer M att tiga och nonchalera Åkesson. Vi får se efter valet när M får svårt med C och L i den stramare migrationspolitiken. När det spetsar till sig kanske man kan tala med SD. Det är bara innan valet det är förbjudet. Efter valet behöver M inte röstfjäska. Då kan de bli praktiska.
Förresten, SD är inget regerings parti, ännu. De får fram sin politik ändå, som blåslampa och vågmästare.
Efter valet kommer M "tyvärr" inte att få igenom sin hårda migrationspolitik, då allianspartnern C och kanske L går dem emot. M kan då fortsätta med massinvandring, skylla på att man måste kompromissa med det politiska läget, och så blir både Reinfeldtsfalangen och den konservativa falangen glada och nöjda.
För det är fortsatt uteslutet att vidröra SD.
Frågan är om detta är en medveten strategi? Man både röstmaximerar och fortsätter Reinfeldteriet samtidigt.