2017-10-15, 16:54
  #59605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Åkeson kometerar en video på UK och han säger detta.

Alltså, blir inte det här konstruerandet av konflikt lite löjligt? Alla kan ju se hur M rakt av kopierat SD:s politik och retorik i flera av "politikens vardagsfrågor". Det känns inte särdeles vuxet, för att använda ett av Kristerssons favorituttryck...
Om M menar allvar med tiggeri, invandring och brottslighet, borde de rimligen också vilja prata med det enda av riksdagens partier som kan och vill hjälpa dem att genomföra nödvändiga reformer. Det vore vuxet.

Tack! Riktigt, men som vanligt kommer M att tiga och nonchalera Åkesson. Vi får se efter valet när M får svårt med C och L i den stramare migrationspolitiken. När det spetsar till sig kanske man kan tala med SD. Det är bara innan valet det är förbjudet. Efter valet behöver M inte röstfjäska. Då kan de bli praktiska.
Förresten, SD är inget regerings parti, ännu. De får fram sin politik ändå, som blåslampa och vågmästare.
2017-10-15, 17:11
  #59606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Tack! Riktigt, men som vanligt kommer M att tiga och nonchalera Åkesson. Vi får se efter valet när M får svårt med C och L i den stramare migrationspolitiken. När det spetsar till sig kanske man kan tala med SD. Det är bara innan valet det är förbjudet. Efter valet behöver M inte röstfjäska. Då kan de bli praktiska.
Förresten, SD är inget regerings parti, ännu. De får fram sin politik ändå, som blåslampa och vågmästare.
Ingen orsak. Jo jag glömde att skriva att han skrev det kl 5 iförgår om du undrar.
2017-10-15, 17:21
  #59607
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Att man varit störst när man var som störst och S hade lägre nivåer än idag är ju inget konstant som du verkar förstå det som, vilket mest bekräftar att du är korkad.

SD har nog 20-21% idag och när det varit som mest tror jag det har varit runt 25%.

Sentio har val efter val varit bäst på att mäta Sverigedemokraterna, Sifo och andra telefoninstitut bland dom sämsta med kraftig underskattning för Sverigedemokraterna på en hel del procentenheter. Som även nu och även när SD varit som störst hösten 2015, våren 2016 och nu för några månader sedan 2017 under Kinberg Batras och M:s värsta problem.

SD:s politik vinner ju mark hela tiden, ditt skitparti med din alkoholskadade statsminister med ert partis nazistiska historia och den fega mesen till ynkrygg i M har ju snott var och varannan fråga, det tyder på att politiken är extremt framgångsrik och vinner stor mark och väcker avund och beundran från övriga samhället som måste sno politiken dom nyss skrek rasism högt om.

Du har åtskilliga gånger talat om SD som ett parti som har 30% av väljarna bakom sig. Vilket visar sig gång efter gång i opinionsmätningar är din våta dröm men har inget med verkligheten att göra. Att SD så sent som 15 år sedan var ett uttalat Nazistisk parti tycks du ha glömt. Att världen såg annorlunda ut förr och att människorna fram till och framför allt efter andra världskriget mer eller mindre trodde på rasbiologi är väl känt. Likaså att Socialdemokraterna kraftigt gjort upp med den numera förhatliga synen. Däremot har jag inte sett samma avståndstagande vare sig från dig eller någon annan SDare. Möjligen har Åkesson vaknat något eller förmodligen vill han bara bli av med en konkurrent genom att föreslå att NMR skall förbjudas. Ditt skitprat om Löfven får stå för dig och förtjänar ingen annan kommentar.
2017-10-15, 17:29
  #59608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Du har åtskilliga gånger talat om SD som ett parti som har 30% av väljarna bakom sig. Vilket visar sig gång efter gång i opinionsmätningar är din våta dröm men har inget med verkligheten att göra. Att SD så sent som 15 år sedan var ett uttalat Nazistisk parti tycks du ha glömt. Att världen såg annorlunda ut förr och att människorna fram till och framför allt efter andra världskriget mer eller mindre trodde på rasbiologi är väl känt. Likaså att Socialdemokraterna kraftigt gjort upp med den numera förhatliga synen. Däremot har jag inte sett samma avståndstagande vare sig från dig eller någon annan SDare. Möjligen har Åkesson vaknat något eller förmodligen vill han bara bli av med en konkurrent genom att föreslå att NMR skall förbjudas. Ditt skitprat om Löfven får stå för dig och förtjänar ingen annan kommentar.

Varför ska Åkesson ta avstånd från något som fanns i partiet innan han gick med? Har Löfven gjort det? Länka gärna om så är fallet.
2017-10-15, 17:43
  #59609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Du har åtskilliga gånger talat om SD som ett parti som har 30% av väljarna bakom sig. Vilket visar sig gång efter gång i opinionsmätningar är din våta dröm men har inget med verkligheten att göra. Att SD så sent som 15 år sedan var ett uttalat Nazistisk parti tycks du ha glömt. Att världen såg annorlunda ut förr och att människorna fram till och framför allt efter andra världskriget mer eller mindre trodde på rasbiologi är väl känt. Likaså att Socialdemokraterna kraftigt gjort upp med den numera förhatliga synen. Däremot har jag inte sett samma avståndstagande vare sig från dig eller någon annan SDare. Möjligen har Åkesson vaknat något eller förmodligen vill han bara bli av med en konkurrent genom att föreslå att NMR skall förbjudas. Ditt skitprat om Löfven får stå för dig och förtjänar ingen annan kommentar.
Vilken värld lever du i?
MÅNGA GÅNGER HAR JAG OCH ANDRA FÖRKLARAT FÖR DIG OCH ANDRA MUPPAR VARFÖR INSTITUTEN HAR FEL. HAN SA ATT SD KAN FÅ 30% INTE ATT DOM HAR DET. Snarare din våta dröm att SD har 15%.
Varför litar du på mätningar som visar SD extremt lågt iställer för extremt högt om det inte är din våta dröm? 30% dom valresultat för SD är ganska troligt om du vill veta varför så kan du bara bläddra tillbaks.
2017-10-15, 17:58
  #59610
Medlem
Steff83s avatar
Ingen fara. M kommer inte kunna genomföra ett piss av det dom föreslår ändå så länge dom ska hålla fast vid dom övriga Allianspartierna med C i spetsen. Det kommer visa sig och då kommer folk hoppa tillbaks till SD om dom nu skulle fått nytt hopp om M.
2017-10-15, 18:01
  #59611
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Precis. M och S var mot, men bara M röstade i slutändan mot eftersom MP tvingade S på knä.

Detta skedde under Reinfeldt, dessutom. Det var några år innan han blev gravt sinnesrubbad pga SD:s riksdagsinträde.
Nej, det var 2005 och alltså under Persson. Måste bara påpeka det eftersom du är otroligt kritisk mot de som låter känslorna ta över när det gäller att komma ihåg opinionsundersökningar. Med viss rätt naturligtvis men eftersom du gillar att håna dessa så kan jag ju inte avstå chansen.

För övrigt så får man väl konstatera att det finns åtskilliga institutionella faktorer som borde verka för att hålla nere SDs resultat i opinionsundersökningar, så det vore extremt konstigt om det inte blir en bias i mätningarna och SD därför underskattades. En konspiration eller uppfattningen att OI kommer höja SD närmare valet är lite löjligt dock.

https://www.svd.se/andra-chans-for-vissa-avvisade
2017-10-15, 18:06
  #59612
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Nej, det var 2005 och alltså under Persson. Måste bara påpeka det eftersom du är otroligt kritisk mot de som låter känslorna ta över när det gäller att komma ihåg opinionsundersökningar. Med viss rätt naturligtvis men eftersom du gillar att håna dessa så kan jag ju inte avstå chansen.

För övrigt så får man väl konstatera att det finns åtskilliga institutionella faktorer som borde verka för att hålla nere SDs resultat i opinionsundersökningar, så det vore extremt konstigt om det inte blir en bias i mätningarna och SD därför underskattades. En konspiration eller uppfattningen att OI kommer höja SD närmare valet är lite löjligt dock.

https://www.svd.se/andra-chans-for-vissa-avvisade
SD kommer öka under 2018, största rycket kommer mirakulöst ske väldigt nära valdagen.
2017-10-15, 18:12
  #59613
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Precis. M och S var mot, men bara M röstade i slutändan mot eftersom MP tvingade S på knä.

Detta skedde under Reinfeldt, dessutom. Det var några år innan han blev gravt sinnesrubbad pga SD:s riksdagsinträde.


Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Nej, det var 2005 och alltså under Persson. Måste bara påpeka det eftersom du är otroligt kritisk mot de som låter känslorna ta över när det gäller att komma ihåg opinionsundersökningar. Med viss rätt naturligtvis men eftersom du gillar att håna dessa så kan jag ju inte avstå chansen.


Är ganska så säker på att Crispy har rätt. Göran Persson har nog aldrig varit partiledare för moderaterna.
2017-10-15, 18:37
  #59614
Medlem
Mike.Andersens avatar
Jag läste på Twitter & Facebook att det går uruselt i OU för SD. Det hela beskrivs som ett stallande flygplan som går in i en spinnliknande rörelse, för att sedan hamna i en störtspiral.

https://minfil.org/J4J3H1c0b2/OU_Medelv_rde.png


2017-10-15, 19:00
  #59615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Tack! Riktigt, men som vanligt kommer M att tiga och nonchalera Åkesson. Vi får se efter valet när M får svårt med C och L i den stramare migrationspolitiken. När det spetsar till sig kanske man kan tala med SD. Det är bara innan valet det är förbjudet. Efter valet behöver M inte röstfjäska. Då kan de bli praktiska.
Förresten, SD är inget regerings parti, ännu. De får fram sin politik ändå, som blåslampa och vågmästare.

Efter valet kommer M "tyvärr" inte att få igenom sin hårda migrationspolitik, då allianspartnern C och kanske L går dem emot. M kan då fortsätta med massinvandring, skylla på att man måste kompromissa med det politiska läget, och så blir både Reinfeldtsfalangen och den konservativa falangen glada och nöjda.

För det är fortsatt uteslutet att vidröra SD.

Frågan är om detta är en medveten strategi? Man både röstmaximerar och fortsätter Reinfeldteriet samtidigt.
2017-10-15, 19:20
  #59616
Medlem
Klosss avatar
Media och inte minst Toivo Sjörén själv på Sifo försöker verkligen blåsa upp den negativa knorren av mätningen så mycket de kan.

Men faktum är att 15% hos Sifo är en högst normal siffra för SD från det institutet. Vid de senaste 16 mätningarna på raken från Sifo har SD hamnat mellan 15 och 16% inte mindre än vid 7 tillfällen. Endast vid 3 tillfällen under perioden har man landat över 17%, där det högsta resultatet varit 18,3%. Precis så snett ligger Sifo jämfört med andra bevisligen pricksäkrare institut.

Med det sagt kan man nog förmoda att SD kan tappa tillbaka ett par procentenheter till Moderaterna. Dock infinner sig M:s problem när de ska förverkliga sin nya hårdare linje. Hur ska de kunna få Centern och Liberalerna att gå med på deras hårdare linje i ett gemensamt valmanifest? Här finns en stor risk för en svekdebatt samtidigt som SD står och viskar att de stödjer de nya skarpare förslagen om Kristersson verkligen vill förverkliga dem.

Har vi riktigt tur nu så kan vi nu få se en överbudspolitik inför valet från flera partier med hårdare tag mot invandringen och dess olika negativa effekter och följder. I synnerhet om M verkar belönas i mätningarna för sin hårdare linje. SD lär samtidigt flytta fram sina positioner och skärpa sin politik på området i takt med att fler partier tar efter i många frågor.

En mycket intressant valrörelse stundar.
__________________
Senast redigerad av Kloss 2017-10-15 kl. 19:22.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in