2017-10-15, 09:10
  #59545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berch123
SD rasar i den senaste opinionsmätningen från SIFO med 2,8%. Det här är Hanna Wigh-effekten. Nu måste SD svara på frågan: Är SD en manschauvinistisk herrklubb eller är även kvinnor välkomna i SD?
Nej knappast nästa alla har glömt det nu till och med löfven verkar ha gjort det. Det fanns inga bevis på våldtäckten heller i alla fal nu SD anmälde vådlteckten så. Dom som har sagt att dom har stuckit från sd pga det har redan gått tillbacks
2017-10-15, 09:17
  #59546
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Många här tycks ha glömt att SD är och kommer alltid vara ett missnöjesparti. Moderaterna lägger om sin politik och likaså sossarna, därför går väljare tillbaka. Kvar blir de som inte litar på sina gamla partier öht. Det är dock långtifrån alla som är så oförlåtande och konsekventa. SD kommer växa i nästa val men jag tror inte man kliver över 20% utan hamnar mellan 15-18%. Kyrkovalet var bara en liten fingervisning.

Du måste vara troende som tjatar om vad du tror om Sd hela tiden. Om ett år har det hänt mycket och moderaterna har mycket att bevisa till valet. Sossarna har ännu mer att bevisa.
För övrigt är jag allt mer övertygad om att Sifo inte utgår från sina insamlade resultat utan utifrån sina politiska tolkningar av hur väljarna "borde" reagera på olika politiska utspel. Det går att vikta på olika sätt och Sifo som har judiska ägare långt bak upp i den internationella hierarkin har en tydligt styrande agenda. Sd får +25% nästa år.
2017-10-15, 09:22
  #59547
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Du måste vara troende som tjatar om vad du tror om Sd hela tiden. Om ett år har det hänt mycket och moderaterna har mycket att bevisa till valet. Sossarna har ännu mer att bevisa.
För övrigt är jag allt mer övertygad om att Sifo inte utgår från sina insamlade resultat utan utifrån sina politiska tolkningar av hur väljarna "borde" reagera på olika politiska utspel. Det går att vikta på olika sätt och Sifo som har judiska ägare långt bak upp i den internationella hierarkin har en tydligt styrande agenda. Sd får +25% nästa år.
Minst 25%. Jag skulle säga att dom redan har det och +30% nästa år. Men om det forsätter så här att SD inte gör nått osv så tror jag på 27-29% men jag tror att dom kommer göra bra av sig 2018 och mer folk kommer "vakna" upp så med det tror jag +30%.
2017-10-15, 09:27
  #59548
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Dessa två meningar sammanfattar situationen utmärkt. Det handlar om brist på förtroende och alternativ. SD behöver inte vara ett fantastiskt parti, det räcker med att vara det minst dåliga alternativet. SIFO är opålitliga när det gäller verkliga siffror för SD, men det är fullt möjligt att SD minskat något, men de ligger avgjort över 20%. Moderaterna gjorde sig av med AKB, deras sämsta partiledare i modern tid, och det finns de som vill belöna detta när SIFO ringer. Det är dock långt till valet och det är betydligt svårare att bygga upp ett förtroende än att förlora det. Öppna era hjärtan-politiken är lika mycket historia som DÖ, men personerna som drev igenom eländet är kvar och folk inser att dessa talar med kluven tunga och då finns bara SD som verkligt alternativ. Alla partier utom Mp, V och C har börjat tillämpa SD-politik och SD själva har inte flyttat fram sina positioner och ställt saker på sin spets, vilket missgynnar dem, men eftersom det inte finns något alternativ stannar väljarna hos SD.

Förut innan Sd dök upp på scenen valde man det minst dåliga alternativet. Nu har Sd från att ha varit "drömpartiet" som ingav stora förhoppningar, blivit mer normaliserat som det minst dåliga alternativet för många. Men det kommer att räcka ganska långt eftersom Moderaternas och sossarnas kosmetiska ansiktslyftning inte innebär någon allt utom svikna förhoppningar lagom till valet.

Bubblorna är på väg att spricka bostadsbubblan, konjunkturen, lånebubblan, invandringen fortsätter att förvandla fler kommuner till oigenkännlighet lagom till valet 2018. Sd +25%!
2017-10-15, 09:42
  #59549
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Minst 25%. Jag skulle säga att dom redan har det och +30% nästa år. Men om det forsätter så här att SD inte gör nått osv så tror jag på 27-29% men jag tror att dom kommer göra bra av sig 2018 och mer folk kommer "vakna" upp så med det tror jag +30%.

Nej, SD kommer att ha mycket svårare att öka än vad de haft tidigare. Partiets kärnväljare är dess bästa valarbetare och vi är missnöjda. Det kanske var på kort sikt strategiskt att lägga sig nära M och att normalisera sig för att få M-röster men på sikt var det uselt:

Jag har i mer än 5 års tid på fikaraster på jobbet och alla möjliga sociala sammanhang påpekat och undervisat i hur skadlig Sveriges migrationspolitik är. Jag vet att jag i alla fall fått 10-20 personer att förstå hur det ligger till och de flesta av dessa sympatiserar nu med SD (om de inte vänt ryggen nu). Tidigare var de totalt hjärntvättade. Men ofta har det varit obehagligt för mig och direkt socialt omöjligt. Jag tror många här känner igen sig.

Men nu har jag lagt av. I nya sociala sammanhang håller jag käften. Jag vill inte betala det sociala priset för att propagera för det minst dåliga av åttaklöverpartierna. Förut gjorde jag det av nödvändighet och för att stödja det som var sant och rätt.

Nej, jag fortsätter rösta SD därför att det är minst dåligt, precis som JÅ räknat med, men jag håller klaffen om det.

Politiker överskattar i allmänhet deras egen förmåga att rekrytera väljare. Jag gissar att de flesta, oavsett partitillhörighet, väljer parti efter diskussioner med vänner, familj och arbetskamrater, som är insatta i politik.
2017-10-15, 09:53
  #59550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Nej, SD kommer att ha mycket svårare att öka än vad de haft tidigare. Partiets kärnväljare är dess bästa valarbetare och vi är missnöjda. Det kanske var på kort sikt strategiskt att lägga sig nära M och att normalisera sig för att få M-röster men på sikt var det uselt:

Jag har i mer än 5 års tid på fikaraster på jobbet och alla möjliga sociala sammanhang påpekat och undervisat i hur skadlig Sveriges migrationspolitik är. Jag vet att jag i alla fall fått 10-20 personer att förstå hur det ligger till och de flesta av dessa sympatiserar nu med SD (om de inte vänt ryggen nu). Tidigare var de totalt hjärntvättade. Men ofta har det varit obehagligt för mig och direkt socialt omöjligt. Jag tror många här känner igen sig.

Men nu har jag lagt av. I nya sociala sammanhang håller jag käften. Jag vill inte betala det sociala priset för att propagera för det minst dåliga av åttaklöverpartierna. Förut gjorde jag det av nödvändighet och för att stödja det som var sant och rätt.

Nej, jag fortsätter rösta SD därför att det är minst dåligt, precis som JÅ räknat med, men jag håller klaffen om det.

Politiker överskattar i allmänhet deras egen förmåga att rekrytera väljare. Jag gissar att de flesta, oavsett partitillhörighet, väljer parti efter diskussioner med vänner, familj och arbetskamrater, som är insatta i politik.
Jag känner igen mig men nu skjuter sig både M och S i foten när dom försöker hålla ihop 2 falanger som inte gillar varandra och det kommer att sluta med att många som är för minskad invandring sticker till SD. Jag tror att SD kommer bli hårdare mott M och sluta fjäska för dom jag har redan märkt det för att nu ser Jimpan inte längre M som samarbets partner för M har sagt att man inte vill samarbeta med SD. Ja jag röstar också SD för det är det minst dålig alternativet. 2018 kommer inte likna något vi har sätt förut politiskt.
2017-10-15, 09:55
  #59551
Medlem
nötallergikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Ja det är detta som är det märkliga. Jag kommer i och för sig inte rösta på SD utan på MED, men jag tillhör en försvinnande liten minoritet. Men hur man kan gå från SD till sjuklövern är för mig ett oförklarligt mysterium. Jag vill inte tro att samtliga OU samtidigt ljuger men jag kan inte heller ta detta för sanning.

Det är väl inte det minsta konstigt. Fullständigt logiskt. Många röstar på SD för att visa missnöje mot att ens "vanliga" parti inte tar tag i problem som man bryr sig om. Om man ser en förändring så går man tillbaka direkt. Jag tror att försvinnande få röstar på SD för att man faktiskt gillar deras unkna nationalistiska jargong. Spola fram några val och SD kan mycket väl försvinna helt.
2017-10-15, 09:56
  #59552
Medlem
Tsarevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Ja det ska bli intressant att se. Jag tror att man när väl har tagit steget och röstar SD så krävs det lite mer än en dvärg till partiledare för att ändra någonting. Jättebra att M har sjukdomsinsikt och återgår till en mer sansad politik men skadan de har orsakat är påtaglig och kommer ta decennier att reparera.

Jag litar inte ett dugg på M och S. De är vänsterliberala tomtar som är opålitliga. SD är inget drömparti men det minst svenskfientliga. Sverige måste se om sitt eget hus, värna sjuka och rättsstaten. Jag är inte så intresserad av att afghaner och somalier ska ta våra resurser för att få ett bättre liv.

Precis! Kloka tankar för att vara skrivna mitt i natten. Visst, SD är inget drömparti men vad är alternativen? Det var ju sossarna och allianspartierna som släppte in hundratusentals lycksökare från Mellersta Östern, Afrika och Afghanistan. Det kommer att ta decennier för att läka detta sår i samhällskroppen, om det ens är möjligt. Dessa improduktiva, brottsbenägna och barnalstrande kravmaskiner har blivit en växande cancersvulst i den svenska samhällskroppen. SD var det enda parti som tidigt varnade för denna utveckling. SD var också det parti som tidigt tog ställning för att Sverige ska försvaras i Sverige och inte i Afghanistan. Något som nu alla är överens om.

Trots sina brister anser jag att Sverigedemokraterna är det enda säkra alternativet för att rädda vårt land eller åtminstone minimera skadeverkningarna av de övrigas självskadebeteende. Jag hoppas de tänkande väljarna inser detta inför valet hösten 2018.
2017-10-15, 09:59
  #59553
Medlem
AmiralSjostedts avatar
SD kan inte annat än minska i opinionen av flera skäl till exempel;

Nu när dom andra partierna övertar SDs politik måste man lära sig av DFs taktik att bli mera hårdföra i hanteringen av asylturismen-INTE anpassa sig till M.

Man ska naturligtvis inte som man gjort gå från assimilation till integration. Man bör gå till deportation och att riva upp medborgarskap och uppehållstillstånd som givits på falska grunder.

Att stödja M med lönesänkningar och marknadshyror slår bara mot SDs egna väljare eftersom asylturisterna pga bidrag själva är immuna mot försämringarna.

Sedan måste man kräva ovillkorliga livstidsutvisningar för migrerande brottslingar.

Några tips i all välmening om hur ett fascistiskt parti med rötterna i nazismen kan öka i opinionen igen från en av dom få kommunistiska jucheanerna på Flasbck. ;-)
2017-10-15, 10:05
  #59554
Medlem
Månsans avatar
En smula oroväckande. Jag börjar inse att mina tunga bet på SD på över 23% riskerar att gå förlorade.

Det är förstås moderaternas fel. Ytterst oväntat att de skulle skärpa sig så pass mycket att en och annan sympatisör återvänder. Man börjar till och med offentligt nedvärdera dåren Reinfeldt och alla hans katastrofala galenskaper.

Sd:s väljarkår består grovt uppskattat av 30% f.d. sossar, 30% f.d. moderater, 30% politiskt nollställda och 10% som inte vet vad dom röstar på. Nu kommer antagligen 1/3 av de f.d. moderaterna lämna SD och gå tillbaka till M, vilket innebär att SD går ner från 25% till 20% (verkliga värden, inte opinionsinstitutens riggade).
2017-10-15, 10:16
  #59555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En smula oroväckande. Jag börjar inse att mina tunga bet på SD på över 23% riskerar att gå förlorade.

Det är förstås moderaternas fel. Ytterst oväntat att de skulle skärpa sig så pass mycket att en och annan sympatisör återvänder. Man börjar till och med offentligt nedvärdera dåren Reinfeldt och alla hans katastrofala galenskaper.

Sd:s väljarkår består grovt uppskattat av 30% f.d. sossar, 30% f.d. moderater, 30% politiskt nollställda och 10% som inte vet vad dom röstar på. Nu kommer antagligen 1/3 av de f.d. moderaterna lämna SD och gå tillbaka till M, vilket innebär att SD går ner från 25% till 20% (verkliga värden, inte opinionsinstitutens riggade).
Inte så många. Jag skulle tro att SD hade 27% och förlorade 2% så nu är dom nere på 25%. Men de som har gått till M kommer att inse att Ms fjäskande kommer inte kunnas göra om man samarbetar med C och L. Och dom kommer också inse att det bara är fjäsk och då kommer dom gå tillbaks till SD. Det både S och M gör är att dom försöker håll ihop 2 falanger som ogilar varandra. Det kommer funka ett litet tag men i långa loppet kommer det vara katastrofalt och SD kommer att vinna på det. Vänta bara tills 2018.
2017-10-15, 10:19
  #59556
Medlem
SIFO HAHAHA!
Vi skulle få en lika trovärdig undersökning om vi frågade Stefan Löfven om opinionen.
Hur orkar ni ens "analysera" siffror som alla vet är fake?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in