2014-09-09, 17:15
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
United Minds, 5 september - 9 september:

S 29,6% (-0,9)
Mp 7,5% (-1,3)
V 7,2% (-0,1)

SD 11,1% (-0,3) Bra siffra och mätning för Sverigedemokraterna!!

M 21,0% (-0,1)
Fp 6,9% (+0,4)
Kd 5,7% (+0,3)
C 6,5% (+1,9)

Kul att SD fortsätter ligga på en hög nivå och att mp verkligen tokrasat på sista tiden. Klarar dom ens sitt senste valresultat som det ser ut nu?

Riktigt fina siffror. De tre småpartierna i alliansen går framåt. Vågmästarrollen ligger nära.
2014-09-09, 17:16
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
mp verkligen tokrasat på sista tiden. Klarar dom ens sitt senste valresultat som det ser ut nu?
Jag vill påstå att detta är den i särklass viktigaste trenden just nu. Ett dåligt resultat för MP samtidigt som FI missar riksdagen och SD blir supervågmästare är värt mycket mer än 15 procent för SD.
2014-09-09, 17:21
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag vill påstå att detta är den i särklass viktigaste trenden just nu. Ett dåligt resultat för MP samtidigt som FI missar riksdagen och SD blir supervågmästare är värt mycket mer än 15 procent för SD.

Pass upp bara, mer skit kommer säkert från expressen som dom ruvat på. Vill man gräva skit så kan man alltid hitta nåt, gäller alla partier.
2014-09-09, 17:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Pass upp bara, mer skit kommer säkert från expressen som dom ruvat på. Vill man gräva skit så kan man alltid hitta nåt, gäller alla partier.
Visst är det så, speciellt när man hjälp av skattefinansierade Expo & deras olagliga metoder.
Staten betalar Expo för att via Researchgruppen begå brott som leder fram till uppgifter som kan smutskasta SD. En skön demokrati vi lever i.
2014-09-09, 17:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Du hoppas menar du men du tror på dina beräkningar och det gör jag också. Man ska inte låta hjärtat ta alltför mycket överhand över hjärnan.
Hade hjärtat rått hade jag gissat på 30 %, nu gör jag ett överslag baserat på ett faktiskt valresultat, inte massa tramsiga opinionsundersökningar.
Dessa har konsekvent använts för att försöka pressa ned SD 's möjligheter till inflytande och är således knappast pålitliga. Vidare har tillväxttakten för SD ökat inte legat still eller minskat.

Således finner jag det märkligt att SD sett till EU valet bara har drygt 2 % upp när SD 's starka områden låg bland de lägsta gällande valdeltagande.
Moderaterna som gjorde ett katastrofval är starkast i de kommuner som låg i topp i valdeltagande exempelvis.

Så nja jag tror att vi underskattar styrkan i missnöjet, jag tror på minimum 2 % ytterligare dvs 13,1 % men troligare nära 15 %.
Senast redigerad av Sonnenwende 2014-09-09 kl. 17:45.
2014-09-09, 17:47
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nä, men inget av de där tre partierna verkar i länder där samtliga andra partier är eniga om att upprätthålla en asylpolitik som ger 10 gånger fler asylinvandrare per capita än EU-genomsnittet. Som det ser ut i dagsläget har sjuklövern investerat så fantastiskt mycket prestige och barnslig trotsighet i invandringsfrågan att de är villiga att bränna ner Sverige hellre än att ge efter för den invandringskritiska opinionen. Detta är unikt och därför funkar inte jämförelser med liknande partier utomlands.

Det är möjligt att Pepsi och Coke (DF/FrP) är mycket godare än Cuba-Cola (SD), men DF och FrP säljer sina respektive läsksorter på snabbköpet, SD säljer sin i öknen där man inte har råd att vara kräsen och säga "tack men jag föredrar Coke så jag chansar på att gå några mil till i solen utan vätska".

Bra bild där.
Dessutom, inte att förglömma har det avdött ett gäng 80-90-åringar till nästa val (låg procent SD-röstare) och ersatts av idag 14-18-åringar (hög procent SD-röstare). Till detta säkra tillskott ska förstås läggas alltfler svenskar som blivit skogstokiga över invandringskaoset. Motsvarande, de SD-anhängare som plötsligt kommit underfund med att massinvandring och mångkultur är väldigt lyckat och bytt parti lär vara lätt räknade. 20 procent kommer att passeras, frågan är när.

.
2014-09-09, 17:49
Medlem
Det finns två viktiga saker att uppnå den 14 September.
Först ett rejält valresultat om över 12 procent.
Det andra är att säkerställa en klar och tydlig vågmästarroll.

Denna roll måste denna gång användas till att aktivt försöka fälla varje massinvandringsregering.

Båda sakerna kommer att uppnås den 14 September.Helin och Mattson tillsammans med demokraturens övriga kreatur kommer att gråta floder av indignation över folkviljan.

Det kommer att bli lustigt att beskåda.
2014-09-09, 17:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Bra bild där.
Dessutom, inte att förglömma har det avdött ett gäng 80-90-åringar till nästa val (låg procent SD-röstare) och ersatts av idag 14-18-åringar (hög procent SD-röstare). Till detta säkra tillskott ska förstås läggas alltfler svenskar som blivit skogstokiga över invandringskaoset. Motsvarande, de SD-anhängare som plötsligt kommit underfund med att massinvandring och mångkultur är väldigt lyckat och bytt parti lär vara lätt räknade. 20 procent kommer att passeras, frågan är när.

.
Får vi tro det här redan tidigare länkade diagrammet så är vi efter valet redan inne bland nästa stora del av väljarskaran dvs. Early majority.( eller rättare sagt vi tar oss in där, i det här valet är vi bland Early adopters.)

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Technology_adoption_lifecycle#/image/FileiffusionOfInnovation.png

Således kommer SD gott och väl passera 20 % under de kommande 4 åren.
Senast redigerad av Sonnenwende 2014-09-09 kl. 18:01.
2014-09-09, 18:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det finns två viktiga saker att uppnå den 14 September.
Först ett rejält valresultat om över 12 procent.
Det andra är att säkerställa en klar och tydlig vågmästarroll.

Denna roll måste denna gång användas till att aktivt försöka fälla varje massinvandringsregering.

Båda sakerna kommer att uppnås den 14 September.Helin och Mattson tillsammans med demokraturens övriga kreatur kommer att gråta floder av indignation över folkviljan.

Det kommer att bli lustigt att beskåda.
Om Cirkus-Fredrik fortsätter sitt halsstarriga nej till SD så får han eller Löfven börja kompromissa med motståndarsidan, det gillas av ingen och SD kommer få en turbo till i tillväxt.
Kom sedan ihåg att statens budgetsaldo varit negativt två år på raken och blir så även i år, vad talar för att det hamnar på + de kommande 4 åren.
Vi går mot bistra tider och när båset är tomt bits korna.
2014-09-09, 18:06
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Dummaste jag hört, varje röst är viktig.

Jo men de som förfasar sig skulle aldrig rösta SD hur som helst.
Järngänget står kvar ,större än någonsin,och det växer hela tiden.
det enda som skiljer är hur snabb tillväxten är.
Att media nu smutsdrevar så extremt att troende sossar och alliansväljare finner avsmak och slutar läsa skiten ,visar på en extrem panik.
troligtvis är SD extremt mycket större än vad de politiskt beställda opinonsundersökningarna visar,eljest vågade man inte ta en sådan extrem risk från medias håll,för förtroende är inte lätt att få tillbaks i dagens mediavärld,oavsett om både expressen och Aftonbladet kickar sina chefredaktörer direkt efter valet.
2014-09-09, 18:25
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Svårt att säga nu efter den extrema stormen av SD-skandaler som media ruvat på. Det skrämmer kanske bort någon procent pensionärer. Men jag tror fortsatt på närmare 15 än 10. Vi kan nog glömma 20.

Träffade en gammal kompis idag. Han har tidigare talat sig varm om att minska invandringen men aldrig röstat på SD. Fram till för några timmar sedan var jag helt hundra på att han skulle rösta på något annat parti, men det blir visst SD. Jag lovar er att om han kan rösta på Sverigedemokraterna trots nazibindlar och dödskommentarer så är det många fler som kan!
2014-09-09, 18:37
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det som förundrar mig mest är att var tionde väljare uppger i opinionsundersökningarna att de tänker rösta på Sverigedemokraterna. Trodde faktiskt att svenskar var ett intelligent folk. Ju mer jag ser och hör om Sverigedemokraternas företrädare desto mer förbryllad blir jag. Sverigedemokraterna består av en samling stolpskott, rasister,smygrasister och byfånar som inte fattar något av verkligheten.
Misstänker starkt att detta så kallade parti kommer att få under de 10%, som de i nuläget inhöstar i opinionsmätningarna. Att utrycka sin besvikelse vid opinionsmätningar över regeringspartierna är en sak men att rösta på ett antal dårar i ett val är en helt annan sak.

Tja nu när media började smutsdreva igen,så kom listan på kriminella inom sjuklövern fram ,och delas friskt på Facebook. Många som tidigare gått på ljugmedias propaganda vaknade upp rätt så radikalt.
Så vad som hänt är att folk vet att sjuttonåriga tjejer som städar med hakkorsbindel är jätteallvarligt enligt PKmedia,men rattfyllon pedofiler,tjuvar vålds- våldtäktsmänoch bedragare är inte lika allvarligt..
Vad tror du effekten blir?
den Mattson på Expressen önskade?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in