Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Detta är verkligen off topic, men vi som varit på den här tråden en tid känner ju igen varandras nick och hyfsat även varandras kunskapsnivå. Vissa uppskattar man mer än andra. Blir moderator gramse för uppenbar OT så vänligen bara radera det här inlägget.
Fula Gubbens frånvaro från FB diskuterades här för en tid sedan. Hans senaste inlägget var gjort 140629.
Visst är det så att han kan ha tröttnat efter 4 inlägg per dag under 12 års tid, men det tror jag inte. Han kan ju också ha blivit sjuk, vem vet.
Är det någon som "kände" honom eller hade närmare kontakt med honom? Absolut inte outa honom, men vet om han utsatts för något brott.
Jag tycker att det har varit mycket hus som har brunnit, många människor som har mördats och misshandlats. Finns det risk att man kanske inte är anonym här, utan att man lätt kan bli identifierad? Researchgruppen har ju blivit kända för att leta upp anonyma meningsmotståndare och att utöva politiskt våld. MF släpptes väl för mordbranden på C-ledaren i Linköping på grund av brist på bevis. Någon som vet om tongivande anonyma SD-sympatisörer aktivt hotas eller mördas. Det är ju tex krönikörer på Avpixlat som hotats och några till tystnad.
Jag tror att FG hittade Aschberg i tamburen, drog en golfklubba i skallen på honom och upptäckte att lik börjar lukta förvånansvärt snabbt under rötmånaderna, så han tömde frysboxen och stoppade ner kroknäsan i boxen. Nu vet han inte riktigt hur han ska gå vidare och ligger lite lågt...
(Säkrast att jag även skriver någonting som är halvt OnT så att inte Siegfrid får tuppjuck.

)
Citat:
Ursprungligen postat av
Svithjod
Jag tror att deras metoder motverkar deras syften, rejält dessutom!
För varje torgmöte där det pågår en massa motdemonstrationer och försök till att störa mötet så finns det ett antal tveksamma som tar Åkessons och SD´s parti och bestämmer sig för att stödja SD på ren trots.
Samma lika med den idiotartikel i AB där man gottade sig åt att ett par hundar hade skällt under mötet på Brommaplan och att polisen till slut hade bett dem flytta på sig.
AB framställer det som att det är bra och gott att man hindrar ett riksdagsparti att genomföra sin grundlagsskyddade rätt till yttrande och mötesfrihet.
Även i det fallet så tror jag hundratals om inte tusentals läsare snarare väger över till SD i valet än tvärtom p.g.a. dylika artiklar.
Visst är det så.
Efter att ha läst partiprogrammet bestämde jag mig för det skulle bli SD i 2010 års riksdagsval, funderade även på SD i kommunalvalet. Men innan jag bestämde mig tänkte jag läsa deras kommunala partiprogram för min kommun. Tiden gick och valdagen kom, hade fortfarande inte läst programmet, på valdagen gick jag in på deras hemsida för att skumma igenom programmet, hittade det inte på hemsidan (hittade det efter valet, länken för min kommun låg inte bland de andra kommunprograms-länkarna), så jag bestämde mig för att rösta blankt i kommunalvalet.
På väg till vallokalen såg jag Expressens löpsedel:
http://petterssonsblogg.se/2012/11/17/expressen-och-thomas-mattsson/
Det blev SD även i kommunalvalet..