2014-08-28, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan
två saker: niklas bylunds märkliga och osympatiska recension efter utfrågningen (den extrema kommentaren om anna hedemos hat) och bråket som har följt nu efteråt. om nån initialt uppfattade utfrågningen som en framgång har partiet nu själv sett till att förändra den bilden.

Inte alls, tvärtom, SVT är avklädda in på bara kroppen. Framgångarna fortsätter. Mer och mer folk på varje ställe som Jimmie uppträder.
2014-08-28, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tombox
Inte alls, tvärtom, SVT är avklädda in på bara kroppen. Framgångarna fortsätter. Mer och mer folk på varje ställe som Jimmie uppträder.

poängen: det hade varit bättre av bylund att säga att allt gick jättebra, a-kassegrejen undantagen.
2014-08-28, 22:09
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
två saker: niklas bylunds märkliga och osympatiska recension efter utfrågningen (den extrema kommentaren om anna hedemos hat) och bråket som har följt nu efteråt. om nån initialt uppfattade utfrågningen som en framgång har partiet nu själv sett till att förändra den bilden.

Tvärt om! När till och med Mellin går ut och frågar vad SVT håller på med då måste ju folk över allt fatta att SVT var ute och cyklade. Om någon tyckte JÅ fick på nöten med siffrorna efter att ha sett programmet så vet dessa, eller har alla fall fått chansen att läsa sig till, bättre,
2014-08-28, 22:13
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellania
Cognitive Dissident

Belägg?

För oss som saknar Sherlock Holmes och Einsteins kapacitet torde dock utbildning på universitetsnivå i statistik och statskunskap - och betydande erfarenhet - mer än väl räcka till för att belägga skojarnas modus operandi, endast genom att granska presenterade siffror för SD i relation till de faktiska valresultaten under perioden!!

Du får nog utgå från att många SD:are har större kapacitet på aktuellt område än vad du någonsin kan föreställa dig...

Det spelar väl ingen roll om man sitter på multipla examen och är högintelligent. Utan nåt som stöder ens tes är det fortfarande bara en gissning.
2014-08-28, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Tvärt om! När till och med Mellin går ut och frågar vad SVT håller på med då måste ju folk över allt fatta att SVT var ute och cyklade. Om någon tyckte JÅ fick på nöten med siffrorna efter att ha sett programmet så vet dessa, eller har alla fall fått chansen att läsa sig till, bättre,

relativt få som har läst hennes text gissar jag. fler som såg svt:s inslag i rapport och ännu fler som bara såg utfrågningen.
2014-08-28, 22:36
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
relativt få som har läst hennes text gissar jag. fler som såg svt:s inslag i rapport och ännu fler som bara såg utfrågningen.

Fast du antar ju att alla som såg programmet tyckte JÅ gjorde dåligt ifrån sig... Sen var det ju inte bara hennes text, det har ju kommit upp mer eller mindre över allt, jag tog bara henne som ett exempel på att om även den mest rabiata röding håller med om att det inte gick sjust till, ja då gör nog nästan alla andra också det.
2014-08-28, 22:52
Medlem
Citat:
Fast du antar ju att alla som såg programmet tyckte JÅ gjorde dåligt ifrån sig... Sen var det ju inte bara hennes text, det har ju kommit upp mer eller mindre över allt, jag tog bara henne som ett exempel på att om även den mest rabiata röding håller med om att det inte gick sjust till, ja då gör nog nästan alla andra också det.

ja, jo. eller så är lena mellin mer insatt än en vanlig tittare och har bättre möjlighet att bedöma vad som har utspelat sig de senaste dagarna. det finns en risk att folk som inte är lika kunniga tar med sig andra saker.
Senast redigerad av tsaritsan 2014-08-28 kl. 23:42.
2014-08-28, 22:58
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Mellin har inte ifrågasatt SVT vad jag sett, däremot passade hon på att snabbt lägga an kornet efter moderatanstrukna tjänstemän efter att SD fått sin beskärda del dagen innan.
2014-08-28, 23:32
Medlem
SD sjunker som en sten hos yngre men ökar hos äldre

Enligt en färsk mätning från Novus hade SD i augusti 2013 stöd av 12,1 procent bland väljare i åldersgruppen 18-29 år. I år vid samma tid är stödet 5 procent.
Bland äldre väljare låg de på 6,4 procent 2013, men enligt senaste mätningen får partiet hela 13,6 procent av de äldres röster.
Samtidigt har Miljöpartiet gått från 15,7 procent bland de unga 2013 till 22,7 procent 2014.
Tror ni siffrorna stämmer och i så falla vad tror ni detta beror på?
Har Fridolin så mycket högre förtroende bland unga jämfört med Åkesson?
Är yngre vanare att umgås med invandrare,kanske har många vänner som är invandrare och mindre oroliga än äldre för den s.k. massinvandringen?
Ser framtiden mörk ut för SD då det är de yngre som kommer rösta framöver eller kan dom omvändas?
Vore intressant att höra vad ni tycker och utveckla gärna mer än att siffrorna inte stämmer(vilket jag förväntar mig blir det vanligaste svaret).
Sen vill jag påpeka att detta inte är någon kritik av SD, då inlägg tenderar att tas bort ifall man råkar kritisera dom här på Flashback. Är bara intresserad av att höra vad folk tycker och tror angående dessa siffror.
2014-08-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Enligt en färsk mätning från Novus hade SD i augusti 2013 stöd av 12,1 procent bland väljare i åldersgruppen 18-29 år. I år vid samma tid är stödet 5 procent.
Bland äldre väljare låg de på 6,4 procent 2013, men enligt senaste mätningen får partiet hela 13,6 procent av de äldres röster.
Samtidigt har Miljöpartiet gått från 15,7 procent bland de unga 2013 till 22,7 procent 2014.
Tror ni siffrorna stämmer och i så falla vad tror ni detta beror på?
Har Fridolin så mycket högre förtroende bland unga jämfört med Åkesson?
Är yngre vanare att umgås med invandrare,kanske har många vänner som är invandrare och mindre oroliga än äldre för den s.k. massinvandringen?
Ser framtiden mörk ut för SD då det är de yngre som kommer rösta framöver eller kan dom omvändas?
Vore intressant att höra vad ni tycker och utveckla gärna mer än att siffrorna inte stämmer(vilket jag förväntar mig blir det vanligaste svaret).
Sen vill jag påpeka att detta inte är någon kritik av SD, då inlägg tenderar att tas bort ifall man råkar kritisera dom här på Flashback. Är bara intresserad av att höra vad folk tycker och tror angående dessa siffror.
Vi tror inte på dem.
Medlem
Gwass avatar
Tror att anledningen stavas S D U.
Medlem
Jag läste att stödet för SD är störst bland män över 40, var fjärde är SD:ara, men stödet för SD är lägst bland kvinnor under 25, bara var tjugonde.

Förklaringen löd att de äldre faktiskt kunde jämföra med hur Sverige var innan massinvandringen, medan de yngre inte kan relatera till det och kvinnor tenderar rösta röd/grönt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in