Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-23, 18:39
  #15505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagganer
Skop 17 juni:

http://www.skop.se/main/wp-content/u...-juni-2014.pdf

Moderaterna 24,2 procent: +0,8
Folkpartiet liberalerna 7,3 procent: -0,5
Centerpartiet 4,9 procent: +0,4
Kristdemokraterna 3,2: procent: +0,5
Socialdemokraterna 31,9 procent: -3,0
Vänsterpartiet 6,7 procent: +0,3
Miljöpartiet 12,0 procent: +1,3
Sverigedemokraterna: 7,9 procent: +0,5
Feministiskt initiativ 1,8 procent: +0,5

Vad ska man säga? Ett helt ointressant resultat. SD gravt underviktade som vanligt och ett perfekt resultat för FI om det håller sig på den nivån eller lite högre. Snart dippar rödgrönrosa röran under 50% nivån och ger SD ensam vågmästarroll.
Man måste komma ihåg att varje tiondel motsvarar ungefär EN intervjuad person. För partier på tioprocentsnivån blir noggrannheten i råmaterialet knappast mindre än ±1 %.
2014-06-23, 19:09
  #15506
Medlem
Wiscounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Sluta upp med det där tramset om att F! kommer in i riksdagen ögonblickligen. De kommer inte in. Deras resultat i EU-valet motsvarar inte 4%, och bland den andel som inte röstade i EU-valet hittar du fan inte många F!-fjollor. De kan därmed inte få det stöd som erfordras för ett riksdagsinträde. Har de tur erhåller de 2% av rösterna. Efter valet känner Gudrun att hon inte orkar bedriva sin löjliga politik i ytterligare 4 år, varför hon lämnar F! och flyttar till landet för att odla feministiska potatisar istället. F! rasar då ner till sin ursprungliga nivå, det vill säga cirka 0,5%, och kvar har vi Soraya Post i EU som ensam försöker sätta åt Marie Le Pen.

Du har förmodligen mycket rätt i detta. Tvivlar själv mycket starkt på att F! lyckas ta sig över spärren.
2014-06-23, 19:39
  #15507
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiscount
Du har förmodligen mycket rätt i detta. Tvivlar själv mycket starkt på att F! lyckas ta sig över spärren.

Bara bra att FI kommer in på scenen i valet. Det kannibaliserar på de rödgröna mest och minskar blockskillnadenoch stärker sd;s vågmästarställning. FI röster är bortkastade och det hjälper inte hur mycket som Gudryn skriker att de inte är det. Hon är bränd och borta från politiken en gång för alltid när detta valet är över.
2014-06-23, 19:59
  #15508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Bara bra att FI kommer in på scenen i valet. Det kannibaliserar på de rödgröna mest och minskar blockskillnadenoch stärker sd;s vågmästarställning. FI röster är bortkastade och det hjälper inte hur mycket som Gudryn skriker att de inte är det. Hon är bränd och borta från politiken en gång för alltid när detta valet är över.


Egentligen ödets ironi när en enig Allians tappar till förmån för en splittrad Kartell. För övrigt tror jag att Stjernkvists utspel idag ger SD många nya röster. Också här blir det en ödets ironi när det parti som alla sägs hata, blir mer och mer folkkär i takt med Alliansens och Kartellens migrationspolitik får att fler människor att tänka till och odla veck i pannan.



__________________
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-06-23 kl. 20:07.
2014-06-23, 20:29
  #15509
Medlem
De sista starka Moderatfästena faller med Stjernans förslag.
SD håvar in...snart nog är vi störst även i Vellinge när mångkulturen tvångsflyttas in där.
2014-06-24, 00:19
  #15510
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel


Egentligen ödets ironi när en enig Allians tappar till förmån för en splittrad Kartell. För övrigt tror jag att Stjernkvists utspel idag ger SD många nya röster. Också här blir det en ödets ironi när det parti som alla sägs hata, blir mer och mer folkkär i takt med Alliansens och Kartellens migrationspolitik får att fler människor att tänka till och odla veck i pannan.
Tror också att dagens utspel från Stjernqvist & Co kommer stärka SD. Men egentligen är det ganska sorgligt. Vad har dessa väljare trott? Att de ska kunna fortsätta leva opåverkade av pågående massinvandring i sina isolat? Naivt är bara förnamnet.
2014-06-24, 16:54
  #15511
Medlem
RingRing2014s avatar
Masskönsstympning och ytterligare massinvandring, tvång för kommuner att böja sig för demografisk slakt av det trygga trevliga Sverige.

Näe ni, Sverige har tröttnat rejält, och det känns och märks. Tvångsförslaget är vidrig politik, och då är jag ändå en SD-röstande miljöpartist. MP ligger mig varmast om hjärtat, men man är nu tvungen att skydda idiot-Sverige med SD-lappen, det är nu faktiskt allas plikt, vilket parti man än sympatiserar med.


Jag tror detta blir valet då medelklassen tar steget. SDs politik har aldrig verkat så logisk och vettig. Det är SD-blocket mot rubb.

SD 16,5% i september, gött mos!
__________________
Senast redigerad av RingRing2014 2014-06-24 kl. 17:18.
2014-06-24, 20:39
  #15512
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonkiShot
(Min fetning...)

Med risk för OT, men vaaa? Dina uppfriskande, klarsynta inlägg med starkt patos för den Sverige-vänliga rörelsen- inte minst din underbara 5 i tolv-avatar med diskret Sverige-fana...

Var i ditt sinne finner du MP dig liggandes "varmt om hjärtat"?


även jag kan ha sympati för vissa MPförslag,men ofta är dom bara finansierade av bilismen och det gillar jag inte.
Men arbetstidsförkortning är logiskt när vi har massarbetslöshet,friåret gav många långtidsarbetslösa en nystart tex..
__________________
Senast redigerad av Erk Swede 2014-06-24 kl. 20:46.
2014-06-24, 21:44
  #15513
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
även jag kan ha sympati för vissa MPförslag,men ofta är dom bara finansierade av bilismen och det gillar jag inte.
Men arbetstidsförkortning är logiskt när vi har massarbetslöshet,friåret gav många långtidsarbetslösa en nystart tex..
Friår och arbetstidsförkortning är mubojumbo, det går inte skapa fler jobb på det sättet.
Det enda som gäller är ett bra och flexibelt utbildningssytem, billlig energi, ett rimligt skattetryck och färre regleringar för företagande och givevis ett fungerande rättsystem.
2014-06-24, 21:45
  #15514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
även jag kan ha sympati för vissa MPförslag,men ofta är dom bara finansierade av bilismen och det gillar jag inte.
Men arbetstidsförkortning är logiskt när vi har massarbetslöshet,friåret gav många långtidsarbetslösa en nystart tex..


Friår lockar mig med, men har du nån källa på att det gav fler jobb när det prövades? Har hört/läst nånstans att det i princip gav noll nya anställningar totalt?!
2014-06-24, 21:47
  #15515
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Tror också att dagens utspel från Stjernqvist & Co kommer stärka SD. Men egentligen är det ganska sorgligt. Vad har dessa väljare trott? Att de ska kunna fortsätta leva opåverkade av pågående massinvandring i sina isolat? Naivt är bara förnamnet.
Om förslagen blir verklighet så kommer SD att rusa i opinionen och göra ett extemt starkt val 2018, antagligen kommer man bli det största partiet redan då.
2014-06-24, 22:14
  #15516
Medlem
ikaros2008s avatar
En tanke slog mig. Den är förmodligen helt otänkbar i praktiken.

Men sossarna har ju inte riktigt lika aggressiv spariver som MP, V och Fi. Det är några punkter i budgeten som kommer att bli problem för Lövén om han tvingas samarbeta med dessa förklädda kommunister-

Om SD blir tredje största partiet och vi leker med tanken att de gör ett helt osannolikt val. Varför skulle inte sossarna kunna samarbeta med SD? Tillsammans skulle de få majoritet och vi skulle få en betydligt stabilare regering. (Om man nu hittar tillräckligt många kompetenta inom SD)

Om detta skulle ske (Lika sannolikt som att jag får sätta på 18-åriga brudar i helgen) så skulle vi se en massflykt av politiker som hoppar av i missnöje från sina partier och går över till SD.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback