Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-25, 00:50
  #16105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
9.8% är en rätt dålig siffra (trots att det är en fördubbling)
Det är väl en tredubbling?
2014-07-25, 00:59
  #16106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Måste påminna er om att det gick ganska dåligt för SD i EP valet 2014. Mycket förvånad att SD fick under 10% över hela riket räknat. 9.8% är en rätt dålig siffra (trots att det är en fördubbling) och den enda orsaken jag kan se är att skrämseltaktiken och den systematiska mobbningen fungerar.

Samtidigt så kan jag se att verkligheten gör sig påmind var och varannan dag och verkar skrämma upp den med. Alla dessa bränder, den stora flyktingvågen, tiggarinvasionen, Isis, Boko Haram och nu terrorhotet mot Norge. Över en mandatperiod så har fri invandring blivit det självklaraste i hela världen.


80 000 asylsökande 2014, vilket man uppgav för 7 månader sedan skulle vara 56 000. Ca 4 anhöriginvandrare per asylsökande i snitt ger 400 000 nya bidragsparasiter för bara 2014. Då är alla illegala och zigenare och lite annat löst folk tydligen inte medräknade. Efter 7 år är färre än 50% i arbete och av de som arbetar och har ett riktigt ej skattefinansierat eller "hittepåjobb" är det nog ingen som riktigt vet.

Var ska alla människor bo? Hur ska de försörjas? Hur kommer detta påverka den svenska ekonomin och välfärden? Det börjar dra ihop sig till expropriering av svenskarnas bostäder och då jävlar kommer skiten träffa fläkten. Om tiotusentals eller hundratusentals sommarstugor beslagtas vänder opinionen över en natt. Det kommer media aldrig kunna mörka. När jag pratade med min pappa om det för 1-2 år sedan avfärdade han mig med "struntprat, det kommer aldrig hända". Går det igenom kommer han bli skogstokig. Han har byggt huset själv. I snart 50 år har han spikat, målat, fixat, reparerat huset och allt runtomkring för familjens skull. De åker ofta ut och tar det lugnt, plocker svamp, seglar osv och beslagtas huset är det som att slita av dem armarna. Han är ju inte ensam att känna så. Jag tror många svenskar har en speciell relation till sina fritidsbostäder. Det är bara att hoppas att det mörkas tills efter valet och att det sker under hösten. Då kommer folkstormen.
2014-07-25, 01:38
  #16107
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Det börjar dra ihop sig till expropriering av svenskarnas bostäder och då jävlar kommer skiten träffa fläkten. Om tiotusentals eller hundratusentals sommarstugor beslagtas vänder opinionen över en natt. Det kommer media aldrig kunna mörka. När jag pratade med min pappa om det för 1-2 år sedan avfärdade han mig med "struntprat, det kommer aldrig hända". Går det igenom kommer han bli skogstokig. Han har byggt huset själv. I snart 50 år har han spikat, målat, fixat, reparerat huset och allt runtomkring för familjens skull. De åker ofta ut och tar det lugnt, plocker svamp, seglar osv och beslagtas huset är det som att slita av dem armarna. Han är ju inte ensam att känna så. Jag tror många svenskar har en speciell relation till sina fritidsbostäder. Det är bara att hoppas att det mörkas tills efter valet och att det sker under hösten. Då kommer folkstormen.
Det man skojar om ena dagen som om det vore ett löjligt skämt...

Undrar hur många som drar paralleller till vad som hände Grekland och vilka klåpare de måste ha röstat på. Deras "livbåt" kan man ju lugnt säga att den kantrade.
2014-07-25, 08:21
  #16108
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag har i över tre års tid påstått att SDs valtal 2014 icke kommer att understiga 12 procent.

Jag reviderar härmed min välgrundade uppfattning.

SDs röstetal 2014 kommer inte att understiga 13 procent.

I valet 2018 snackar vi inte en promille under 20 procent.

Då gör jag ändå budget såsom den alltid skall göras,med stor återhållsamhet.

Var e Rejdar?

Reidar pantsatte sin själ för att Sd inte skulle överstiga 10% i valet i år. Han är redan hämtad ner till hades.

Hoppas likt dig på att det blir så, men jag står fast vid att Sd dubblar det har varit normen i tre tidigare val. Skulle Sd mer än dubbla är något på gång, ett paradigmskifte en mer omfattande protest mot massinvandringen är då på gång.

Men jag ser en fara i för snabb tillväxt. Den nuvarande ökningen är lagom, den övertygade kärnan ökar och det ger de mer ängsliga råg i ryggen. För snabb tillväxt gör att de ängsliga blir många och det kan slå tillbaks i kommande val.

Det är även ett kandidatproblem i många mindre kommuner finns bara någon enstaka Sverigedemokrat på listorna, det kanske skulle behövas 3, 4, 5, 10!, för att fylla de nya platserna i kommunen.
2014-07-25, 10:33
  #16109
Avstängd
Har upplevt en ny grej i veckan..

Skulle åka med bussen några kilometer... precis innan jag ska gå på bussen hör jag två medelålders kvinnor diskutera problemen med invandringen.. bilbrännandet etc..

Blir allmänt glad och sätter mig på bussen.. tänker att det är sällan man hör folk diskutera så öppet.. och två medelålders kvinnor..

Går av bussen ca 30 minuter senare i en annan del av staden.. och det första jag hör när jag kliver av är ett gäng gamla tanter som sitter på en bänk utanför en mataffär och högljutt diskuterar de ofantliga mängder invandrare som kommer till Sverige..

Det pyr i Sverige.. minst sagt..

Blir spännande att se kommande undersökningar samt valresultatet..
2014-07-25, 10:46
  #16110
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F-lashback
Har upplevt en ny grej i veckan..

Skulle åka med bussen några kilometer... precis innan jag ska gå på bussen hör jag två medelålders kvinnor diskutera problemen med invandringen.. bilbrännandet etc..

Blir allmänt glad och sätter mig på bussen.. tänker att det är sällan man hör folk diskutera så öppet.. och två medelålders kvinnor..

Går av bussen ca 30 minuter senare i en annan del av staden.. och det första jag hör när jag kliver av är ett gäng gamla tanter som sitter på en bänk utanför en mataffär och högljutt diskuterar de ofantliga mängder invandrare som kommer till Sverige..

Det pyr i Sverige.. minst sagt..

Blir spännande att se kommande undersökningar samt valresultatet..
Jag upplevde något liknande när jag åkte buss.
Det var lokalbussen till det lokala överklassområdet, där typ alla är moderater.
Två tanter, mellan 70 & 80, blommiga tantklänningar, vita skor & hatt.

Bussen åker förbi en hållplats där busskuren är helt sönderslagen, glaskross överallt.
Tant1: -"Titta Agda, vad har hänt där?"-
Tant2: -"Det är blattarna"-

Svårt att hålla sig för skratt.

Om detta får tanterna att överge M är väl oklart, men dom har uppenbarligen identifierat problemet & är inte rädda för att prata om det.
2014-07-25, 11:06
  #16111
Avstängd
dannyKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag upplevde något liknande när jag åkte buss.
Det var lokalbussen till det lokala överklassområdet, där typ alla är moderater.
Två tanter, mellan 70 & 80, blommiga tantklänningar, vita skor & hatt.

Bussen åker förbi en hållplats där busskuren är helt sönderslagen, glaskross överallt.
Tant1: -"Titta Agda, vad har hänt där?"-
Tant2: -"Det är blattarna"-

Svårt att hålla sig för skratt.

Om detta får tanterna att överge M är väl oklart, men dom har uppenbarligen identifierat problemet & är inte rädda för att prata om det.
Härligt! En HEL DEL moderater kommer välja SD i höst. Folk är inte dumma förutom journalister på Södermalm förstås

Acceptansen för invandringsbekymrade attityder har ökat
2014-07-25, 12:01
  #16112
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannyK
Härligt! En HEL DEL moderater kommer välja SD i höst. Folk är inte dumma förutom journalister på Södermalm förstås

Acceptansen för invandringsbekymrade attityder har ökat
Jodå, så är det. Fler och fler verkar vara negativa till invandring och samtidigt ökar invandringen. SD har öppet mål men än så länge är jag inte särskilt imponerad av deras valkampanj.


En affisch med antal beviljade uppehållstillstånd årvis i bakgrunden...

http://www.migrationsverket.se/downl...77636/tab1.pdf

...och en text lydande Inget annat parti kommer att göra något. i förgrunden. Det är allt som krävs.

Väldigt många där ute vill inte ha fler invandrare men de hoppas att problemet ska lösa sig utan att de behöver rösta på rasisterna.
__________________
Senast redigerad av Schering 2014-07-25 kl. 12:03.
2014-07-25, 13:49
  #16113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F-lashback
Har upplevt en ny grej i veckan..

Skulle åka med bussen några kilometer... precis innan jag ska gå på bussen hör jag två medelålders kvinnor diskutera problemen med invandringen.. bilbrännandet etc..

Blir allmänt glad och sätter mig på bussen.. tänker att det är sällan man hör folk diskutera så öppet.. och två medelålders kvinnor..

Går av bussen ca 30 minuter senare i en annan del av staden.. och det första jag hör när jag kliver av är ett gäng gamla tanter som sitter på en bänk utanför en mataffär och högljutt diskuterar de ofantliga mängder invandrare som kommer till Sverige..

Det pyr i Sverige.. minst sagt..

Blir spännande att se kommande undersökningar samt valresultatet..

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag upplevde något liknande när jag åkte buss.
Det var lokalbussen till det lokala överklassområdet, där typ alla är moderater.
Två tanter, mellan 70 & 80, blommiga tantklänningar, vita skor & hatt.

Bussen åker förbi en hållplats där busskuren är helt sönderslagen, glaskross överallt.
Tant1: -"Titta Agda, vad har hänt där?"-
Tant2: -"Det är blattarna"-

Svårt att hålla sig för skratt.

Om detta får tanterna att överge M är väl oklart, men dom har uppenbarligen identifierat problemet & är inte rädda för att prata om det.

Jag uppskattar att få ta del av inlägg likt dessa. Det är lite som att lägga örat till marken.

Nu när snart ramadan är över kommer muslimerna göra SDs valarbete lättare. Bara det att man talar om att ett terroristdåd är på gång i Norge av islamister gör att folk hajar till. När de börjar läsa och fundera över vad det egentligen är som händer borde de förr eller senare hamna på exponerat, avpixlat, friatider etc. Då om inte förr vaknar de... Ett terrordåd likt London eller Madrid i Oslo eller Stockholm innan valet, ja då blir det "drag under galoscherna" i debatterna.

Kanske en god idé att fortsätta undvika stora folksamlingar.
2014-07-25, 14:29
  #16114
Medlem
Äldre generationen har oftast en finfin förmåga att mer öppet säga som de tycker.
Lite mer ruter och jävlar anamma än dagens PK-elit.

Glädjer mig enormt att det börjar koka! För min del började det koka redan på 90 talet då invandrarna alltid skulle slåss med oss.
2014-07-25, 14:59
  #16115
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Jodå, så är det. Fler och fler verkar vara negativa till invandring och samtidigt ökar invandringen. SD har öppet mål men än så länge är jag inte särskilt imponerad av deras valkampanj.


En affisch med antal beviljade uppehållstillstånd årvis i bakgrunden...

http://www.migrationsverket.se/downl...77636/tab1.pdf

...och en text lydande Inget annat parti kommer att göra något. i förgrunden. Det är allt som krävs.

Väldigt många där ute vill inte ha fler invandrare men de hoppas att problemet ska lösa sig utan att de behöver rösta på rasisterna.
Förstår att du inte är imponerad av valkampanjen då denna ännu inte börjat.


Förresten, nån mer än jag som tror att dessa 75-89k invandrare kommer att skrivas upp ytterligare?

Vad hade vi tidigare, caa 30k asylsökare per år om jag minns rätt. Såvad kan det totala bruttosiffran sluta på i år. 150k eller så skulle inte förvåna mig alls.

Sedan har även jag märkt många medelålders och äldre kvonnor som ganska så ö´ppet torgflr SD-åsikter och invandringskritik. Tror vi kommer se en enorm ökning bland andelen kvinnor i SD-väljarkåren efter valet.
2014-07-25, 15:12
  #16116
Medlem
Arthass avatar
Nog formar sig sensommaren till en perfekt storm, ur väljarsynpunkt.

- När folk återvänder hem från sina semestrar och åter tvingas att leva med tiggareländet.

- En urspårad invandring med upp mot 100.000 asylsökande plus 50000 anhöriga är visserligen något många ointresserade svenskar missar - dock kommer det att bli en valfråga vare sig media och sjuklövern vill det. Var så säker.

- Kaos i förorterna. Kan detta bli året med någon sorts rekord i bränder eller blir det lugnare?

- Dålig opposition, men ännu sämre regering är en grogrund för fler röster.

Man får dock passa sig för att vara allt för optimistisk. Speciellt kvinnor över 25 till medelålder ser bilder på dödade barn i Syrien och Gaza och av någon känslomässig "mamma"- logik drar de slutsatsen att Sverige måste ta emot fler flyktingar/asylsökande. Detta hände mig personligen när en bekant kvinna kom med ovanstående argument. Jag sa till henne att det var lovvärt men att man också måste tänka på hur jobbfrågan, bostadsfrågan och de ekonomiska kostnader som följer skulle lösas, samt argumentet om att antalet utanförskapsområden ökar och hur deras vilja att anpassa sig till det svenska samhället är. Jag fick svaret, "Det kom nyligen en rapport som sa vi tjänar på invandringen (sandviken-rapporten) och annars får vi höja skatterna för att rädda liv." Jag insåg att det inte var någon idé fortsatte diskussionen utan sa vi nog tycker olika i en svår fråga.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback