Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-29, 00:00
  #517
Medlem
Aliennas avatar
- - Ippskiff - -

Ingen brådska ... ta't lugnt. Pm:a när det dyker upp nåt.
Kan man säga att du är medial, men fn inte aktivt medium? Är det rätt tänkt?
Citera
2011-10-29, 00:20
  #518
Avstängd
Ippskiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
- - Ippskiff - -

Ingen brådska ... ta't lugnt. Pm:a när det dyker upp nåt.

Det dyker upp saker hela tiden, mitt problem är att det som dyker upp idag inte har samma resonans som det som dök upp igår, vilket tyder på att det jag ser infärgas av mina egna tankar och känslor.. We can't have that...

Jag brukar föredra avläsning av folk jag aldrig träffat eller pratat med online. Till dem kan jag säga allt jag känner och läser rakt av utan att behöva oroa mig för att min avläsning infärgas av mina egna tankar och känslor.

Dig har jag läst inlägg från i veckor och månader. Att läsa dig är en BETYDLIGT större utmaning för en person med mina begränsade skills.

Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Kan man säga att du är medial, men fn inte aktivt medium? Är det rätt tänkt?


Delvis rätt, delvis inte... Jag är medial, men har för närvarande issues med mitt självförtroende och vet inte hur jag skiljer mina egna tankar från de energier jag emottager från andra, och när jag instinktivt vet det, så tar mina tankar över och lägger en massa tvivel över de instinktiva känslor jag har..

För att citera alla analytiska personer som nånsin jobbat med mig: "Jag TÄNKER för mycket".. I gotta learn how to stop that, again...
Citera
2011-10-29, 16:10
  #519
Medlem
tv-soffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Jag VAR ett medium iaf.. Men som läget är nu med alla attacker från både myndigheter och "vanliga" människor, så är min hjärna mer lik ett akvarium av tankar och känslor än den är lik en medium-hjärna..
Känner mig så väl igen i det där. Ibland känns det som om regeringen vill styra ens liv med "mind attacks". Och vem kan man lita på nu för tiden. Jag tror att min mediala förmåga skulle utvecklas snabbare om man bodde på landet eller någonstans där det var mer fridfullt och illuminati inte lurade bakom varje hörn.
Citera
2011-10-29, 20:40
  #520
Avstängd
Ippskiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tv-soffan
Känner mig så väl igen i det där. Ibland känns det som om regeringen vill styra ens liv med "mind attacks".


They do.. only strength of mind and a strict code of honor will beat that..
De har försökt göra en självmordsbombare av mig i åratal.. Men.. Jag vägrar!
De har ingenting att vinna på att fortsätta sina attacker mot mig.

Citat:
Ursprungligen postat av tv-soffan
Och vem kan man lita på nu för tiden.

Jag kör samma race som jag alltid gjort. Jag litar på ALLA, blir bränd 30% av gångerna men vinner mer allierade än fiender ändå...
Dock har jag blivit mer hänsynslös mot de som blåser mig. Förr förlät jag dem rakt av with no further questions asked, och lär deras karma ta hand om dem.. numera så.. well.. Låtom oss bara säga som så att jag ser till att karman slår lite snabbare mot dem än den normalt gör..

Citat:
Ursprungligen postat av tv-soffan
Jag tror att min mediala förmåga skulle utvecklas snabbare om man bodde på landet eller någonstans där det var mer fridfullt och illuminati inte lurade bakom varje hörn.

Skit i Illuminati.. De regerar genom Distraktion.. De har ingen kraft över Dig. Den enda kraft de har är den kraft de kan använda för att styra om din fokus FRÅN essentligeterna TILL de fokusmönster de är beroende av att folk har för att kunna nå sina mål.

För att citera en klysha: Just say NO!

Fortsätt vara den du VILL vara oavsett vad omgivningen vill att du skall vara.


Illuminatis ENDA kraft är kraften av mental manipulation.. Just deny them that advantage and they're dead.

Lokalisera den uppfattning av rättfärdighet du hade när du var 16 och se till att ALDRIG bryta emot den. Det som var fel då ÄR fortfarande fel.
Cynism is a killer. Don't EVER subcome to cynisism.
__________________
Senast redigerad av Ippskiff 2011-10-29 kl. 20:58.
Citera
2011-11-04, 17:18
  #521
Medlem
[quote=skellefteewa]Jag har inte fått ett enda svar på mina frågor än.Det är som vanligt då du får väl inbilla dig att andarna ger dig svar eller hota någon som du gjorde med mig.
Citera
2011-11-04, 18:14
  #522
Medlem
[quote=schadow]
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jag har inte fått ett enda svar på mina frågor än.Det är som vanligt då du får väl inbilla dig att andarna ger dig svar eller hota någon som du gjorde med mig.

Jag inbillar mig ingenting. Då hette du något annat i så fall. Eller var det flera år sedan????
Citera
2012-03-05, 09:35
  #523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Nu börjar vi vara rätt så less på skeptikertrams, där de medvetet går in och saboterar tex upphittade tråden, ska det vara så att vi inte kan öppet visa hur vi jobbar, hur ska då folk få det bevis de vill ha?

Varför går skeptiker in och saboterar trådarna, själv tror jag att det är att de är rädda för sanningen. Vad tror ni att det beror på? Tex att låtsas vara medium och svarar i upphittade tråden, då alla vet vad vederbörande står för.

Resultatet kan bara bli ett och det är att allt sker på PM vilken ingen av oss tycker är kul, då vi inget har att dölja utan säger det vi ser.

Skeptikerna skriker efter bevis men då de får det vill de inte längre sitta still utan sabbar trådarna.

Vet de inte hur de gör en egen tråd, varför kan de inte låta oss hjälpa folk i fred? Vi låter dem vara ifred men de bara skapar obalans i trådarna. Är skeptiker onda? Vet att en del skeptiker är intelligenta och mogna människor, kanske de flesta, men sen finns barnen som fjantar på i det oändliga.
Man misstänker att det är vissa religioner de förordar.

Hoppas att ni skeptiker svarar så vi får veta, vad erat agerande beror på.





Hur kan du tro att skeptiker är rädda för sanningen...? De finns väl inte många som INTE vill att de ska finnas något annat , övernaturligt... Dom är väl skeptiska pga av att dom inte har fått nån anledling att tro nått annat.
Om du nu tycker de är jobbigt att de finns skeptiker varför föröker du inte omvända dom?

Du delar upp skeptiker och troende i 2 grupper. men vi e väl alla desamma.
Du är inte bättre än en som är "skeptiker".
Citera
2012-03-05, 10:14
  #524
Avstängd
ParanoidRockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .babydoll.
Hur kan du tro att skeptiker är rädda för sanningen...? De finns väl inte många som INTE vill att de ska finnas något annat , övernaturligt... Dom är väl skeptiska pga av att dom inte har fått nån anledling att tro nått annat.
Om du nu tycker de är jobbigt att de finns skeptiker varför föröker du inte omvända dom?

Du delar upp skeptiker och troende i 2 grupper. men vi e väl alla desamma.
Du är inte bättre än en som är "skeptiker".
"Försöka omvända dom" reagerade jag på.
Det är min "Regel #1".. Kör aldrig upp din tro/religon upp i ansiktet på någon, och försöka övertala dom att nått är "rätt". Det är sp Jehovas gör när dom knackar på min jävla dörr.
Man ska inte behöva omvända folk, utan dom ska inse själva, när det är dags.
Precis som jag. Jag gick in i Spiritualitetens värld, helt opåverkad av någon annan. Jag har varit ateist hela mitt liv, men så en dag så fattade jag bara. Utan någon som sa till mig om vad jag skulle tycka
Citera
2012-03-05, 15:18
  #525
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidRocker
"Försöka omvända dom" reagerade jag på.
Det är min "Regel #1".. Kör aldrig upp din tro/religon upp i ansiktet på någon, och försöka övertala dom att nått är "rätt". Det är sp Jehovas gör när dom knackar på min jävla dörr.
Man ska inte behöva omvända folk, utan dom ska inse själva, när det är dags.
Precis som jag. Jag gick in i Spiritualitetens värld, helt opåverkad av någon annan. Jag har varit ateist hela mitt liv, men så en dag så fattade jag bara. Utan någon som sa till mig om vad jag skulle tycka


Nej de har du rätt i tycker jag!
Men jag tyckte de var så opassande ett medium (Som hon säger att hon är) att vara så dömmande och barnslig. Känns mer som att hon borde vilja hjälpa dom att förstå de hon tror på isf..
Citera
2012-03-27, 10:00
  #526
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Varför går skeptiker in och saboterar trådarna, själv tror jag att det är att de är rädda för sanningen. Vad tror ni att det beror på? Tex att låtsas vara medium och svarar i upphittade tråden, då alla vet vad vederbörande står för.

Skeptikerna skriker efter bevis men då de får det vill de inte längre sitta still utan sabbar trådarna.

Vet de inte hur de gör en egen tråd, varför kan de inte låta oss hjälpa folk i fred? Vi låter dem vara ifred men de bara skapar obalans i trådarna. Är skeptiker onda? Vet att en del skeptiker är intelligenta och mogna människor, kanske de flesta, men sen finns barnen som fjantar på i det oändliga.

Hoppas att ni skeptiker svarar så vi får veta, vad erat agerande beror på.
Inlägg 1541 i denna tråd https://www.flashback.org/t1797174p129 är ganska kul, nu kommer du säkert att hävda att det är en massa fakemedium som har svarat personen.
Jag har en gång frågat om hjälp angående en borttappad nyckel. Nyckeln hittade vi sedan efter flera månader. Svaret från skellefteewa på flashback hade inte ett dugg med sanningen att göra. Min dåvarande sambo som hade kontakt med en självutnämnd spåkvinna gav också ett svar som heller inte hade något med verkligheten att göra.
Jag funderar ibland på vad ni är för figurer som spenderar flera timmar dagligen på en massa trams som ni inbillar er. Skellefteewa och liknande individer kan väl inte ha något jobb? Ni måste ju vara ett gäng samhällsparasiter som bor i sunkiga lägenheter alternativt vårdinrättningar för mentalpatienter.
Citera
2012-10-23, 03:54
  #527
Medlem
Rotners avatar
Hur kommer det sig att folk fortfarande postar här? Tror ni verkligen att skellefteewa har några paranormala förmågor eller?

Kollat igenom tråden och oftast är allt hon säger fel. Vid vissa tillfällen visar det sig vara rätt. Men det är ju klart, om man GISSAR tillräckligt många gånger så kommer man till slut få ett rätt. Dessa "rätt" är dock bara att hon har pekat ut vissa föremål , personer, platser osv. som vissa haft i sin närhet och inte att hon har pekat ut vart det borttappade föremålet ligger någonstans (kanske någon enstaka gång, har inte kollat igenom varenda inlägg i denna ändlösa tråd). Vem som helst hade kunnat göra ett minst lika bra jobb med orken att slösa tid på meningslösa "spådomar".

Tror ni bara slösar er värdefulla "leta tid" med att försöka hitta era borttappade saker via skellefteewas "spådomar". Leta efter föremålen själva och tänk tillbaka till tillfället ni tappade bort dem så ska ni se att ni får mycket bättre resultat än att gå via skellefteewa.

Säger dock inte emot att det finns spirituella krafter för det är inget jag kan veta då det inte går att motbevisa. Men bara för att det inte går att motbevisa så betyder det inte att det är sant.

Jag tror på sådana här "krafter" när de uppenbarar sig för mig och hittills under mitt liv har jag inte haft några ens relaterbara upplevelser.

Bevisa att jag har fel skellefteewa gärna genom att berätta om något som jag besitter som du inte kan ha någon aning om och helst inte bara vaga saker som 99% av befolkningen kan relatera till.

Bara då kan jag känna mig övertygad. Se det som en utmaning
__________________
Senast redigerad av Rotner 2012-10-23 kl. 03:56.
Citera
2012-10-23, 07:32
  #528
Medlem
DistortedTruths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotner
Hur kommer det sig att folk fortfarande postar här? Tror ni verkligen att skellefteewa har några paranormala förmågor eller?

Kollat igenom tråden och oftast är allt hon säger fel. Vid vissa tillfällen visar det sig vara rätt. Men det är ju klart, om man GISSAR tillräckligt många gånger så kommer man till slut få ett rätt. Dessa "rätt" är dock bara att hon har pekat ut vissa föremål , personer, platser osv. som vissa haft i sin närhet och inte att hon har pekat ut vart det borttappade föremålet ligger någonstans (kanske någon enstaka gång, har inte kollat igenom varenda inlägg i denna ändlösa tråd). Vem som helst hade kunnat göra ett minst lika bra jobb med orken att slösa tid på meningslösa "spådomar".

Tror ni bara slösar er värdefulla "leta tid" med att försöka hitta era borttappade saker via skellefteewas "spådomar". Leta efter föremålen själva och tänk tillbaka till tillfället ni tappade bort dem så ska ni se att ni får mycket bättre resultat än att gå via skellefteewa.

Säger dock inte emot att det finns spirituella krafter för det är inget jag kan veta då det inte går att motbevisa. Men bara för att det inte går att motbevisa så betyder det inte att det är sant.

Jag tror på sådana här "krafter" när de uppenbarar sig för mig och hittills under mitt liv har jag inte haft några ens relaterbara upplevelser.

Bevisa att jag har fel skellefteewa gärna genom att berätta om något som jag besitter som du inte kan ha någon aning om och helst inte bara vaga saker som 99% av befolkningen kan relatera till.

Bara då kan jag känna mig övertygad. Se det som en utmaning


Postade av två anledningar. För det första ville jag se om det var möjligt att få hjälp att hitta mina saker, av rent intresse för SkellefteEwas eventuella förmågor. För det andra ville jag hitta mina prylar och varför inte testa detta kostnadsfria, lite roliga, alternativ?

Jag tror inte alls på den här typen av humbug, som jag anser att det för det mesta är. Trots det fascinerar det mig, både att folk tror och att folk hävdar sig besitta "paranormala" förmågor samt att folk de facto upplever en del som är åtminstone svårt att förklara. Ser det som ren underhållning, inte nödvändigtvis som man tittar på ett snubblande mongo.

Mitt facit blev ganska klent: Av de tre föremålen har jag absolut inte hittat nåt, har ingen aning om vilka miljöer hon beskriver. Hon lämnar ett stort utrymme öppet för tolkning eller what not eftersom grejerna måhända är stulna (i två av fallen är detta troligt) och då kan ju de nya ägarna förvara dem som Ewa beskriver...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback