Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-22, 13:26
  #1
Medlem
Nu börjar vi vara rätt så less på skeptikertrams, där de medvetet går in och saboterar tex upphittade tråden, ska det vara så att vi inte kan öppet visa hur vi jobbar, hur ska då folk få det bevis de vill ha?

Varför går skeptiker in och saboterar trådarna, själv tror jag att det är att de är rädda för sanningen. Vad tror ni att det beror på? Tex att låtsas vara medium och svarar i upphittade tråden, då alla vet vad vederbörande står för.

Resultatet kan bara bli ett och det är att allt sker på PM vilken ingen av oss tycker är kul, då vi inget har att dölja utan säger det vi ser.

Skeptikerna skriker efter bevis men då de får det vill de inte längre sitta still utan sabbar trådarna.

Vet de inte hur de gör en egen tråd, varför kan de inte låta oss hjälpa folk i fred? Vi låter dem vara ifred men de bara skapar obalans i trådarna. Är skeptiker onda? Vet att en del skeptiker är intelligenta och mogna människor, kanske de flesta, men sen finns barnen som fjantar på i det oändliga.
Man misstänker att det är vissa religioner de förordar.

Hoppas att ni skeptiker svarar så vi får veta, vad erat agerande beror på.
__________________
Senast redigerad av KimNeilJung 2011-10-22 kl. 14:22.
Citera
2011-10-22, 13:55
  #2
Medlem
6ups avatar
Välkommen till internet och regel nr1 är "don't feed the trolls". Svar och trådar där du uttrycker ditt missnöje är precis vad dom vill ha. Det har inget med skeptiker att göra, utan om folk som gillar att jävlas med andra och få reaktion på det.
Citera
2011-10-22, 14:01
  #3
Medlem
MeanMEs avatar
En del gör det av omtanke kan jag tänka mig, så att inte lättlurade människor går och ruinerar sig på en massa medium.


Men du verkar ju vara ett medium ? så jag förstår inte varför du behöver fråga.
Du ska ju sitta inne med svaren...
Citera
2011-10-22, 14:17
  #4
Medlem
Vi tar ju inte betalt här ute, vi är rätt så många som hjälper folk gratis, är inte det lite unikt och ett tillfälle att ta vara på. Jag trodde att alla oavsett om de tror eller inte vill se vad vi säger och även feedbacken vi får, hittar vi grejen eller inte.

Men är nog som 6 up säger, det är generellt folk som går in för att jäklas och skapa oreda, det som finns i samhället finns också här ute. Förstår att en del mår dåligt psykiskt och måste få andra att må dåligt, men det är tråkigt att vi inte kan hålla ihop så de inte kommer någon vart.

Nej det gäller att inte mata trollen, men hur gör man då, folk har borta grejer och vi letar, sen kommer det in folk som påstår sig se, fast alla vet att det är en skeptiker. Folk vet att de jäklas med oss.

Hur ska det då bevisas om vi inte får en chans. Därför tror jag att de är rädda att bli överbevisade.
Citera
2011-10-22, 14:22
  #5
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Nu börjar vi vara rätt så less på skeptikertrams, där de medvetet går in och saboterar tex upphittade tråden, ska det vara så att vi inte kan öppet visa hur vi jobbar, hur ska då folk få det bevis de vill ha?

Varför går skeptiker in och saboterar trådarna, själv tror jag att det är att de är rädda för sanningen. Vad tror ni att det beror på? Tex att låtsas vara medium och svarar i upphittade tråden, då alla vet vad vederbörande står för.

Resultatet kan bara bli ett och det är att allt sker på PM vilken ingen av oss tycker är kul, då vi inget har att dölja utan säger det vi ser.

Skeptikerna skriker efter bevis men då de får det vill de inte längre sitta still utan sabbar trådarna.

Vet de inte hur de gör en egen tråd, varför kan de inte låta oss hjälpa folk i fred? Vi låter dem vara ifred men de bara skapar obalans i trådarna. Är skeptiker onda? Vet att en del skeptiker är intelligenta och mogna människor, kanske de flesta, men sen finns barnen som fjantar på i det oändliga.
Man misstänker att det är vissa religioner de förordar.

Hoppas att ni skeptiker svarar så vi får veta, vad erat agerande beror på.

[moderatorshatt på]
I tråden om borttappade saker så är det fritt fram för vem som helst att komma med förslag. Den som ställer en fråga om en borttappad sak får förhoppningsvis svar. Det skall dock inte ske någon diskussion i tråden. Och svaren skall vara någorlunda trovärdiga. "Dina borttappade nycklar finns i ditt arlse" är t ex bara trams" och skulle raderas. I övrigt är det fritt fram för vem som helst att komma med svar eller för den delen fråga. Det krävs ingen certifiering för att få svara i tråden. Den som ställer frågan om en borttappad sak är den enda som kan avgöra vems förslag som var rätt.

Jag är lite tveksam till en ny trådstart av karaktären skeptiker vs ickeskeptiker men vi får se vart det här tar vägen. [moderatorshatt av]

Jag är något förvånad över den här inställningen att det skulle vara trams när någon som inte utger sig för att vara medium svarar. Finns det något särskilt sätt för den som frågar att i förväg avgöra vem som är äkta medial och vem som inte är det? Hur vet du att ett svar i tråden är trams?
Citera
2011-10-22, 14:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung

[moderatorshatt på]
I tråden om borttappade saker så är det fritt fram för vem som helst att komma med förslag. Den som ställer en fråga om en borttappad sak får förhoppningsvis svar. Det skall dock inte ske någon diskussion i tråden. Och svaren skall vara någorlunda trovärdiga. "Dina borttappade nycklar finns i ditt arlse" är t ex bara trams" och skulle raderas. I övrigt är det fritt fram för vem som helst att komma med svar eller för den delen fråga. Det krävs ingen certifiering för att få svara i tråden. Den som ställer frågan om en borttappad sak är den enda som kan avgöra vems förslag som var rätt.

Jag är lite tveksam till en ny trådstart av karaktären skeptiker vs ickeskeptiker men vi får se vart det här tar vägen. [moderatorshatt av]

Jag är något förvånad över den här inställningen att det skulle vara trams när någon som inte utger sig för att vara medium svarar. Finns det något särskilt sätt för den som frågar att i förväg avgöra vem som är äkta medial och vem som inte är det? Hur vet du att ett svar i tråden är trams?
Förklaringen fick du på PM. Men okej, de som har borta grejer kan i stället vända sig till Mummie och mig via PM, det går inte bevisa vår gåva här ute. Alkemi vet jag inte hur han ställer sig till att hitta grejer på PM. Men i dagsläget är det PM som gäller för borttappat.
Citera
2011-10-22, 14:33
  #7
Medlem
nozinans avatar
Mina tips om hur du ska slippa kritiker: Försök att få ett öppet sinne, dvs försök tänka dig att även du kan ha fel, du kanske inte har de krafter du säger dig ha. Ställ upp på några vetenskapliga tester och bevisa dina förmågor så kommer det bli färre som kritiserar. Eller länka till några seriösa studier som bevisar det du påstår. Se till att få ett öppet sinne på riktigt!

Vad det gäller de rena trollen så är det svårare att hantera men jag håller med de som skrivit innan. En del troll lever på att andra blir arga och reagerar på det de skriver. En del är nog rena rättshaverister som förmodligen blivit tillplattade på andra forum och nu är här för att det är enda forumet där de får fortsätta tramsa, men i den kategorin är nog de med "öppet sinne" i majoritet.
Citera
2011-10-22, 14:37
  #8
Medlem
Halge78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Hoppas att ni skeptiker svarar så vi får veta, vad erat agerande beror på.

Jag tycker du har en klar poäng, med reservationen att du bör sluta att gruppera de som saboterar. Det är som att säga att alla som tycker om fotboll är dumma för något som en supporter gjort.

Låt oss istället ena oss mot alla som förstör trådar och inte bara de som tycker olika än vi själva... Nu är Nordlanders avstängd (antar jag) så er värsta sabotör är inte närvarande, men ändå...
Citera
2011-10-22, 14:37
  #9
Medlem
MeanMEs avatar
@skellefteewa

Gör du det gratis ska du ha all heder.
Citera
2011-10-22, 14:37
  #10
Medlem
nozinans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Hur ska det då bevisas om vi inte får en chans. Därför tror jag att de är rädda att bli överbevisade.
Nej nu har du väldigt dåligt minne, jag och många andra har postat flera flera länkar till dig om olika tester och olika organisationer som kan hjälpa till med genomförandet.
Citera
2011-10-22, 14:39
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Hur ska det då bevisas om vi inte får en chans. Därför tror jag att de är rädda att bli överbevisade.
Ni har fått massor av chanser, men alltid när det kommer på tal att göra det under faktiska kontrollerade former så viker ni alltid undan.
"borttappade saker" tråden funkar inte heller som bevis då det är på tok för okontrollerat och ingen uppföljning på hur mycket rätt eller fel ni har.
Sen hjälper det ju inte att majoriteten av svar är extremt vaga och kan ofta användas på vilken plats föremålet än ligger på.
Citera
2011-10-22, 14:53
  #12
Medlem
Nej det blir inte vetenskapligt bevisat men kan väl ändå vara kul att se vart vi landar, har vi fel erkänner vi ju det, det borde ni väl märkt vid det här laget.

Vi säger om vi inte ser grejerna också. För något år sedan började jag spå folk här ute, de som ville och inte brydde sig om hur deras liv blottlades, men den tråden blev en hel konspiration mot mig av 2-3 stycken som ljög och bad en massa andra ljuga för mig, vilket inte alla gick med på tack och lov. Men söndertramsad blev tråden i alla fall.

Finns fler forum där man kan hjälpa folk gratis, men tycker detta är bra då det är på svenska, mindre missförstånd och kul för alla åldrar att läsa om vad vi har att komma med.

Jag tycker inte det är viktigt att det bevisas vetenskapligt vilket vi vänt och vridit på i det oändliga, men nu kommer allt att ske på PM så ni kommer inte att se till mig här ute så mycket antar jag. Så nu kan det lekas fritt i trådarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback