Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-08, 11:01
  #19777
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Jag fick reda på anledningen till hans handling och det beror att han trodde jag inte ”existerade” eller var en bot som ville åt hans pengar för han tyckte att jag för vacker för att vara sann.

IT- snubbar brukar få hjärnan rubbad och tro att många inte är tjejen på bilden. Han frågade dock om han kunde höra min röst/prata i telefon och se mig på cam

Då var han hooked. Då fick jag meddelande varenda minut ”vad gör du”. Kan vi träffas.

Men som it snubbe skulle man tycka att han ska ta bort ” i förhållande statusen” på fb som finns varje år på hans wall för det är avtändande och kanske därför jag har valt att ha honom på distans

Han verkar snubben som blir lätt kär i kärleken utan att lära känna individen precis som min kollega.

Eller en annan snubbe som varit gift 5 gånger. 2 barn med en kvinna och har eget företag i Spanien. Han skriver dagligen att jag ska ge honom en chans

Nej! Såna snubbar vill bara inte vara själva utan blir lätt kära i en kvinna på grund av utseende.

Speciellt avtändande är det någon snubbe börjar tala om giftemål och barn på första dejten
Men du hör väl själv hur det låter, trodde inte du existerade, var en bot. Varför skulle han då skriva en vecka senare?
Nej sanningen är att han hade någon annan han var mer intresserad av just då eller så letade han efter någon mer men fick inte napp. Han kanske dejtade någon annan men nu har han tid.

Jag har med fått höra att de tror jag inte var en verklig person, men de har skrivit ändå för att testa.
Killar online kommer med så mycket bullshit, lita inte på ord, se till handling.
Citera
2019-12-08, 11:04
  #19778
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Men du hör väl själv hur det låter, trodde inte du existerade, var en bot. Varför skulle han då skriva en vecka senare?
Nej sanningen är att han hade någon annan han var mer intresserad av just då eller så letade han efter någon mer men fick inte napp. Han kanske dejtade någon annan men nu har han tid.

Jag har med fått höra att de tror jag inte var en verklig person, men de har skrivit ändå för att testa.
Killar online kommer med så mycket bullshit, lita inte på ord, se till handling.


Nej det tror jag inte. Sedan är det självfallet att man får andra. Jag är inte hans flickvän/fru eller partner.

Om han vill knulla någon annan måste man få göra det?

Jag skrev inte och hade honom inte som prio heller. Han var alltid den första som hörde av sig.
Hur kul är det för en man? Men jag tycker om honom som vän och inte mer
Citera
2019-12-08, 11:05
  #19779
Avstängd
EricssonS700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Så du frågar om en dejt efter 10 minuter, hur många ja blir det i procent?
Hur många av dina ja blir en verklig dejt?
Dubbelbokar du mycket? Kanske därför killar vill träffas men det rinner ut i sanden.
När personer bokat en dejt försvinner ofta spänningen, det är som att de redan lyckats få varandra på kroken.

Eftersom kvinnor är långsammare i sina känslor tycker jag en dejt snabbt är fel, det behövs byggas upp attraktion och finnas en personkemi först.
Det märks i text om det flyter på att det finns.

Jag har aldrig nätdejtat. Jag vet bara exakt hur man gör det.
Men dom tjejer jag har frågat om att träffas har varit pricksäkerhet på 100%.

Och det är jätte enkelt när kemin finns där. Då går det som på räls. Varför krångla när man kommer bra överens?

Och om det är så att hon är osäker. Så ger jag henne space att fundera på det. Är hon någon jag vill träffa så kommer inte min åsikt förändras av att hon säger nej. Utan då fortsätter jag med mitt eget liv. Sen någon dag när det passar så kan det hända att jag frågar igen.

Huvudsaken är att man inte är en sån som exploderar när man får ett nej. Om en polare inte har chansen att träffas idag, springer man hem till han och bränner ner hans hus med en gasoltub liksom? Nej det gör man inte ^^

Så varför skulle dejting vara något annorlunda?

Vad man däremot behöver passa sig för som kille online. Är tjejer som bara söker efter uppmärksamhet. Det är därför man vill sköta det snabbt. En tjej kan enkelt hålla en kille på kroken i flera månader utan att träffas om det bara är för uppmärksamheten. Så att sitta och skriva "En masse" kan göra att man slösar tid på en brud som inte är intresserad av och träffa en.

Därav att man checkar efter tio minuter samtal om man kan utveckla relationen till att kanske byta nummer, eller om allt går som smort. Styra upp en dejt redan direkt.
__________________
Senast redigerad av EricssonS700 2019-12-08 kl. 11:08.
Citera
2019-12-08, 11:05
  #19780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Jag fick reda på anledningen till hans handling och det beror att han trodde jag inte ”existerade” eller var en bot som ville åt hans pengar för han tyckte att jag för vacker för att vara sann.

IT- snubbar brukar få hjärnan rubbad och tro att många inte är tjejen på bilden. Han frågade dock om han kunde höra min röst/prata i telefon och se mig på cam

Då var han hooked. Då fick jag meddelande varenda minut ”vad gör du”. Kan vi träffas.

Men som it snubbe skulle man tycka att han ska ta bort ” i förhållande statusen” på fb som finns varje år på hans wall för det är avtändande och kanske därför jag har valt att ha honom på distans

Han verkar snubben som blir lätt kär i kärleken utan att lära känna individen precis som min kollega.

Eller en annan snubbe som varit gift 5 gånger. 2 barn med en kvinna och har eget företag i Spanien. Han skriver dagligen att jag ska ge honom en chans

Nej! Såna snubbar vill bara inte vara själva utan blir lätt kära i en kvinna på grund av utseende.

Speciellt avtändande är det någon snubbe börjar tala om giftemål och barn på första dejten
Han manipulera dig, inser du inte det?
Han ville komma ett steg närmare, cam telefon.
Jag har sett asfula kvinnor och mäns chattar, wow du är så sexig, wow så snygg du är.
De gör det för att kvinnan ska visa mer, de manipulerar.
Jag lovar dig att detta är den killens taktik, han gör så med alla kvinnor oavsett utseende.
Bjuder han dig på dejt och kräver inget sex och är inte lat eller oegagerad och skriver mycket och ofta efteråt, då är han hooked.
Citera
2019-12-08, 11:09
  #19781
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Han manipulera dig, inser du inte det?
Han ville komma ett steg närmare, cam telefon.
Jag har sett asfula kvinnor och mäns chattar, wow du är så sexig, wow så snygg du är.
De gör det för att kvinnan ska visa mer, de manipulerar.
Jag lovar dig att detta är den killens taktik, han gör så med alla kvinnor oavsett utseende.
Bjuder han dig på dejt och kräver inget sex och är inte lat eller oegagerad och skriver mycket och ofta efteråt, då är han hooked.


Han är snygg som sagt för ett ligg men han är ingen jag vill ha. Som sagt så är det han som tar första kontakten hela tiden så det är synd om honom. Han satt och skrev på sin julfest igår.

Man kan aldrig veta om män. Jag träffade mitt ex via jobbet men han ljög mig i ansiktet i 10 år och manipulerade men det betyder inte att alla män är skitstövlar

Just nu är jag bruten och därför vill jag inte ge chansen till någon men on jag gör det så blir det enhetschefen på försvaret. Han har inga andra kvinnor. Han använder inte sociala medier. Vi har samma intressen. Kemin passar riktigt bra speciellt efter vi träffades i verkligheten
Citera
2019-12-08, 11:15
  #19782
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Han manipulera dig, inser du inte det?
Han ville komma ett steg närmare, cam telefon.
Jag har sett asfula kvinnor och mäns chattar, wow du är så sexig, wow så snygg du är.
De gör det för att kvinnan ska visa mer, de manipulerar.
Jag lovar dig att detta är den killens taktik, han gör så med alla kvinnor oavsett utseende.
Bjuder han dig på dejt och kräver inget sex och är inte lat eller oegagerad och skriver mycket och ofta efteråt, då är han hooked.


Bara för att man träffar en man på nätet betyder det inte att han är sämre än någon annan. Jag har en kollega som ser riktigt bra ut på jobbet. Chefs position. Jag har sett honom på Tinder. Han har haft flera kvinnor och 2 barn med 2 olika kvinnor

Eftersom han har känslor för mig frågar han om jag har hört alla rykten om honom. Nope svarar jag.

Självfallet en lögn. Då jag har fått höra en del om honom och har testat honom själv. Han är en riktig kvinnokarl.

Man ska kunna se igenom män. Det är ganska lätt
Citera
2019-12-08, 11:15
  #19783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Enhetschefen på försvaret frågade mig om dejt efter 2 meningar. Vi hade dock talat på telefon i en vecka.

Vi gick ut och tog något att äta. Drack öl och var ute hela kvällen.

Jag hade ingen bild på hur han såg ut ordentligt då han är försiktig med att inte synas på bild/internet.

Jag tänkte det här kommer gå åt helvete men wtf vänskap kan man inte ha många av.
Han såg mycket bättre än sina foton. Gröna ögon, ljus brunt hår och helvetes snygg.

Riktigt trevlig och social. Jag har aldrig varit med om en sån bra kväll
Men hade ni talat på telefon i en vecka så fråga han inte om dejt direkt. Du visste en hel del om han, hade hört hans röst.
Hade det varit en helt okänd du sett en bild på och du inte ens vet om det är den personen och han säger.
"hej!"
"läget?"
"Vill du träffas?"

Vill du bara knulla så visst säg ja men du vet inget om vad det är för en fíllur.
Citera
2019-12-08, 11:18
  #19784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Jag har aldrig nätdejtat. Jag vet bara exakt hur man gör det.
Men dom tjejer jag har frågat om att träffas har varit pricksäkerhet på 100%.

Och det är jätte enkelt när kemin finns där. Då går det som på räls. Varför krångla när man kommer bra överens?

Och om det är så att hon är osäker. Så ger jag henne space att fundera på det. Är hon någon jag vill träffa så kommer inte min åsikt förändras av att hon säger nej. Utan då fortsätter jag med mitt eget liv. Sen någon dag när det passar så kan det hända att jag frågar igen.

Huvudsaken är att man inte är en sån som exploderar när man får ett nej. Om en polare inte har chansen att träffas idag, springer man hem till han och bränner ner hans hus med en gasoltub liksom? Nej det gör man inte ^^

Så varför skulle dejting vara något annorlunda?

Vad man däremot behöver passa sig för som kille online. Är tjejer som bara söker efter uppmärksamhet. Det är därför man vill sköta det snabbt. En tjej kan enkelt hålla en kille på kroken i flera månader utan att träffas om det bara är för uppmärksamheten. Så att sitta och skriva "En masse" kan göra att man slösar tid på en brud som inte är intresserad av och träffa en.

Därav att man checkar efter tio minuter samtal om man kan utveckla relationen till att kanske byta nummer, eller om allt går som smort. Styra upp en dejt redan direkt.
Ja man får säkert napp med vanedejtarna. Har en tjej redan varit på 200 dejter så är det ingen big deal.
Men om det är någon ny som inte dejtat, då kan några veckors chattande vara bra.
Citera
2019-12-08, 11:25
  #19785
Avstängd
EricssonS700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Ja man får säkert napp med vanedejtarna. Har en tjej redan varit på 200 dejter så är det ingen big deal.
Men om det är någon ny som inte dejtat, då kan några veckors chattande vara bra.

Nej. Utan du gör dig själv en otjänst när du är så osäker och sitter och väntar på bättre tillfällen.

Vad jag vill när jag skriver till någon är ju att träffa någon jag gillar och ha sex. Då låter jag ju inte dig sitta i månader och slösa min tid på att bara kallprata via meddelanden.

Det enda tecknet du behöver ifrån mig. Är ju att jag inte exploderar om du säger nej.

Sluta se dig själv som en ny som knappt har dejtat. Vill du dejta och träffa en massa intressanta män får du ju våga lite och sluta va en fegis.
Citera
2019-12-08, 11:29
  #19786
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Nej. Utan du gör dig själv en otjänst när du är så osäker och sitter och väntar på bättre tillfällen.

Vad jag vill när jag skriver till någon är ju att träffa någon jag gillar och ha sex. Då låter jag ju inte dig sitta i månader och slösa min tid på att bara kallprata via meddelanden.

Det enda tecknet du behöver ifrån mig. Är ju att jag inte exploderar om du säger nej.

Sluta se dig själv som en ny som knappt har dejtat. Vill du dejta och träffa en massa intressanta män får du ju våga lite och sluta va en fegis.
Jo men vill man träffa någon som är seriös och vill mer än bra knulla så är det bra sortering.
De som är ute efter ligg pallar inte snacka och lära känna personen, det är kroppen de är ute efter.
Citera
2019-12-08, 11:50
  #19787
Avstängd
EricssonS700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Jo men vill man träffa någon som är seriös och vill mer än bra knulla så är det bra sortering.
De som är ute efter ligg pallar inte snacka och lära känna personen, det är kroppen de är ute efter.

Nej du har fel.

Du kanske tror att det är en bra strategi för att hitta någon som gillar dig. Men den är faktiskt sämre.
Ju flera du vågar träffa desto större är chansen att du hittar någon du gillar.


Men du kanske har barn och sånt sen innan så du måste hitta dig en toffel?
Citera
2019-12-08, 13:27
  #19788
Avstängd
EricssonS700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Grejen med henne och många kvinnor är att man inte har egna intressen förutom att gifta sig och skaffa barn.

Denna desperation känner män lukten av oavsett nätet eller verklighet. Hon letar seriöst. Men hon vill att det ska pang bli seriöst och någon Mr Grey ska fria med båt, hus och lyxbilar

Jag kunde läsa av det på inläggen och det har förmodligen som viljat träffa henne kunna läsa av.

Män som henne skrämmer mig och blir ignorerade direkt. Detta är på grund av att man måste ha egna intressen än desperat försöka älska någon hela tiden.

Det var på Tinder jag träffade riktigt seriösa män och alla män vill inte ha ligg. Jag visar inte en desperat sida på att dö för en man

Mjo, men det är ju därför det finns tre dejters regeln. Man träffar varandra tre gånger för att se om det klaffar. Och på den tredje dejten är det underförstått att man kommer att ligga med varandra.

Tre dejter med hennes strategi kommer ta en evighet förfan.. Man kommer inte att få ligga med varandra på ett halvår bara för att hon håller på o velar?

Själv så vill jag ju ligga och det är därför jag dejtar. Men det betyder ju inte att jag ligger med vem som helst bara för det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback