Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-17, 12:28
  #18577
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Badoo lägger spärr på de flesta tjejer, när de känner av att dessa får ganska mycket uppmärksamhet. Jag vet inte hur mycket, men låt oss säga ett tiotal meddelanden så lägger de på en spärr och vill du så gärna skriva till dessa måste du köpa credits. Du kommer kunna se när du skriver hur många kredits du behöver. Jag har sett allt mellan 25 och 350. Minns jag rätt kostar 100 credits typ 50 kr.

Detta är ett sätt för badoo att tjäna pengar på desperata män. 150 kr för att skicka ett meddelande till en tjej som ändå inte kommer svara. Njaaa! Kvar återstår 1-2 poängare att skriva till.

Dock finns det en chans att undgå spärren gratis, genom att vara en populär kille. Då känner badoo av det när du försöker maila en populär tjej och därefter är det fritt fram att skriva till vem du vill.

Däremot kan dessa populära tjejer skriva till dig, om de finner dig attraktiv.
Jag förstår inte vad du pratar om? Jag ligger alltid högt upp på den där populäritetsindikatorn, på max om jag använder Badoo (det är ju bara en bågpryl som ska skrämma en om man inte varit inne). Menar du att vilka som helst inte kan skriva till mig och att dem jag besvarar istället tjänar på det? Låter helt sjukt.
Citera
2018-08-17, 13:38
  #18578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Jag förstår inte vad du pratar om? Jag ligger alltid högt upp på den där populäritetsindikatorn, på max om jag använder Badoo (det är ju bara en bågpryl som ska skrämma en om man inte varit inne). Menar du att vilka som helst inte kan skriva till mig och att dem jag besvarar istället tjänar på det? Låter helt sjukt.

Så du kan skriva precis till vem som helst? Jag förutsätter att du är kille.

Ett sätt att kolla huruvida du kan skriva till alla eller inte, är att se om det endast finns ett hjärta på tjejen eller en textbubbla (minns ej hur symbolen såg ut för att skriva). Finns det endast ett hjärta finns de tre alternativ; tryck på hjärtat och invänta att ni matchar, vänta på att hon skriver till sig och tillsist; köp credits.

Sen vettefan.. du kanske ser jävligt bra ut.
Citera
2018-08-17, 15:38
  #18579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Så du kan skriva precis till vem som helst? Jag förutsätter att du är kille.

Ett sätt att kolla huruvida du kan skriva till alla eller inte, är att se om det endast finns ett hjärta på tjejen eller en textbubbla (minns ej hur symbolen såg ut för att skriva). Finns det endast ett hjärta finns de tre alternativ; tryck på hjärtat och invänta att ni matchar, vänta på att hon skriver till sig och tillsist; köp credits.

Sen vettefan.. du kanske ser jävligt bra ut.
Jag är kvinna. Enstaka gång jag inte kunnat skriva till någon och efter att ha tryckt hjärta, har det inte varit något problem. Har absolut inte matchningar överallt men män trycker på allt.

Indikator handlar bara om man är online. Jag är maxad till 98% men absolut inte särskilt populär. Creds är väl det man köper om man vill se likes eller stå i rampljuset någon gång. Har aldrig betalat för att skriva med folk.
Citera
2018-08-17, 16:20
  #18580
Avstängd
anonym-skribents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Badoo lägger spärr på de flesta tjejer, när de känner av att dessa får ganska mycket uppmärksamhet. Jag vet inte hur mycket, men låt oss säga ett tiotal meddelanden så lägger de på en spärr och vill du så gärna skriva till dessa måste du köpa credits. Du kommer kunna se när du skriver hur många kredits du behöver. Jag har sett allt mellan 25 och 350. Minns jag rätt kostar 100 credits typ 50 kr.

Detta är ett sätt för badoo att tjäna pengar på desperata män. 150 kr för att skicka ett meddelande till en tjej som ändå inte kommer svara. Njaaa! Kvar återstår 1-2 poängare att skriva till.

Dock finns det en chans att undgå spärren gratis, genom att vara en populär kille. Då känner badoo av det när du försöker maila en populär tjej och därefter är det fritt fram att skriva till vem du vill.

Däremot kan dessa populära tjejer skriva till dig, om de finner dig attraktiv.

Aha men kan det inte ha nått med hennes sökpreferenser tex att hon bara söker 18-21 o att jag är äldre än så gör att hon ej är kontaktar direkt etc? Att en tjej börjar skriva till en kille på Badoo är väl extremt ovanligt, iaf för mig (kanske hänt nån enstaka gång men då är det en kvinna i utlandet).

Har dock hänt på HP men dessa tanter får inte mitt könsorgan att stå upp precis.
Men iaf kan säga så här, sen 2015 har jag dejtat knappt 15 kvinnor från Badoo o HP. Enbart 2 av dom kom från HP trots Bados begränsningar (men tror dock det var smidigare på Badoo förut).
Citera
2018-08-17, 16:29
  #18581
Avstängd
anonym-skribents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Så du kan skriva precis till vem som helst? Jag förutsätter att du är kille.

Ett sätt att kolla huruvida du kan skriva till alla eller inte, är att se om det endast finns ett hjärta på tjejen eller en textbubbla (minns ej hur symbolen såg ut för att skriva). Finns det endast ett hjärta finns de tre alternativ; tryck på hjärtat och invänta att ni matchar, vänta på att hon skriver till sig och tillsist; köp credits.

Sen vettefan.. du kanske ser jävligt bra ut.

Vadå ska hon skriva till en ba för att man besökt hennes profilsida? Ej särskilt troligt isf (när man ej kan skriva text till henne). Att nån besökt min sida betyder ej så mycket för mig iaf. Om hon besökt min strax efter att jag besökt hennes i samband med att meddelande sänts, nja då är det ju närmast ett avisande bara. Assa om svar uteblir fast hon sätt ens bilder. Känns bättre isf att hon ej ens varit inne på ens profil mm.

På HP har jag slutat kontakta kvinnor utan presentationstext(om dom inte är extremt sockersöta o bra i övrigt). Hur jävla lat får man vara liksom, ok att slippa hennes livshistoria men kom igen liksom.....
Citera
2018-08-17, 21:06
  #18582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Jag är kvinna. Enstaka gång jag inte kunnat skriva till någon och efter att ha tryckt hjärta, har det inte varit något problem. Har absolut inte matchningar överallt men män trycker på allt.

Indikator handlar bara om man är online. Jag är maxad till 98% men absolut inte särskilt populär. Creds är väl det man köper om man vill se likes eller stå i rampljuset någon gång. Har aldrig betalat för att skriva med folk.

Är du kvinna så är det ju ingen match att hitta en kille! Nej hur populär du är har inget med hur ofta du är online. Antal besök du får och antal meddelanden hänger de på.

Sen inbillar jag mig att killar med lågt hårfäste suger åt sig mer uppmärksamhet än mig som har högt hårfäste. Jag har nog bara max 10 år kvar tills jag är flint uppe på huvudet.
Citera
2018-08-17, 22:15
  #18583
Medlem
Enmansdemos avatar
Hur många? bög-gillningar har ni killar samlat på er ifrån svenska flickor inne på twoo
Citera
2018-08-18, 09:00
  #18584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Är du kvinna så är det ju ingen match att hitta en kille! Nej hur populär du är har inget med hur ofta du är online. Antal besök du får och antal meddelanden hänger de på.

Sen inbillar jag mig att killar med lågt hårfäste suger åt sig mer uppmärksamhet än mig som har högt hårfäste. Jag har nog bara max 10 år kvar tills jag är flint uppe på huvudet.
Jo jag är maxad om jag är online och sjunker om jag är offline, givetvis hänger det ihop. Det är en fejkmekanism i appen.

Klart det är svårt. En mängd skitkillar blir man inte lycklig av och många troll tar kontakt. Brukar prata med fejkprofiler även om det var länge sedan någon erkände sådan. Däremot så finns det otroligt många väldigt trevliga män och de är enda orsaken till att jag ens orkar ha konton på olika platser då o då.

Det var ju rätt mode i rakat förr och de killarna lär ändå fått tjejer. 10 år är en lång tid dessutom. Men killen jag träffade förra året fick mig att inse att det är mer attraktivt ibland att män rakar bort håret än visar begynnande flint. Ingen får alla och vi har alla oftare förekommande än frånvarande, skavanker. Ingen är perfekt. Visst kan det kännas värdelöst att inte få uppmärksamhet av den man önskar eller mängden kanske, men det är tvådimensionella bilder. Ingenting säger att de är personer som verkligen skulle passa. Att fungera med någon och ha riktigt bra känsla, det är något helt annat. Lite svårt att föreställa sig att det finns därute på sidorna bland all ytlighet.
Citera
2018-08-18, 16:53
  #18585
Medlem
Medlem på badoo och skapligt trött på alla killar som vill "sexchatta" eller vill ha nakenbilder. En del skickar "dickpics". En del får man höra att man är så fin etc och frågar lite anmäla frågor sen kommer det; Har du kik? eller Kan du inte skicka en bild? . Säger man nej då så vänder den "intresserade" killen till att bli riktigt otrevlig. Man kan både bli kallad allt mögligt.

Jag brukar när jag får som svar från en kille att han söker en sk KK om varför förrut var ett vanligt svara att nyss blivit singel men nu är vanligaste svaret jag gillat sex.

Då har jag en lite fundering om du gillar sex varför inte då försöka hitta någon att bli seriös med istället för att hitta "Onenightstand" på nätet.


Både tjejkompisar och killkompisar som nätdejtar och de menar att det ör riktigt svårt att hitta någon på nätet. Jag brukar säga att det finns för mycket på smörgåsbordet och det handlar så mycket om utseende och det gäller både killar och tjejer.
__________________
Senast redigerad av Jenely82 2018-08-18 kl. 16:56.
Citera
2018-08-18, 19:06
  #18586
Medlem
Knobelsdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Någon med erfarenhet av happn?

Kan inte tänka mig att det fungerar överhuvudtaget

Du ska alltså matchas ihop med personer du korsar "i verkligheten"

Så det förutsätter 1. att du rör dig mycket runt om i någon stad och 2. att det finns en jäkla massa personer där med tanke på hur få som sitter i olika appar av alla personer på stan
Citera
2018-08-18, 19:29
  #18587
Avstängd
anonym-skribents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenely82
Medlem på badoo och skapligt trött på alla killar som vill "sexchatta" eller vill ha nakenbilder. En del skickar "dickpics". En del får man höra att man är så fin etc och frågar lite anmäla frågor sen kommer det; Har du kik? eller Kan du inte skicka en bild? . Säger man nej då så vänder den "intresserade" killen till att bli riktigt otrevlig. Man kan både bli kallad allt mögligt.

Jag brukar när jag får som svar från en kille att han söker en sk KK om varför förrut var ett vanligt svara att nyss blivit singel men nu är vanligaste svaret jag gillat sex.

Då har jag en lite fundering om du gillar sex varför inte då försöka hitta någon att bli seriös med istället för att hitta "Onenightstand" på nätet.


Både tjejkompisar och killkompisar som nätdejtar och de menar att det ör riktigt svårt att hitta någon på nätet. Jag brukar säga att det finns för mycket på smörgåsbordet och det handlar så mycket om utseende och det gäller både killar och tjejer.

Nakenbilder är väl otrevligt o onödigt. Men om det står att bruttan är "rund". Då vill man ju ha en helkroppsbild av henne innan jag investerar tid o energi etc. Det kan väl förstås utan att anses oseriöst mm?
Citera
2018-08-18, 20:15
  #18588
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym-skribent
Så det funkar generellt bättre på klubbar o dyl? Bor du i storstad?





Tycker snarare att Bado är värdelöst men ändå bättre än HP. På HP kan man ändå skriva till alla tråkiga kvinnor men likt förbannat funkar ändå sega Bado bättre. Håller dock med om att det är få man kan skriva till på badoo. Men 90%? Kanske typ 77% iaf. Ofta är det typ asiat bruttor som går att skriva till el äldre kvinnor. Vad är det som rent konkret avgör om just vissa individer är kontaktbara?

Nä om man ändå kan se det attraktiva i deras lite barnsliga uppsyn (även om dom är disciplinerade etc) så kan dom vara charmiga. Kan vara söta också o späda (om man diggar det). Men är nog sant att dom är lite stela o håller sig i egna studentgrupper. Men det betyder inte att brudarna kan vara nyfikna på en exotisk viking innerst inne. Den kinesen jag va med va typiskt blyg o ville först vara singel. Men när det kommer till kritan finns ändå en sexuellt behov osv men mycket tankar i vägen som sinkar osv.

Nej inte klubbar, sånt går jag inte på längre. Jag menar mer i allmänhet tjejer runt omkring än på stan eller i affärer.

Badoo är kast ju hälften av dom snygga där är bootar för man ska köpa credits. Och man får väl max skriva till 10 olika tjejer om dagen. HP kan jag dra iväg 30-40 meddelanden rakt av klart att resultatet blir bättre. Kvalité men också kvantitet är det som gäller för oss killar när det gäller dejting på nätet för att få det att funka.

Badoo lyckades jag för x antal år sen få ihop en dejt med en ofräsch wt brud. Måste varit gammalt foto för hon hade bara ett på sidan. Fick en chock när hon lukta svett och var typ dvärg 150 kort.

Finns massor av brudar som är handikappade eller har diagnoser på dessa sidor. Sjukt mycket i bagaget har dom. Sen det värsta är väl att 100kg brudar har sånna äckliga krav när jag personligen inte ens tittar åt dom men detta gett mig många goda skratt genom åren.

Tex en brud som bor i sunkig förort och väger 100kg och röker röda level oh käkar chips varje kväll söker en lång, välutbildad, vältränad kille med bra jobb. Ja sånna profiler som söker sånt finns faktiskt. Hela marknaken är skev ohja jag är så jävla glad för att slippa alla idiot brudar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback