2011-10-18, 13:05
  #1141
Medlem
tittletattles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Prova här
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:http%3A%2F%2Fbohuslaningen.se%2Fnyh eter%2Fuddevalla%2F1.543890-farmor-till-sex-men-in te-mamma&hl=es&ie=UTF-8

Tackar, denna bild jag syftad på:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/103850a4_777200062.jpg

Tyvärr så kunde jag inte via cachelänken få upp bilden i större format:/
Citera
2011-10-18, 13:05
  #1142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgarbracka
Intressant. Jag funderade på om barnen fått några insatser enligt LSS. Men det är kanske inte så viktigt att veta egentligen.

Insatser via LSS måste man själv söka om, det är kanske tveksamt om mamman orkat göra det.
Citera
2011-10-18, 13:07
  #1143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Olycka (fall, olyckligt slag eller dylikt) eller medvetet våld (sten i huvudet eller liknande)?

Det är väl vad polisen nu har att ta reda på. För att det är andra barn som ligger bakom, och att barnen på denna gård tydligen kan vara rätt vilda, det tycker jag står klart nu.

Outsider: Han har blivit påkörd av en cykel eller moppe på den asfalterade gångväg som går några meter från fyndplatsen.


Som polisen sagt tidigare så finns inga yttre skador på T..
Citera
2011-10-18, 13:08
  #1144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaija
Insatser via LSS måste man själv söka om, det är kanske tveksamt om mamman orkat göra det.

Ja, jag vet hur det går till. Men enligt min erfarenhet får man ofta "hjälp" att ansöka? Men den här diskussionen känns väl ganska ointressant egentligen?
Citera
2011-10-18, 13:09
  #1145
Medlem
Vattendroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozze
Söndags förmiddag/eftermiddag så var det ett jävla liv uppe på Klockaregåreden. Barnen jagade varandra med trädplankor och tillhyggen. Det jag vet är att det skulle pågått i 2tim innan det kom ner en kvinna för att säga till dem. Då sa en pojke till kvinnan; Håll käften kärring jävel.
Det ska tydligen vara liv bland barnen där uppe ofta.

Jag tror att det är andra barn som kan ha orsakat detta mord. För om man blicka tillbaka på det som händer under dagen så att säga.

Men jag kan uppriktigt blir förbannad på de barns föräldrar som inte går ner och säger till barnen eller ha en bra uppfostran på sina barn. Är föräldrar så pass lata i dag? Jag har själv ett barn, och jag skulle blir ruskigt förbannad om mitt barn eller någon annans barn hade tillhygge med i leken.


Själv bor jag i Ljungby stad.
Detta är vad jag har hört av en som bor i området.

Mmm, vad händer om det är ett annat barn (utom familjen) ?
Kan bli lite haltaskig stämmning i området gissar jag.
Citera
2011-10-18, 13:12
  #1146
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomenberg
Som polisen sagt tidigare så finns inga yttre skador på T..


Ett par ungar i familjen kanske brottat ner honom, satt sig på honom så att han fick andnöd och dog........ jag tippar på att det finns flera besvärliga diagnoser på ungarna. Detta är vad jag tror hänt, ungar med diagnoser har väldigt svårt för att använda sunt förnuft då de blir uppjagade.
Citera
2011-10-18, 13:14
  #1147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masturblija
Ett par ungar i familjen kanske brottat ner honom, satt sig på honom så att han fick andnöd och dog........ jag tippar på att det finns flera besvärliga diagnoser på ungarna. Detta är vad jag tror hänt, ungar med diagnoser har väldigt svårt för att använda sunt förnuft då de blir uppjagade.

Jag tror han blivit kvävd. Det mest troliga
Citera
2011-10-18, 13:18
  #1148
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozze
Söndags förmiddag/eftermiddag så var det ett jävla liv uppe på Klockaregåreden. Barnen jagade varandra med trädplankor och tillhyggen. Det jag vet är att det skulle pågått i 2tim innan det kom ner en kvinna för att säga till dem. Då sa en pojke till kvinnan; Håll käften kärring jävel.
Det ska tydligen vara liv bland barnen där uppe ofta.

Jag tror att det är andra barn som kan ha orsakat detta mord. För om man blicka tillbaka på det som händer under dagen så att säga.

Men jag kan uppriktigt blir förbannad på de barns föräldrar som inte går ner och säger till barnen eller ha en bra uppfostran på sina barn. Är föräldrar så pass lata i dag? Jag har själv ett barn, och jag skulle blir ruskigt förbannad om mitt barn eller någon annans barn hade tillhygge med i leken.


Själv bor jag i Ljungby stad.
Detta är vad jag har hört av en som bor i området.
Efter att först ha trott (och hoppats) att det var en olycka så är jag inne på samma linje som dig att det är bråk mellan minst två olika barns familjer och att den andre familjen sett sin chans när pojken gick ut ensam till skogen.
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomenberg
Som polisen sagt tidigare så finns inga yttre skador på T..

Enligt en mycket tillförlitlig källa här i tråden (nämner inte namn då han inte är aktiv i tråden just nu) så fanns det yttre skador på pojken.
Citera
2011-10-18, 13:20
  #1149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomenberg
Jag tror han blivit kvävd. Det mest troliga

om han nu tappat sin tröja så kan ett syskon blivit arg på honom för det och bestämt sig för att straffa honom (som han bevittnat sin farsan bestraffa morsan). kvävning, låter troligt.. kanske har han blivit tvångsmatad med jord och dylikt? och därför har rättsläkaren så snabbt kunnat konstatera att han bragts om livet, då det är jord i lungorna.
Citera
2011-10-18, 13:21
  #1150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Efter att först ha trott (och hoppats) att det var en olycka så är jag inne på samma linje som dig att det är bråk mellan minst två olika barns familjer och att den andre familjen sett sin chans när pojken gick ut ensam till skogen.

Enligt en mycket tillförlitlig källa här i tråden (nämner inte namn då han inte är aktiv i tråden just nu) så fanns det yttre skador på pojken.


Väldigt konstigt då polisen gått ut och bekräftat att inga yttre skador fanns på T..
Citera
2011-10-18, 13:21
  #1151
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomenberg
Jag tror han blivit kvävd. Det mest troliga


Jag är böjd att hålla med om att detta är den absolut mest troliga dödsorsaken.

Texas har blivit jagad upp i skogsdungen av någon/några av de andra barnen på lekplatsen, och sen blivit t.ex. nerbrottad och så har någon satt sig på ryggen på pojkstackaren. Ett "oskyldigt" bråk som har gått oerhört snett.

Vad tror ni andra om denna teori?
Citera
2011-10-18, 13:23
  #1152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Jag är böjd att hålla med om att detta är den absolut mest troliga dödsorsaken.

Texas har blivit jagad upp i skogsdungen av någon/några av de andra barnen på lekplatsen, och sen blivit t.ex. nerbrottad och så har någon satt sig på ryggen på pojkstackaren. Ett "oskyldigt" bråk som har gått oerhört snett.

Vad tror ni andra om denna teori?

precis så tror jag också. leken har urartat till någon slags lynchstämning och så har de andra barnen gaddat ihop sig... någon har så klart varit drivande och efteråt har han hotat de andra barnen att han ska döda dem om de skvallrar för någon. därför håller de tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in