2011-10-18, 16:31
Medlem
halvsvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamBaa
Kom in i matchen nu. Pappan sitter inne.

OK OK

Om han inte var på permis så är det väl miffo-mamman då.
Citera
2011-10-18, 16:32
Medlem
Men vad tusan är det frågan om?! Varför har man inte agerat när man vetat att pappan slagit mamman och levt rövare? Dessa barn borde väl ha flyttats till fosterhem? Eller är det ok enl socialtjänsten att mamman blir slagen och våldtagen ofta inför barnen??
De har ju vetat om vad han har gjort men han fick alltså fortsätta våldta henne så att det skulle komma ut en stackars unge per år. Sverige är ett konstigt land... Är det medeltiden eller?

Den sk "fadern" kommer väl fortsätta på samma vis när han kommer hem nästa vecka! Hu. Det är nästan så att man önskar att någon kunde "ta hand" om honom när han kommer ut... Hur ska det annars få ett slut, soc känner väl inte för att ingripa nu heller...eller?
Citera
2011-10-18, 16:34
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Visst håller jag med om att barn i problemfamiljer kan vara våldsammare mot andra barn, men det är sällan det sker våld av det våldsammare slaget mot syskon då även barn från problemfamiljer tvingas att lära sig att ta hand om varandra.

Dessutom vet man inte ännu, precis som du säger, vad det är som hänt, det kanske är grannens barn som har gjort detta och där dennes föräldrar tillhör ett helt annat skikt i samhället.
Vi får hoppas att det var rentav en olyckhändelse. Att han tex snubblat , ramlade och föll på magen varpå ett eller flera av barnen som frenetiskt kom springande från lekplatsen råkade trampa på honom. Om att bli trampad på ryggen kan orsaka en fyra årings död vet jag inte, men av detta inlägg att bedöma verkar vara så.
Senast redigerad av urkinha 2011-10-18 kl. 16:38.
Citera
2011-10-18, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buslusen
Varför har man inte agerat när man vetat att pappan slagit mamman och levt rövare?

Jo, "man" har agerat, han sitter, precis som du själv skriver, i fängelse.
Citera
2011-10-18, 16:36
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangaaan
Vad är det du sammanfattar? Har jag missat något kanske, med tanke på att varken polis eller media har gått ut med dödsorsak eller eventuell mördare så är hela ditt inlägg fel. Det jag har fetat är vad vi kommit fram till i tråden tack vare användare på FB och media, resten är spekulationer!

Jag sammanfattar spekulationerna..........
Citera
2011-10-18, 16:37
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubrik ändrad. //Mod
Citera
2011-10-18, 16:39
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torparen
Snarare Finsk/indiskt
http://gt.expressen.se/nyheter/1.1012555/storken-kom-med-stormen
Namnet Ros-Marie försämrar väl inte oddsen på det.
Citera
2011-10-18, 16:44
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Namnet Ros-Marie försämrar väl inte oddsen på det.
Nä och inte det karakteristiska romska utseendet heller. Annars hade jag fått för mig att det var norska gener inblandade i moderns genpool.
Citera
2011-10-18, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pfert
Jo, "man" har agerat, han sitter, precis som du själv skriver, i fängelse.

jomen, tyvärr lär han väl inte vara på bättre humör mot mamman när han kommer ut eftersom det är pga henne han suttit inne... det är ju sjukt egentligen att det funkar så, att man inte automatiskt får hemlig identitet efter en sån grej. det känns ju lite svårt att man kommer bli en enda stor lycklig familj...

läste i det där protokollet från polisanmälan för nåt år sen, och då intervjuades någon som heter m*rita ol*ausson som jag har för mig är fostermamman till r*s-m*rie och där hon sa att hon tyckte att dottern och hennes man borde sköta sina egna problem. fint sagt... hon om någon borde väl stötta sin fosterdotter! blä...
Citera
2011-10-18, 16:48
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanitaToftby
Nä och inte det karakteristiska romska utseendet heller. Annars hade jag fått för mig att det var norska gener inblandade i moderns genpool.
Det har hon, enligt en postare här.
Citera
2011-10-18, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Det är alltför lätt att ha åsikter om mammans möjligheter att påverka sin situation sittandes framför ett tangentbord.

Enligt uppgifter i tråden har mamman under lååång tid blivit misshandlad av pappan i familjen. Vilka möjligheter anser du att hon skulle ha haft för att komma ifrån sin make samt kunna påverka vad gäller antalet graviditeter utan hjälp utifrån? Jadå, jag har läst om det äldre paret som stöttat familjen. Beundransvärt. Men kan deras inblandning använts av kommunerna som orsak till att de nekade familjen ytterligare stöd?

Barnen i den här familjen är oskyldiga offer för pappans brutalitet. Att det inte skulle ha funnits signaler som både skolan och socialtjänsten kunnat upptäcka är sk*tsnack.

Vilka stödåtgärder har de inblandade kommunerna/ideélla organisationerna erbjudit mamman och barnen?

http://www.socialstyrelsen.se/publikationer2005/2005-131-9

Vad gäller syskon med bokstavskombinationer, se länk nedan.

http://www.erstadiakoni.se/page.aspx?pid=206&id=92

Idiot, hur hon skulle kunna påverka antalet graviditeter. Har du hört talas om orden P-piller samt sterelisering???
Citera
2011-10-18, 16:58
Medlem
MrsMagoos avatar
B 83-10
2010-03-01

Roger förekommer under sju avsnitt i belastningsregistret. Han dömdes av
Hovrätten för Västra Sverige den 31 mars 2001 för grov misshandel av sin
dåvarande partner vid minst tio tillfällen under tiden 1996-06-11 – 1999-02-01 samt
för olaga hot till ett års fängelse. Senast dömdes han den 9 maj 2001 av Uddevalla
tingsrätt för rattfylleri till en månads fängelse.

Systematisk kvinnomisshandlare alltså.
När muckar han och han borde ha besöksförbud?
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-18 kl. 17:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in