2011-10-18, 13:24
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Jag är böjd att hålla med om att detta är den absolut mest troliga dödsorsaken.

Texas har blivit jagad upp i skogsdungen av någon/några av de andra barnen på lekplatsen, och sen blivit t.ex. nerbrottad och så har någon satt sig på ryggen på pojkstackaren. Ett "oskyldigt" bråk som har gått oerhört snett.

Vad tror ni andra om denna teori?

Jag tror också att det gått till på det sättet. Ett knä hårt mot övre delen av ryggen eller att flera barn legat på honom.
Citera
2011-10-18, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomenberg
Väldigt konstigt då polisen gått ut och bekräftat att inga yttre skador fanns på T..

det är säkert inte så svart på vitt. han kanske inte var brutalt misshandlad men det kan fortfarande ha funnits spår på hans kropp som tyder på att han blivit fasthållen.. typ blåmärken, rivsår, etc.
Citera
2011-10-18, 13:26
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomenberg
Väldigt konstigt då polisen gått ut och bekräftat att inga yttre skador fanns på T..
Har du läst det i tidningen att polisen sagt det eller hört polisen säga det i en nyhetssändning? Om det står i tidningen så litar jag faktiskt mer på källan här i tråden som sa tvärtom.
Citat:

Texas har blivit jagad upp i skogsdungen av någon/några av de andra barnen på lekplatsen, och sen blivit t.ex. nerbrottad och så har någon satt sig på ryggen på pojkstackaren. Ett "oskyldigt" bråk som har gått oerhört snett.

Mycket troligt, speciellt då de hittade pojken liggandes på magen vilket inte är en så vanlig position att man hittar brottsoffer på. Att det är så nära lekplatsen tyder också mer på att det är andra barn eller vuxen som känner barnet som dödat honom.
Citera
2011-10-18, 13:30
Medlem
-Jamaica-s avatar
Vild spekulation, läste att "farmodern" beskrev Texas som sitt "favoritbarnbarn", kanske någon sorts avundsjuka där? Hon hade väl varit hos familjen strax innan det här hände, kanske hon särbehandlade honom och de äldre syskonen kände sig undanpetade?

Jag misstänker också tyvärr att det är fler barn inblandade i den här tragedin, dock tror jag inte egentligen att det nödvändigtvis har ett motiv som ovan, men man vet ju aldrig...
Citera
2011-10-18, 13:32
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:

Någonting åt det hållet är också min känsla. I Sigtunafallet fick rapporteringen mig att direkt misstänka en familjemedlem men inte här.
Citera
2011-10-18, 13:46
Medlem
http://www.dn.se/nyheter/sverige/polisen-har-fatt-besked-om-dodsorsaken
"– Vi har redan gjort beslag och ska fortsätta att hålla en mängd förhör. Men jag kan varken offentliggöra något om fynden eller tipsen, säger Robert Loeffel."

Vet vi något om fynden eller tipsen?
Citera
2011-10-18, 13:48
Medlem
Callass avatar
Tidigt när jag läste om detta fall kom jag att tänka på ynglingen Ragnar (med störning inom autismspektrat?) som dödade några av sina familjemedlemmar i Härnösand för något år sedan. Det spekulerades i den tråden om att gärningarna triggats av hatiskhet som vuxit fram ur avundsjuka. Ragnar upplevde det tydligen som att hans syskon var favoriserade.

Den som inte är ett älsklingsbarn, den som inte blir vald, den som inte blir erbjuden ett bättre liv... kanske känner sig en aning provocerad av en extrafarmors förslag på hjälpåtgärder?

Citat:
”Han var mitt älsklingsbarn”
Fyraåringens extrafarmor åkte ifrån familjen i fredags: Jag ville ta med mig honom.

BOHUSLÄN/LJUNGBY. Hon är mångårig vän till familjen. Barnen kallar henne farmor.
I fredags lämnade kvinnan Ljungby efter ett två veckor långt besök hos fyraåringen och hans syskon.

– Han var mitt älsklingsbarn. Jag ville ta med honom och hans lillebror några veckor. Men jag fick inte, säger hon.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13798336.ab
Citera
2011-10-18, 13:50
Medlem
mistermonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbluffen
Kan du säga något om märket på bilen?

Amerikansk typ cheva-van är den som jag sett tidigare iaf. Behöver ju inte alls vara samma...

Det är något som inte stämmer med alla berättelser!

Om T blivit dödad av de andra barnen, varför hittades han inte förrän 22 tiden? Skogen är ju det första stället jag skulle leta på. T låg utmed en välkänd "stig" inne i skogsdungen svårt att missa om man gick förbi, speciellt som T hade en gul jacka på sig.

Jag har precis pratat med en Norsk journalist från VG. Han hade tydligen varit och pratat med Mamman ganska nyligen i lägenheten. Hon är alltså kvar i lägenheten. Vilket borde kunna utesluta henne som skyldig. Enligt journalisten pekar mycket på att barnen är skyldiga. Alltså barn dödar barn.

Mamman sa tydligen också till den norska journalisten att "livet måste gå vidare".

Nu återstår det bara att förklara hur flera hundar och människor kunnat missa pojken mellan 17 och 22

EDIT: Journalisten bekräftade också att pappan satt inne.
Senast redigerad av mistermonster 2011-10-18 kl. 14:09.
Citera
2011-10-18, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Tidigt när jag läste om detta fall kom jag att tänka på ynglingen Ragnar (med störning inom autismspektrat?) som dödade några av sina familjemedlemmar i Härnösand för något år sedan. Det spekulerades i den tråden om att gärningarna triggats av hatiskhet som vuxit fram ur avundsjuka. Ragnar upplevde det tydligen som att hans syskon var favoriserade.

Den som inte är ett älsklingsbarn, den som inte blir vald, den som inte blir erbjuden ett bättre liv... kanske känner sig en aning provocerad av en extrafarmors förslag på hjälpåtgärder?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13798336.ab

Nu kan det ju vara så att alla barnen i familjen är hennes "älsklingsbarn". Vi kanske lägger in värderingar i hennes ord som inte stämmer?
Citera
2011-10-18, 13:53
Medlem
Tuesdays avatar
Det framkommer i Kriminalvårdens personutredningar av pappan att han har ett alkoholmissbruk (även av mammans vittnesmål - R är snäll när han är nykter men aggressiv när han är full). Fyra år in i äktenskapet började misshandeln, enligt förhör med mamman. Paret har pratat om skilsmässa. Pappan skyllde vissa brottsliga handlingar/skador som mamman utsatts för - på barnen. Minst ett av hans äldre barn har det mycket svårt själv.

Pappan har förutom vad som har nämnts här dömts till fängelse för grovt rattfylleri (han förekommer i sju avsnitt i belastningsregistret). Mamman saknar körkort. I personutredningen från 2001 framgår att pappan iallafall vid den tiden, då paret träffades, hade regelbunden kontakt med psykiatrisk klinik.
Citera
2011-10-18, 13:54
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistermonster
Amerikansk typ cheva-van är den som jag sett tidigare iaf. Behöver ju inte alls vara samma...

Det är något som inte stämmer med alla berättelser!

Om T blivit dödad av de andra barnen, varför hittades han inte förrän 22 tiden? Skogen är ju det första stället jag skulle leta på. T låg utmed en välkänd "stig" inne i skogsdungen svårt att missa om man gick förbi, speciellt som T hade en gul jacka på sig.

Jag har precis pratat med en Norsk journalist från VG. Han hade tydligen varit och pratat med Mamman ganska nyligen i lägenheten. Hon är alltså kvar i lägenheten. Vilket borde kunna utesluta henne som skyldig. Enligt journalisten pekar mycket på att barnen är skyldiga. Alltså barn dödar barn.

Mamman sa tydligen också till den norska journalisten att "livet måste gå vidare".

Nu återstår det bara att förklara hur flera hundar och människor kunnat missa pojken mellan 17 och 22

Hundarna var väl inte direkt på plats, eller? Sedan kan en liten pojk som ligger i buskarna vara svårupptäckt när det är mörkt.
Citera
2011-10-18, 13:54
Medlem
sickDAPiMPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Samma motivet som Schürrer i Arbogafallet: en svartsjukedrama.
Alt (med tanke på pappans taskiga förflutna) en uppgörelse brottslingar emellan eller hämnd.

Hahahaha. Blir fan irriterad av att läsa dina meningslösa inlägg... Var får du allt ifrån? Wannabe Detektiv? "Vad kan motivet vara? En cykel/leksak/??. Seriöst, lägg ner.

Mannen var väl inte kriminell? Som jag uppfattade det så verkar han vara en kvinnomisshandlare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in