Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Och av det ska man dra slutsatsen att de skulle döda killen? Jag har aldrig sagt att det är fel att ingripa, men du får det att tro att det är en plikt. Det är det inte, var var ungarnas föräldrar när detta skedde? Som jag skrev innan att inte ha en 4åring under uppsyn är riktigt illa. Nej föräldrarna till barnen är boven till detta, inte vittnet som du får det att låta som.
Du verkar också vara en ilsken man, lugna ner dig lite. Jag är inte korkad eller idiot.
Vänta nu, du försvara Tony som såg bråket och lät bli att ingripa och lägger istället skulden på föräldrarna som inte ens visste om bråket? Var är logiken i det?
Jag vet inte vad Ljungby är för ställe med det låter som en liten håla? Då jag själv är uppväxt i en liten håla vet jag att det inte är ovanligt att barn leker själva ute på gården, föräldrarna tänker, "här händer det inget" eller så tänker de kanske helt enkelt att det finns andra vuxna på platsen, vuxna som t.ex. Tony.
Att bara skylla på föräldraansvar borgar inte för ett bra samhälle utan det handlar om gemensamt ansvar där folk ställer upp för varandra, DET skapar ett bra samhälle.