2011-10-19, 12:50
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summerbird
Enligt ett vittne ska en äldre pojke ha brottat ned fyraåringen på rygg, satt sig på honom och hållit fast hans armar.
http://m.expressen.se/kvp/1.2595913

Här tror jag att vi har början till lösningen på det här fallet. Någon som vet om det bor många nysvenskar i området? Det skulle inte förvåna mig om det var ett bråk som urartade mellan "gammelsvenska" och nysvenska barn.
Senast redigerad av NygammalVals 2011-10-19 kl. 12:53.
Citera
2011-10-19, 12:50
Medlem
MedelLagoms avatar
När det nu inte är en utav pojkens syskon eller föräldrar så är frågan vem eller vilka det var istället. Närmast till hands ligger de barn som bråkade med honom på lekplatsen strax innan han dog. Att det skulle vara en slumpmässig barnmördare måste vara en mycket liten risk. Däremot en vuxen som haft agg mot familjen eller mot mannen i familjen kan inte uteslutas. Han passar på när pojken för en gångs skull är ensam utom synhåll för pojkens föräldrar eller andra boende. Att pojkens pappa sitter i fängelse ökar också modet hos en feg vuxen.

Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Och av det ska man dra slutsatsen att de skulle döda killen? Jag har aldrig sagt att det är fel att ingripa, men du får det att tro att det är en plikt. Det är det inte, var var ungarnas föräldrar när detta skedde? Som jag skrev innan att inte ha en 4åring under uppsyn är riktigt illa. Nej föräldrarna till barnen är boven till detta, inte vittnet som du får det att låta som.

Du verkar också vara en ilsken man, lugna ner dig lite. Jag är inte korkad eller idiot.
Det menade han inte heller. Han menade att du är både ock.
Citera
2011-10-19, 12:52
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Och av det ska man dra slutsatsen att de skulle döda killen? Jag har aldrig sagt att det är fel att ingripa, men du får det att tro att det är en plikt. Det är det inte, var var ungarnas föräldrar när detta skedde? Som jag skrev innan att inte ha en 4åring under uppsyn är riktigt illa. Nej föräldrarna till barnen är boven till detta, inte vittnet som du får det att låta som.

Du verkar också vara en ilsken man, lugna ner dig lite. Jag är inte korkad eller idiot.

Vänta nu, du försvara Tony som såg bråket och lät bli att ingripa och lägger istället skulden på föräldrarna som inte ens visste om bråket? Var är logiken i det?

Jag vet inte vad Ljungby är för ställe med det låter som en liten håla? Då jag själv är uppväxt i en liten håla vet jag att det inte är ovanligt att barn leker själva ute på gården, föräldrarna tänker, "här händer det inget" eller så tänker de kanske helt enkelt att det finns andra vuxna på platsen, vuxna som t.ex. Tony.

Att bara skylla på föräldraansvar borgar inte för ett bra samhälle utan det handlar om gemensamt ansvar där folk ställer upp för varandra, DET skapar ett bra samhälle.
Citera
2011-10-19, 12:53
Medlem
sanningsserums avatar
Pushar igen för läsning av

http://ninahjelmgren.com/dok/Kevin-fallet.pdf

Det beskriver tragik och misär, svåra hemförhållanden, barn som vilseleder och hårdnackat ljuger, föräldrar som ljuger osv det ger också en bild av hur svårt och hur lång tid det kan ta att få fram sanningen...
Citera
2011-10-19, 12:54
Bannlyst
Hur mycket invandrare är det i kvarteret i procent? Någon som vet ungefär?
Citera
2011-10-19, 12:56
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Vänta nu, du försvara Tony som såg bråket och lät bli att ingripa och lägger istället skulden på föräldrarna som inte ens visste om bråket? Var är logiken i det?

Jag vet inte vad Ljungby är för ställe med det låter som en liten håla? Då jag själv är uppväxt i en liten håla vet jag att det inte är ovanligt att barn leker själva ute på gården, föräldrarna tänker, "här händer det inget" eller så tänker de kanske helt enkelt att det finns andra vuxna på platsen, vuxna som t.ex. Tony.

Att bara skylla på föräldraansvar borgar inte för ett bra samhälle utan det handlar om gemensamt ansvar där folk ställer upp för varandra, DET skapar ett bra samhälle.

Jadu, förstår du inte logiken i det enkla inlägget då vet jag inte hur jag ska förtydliga bättre.
Citera
2011-10-19, 12:56
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är det inte så att det beror lite på vems barn som jagas?
Om det jagade barnet har varit "jobbig" mot ditt eget så kanske man tänker att han behöver ett kok stryk. Tanken kan oxå gälla om barnets föräldrar är "besvärliga".

Att det sen slutar i ett dödsfall kan man nog inte föreställa sig ens i sin värsta fantasi.
Fast då tycker jag man har jävligt dålig fantasi. Iaf om man är vuxen. Man fattar ju att barnen antagligen inte kan föreställa sig det och redan där måste man ju begripa att man måste ta tag i dem.
Citera
2011-10-19, 12:57
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Jadu, förstår du inte logiken i det enkla inlägget då vet jag inte hur jag ska förtydliga bättre.

Det är inte lätt att forma tankar till ord men gör ett försök
Citera
2011-10-19, 12:58
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningsserum

Det beskriver tragik och misär, svåra hemförhållanden, barn som vilseleder och hårdnackat ljuger, föräldrar som ljuger osv det ger också en bild av hur svårt och hur lång tid det kan ta att få fram sanningen...

Ja....kalla för all del in SÅC.
Om inte annat kan han väl få hela Ljungby att erkänna mordet....
...efter att han skrämt dem från vettet under sina underliga "sessioner" vill säja.
(se Quickfallet o Arbogamorden)
Citera
2011-10-19, 12:59
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningsserum

Tack för din länk! Hoppas alla läser!
Citera
2011-10-19, 13:00
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Här tror jag att vi har början till lösningen på det här fallet. Någon som vet om det bor många nysvenskar i området? Det skulle inte förvåna mig om det var ett bråk som urartade mellan "gammelsvenska" och nysvenska barn.
Men det är ju helt jävla überfantastiskt. Det finns alltså folk som på fullt allvar inbillar sig att även barnen går och bär på en massa främlingsfientlighet?? När mina (lintotte-)barn var små gick de på dagis med några "nysvenskar". De uppfattade öht ingen skillnad alls. Inte ens deras mamma var konstig, fast hon hade slöja över hela kroppen och bara ett ögonbryn. Det är såna som du och dina hysteriska hejdukar som sakta men säkert lär barnen att vara rädda för allt som är annorlunda.
Citera
2011-10-19, 13:00
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Det är inte lätt att forma tankar till ord men gör ett försök

Ok, kan ge dig en hint: "lägger istället skulden på föräldrarna som inte ens visste om bråket?" Just därför lägger jag skulden ungarnas föräldrar, hade de varit där hade det aldrig hänt, du svarar nästan på frågan själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in