2011-10-18, 10:03
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Så gör "normalfungerande" föräldrar men inte föräldrar som av olika skäl inte orkar... Och vem skulle förresten orka med 7 barn ensam? Det är tragiskt att samhällets skyddsnät i Sverige 2011 inte är tätare än såhär. Var är "hemma-hosare" och andra typer av fältförlagda socialarbetare som faktiskt fanns för bara ett par decennier sedan... Något är väldigt fel och det är barnen som drabbas av att födas i fel familj och sen bara får stå ut.

Social nedrusnting och sköt dig själv skit i andra mentalitet som breder ut sig i Fredrik Reinfeldts Sverige. Värsta är att mitt gamla parti - kristdemokraterna medverkar till detta. On Topic verkar en tragisk olyckhändelse i smaband med storbråk bland barn som en vettig hypotes. En liten kropp kan var ganska osynlig i skogsmark, så det är kanske ingenting konstigt att man inte hittade kroppen med en gång.
Citera
2011-10-18, 10:08
Medlem
Vegakaptens avatar
Ny på Flashback så detta kanske redan nämnts, men jag hittade ett repotage i expressen om mamman och pappan när deras lille son föddes. Morfar nämns i inlägget... jag hade fått den uppfattningen att de skaffat bonusfarmor för att de inte hade kontakt med sina egna föräldrar???
Citera
2011-10-18, 10:08
Medlem
Masturblijas avatar
Kan det vara så att någon unge smällt till honom, han börjat kuta mot skogen, snubblat över något ramlat ner slagit i på något känsligt ställe och dött, det verkar så enligt mig.
Citera
2011-10-18, 10:16
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Nu när jag sett hur kort avståndet är mellan lekplatsen och fyndplatsen ökar mina misstankar att det är ett eller flera barn som dödat honom. Förhoppningsvis inte med vilje. Pojken och hans familj var nyinflyttade i området och det kan ha stört en annan white trash eller svart avskum familj som bott på gården. Helt plötsligt fanns det en ny stor syskonskara på gården som håller ihop i vått och torrt. De kan ha varit ett hot och den rivaliserande familjen som då valde ut ett utav de enklaste bytena.
Då kommer vi till frågan vilka andra barn var ute och lekte den aktuella dagen, den aktuella tiden? Alltså då som inte hörde till T:s familj. Var det barn från samma gård/dagis, eller var det några andra?
Citera
2011-10-18, 10:17
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nu när media till slut börjar ta bladet från munnen och berättar att ett barn är misstänkt kan ni väl släppa era skruvade teorier om mystiska skåpbilar, pedofiler och andra fantasifoster.

Har de? Det enda jag läst var att det i Aftonbladet står att han kan ha mördats av andra barn.

"En av polisens teorier är att fyraåringen blivit mördad av ett annat barn."

"Polisen bekräftar att flera barn redan hörts i utredningen. Samtidigt betonar polisen att de inte vill begränsa sig till en speciell teori, utan har alla möjligheter öppna."
Citera
2011-10-18, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbluffen
Dock så tar jag inte dessa uppgifter på fullt allvar eftersom tipset kom till polisens kännedom via Expressen.

Däremot undrar jag hur många 4-åringar som kan cykla, och än mer lära andra barn att cykla?
I den åldern har väl de flesta stödhjul på cykeln. Inte så svårt att cykla då. Det kunde mitt barn före h*n fyllt 3.
Citera
2011-10-18, 10:19
Medlem
Aftonbluffens avatar
Det finns olika tidsangivelser för när polis tillkallades.

AB: 18.30 (Pojken försvann kring 17-tiden och polis tillkallades 1,5 timme senare)
Smp: 19:30

Samt att Smp nyligen uppdaterade sin artikel med följande "Huruvida pojken mördats på platsen eller flyttats dit vill polisen i nuläget inte avslöja."

Stämmer smp´s tidsuppgift tog det hela 2,5 timmar att anmäla en liten kille försvunnen!
Citera
2011-10-18, 10:21
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:

AB: 18.30 (Pojken försvann kring 17-tiden och polis tillkallades 1,5 timme senare)

Samt att Smp nyligen uppdaterade sin artikel med följande "Huruvida pojken mördats på platsen eller flyttats dit vill polisen i nuläget inte avslöja."

Stämmer smp´s tidsuppgift tog det hela 2,5 timmar att anmäla en liten kille försvunnen!

Mjo, den här familjen verkar inte vara riktigt vettig om man läser i artiklarna.
Citera
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Då kommer vi till frågan vilka andra barn var ute och lekte den aktuella dagen, den aktuella tiden? Alltså då som inte hörde till T:s familj. Var det barn från samma gård/dagis, eller var det några andra?
Mycket bra fråga för det behöver inte tvunget vara någon inom den egna syskonskaran som är skyldiga.

Normalt så skyddar syskon varandra och inte tvärtom slår ihjäl varandra om det nu är så att det är det som hänt.
Citera
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul

Det var nog barn från gården, det ligger ett flertal mindre flerfamiljshus runt gården. Undrar om familjerna som har chansen flyttar därifrån, det måste vara ett trauma för alla traktens ungar. Själv glömmer jag aldrig en liten flicka på samma skola som dog i en cykelolycka, detta är mycket värre
Citera
2011-10-18, 10:24
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:

Är båda tidsangivelser för när polis tillkallades, då, och inte att den från Aftonbladet anger när polis tillkallades och den andra anger när sökandet kom igång eller något?

Edit: Såg nu att även Smålandsposten skriver att det var när polis tillkallades.
Senast redigerad av vindsus86 2011-10-18 kl. 10:28.
Citera
2011-10-18, 10:25
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Har de? Det enda jag läst var att det i Aftonbladet står att han kan ha mördats av andra barn.

"En av polisens teorier är att fyraåringen blivit mördad av ett annat barn."

"Polisen bekräftar att flera barn redan hörts i utredningen. Samtidigt betonar polisen att de inte vill begränsa sig till en speciell teori, utan har alla möjligheter öppna."

Om du läser mellan raderna så märker du att media tassat runt barnmördarteorin i ett dygn vid det här laget.

- "ingen misstänkt"
- Inga speciella varningar om att det går en mördare lös
- Bråk med annat barn

och varför detta återkommande tjat i alla media om att familjen var en problemfamilj som socialtjänsten haft ögonen på? Självfallet en helt oväsentlig detalj om 4-åringen blivit mördad av en okänd mördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in