2011-10-17, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Om man då räknar efter så är det just den bebis hon har i famnen som nu är mördag. Nemo.

Nej. Nemo fyller 4 år i januari -12. Texas fyller fem år nu i höst/vinter, och är alltså nu fyra.
Citera
2011-10-17, 20:00
Medlem
guess-whos avatar
Om man litar på barnen som säger att de blev osams och BO sprang iväg, då finns det ju ett par vägar man kan gå:

1) BO springer iväg mot skogen, efter ett tag springer barnen/några utav barnen efter och där blir det något slags bråk som går överstyr.

2) Bo springer hem till mamma och där uppstår det något slags bråk, blir senare ivägfraktad till skogspartiet. Mamma väntar ett tag med att ringa polisen för att få tid.

3) BO springer antingen hem eller mot skogen och möter någonstans på vägen ett psykfall som ser ett gråtande barn. Ganska kort väg hem med mycket stor risk för snokande grannar/folk ute och går så skogen känns troligast i denna teori.
Citera
2011-10-17, 20:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
Artikeln skrevs 2008 så det är antagligen nemo om det var för 4 år sedan nu. Roger ser verkligen ut som en riktigt svag och feg jävla kvinno och barn misshandlare. Han borde fan kastas i sjön.

För sista gången: BO är Texas.

Man kan tyckas att det är fullkomligt ointressant att diskutera namnet på BO och det är det väl i och för sig, men vad han har för äldre syskons är inte kanske inte det. Nemo tillhör alltså inte dessa, utan är lillebror till BO.
Citera
2011-10-17, 20:01
Medlem
cirkuspoliss avatar
Med tanke på vad jag vet om familjen så sätter jag hela veckopengen på någon av föräldrarna.
Citera
2011-10-17, 20:02
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Håller med dig. Läs mitt tidigare inlägg. Jag skrev precis om samma teori: Bråk på lekplatsen, sprang hem och ¨på vägen eller i huset hände mordet. Sedan har GM smugit ut i skydd av mörkret och placerat pojken där han hittades. We think alike.

Antagligen roger som råkat slå till nemo så han dog. Sen kan ju mamman i rädsla bara spelat med och gjort som roger sagt, och gömt han ute i skogen. Det krävs ju rätt mycket kraft av andra barn att döda.

Jag tror roger höll på att misshandla sin fru i vanlig ordning, och nemo kom in mitt under den värsta vågen och råkade hamna mitt i våldet.

Några teorier om varför polisen inte vill gå ut med den fullständiga obduktionsrapporten angående exakt hur Texas dog? Kan det tänka sig att man håller inne med detta för att skydda de andra barnen och frugan då den ledtråden skulle styrka misstankar mot förldrarna?
Senast redigerad av Jessicaffs 2011-10-17 kl. 20:05.
Citera
Medlem
Jigglypuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Så fruktansvärt! Och det här känner inte socialen i deras nuvarande kommun till? Har de inte under sin s.k. "utredning" bett att få in papper från tidigare kommuner där paret med alla barn bott? I så fall är det en skandal. Ytterligare en att lägga till övriga misskötta fall av socialkontor över landet som skiter i att bekymra sig om barn far illa. Sparka hela bunten. Stackars barn!!!

Jag vet av egen erfarenhet att kommunikationen mellan socialkontor i olika kommuner/stadsdelsförvaltningar kan vara så gott som obefintlig, ibland vill man inte ens befatta sig med varandras utredningar. Vilket den som är föremål för utredning kan utnyttja genom att helt enkelt flytta.
Senast redigerad av Jigglypuff 2011-10-17 kl. 20:04.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspolis
Med tanke på vad jag vet om familjen så sätter jag hela veckopengen på någon av föräldrarna.

Alltså mamman, med tanke på att pappan sitter inne?
Citera
2011-10-17, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benzo2000
Är det någon som vet om Ros-Marie har en storasyster....som heter An*eli* som bott på gården i Hogane i slutet på 80 talet?

Ros-Marie verkar ha varit fosterhemsplacerad under sin uppväxt. Hon verkar heller inte ha någon syster med det namnet. Hennes flicknamn var Ol*u*s*n.
Citera
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Antagligen roger som råkat slå till nemo så han dog. Sen kan ju mamman i rädsla bara spelat med och gjort som roger sagt, och gömt han ute i skogen. Det krävs ju rätt mycket kraft av andra barn att döda.

Jag tror roger höll på att misshandla sin fru i vanlig ordning, och nemo kom in mitt under den värsta vågen och råkade hamna mitt i våldet.

Oj så fel. N*mo är inte BO, T*x*s är BO. R*ger sitter inne.

LÄS tråden.
Citera
Medlem
guess-whos avatar
Citat:

Pappan sitter inne och BO är _inte_ Nemo.
Citera
2011-10-17, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspolis

Borde fan införas iq-test för att få skaffa så många barn. De ser inte ut som några barnkära människor direkt. Stackars barn. Hoppas de som finns kvar kan få komma till mer kärleksfulla familjer.
Citera
2011-10-17, 20:04
Medlem
JustPaintIts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det ser ut att ligga ett dagis längre bort till höger i kartan, synd att vi inte har någon inne från Ljungby här! Om det är så att det råkar bo en man med intresse för barn i området, så bör han ha pejl på dagiset! Skulle vilja veta om det brukar sitta en man bland de bänkar som är uppsatta utanför dagiset i fråga. Jag tror det är ett dagis, ser ut så på bilden. Finns det en peddo i området har han garanterat koll på dagiset!!!

Har ingen jätte koll på området i fråga, men det stämmer att byggnaden som kan liknas vid ett H är ett dagis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in