2011-10-17, 21:19
Medlem
Martyrs avatar
Jag antyder inget, men hur stor är chansen att en mördare var i närheten precis när syskonen blev osams och 4-åringen bestämde sig att springa iväg? Extrem otur om så är fallet..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbluffen
Att en liten 4-årig kille försvinner efter ett familjebråk och ett par timmar senare hittas död ett stenkast från sitt hem borde utesluta en okänd GM.

Ja men GM kan ju haft ögonen på barnen när dom lekte och sedan mördat BO när han avvek från gruppen. Dock är det ju väldigt långsökt och förmodligen har bråket något med mordet att göra.
Citera
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Jojo! Men de har gått ut med att det är mord, därför vet de vad som hänt.

Det är i och för sig inte alls säkert, vad jag vet har de sagt att "obduktionen tyder på att brott har begåtts" men det har hänt förr att förundersökningar gällande mord har inletts för att sedan dras tillbaka.

Sen är jag inte den som tror att han dött en naturlig död eftersom det mesta faktiskt talar emot det, men jag vill påpeka att man inte ska dra förhastade slutsatser då det i detta fall inte ens gripits någon.
Citera
2011-10-17, 21:20
Medlem
benzo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wettex
Högsäter (705 invånare) ligger i Färjelanda kommun i Dalsland.
http://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%B6gs%C3%A4ter

• Hogane ser ut att vara en gård i Tanums kommun, norra Bohuslän

Det ligger mellan Uddevalla & Lysekil....efter Rotvik på höger sida.....från Uddevalla hållet sett.
Citera
2011-10-17, 21:21
Medlem
MedelLagoms avatar
Tidningarna har gjort en egen uppfattning om vad obduktionsläkaren kom fram till och skriver att det är ett fastställt mord. Detta stämmer inte enligt polisen i Lungbyområdet. Vad obduktionsläkaren kom fram till var att pojken inte dött av naturliga orsaker. Det kan alltså vara olycka, dråp eller mord.
Citera
2011-10-17, 21:21
Medlem
Wettexs avatar
Jag för min del vill höra lite mer om det som någon närboende skrev några sidor bakåt i tråden.
Att det var ett "jävla liv" på ungarna på gården, riktigt rejält alltså. Inte något normalt oväsen med en massa kids som springer omkring och för oväsen.
Citera
2011-10-17, 21:22
Medlem
Wettexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benzo2000
Det ligger mellan Uddevalla & Lysekil....efter Rotvik på höger sida.....från Uddevalla hållet sett.
Ok, det finns säkert flera ställen som heter Hogane. Men Högsäter vet jag i alla fall. Hade en kompis som bodde där för länge sen.
Citera
2011-10-17, 21:23
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sant
Vindsus: Du har korsdrag i din hjärna. Lägg ner nu! Din dumma jävel!

För att jag inte får upp några träffar på Facebook så har jag korsdrag i hjärnan? Jag trodde att det var någon sida på Facebook som personer menade att de fick upp när de sökte på namnet. När jag söker på hans namn så kommer ingenting upp. Då är det väl Facebook som har korsdrag, inte jag.
Citera
2011-10-17, 21:23
Medlem
Aftonbluffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Tidningarna har gjort en egen uppfattning om vad obduktionsläkaren kom fram till och skriver att det är ett fastställt mord. Detta stämmer inte enligt polisen i Lungbyområdet. Vad obduktionsläkaren kom fram till var att pojken inte dött av naturliga orsaker. Det kan alltså vara olycka, dråp eller mord.

Det tidningarna kommer fram till stämmer aldrig
Citera
2011-10-17, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
För att jag inte får upp några träffar på Facebook så har jag korsdrag i hjärnan? Jag trodde att det var någon sida på Facebook som personer menade att de fick upp när de sökte på namnet. När jag söker på hans namn så kommer ingenting upp. Då är det väl Facebook som har korsdrag, inte jag.

Läs tråden innan du skickar korkade inlägg!
Citera
2011-10-17, 21:24
Medlem
Har läst hela tråden nu, vilken tragedi.

*Som tidigare skrivits så tyder sök på att BO kropp placerades ut. Väldigt märkligt att inte polishundarna hittade pojken 100 m från hemmet (precis bakom huset)... I hemmet finns naturligtvis pojkens doft överallt så det var med högsta sannolikhet där han låg gömd.

*Någon skrev att kroppen antagligen fraktats i en barnvagn, makes sense to me.

*Att inga yttre skador syntes på pojken tycker jag tyder på kvävning. Kan tänka mig att pojken efter bråket sprang hem till sin mamma, som de flesta 4 åringar skulle göra, och mamman kvävde honom där av okända anledningar. Kanske var småbarnsmamman trött på skriken och hade inte fått sova på väldigt länge, vem vet?

Min cluedo-gissning är alltså mamman med kudden i hemmet och kroppen utplacerad i skogsparti fraktad dold i barnvagn efter det att sök dragit förbi.
Citera
2011-10-17, 21:25
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Jag vet inte vad polisen "brukar" göra i sådana situationer.

Men det finns alltid läge för en tråd som denna att fundera lite kring OM den skyldiga inte finns inom familjen, vem skulle det då kunna vara som är GM? Lite kreativt tänkande utanför boxen.

Bli förvånad. Farsan sitter redan på kåken.

Det tänkandet välkomnar jag, för om uppgiften om att systern skulle ha blivit misshandlad i samma skog samma dag stämmer är det ju högst intressant att spekulera utanför pappkartongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in