2011-10-17, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offpist11
det skulle nog vara svårt för barnen att ställa upp och ljuga en story för att skydda morsan, jag tror fortsatt på syskonspåret

Det låter som att du förutsätter att syskonen måste vara medvetna om vad mamman eventuellt gjort. Så måste inte vara fallet. Hon kan ha gjort det utan att ungarna vetat något om det hela.
Citera
2011-10-17, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag har svårt att tro att han skulle ha gjort det och sedan gömt kroppen, osedd. Det skulle han inte kunna hålla hemligt alltför länge

Varför inte? I det redan omnämnda fallet Kevin, lyckades man inte få ur ungarna vad som hänt förrän efter månader, och den huvudsakliga gärningsmannen, som var fem år, vallade till och med polisen till platsen, som dessutom inte hade en aning då om att han var gärningsmannen.
Citera
2011-10-17, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skjutmigihuvudet
Det låter som att du förutsätter att syskonen måste vara medvetna om vad mamman eventuellt gjort. Så måste inte vara fallet. Hon kan ha gjort det utan att ungarna vetat något om det hela.

barnen har ju sagt att de blev osams och att texas sprang iväg
Citera
2011-10-17, 19:54
Medlem
hitchhikers avatar
Jag tror inte att det var något av syskonen som gjorde det, enligt en länk till AB på första sidan i tråden så verkar det som att ungen ju gick iväg själv och då inte bara något som syskonen hittat på utan bekräftat av en annan person som var på platsen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13791131.ab
"Fyraåringen ska då ha gått i väg.
– Han försvann från lekplatsen, säger en person som var vid platsen samtidigt."
Citera
2011-10-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty311
http://gt.expressen.se/nyheter/1.1012555/storken-kom-med-stormen

Om man då räknar efter så är det just den bebis hon har i famnen som nu är mördag. Nemo.
Citera
2011-10-17, 19:55
Medlem
Citat:
Jag tycker mig kunna se i Ros-Maries ögon och utseende att hon är kapabel att mörda.

Jaså, det kan du? Det var det dummaste jag har hört på länge.
Citera
2011-10-17, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Varför inte? I det redan omnämnda fallet Kevin, lyckades man inte få ur ungarna vad som hänt förrän efter månader, och den huvudsakliga gärningsmannen, som var fem år, vallade till och med polisen till platsen, som dessutom inte hade en aning då om att han var gärningsmannen.

Tror det är mer känslor inblandat i att mörda sin lillebror gentemot någon man tycker illa om
Citera
2011-10-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guess-who
Verkar inte så, finns ingen väg till baksidan utav huset iallafall.

Klockan är 19:40 nu och det är becksvart ute. 19:20 kom larmet till Polisen, 20 min senare var dom framme dvs ca 19:40. BO hade enligt vad jag uppfattat varit borta ca 2,5h innan någon kontaktade Polisen.
Isåfall gömdes/fraktades kroppen mellan 17:00-19:20, låter inte helt omöjligt iom att det börjar bli mörkt redan vid 18-tiden.

Edit:
En teori är ju isåfall att BO har blivit osams med resterande av gänget, och vart springer en fyraåring oftast då? Jo, hem/till mamma. Antingen möter BO GM påväg mot hemmet (inte troligt då det är väldigt nära och mycket uppsikt från snokande grannar när folk hör liv utanför). Isåfall borde GM finnas i trapphuset.

En annan teori är ju att BO blev vägjagad av sina "lekkamrater" mot skogspartiet där han hittats, alt sprungit dit själv men blivit förföljd av någon som sett allt/lekkamraterna.

Håller med dig. Läs mitt tidigare inlägg. Jag skrev precis om samma teori: Bråk på lekplatsen, sprang hem och ¨på vägen eller i huset hände mordet. Sedan har GM smugit ut i skydd av mörkret och placerat pojken där han hittades. We think alike.
Citera
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
http://gt.expressen.se/nyheter/1.1012555/storken-kom-med-stormen

Artikeln skrevs 2008 så det är antagligen nemo om det var för 4 år sedan nu. Roger ser verkligen ut som en riktigt svag och feg jävla kvinno och barn misshandlare. Han borde fan kastas i sjön.
Citera
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det ser ut att ligga ett dagis längre bort till höger i kartan, synd att vi inte har någon inne från Ljungby här! Om det är så att det råkar bo en man med intresse för barn i området, så bör han ha pejl på dagiset! Skulle vilja veta om det brukar sitta en man bland de bänkar som är uppsatta utanför dagiset i fråga. Jag tror det är ett dagis, ser ut så på bilden. Finns det en peddo i området har han garanterat koll på dagiset!!!
Menar du att denne pedofil satt där på en parksoffa utanför förskolan en söndagskväll och höll koll på dagiset då eller? Och vad spelar det för roll i den här tragedin?
Citera
2011-10-17, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Om man då räknar efter så är det just den bebis hon har i famnen som nu är mördag. Nemo.

Det är nog ändå Texas som är mördad . Född 07.
Citera
2011-10-17, 19:58
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offpist11
min absoluta teori är att någon eller något av de andra barnen suttit på bröstet på Texas vilket gjort att han kvävts helt enkelt
Ja, kvävning tycker jag låter som den troligaste dödsorsaken om det saknas yttre märken.

Har hänt förr att små barn har omkommit av kvävning i sandlådan. Barn i en hög. Den som hamnar underst kan inte andas.

Det kan till och med vara en ren olycka och sedan har något eller några andra barn gömt undan kroppen i panik.

Känns mindre sannolikt att en ful gubbe råkar stå redo när en parvel lämnar sandlådan. Och att denna gubbe sedan mördar parveln utan att lämna några yttre spår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in