2011-10-17, 18:45
Medlem
Jigglypuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
De sa att de inte "kunde kommentera" huruvida det var en barn som gjorde fyndet, vilket ju lätt skulle kunna tolkas som att det mycket väl kan ha varit just det.

Har undrat samma sak varenda gång jag läser om någon frenetisk kvinna som har som livshobby att ha så många barn som möjligt. Kanske känner de sig behövda ju fler personer de kan ta hand om.
Eller så gillar de bara barn, kanske.

Kan dock tänka mig att åtminstone en orsak(Av flera) kan vara att vissa kvinnor helt enkelt kan bli beroende av själva graviditeten i sig, eftersom vissa kvinnor som fött flera barn har beskrivit att de specifikt älskar att just vara gravida, vilket även en surrogatmamma hävdade likaså i en dokumentär, med resultat att hon därför såg till att ständigt vara gravid året om.
Så fort hon hade fött ett barn, så blev hon genast gravid på nytt åt ett nytt par.

Om du själv haft en trasig uppväxt i fosterhem m.m. kan du säkert ha en dröm om en stor, egen familj.
Citera
2011-10-17, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrzeroz
Lyssnade på Efterlyst special, med Hasse Aro, där sa dom något i stil med att det oftast var mamman som hade ihjäl barn. Finns det fler exempel på det som skedde i Arvika med Kevin?

Vet ett fall i bergsjön (gbg) för ca.20år sedan där mamman mördade sin 6åriga? dotter i källaren till hyreshuset där de bodde, klädde av dottern kläderna så att det skulle se ut som ett sexmord
Citera
2011-10-17, 18:47
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
De äldsta i syskonskaran är två tjejer, födda -01 och -02. Sen finns en pojke född 2004. Alla andra är yngre än Texas. Om det var ett av syskonen som gjorde det, kan "mördaren" inte vara äldre än tio

Det kan vara en lek som gått överstyr och de sedan gömt honom. Vet vi att de lekte på lekplatsen hela tiden, det är väl barnens egen berättelse att de var där och Texas drog iväg ifrån dem
Citera
2011-10-17, 18:47
Medlem
Jigglypuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Det måste väl vara pojken Nemo det gäller och inte Texas? (någon räknade ut att han skulle var för gammal idag. Åldern på Nemo stämmer.

Nä, jag har redan blivit grundligt övertygad om att det är Texas, eftersom någon i tråden sett efterlysningar på Facebook om just Texas som var försvunnen, med signalement och allt, under den tid man letade efter pojken.
Citera
2011-10-17, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrzeroz
Det kan väl likaväl vara hans förra tant han hoppat på, måste väl inte nödvändigtvis vara RML? Eller?

Givetvis, och vem det är som är BO har jag inte heller kommenterat. Men vare sig det är RML eller hans föredetta så är det säkerligen detta gripande som ligger till grund för SOC-anmälan...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anna301
Sorgliga människor en del är En liten pojke på 4 år har blivit mördad och det enda vissa hänger upp sig på huruvida föräldrarna är WT Och hans namn Texas!!!! Skäms för faaaaan!!! En pojke 4 år är mördad!!! Han har varken valt sina föräldrar eller namn själv!! Tänk om det var ert barn ??!!
Förlåt inte meningen att leka moraltant men jag blir så ledsen över hela denna situation
När tänker dom sociala myndigheterna börja ta anmälningar på allvar detta är ju för fan sjuk!!

Men det var väl Nemo som tragiskt blev mördad? Inte Texas, Texas borde vara runt sex år
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Ännu en 4-åring som blivit borttappad på en lekplats av ett äldre syskon. Den här gången i Ljungby.
Ofte verkar det handla om ett verkställande av ett avvisningsbeslut som man vill förskjuta med en borttappad unge.
Någon som vet mer?

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article13790950.ab

Man fick precis veta att han (hör och häpna) blivit mördad. I ett skogsparti, några hundra meter ifrån hans hem, otippat eller hur? Vi har hört detta tidigare. Vem är då mördaren? Hmm..

Så förutsägbart. Får se hur det ligger till.
Citera
2011-10-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasip
Vet ett fall i bergsjön (gbg) för ca.20år sedan där mamman mördade sin 6åriga? dotter i källaren till hyreshuset där de bodde, klädde av dottern kläderna så att det skulle se ut som ett sexmord

Hängde väl dottern i sitt eget skärp också va? Tror det stod tidigare i tråden. Men jag syftade mer till barn som har ihjäl barn.
Citera
2011-10-17, 18:50
Bannlyst
Har de gått ut med hur han blivit dödad? Med vapen eller strypt ?
Citera
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasip

Det som ställde till det den gången var att när polisen kollade fanns det 30 sexualförbrytare i närmaste kvarteren. Morsan rök på att det krävdes en specialnyckel för att komma in i utrymmet där dottern låg. Nyckeln hade morsan kvitterat ut.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jigglypuff
Om du själv haft en trasig uppväxt i fosterhem m.m. kan du säkert ha en dröm om en stor, egen familj.

ja det kan jag förstå men hur kan man bara förutsätta att samhället skall sörja för försörjningen till en fullständigt misslyckad 10-barnsfar och hans nuvarande WT? Var finns moralen?
Citera
2011-10-17, 18:51
Medlem
Jigglypuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offpist11
ja det kan jag förstå men hur kan man bara förutsätta att samhället skall sörja för försörjningen till en fullständigt misslyckad 10-barnsfar och hans nuvarande WT? Var finns moralen?

Har vi verkligen några som helst fakta på hur familjen försörjer sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in