2011-10-17, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det finns ju en storebror också, sju år gammal tror jag?

Jag har svårt att tro att han skulle ha gjort det och sedan gömt kroppen, osedd. Det skulle han inte kunna hålla hemligt alltför länge
Citera
2011-10-17, 19:41
Medlem
guess-whos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Tittar på bilderna av husen med lekplatsen och fyndplatsen. Undrar om man kan gå ut även på baksidan av husen, någon som vet? Källaringång eller nåt?
Verkar inte så, finns ingen väg till baksidan utav huset iallafall.

Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Efter att ha läst den här senaste artikeln i Expressen

http://www.expressen.se/nyheter/1.2594334/polisen-obduktionen-tyder-pa-att-pojken-mordats

...så tror jag nu att pojken har mördats på annan plats och placerats på fyndplatsen i skydd av mörkret.
Då sprang han alltså hemåt efter bråket i lekparken och någonstans på vägen hem, eller i huset där han bor mötte han mördaren.

Klockan är 19:40 nu och det är becksvart ute. 19:20 kom larmet till Polisen, 20 min senare var dom framme dvs ca 19:40. BO hade enligt vad jag uppfattat varit borta ca 2,5h innan någon kontaktade Polisen.
Isåfall gömdes/fraktades kroppen mellan 17:00-19:20, låter inte helt omöjligt iom att det börjar bli mörkt redan vid 18-tiden.

Edit:
En teori är ju isåfall att BO har blivit osams med resterande av gänget, och vart springer en fyraåring oftast då? Jo, hem/till mamma. Antingen möter BO GM påväg mot hemmet (inte troligt då det är väldigt nära och mycket uppsikt från snokande grannar när folk hör liv utanför). Isåfall borde GM finnas i trapphuset.

En annan teori är ju att BO blev vägjagad av sina "lekkamrater" mot skogspartiet där han hittats, alt sprungit dit själv men blivit förföljd av någon som sett allt/lekkamraterna.
Senast redigerad av guess-who 2011-10-17 kl. 19:48.
Citera
2011-10-17, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty311
Jag tycker mig kunna se i Ros-Maries ögon och utseende att hon är kapabel att mörda.

var hittar du en bild på henne?
Citera
2011-10-17, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av offpist11
var hittar du en bild på henne?

http://gt.expressen.se/nyheter/1.1012555/storken-kom-med-stormen
Citera
2011-10-17, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty311
Jag tycker mig kunna se i Ros-Maries ögon och utseende att hon är kapabel att mörda.

det jag kan se i deras ögon är att ingen har några större studielån om jag uttrycker mig diplomatiskt
Citera
2011-10-17, 19:46
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Det är inte den uppfattning jag fått. Måste de inte få tag i en mördare först om de ska kunna säga att det var mord? Pojken hade inga yttre skador som tydde på att han blev mördad som t.ex. skotthål, märken på halsen, blåmärken eller sticksår. Då måste obduktionen visat på inre skador och inre skador är mycket svårare att med säkerhet fastställa vad som orsakat skadan.

Nej, polisen behöver inte få tag på en mördare för att kunna säga att det i dagsläget är/behandlas som mord. Att lillpojken sen inte har några skotthål mm som du skrev utesluter ju definitivt inte att rättsläkaren i nuläget kan säga att det med största sannolikhet är mord.

Om de framöver i utredningen ändrar i åtelet och kallar det för dråp eller grov misshandel och vållande till annas död hör ju inte hit i dagsläget. De måste ju trots allt behandla det som mord än så länge.
Citera
2011-10-17, 19:47
Medlem
benzo2000s avatar
Är det någon som vet om Ros-Marie har en storasyster....som heter An*eli* som bott på gården i Hogane i slutet på 80 talet?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Det är inte den uppfattning jag fått. Måste de inte få tag i en mördare först om de ska kunna säga att det var mord? Pojken hade inga yttre skador som tydde på att han blev mördad som t.ex. skotthål, märken på halsen, blåmärken eller sticksår. Då måste obduktionen visat på inre skador och inre skador är mycket svårare att med säkerhet fastställa vad som orsakat skadan.

Enligt de uppgifter jag har så fanns det synliga yttre skador.

Man ska inte ta polisens uttalanden på allt för stort allvar. Uttalanden som "brott kan inte uteslutas" kan betyda allt från att man inte har en aning om vad som hänt, till att det finns ett skotthål i huvudet (det senare knappast aktuellt i det här fallet nej).

Särskilt om man informellt mer eller mindre misstänker att barn skulle kunna vara inblandade så är man nog väldigt försiktig med uttalandena.
Citera
Medlem
WakeUpScreamings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det finns ju en storebror också, sju år gammal tror jag?
Nu börjar det brännas berätta mera om 7 åringen
Citera
Bannlyst
det skulle nog vara svårt för barnen att ställa upp och ljuga en story för att skydda morsan, jag tror fortsatt på syskonspåret
Citera
2011-10-17, 19:50
Medlem
Det ser ut att ligga ett dagis längre bort till höger i kartan, synd att vi inte har någon inne från Ljungby här! Om det är så att det råkar bo en man med intresse för barn i området, så bör han ha pejl på dagiset! Skulle vilja veta om det brukar sitta en man bland de bänkar som är uppsatta utanför dagiset i fråga. Jag tror det är ett dagis, ser ut så på bilden. Finns det en peddo i området har han garanterat koll på dagiset!!!
Citera
2011-10-17, 19:50
Medlem
guess-whos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offpist11
det skulle nog vara svårt för barnen att ställa upp och ljuga en story för att skydda morsan, jag tror fortsatt på syskonspåret
Det är ju om BO sprang iväg och mamman fick tag i honom och inte berättar för de andra. Om man nu tror på mamma-teorin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in