Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Tittar på bilderna av husen med lekplatsen och fyndplatsen. Undrar om man kan gå ut även på baksidan av husen, någon som vet? Källaringång eller nåt?
Verkar inte så, finns ingen väg till baksidan utav huset iallafall.
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Efter att ha läst den här senaste artikeln i Expressen
http://www.expressen.se/nyheter/1.2594334/polisen-obduktionen-tyder-pa-att-pojken-mordats
...så tror jag nu att pojken har mördats på annan plats och placerats på fyndplatsen i skydd av mörkret.
Då sprang han alltså hemåt efter bråket i lekparken och någonstans på vägen hem, eller i huset där han bor mötte han mördaren.
Klockan är 19:40 nu och det är becksvart ute. 19:20 kom larmet till Polisen, 20 min senare var dom framme dvs ca 19:40. BO hade enligt vad jag uppfattat varit borta ca 2,5h innan någon kontaktade Polisen.
Isåfall gömdes/fraktades kroppen mellan 17:00-19:20, låter inte helt omöjligt iom att det börjar bli mörkt redan vid 18-tiden.
Edit:
En teori är ju isåfall att BO har blivit osams med resterande av gänget, och vart springer en fyraåring oftast då? Jo, hem/till mamma. Antingen möter BO GM påväg mot hemmet (inte troligt då det är väldigt nära och mycket uppsikt från snokande grannar när folk hör liv utanför). Isåfall borde GM finnas i trapphuset.
En annan teori är ju att BO blev vägjagad av sina "lekkamrater" mot skogspartiet där han hittats, alt sprungit dit själv men blivit förföljd av någon som sett allt/lekkamraterna.