2011-10-17, 18:36
Bannlyst
I en sån uppenbart dysfunktionell familj är det väl rimligt att anta att i princip alla lider av en eller flera bokstavskombinationer
Citera
2011-10-17, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasip
Sätter min slant på att det är mamman som bragt sonen, stackars liten

Lyssnade på Efterlyst special, med Hasse Aro, där sa dom något i stil med att det oftast var mamman som hade ihjäl barn. Finns det fler exempel på det som skedde i Arvika med Kevin?
Citera
2011-10-17, 18:37
Medlem
Efter att ha följt tråden och presskonferens under dagen försöker jag mig på att sammanställa en liten sammanfattning om vad vi vet och läget:

Citat:
Texas försvann igår vid 17-tiden från en lekplats, där han vistats med ett eller flera äldre syskon, intill sin bostad. När mamman inte kunde hitta honom larmades polis vid 19:20-tiden och den första patrullen var på plats runt tjugo minuter senare. Hundpatrull kallades in från Växjö (ca 6 mils avstånd) och fanns inte på plats inledningsvis. Sex eller sju polispatruller och även en hel del privatpersoner deltog i sökandet under kvällen.

Först runt kl. 22 hittade just två privatpersoner (enligt uppgift yngre killar) Texas död i en skogsdunge ett 100-tal meter från lekplatsen han försvann ifrån. Han var då "bortom räddning" enligt diverse artiklar. Idag kl. 16:00 meddelades det på en presskonferens att obduktionen visade att Texas blivit bragd om livet. Att det tog så lång tid innan man hittade kroppen förklarar polisen med att man inledningsvis framförallt fokuserade på att söka av närliggande hyreshus med tillhörande källarlokaler, samt att det tar lite tid att organisera och komma igång med ett sökarbete.

Mycket spekulationer om familjen har gjorts. Pappan, RL, har tre barn från ett tidigare förhållande. Dessa har dock enligt vad som framkommit inte bott med familjen. RL och Texas mamma, RML, har enligt uppgifter i den här tråden sju barn tillsammans. Enligt polisens uppgifter på dagens presskonferens har dock Texas bara fem syskon.

I tråden har det också framkommit att RL förra hösten dömdes till 10 månaders fängelse för grov kvinnofridskränkning. Han verkar dock ha befunnit sig på rymmen en tid och greps först 2011-08-20. Detta ligger också förmodligen till grund för den SOC-anmälan gällande familjen som inkom 2011-08-21. Denna utredning är pågående men SOC hade inte funnit att det fanns anledning att tvångsomhänderta barnen. Kanske har denna anmälan någon koppling till att familjen flyttade från Uddevalla till Ljungby i somras.

Om RL avtjänat något av sitt straff innan han "rymde" är oklart, men uppgifter i tråden har gjort gällande att han skulle släppts senare i höst/vinter.

Jag är från området och har många tankar snurrande i huvudet. Är mycket möjligt att jag missat något, men ett försök till en sammanfattning iaf.
Citera
2011-10-17, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundb
Efter att ha följt tråden och presskonferens under dagen försöker jag mig på att sammanställa en liten sammanfattning om vad vi vet och läget:

Jag är från området och har många tankar snurrande i huvudet. Är mycket möjligt att jag missat något, men ett försök till en sammanfattning iaf.

Det kan väl likaväl vara hans förra tant han hoppat på, måste väl inte nödvändigtvis vara RML? Eller?
Citera
Medlem
hakarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag bara undrar (som en kvinna) hur mamman orkar vara gravid hela tiden, det måste tära på kroppen om inte annat. Hoppas bara att hon har blivit gravid i samråd med sin man och inte emot sin vilja.

Skulle tippa på att hon gör det för att slippa jobba.
Citera
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offpist11
nej det tror jag inte, jag sätter mina pengar på något/några av syskonen

Med tanke på att syskonen var osams när dom gick ut så tror jag också att det är syskonen som är skyldiga, sen på vilket sätt dom bragt han om livet tvista de lärde fortfarande om men det kommer ju så småningom att visa sig.
Citera
2011-10-17, 18:41
Medlem
Citat:
Ni som vet exakt var han hittades. Tror ni att det är ett ställe som poliserna, hundarna samt alla de frivilliga som var och sökte efter Texas kunde ha missat platsen som han låg på? Är det en möjlighet?

Kan det vara så att han inte låg där när de sökte efter honom, att han blev ditlagd i ett senare tillfälle, är det fullt möjligt?

Området är en liten skogsdunge, tar max 10 minuter att gå runt området. Hade polisen mfl. letat där hade dom inte missat honom. Skulle det vara så att de missade honom, så har de inte gjort sitt jobb för fem öre.

Jag tror att pojken har blivit mördad på ett annat ställe för att sedan blivit dumpad i dungen. Anledningen till att pojken hittades först efter ~2.5 timme påstår polisen bero på att de letade igenom trappuppgångar och källarområden först. Vilket i sig är helt befängt, varför börjar man leta inomhus och inte utomhus när det som igår var runt 2-3 grader?
Citera
2011-10-17, 18:42
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrzeroz
Lyssnade på Efterlyst special, med Hasse Aro, där sa dom något i stil med att det oftast var mamman som hade ihjäl barn. Finns det fler exempel på det som skedde i Arvika med Kevin?

Pappan är GM 52% Mamman 48%, är det yngre barn är mamman överrepresenterad (spädbarn som dräps i förlossningspsykos)
Citera
2011-10-17, 18:42
Medlem
Citat:
Ja, polisen sa att det var två personer som hittade barnet. Tror dom fick följdfråga om det var barn som gjorde fyndet, men hörde inte om det var det eller inte (följdfrågan kanske inte ens ställdes, hörde inte så bra).

De sa att de inte "kunde kommentera" huruvida det var en barn som gjorde fyndet, vilket ju lätt skulle kunna tolkas som att det mycket väl kan ha varit just det.

Citat:
Jag bara undrar (som en kvinna) hur mamman orkar vara gravid hela tiden, det måste tära på kroppen om inte annat. Hoppas bara att hon har blivit gravid i samråd med sin man och inte emot sin vilja.

Har undrat samma sak varenda gång jag läser om någon frenetisk kvinna som har som livshobby att ha så många barn som möjligt. Kanske känner de sig behövda ju fler personer de kan ta hand om.
Eller så gillar de bara barn, kanske.

Kan dock tänka mig att åtminstone en orsak(Av flera) kan vara att vissa kvinnor helt enkelt kan bli beroende av själva graviditeten i sig, eftersom vissa kvinnor som fött flera barn har beskrivit att de specifikt älskar att just vara gravida, vilket även en surrogatmamma hävdade likaså i en dokumentär, med resultat att hon därför såg till att ständigt vara gravid året om.
Så fort hon hade fött ett barn, så blev hon genast gravid på nytt åt ett nytt par.
Citera
2011-10-17, 18:43
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offpist11
nej det tror jag inte, jag sätter mina pengar på något/några av syskonen
De äldsta i syskonskaran är två tjejer, födda -01 och -02. Sen finns en pojke född 2004. Alla andra är yngre än Texas. Om det var ett av syskonen som gjorde det, kan "mördaren" inte vara äldre än tio
Citera
2011-10-17, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundb

Det måste väl vara pojken Nemo det gäller och inte Texas? (någon räknade ut att han skulle var för gammal idag. Åldern på Nemo stämmer.
Citera
2011-10-17, 18:45
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Det kan väl likaväl vara hans förra tant han hoppat på, måste väl inte nödvändigtvis vara RML? Eller?

Absolut kan det vara så. Behöver definitivt inte vara han nuvarande kärring han är dömd för kvinnofrids-kränkning mot. Hoppas han kommer till en anstalt där dom inte accepterar en sån dom och ger han rejält på käften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in