2011-10-17, 17:05
Medlem
KiaWs avatar
Nedan ger dåliga vibbar:
Citat:
Familjen, där pojken var ett av sex syskon, har sedan tidigare varit i kontakt med socialtjänsten i Ljungby. En polisanmälan inkom 22 augusti i år och 25 augusti inleddes en utredning av familjen enligt socialtjänstlagen.

- Utredningen pågår fortfarande, men det var inget som föranledde ett tvångsomhändertagande, säger socialchefen i Ljungby.

Exakt vad eller vilka familjemedlemmar som anmälan gäller vill socialtjänsten inte kommentera.
http://svt.se/2.33731/1.2569547/brott_bakom_4-aringens_dod
Citera
2011-10-17, 17:06
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offpist11
Jag är till 99.9% övertygad om att det var en lek/gräl med äldre syskon som fick katastrofala följder, tragiskt men sant

Bra att du garderar dig
Citera
2011-10-17, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
RL finns i belastningsregistret, ja. Så vitt jag förstår sitter han inne på ett tio månader långt fängelsestraff, friges villkorligt om ett par veckor.

vad sitter han inne för?
Citera
2011-10-17, 17:07
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Nedan ger dåliga vibbar:

http://svt.se/2.33731/1.2569547/brott_bakom_4-aringens_dod

Sa' inte Robert Loeffel också, att soc-utredningen kommer att ingå/ingår i förundersökningen?
Citera
2011-10-17, 17:08
Medlem
P3RK3L3s avatar
Hette den lille stackaren Texas?! Herregud, alltså. Jag skrev redan i det första Texaz-fallet i Örebro eller var det nu var, att myndigheterna på allvar måste sätta in extra bevakning på familjer som döper sina barn till dylika namn. De borde ha lyssnat, kanske hade det här Ljungby-fallet kunnat undvikas?

Citera
2011-10-17, 17:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offpist11
vad sitter han inne för?

Vet inte. Ska försöka kolla upp det lite senare.
Citera
2011-10-17, 17:10
Medlem
WakeUpScreamings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Kryptiskt beskrivet. Möjligen är det syskonen som råkat ha ihjäl honom när de blev osams.
Detta är också min tanke att en olycka mellan syskon,vad skulle det annars vara?
Citera
2011-10-17, 17:15
Medlem
Är det någon som vet när anmälan till SOC kom in? Med tanke på RL suttit inne ett tag så kanske anmälan kom in på mamman. Är det dags att misstänka mamman? Fullt upp med att ta hand om alla barnen, Texas springer trotsigt iväg, mamman hittar honom ger honom en ordentlig lavett och Texas touchar stenen i fallet mot marken..
Senast redigerad av Mangaaan 2011-10-17 kl. 17:18.
Citera
2011-10-17, 17:16
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endlos
Jag vet inte om det är särskilt troligt att någon som är +14 leker med 4-åringar. Pinsamhetsfaktorn är lite för stor. Jag tror också att det krävs yngre barn (och framför allt barn i ungefär samma åldersspann) för att jobba upp den stämning som krävs för att trigga en dödsmisshandel och sedan mekanismen att hålla tyst om vad som hänt.

Finns det fler barn i hushållet och vilken ålder har de i så fall?

Se detta inlägg

Tror inte att Rogers äldsta barn bor i samma hus dock (förmodligen med mamman), och eftersom pappan sitter inne är inte troligt heller att de varit under helgen i Ljungby.
Senast redigerad av urkinha 2011-10-17 kl. 17:19.
Citera
2011-10-17, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Hette den lille stackaren Texas?! Herregud, alltså. Jag skrev redan i det första Texaz-fallet i Örebro eller var det nu var, att myndigheterna på allvar måste sätta in extra bevakning på familjer som döper sina barn till dylika namn. De borde ha lyssnat, kanske hade det här Ljungby-fallet kunnat undvikas?

Helt klart alla WT varningslampor borde lysa hos soc vid ett sånt namn
Citera
2011-10-17, 17:19
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangaaan
Är det någon som vet när anmälan till SOC kom in? Med tanke på RL suttit inne ett tag så kanske anmälan kom in på mamman. Är det dags att misstänka mamman? Fullt upp med att ta hand om alla barnen, Texas springer trotsigt iväg, mamman hittar honom ger honom en ordentlig lavett och Texas touchar stenen i fallet mot marken..

Jag kan inte dra till minnes att jag sett varför soc skulle vara inblandade, men.. kan det inte vara så att de är det för att pappan sitter i fängelse? Jag har för mig att, om ett barn bor på samma adress som någon som hamnar i fängelse så blir det per automatik en utredning? Ifall dessutom både mamman och pappan är f.d. fosterhemsbarn så kanske soc är inblandade för att hjälpa mamman nu när hon är ensam med alla barnen. Behöver inte vara att hon gjort något fel. Eller?
Citera
2011-10-17, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangaaan

21 augusti. Utredning påbörjades 25 augusti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in