2011-10-17, 18:52
Medlem
Nu verkar det i tråden pga barnens täta födelser, råda viss oklarhet huruvida det är Texas eller Nemo som är död, men här är iaf en länk till en bild på Texas om någon ville se hur lilleman såg ut

Är för övrigt en artikel som beskriver hur familjen på eget bevåg skaffade barnen "pseudofarmor och farfar" vilket iofs väl är bra, men fick de mer avlastning än så kan man undra...http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.543890-farmor-till-sex-men-inte-mamma
Citera
Bannlyst
min absoluta teori är att någon eller något av de andra barnen suttit på bröstet på Texas vilket gjort att han kvävts helt enkelt
Citera
Medlem
Okej, om någon av syskonen är skyldig till Texas död har vi bara tre att välja på. Antingen är det någon av tjejerna som är runt 10-9 år eller storebror som är runt 7 år idag. Skulle det vara någon av dessa, så lär det komma ut inom några dagar.

Har någon en karta att länka till, jag skulle vilja se själva bostadsområdet samt veta i vilken skogsdunge killen hittades i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundb
Givetvis, och vem det är som är BO har jag inte heller kommenterat. Men vare sig det är RML eller hans föredetta så är det säkerligen detta gripande som ligger till grund för SOC-anmälan...

Mjo, var inget påstående eller så, en fråga bara
Citera
Medlem
Vattendroppes avatar
Har fyndplatsen här, kan någon som vet fylla på var lekparken
är och var pojken bodde? Vore intresant.

http://kartor.eniro.se/m/axwg9
Citera
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Fast då borde väl Nemo vara den som är död.

Men det står väl i artikeln att Texas är nästan tre år? Inte att han är fyra?
Citera
2011-10-17, 18:53
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asystole
Bedrövligt..
Dödsstraff har aldrig känts mer befogat. Stackars pojk, se sin mördare och undra varför..
Blir tårögd när jag tänker på det.

I själva verket har väl dödsstraff sällan känts mindre befogat.
Hur tänker du dig att det gissningsvis 11-åriga syskonet ska avrättas? Elektriska stolen, hängning eller arkebusering?
Citera
2011-10-17, 18:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Men det var väl Nemo som tragiskt blev mördad? Inte Texas, Texas borde vara runt sex år

Som sagt, BO är Texas. Det har varit känt nu i flera timmar.

No offence, men kanske dags att gå vidare i diskussionerna?
Citera
2011-10-17, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag bara undrar (som en kvinna) hur mamman orkar vara gravid hela tiden, det måste tära på kroppen om inte annat. Hoppas bara att hon har blivit gravid i samråd med sin man och inte emot sin vilja.

Fy fasiken! Stackars barn och stackars mamma, man kommer väl aldrig över en sådan här tragedi oavsett hur många barn man än har eller skaffar

Det skulle inte förvåna mig om den här familjen är lite udda på andra sätt, kanske frireligiös på något sätt och inte vill använda preventivmedel. Jag har svårt att tro att man vill skaffa så många barn annars, 3-4 okej, men 6 barn?
Citera
2011-10-17, 18:54
Medlem
Varför var syskonen osams och hade bråkat? Det kan ju vara en ledtråd till vad som hände i slutänden.

Men chansen finns också att någon sexförbrytare hade bevakat just den lekplatsen och passade på när han såg den här lille stackarn rusa iväg. usch, hemska tanke.
Citera
2011-10-17, 18:55
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minerva
Pappan har 3 barn sedan tidigare, födda -93, -95, -97.
Tillsammans har de 7 barn (eller nu 6...) födda -02, -03, -04, -06 (Texas), -08, -09, -11.

Ursprung verkar vara Uddevalla.

(OBS! Jag har ingen kännedom om familjen, brottet, Ljungby eller annat. Har "bara" tillgång till Infotorg).

/Minerva

Sju barn under 10 år!
Nu har vi förklaringen varför ett barn kan försvinna!

Ett tips till pappa:
- Låt mamma få sova lite på kvällarna framöver!!!
Citera
2011-10-17, 18:55
Medlem
Ang. att dom ska vara "normal svenssonfamilj" så håller jag inte med, tycker dom låter som tattare/resande. Inte mindre tragiskt men vanliga svenssons är dom inte.

Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Men det står väl i artikeln att Texas är nästan tre år? Inte att han är fyra?

Nån har ju sett på Facebook att dom letat efter Texas så det lär vara han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in