2011-10-19, 07:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frozze
Med tanke på det jag skrev igår och det man kan läsa i tidningarna om att de ha beslagtagit tre containrar för bevis. Och de säger att de ha hittat vissa fynd.

Så då är väl det rätt enkelt att räknar ut hur det gick till.

Familjen flyttar till Ljungby och barnen ha svårt att komma in i kompisgänget som är på gården. De blir 2 gäng mellan denna familj och de andra barnen som har bott där ett tag.
De jaga ut de nyinflyttade barnen med tillhyggen mot skogsdungen. Den minsta alltså 4åringen kommer lite efter då han är minst och inte lika snabb som sina syskon. De får tag i honom och slå ihjäl honom.

Du skrämmer skiten ur mig när du säger det på det viset. Hur kan barn tänka så barbariskt. Vad fan hände med, enbart ''du får inte leka, gå hitta andra vänner'' utan våld. Vem lär barnen dessa våldsamheter.
Citera
2011-10-19, 07:55
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke-71
En del frågetecken kring hundsöket. Det är inte det minsta konstigt att hundar inte fungerar så bra under dylika omständigheter. Jag har själv blivit utringd på personsök i över ett större skogsområde. Problemet var då inte att skogen var för stor, utan för att man hade sökt själv först och ett 20 tal personer hade klampat kring och hundarna fixade inte att reda ut alla dofter.

Ska det fungera bra så bör hunden ha ett enskilt spår. en liten "välsprungen" skogsdunge är inte optimalt.

Annars så bör hunden få vittring direkt och det finns ju mycket dofter i ett sådant område av människor så det krävs ju ändå att hunden står ganska nära och rätt i vind.

Jag tror inte man gick ut o sökte med en likhund och hur snart en sådan fungerar törs jag inte ens spekulera i.

Kan vara bra att tänka på om en unge sprungit bort i skogen, låt spåret vara ifred så hunden kan göra sitt jobb.

Tack för ett klokt inlägg, här hade man på eget initiativ dragit igång eftersök med div husdjur vilket trasslade till det.
Citera
2011-10-19, 08:00
Medlem
vadskalljagtros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bett
Det är samma vittne som citerats tidigare, han såg barnen leka, såg att leken blev allvarligare, att fyraåringen blev nedbrottad och han såg att barnen jagade fyraåringen mot skogsdungen där han senare hittades död.
Hade jag sett en liten fyraåring jagas iväg så hade jag släppt allt och sprungit efter för att hjälpa det lilla barnet!
Citera
2011-10-19, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vadskalljagtro
Hade jag sett en liten fyraåring jagas iväg så hade jag släppt allt och sprungit efter för att hjälpa det lilla barnet!
helt klart att man hade sprungit efter och försökt rädda den lille pojken
hur kan man bara stå och se på..tuvär är det allt våld överallt tv tidningar dator mm, som gör att barn kan bli så här barbariska
Citera
2011-10-19, 08:08
Medlem
Sammanfattning-rätta mig om jag har fel: Detta är en helsvensk WT-familj där det är 7 barn (syskon). En av dem, en fyraåring, har nu blivit mördad. Man misstänker att det kan röra sig om andra barn som gjort detta. Syskonen är helsyskon. Föräldrarna är oroliga själar och har vissa sociala problem, bland annat med alkohol och våld inom familjen.
Citera
2011-10-19, 08:14
Medlem
Det har också gjorts sociala utredningar inom familjen och det pappan sitter i fängelse. Familjen har bott lite överallt men flyttat fort.
Citera
2011-10-19, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Sammanfattning-rätta mig om jag har fel: Detta är en helsvensk WT-familj där det är 7 barn (syskon). En av dem, en fyraåring, har nu blivit mördad. Man misstänker att det kan röra sig om andra barn som gjort detta. Syskonen är helsyskon. Föräldrarna är oroliga själar och har vissa sociala problem, bland annat med alkohol och våld inom familjen.

se inlägg 1198
Citera
2011-10-19, 08:25
Medlem
Aftonbluffens avatar
I en artikel i Aftonbladet har R-M till VG sagt att "Det är tungt Men livet måste gå vidare. Jag har en massa andra barn att ta hand om. Barnen ska ha mat och jag kan inte sluta att diska och städa.".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13804396.ab

Resten av artikeln är intetsägande och fråntar i princip mamman allt ansvar eftersom vinklingen ligger på att Soc. gjort fel.

Tidigare har hon varit livrädd för dem, så jag får inte detta att gå ihop riktigt!
Citera
2011-10-19, 08:33
Medlem
Taliders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbluffen
I en artikel i Aftonbladet har R-M till VG sagt att "Det är tungt Men livet måste gå vidare. Jag har en massa andra barn att ta hand om. Barnen ska ha mat och jag kan inte sluta att diska och städa.".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13804396.ab

Resten av artikeln är intetsägande och fråntar i princip mamman allt ansvar eftersom vinklingen ligger på att Soc. gjort fel.

Tidigare har hon varit livrädd för dem, så jag får inte detta att gå ihop riktigt!

Ett jävligt dåligt uttalande. Får hoppas hon bara är i chock och aftonbladet jagar på. Tro fan att livet är tungt, men att hon har en massa andra barn att ta hand om är väl hennes eget fel. Varför avlar man fram unge efter unge under tiden mannen prylar en? Hon kände absolut inte på sig efter typ 3 ungen att den här mannen är inte frisk? Gjorde hon inte det så är hon fan inte heller frisk.
Citera
2011-10-19, 08:34
Medlem
sanningsserums avatar
Kanske blir detta som hänt en vändning för Ros-Mari och barnen OM hon har styrkan att INTE på några villkor gå tillbaka till mannen...OM hon tar emot den hjälp som finns att få...och då menar jag inte någon sorts hemhjälp vilket jag absolut inte tycker man ska ha rätt att få, har man skaffat sig så många barn så måste man själv ta sitt ansvar, för trots att Ros-Marie levt i ett helvete med sin man så kunde hon sett till att inte fler barn blev till!
Citera
2011-10-19, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nevlec
Du skrämmer skiten ur mig när du säger det på det viset. Hur kan barn tänka så barbariskt. Vad fan hände med, enbart ''du får inte leka, gå hitta andra vänner'' utan våld. Vem lär barnen dessa våldsamheter.

Som nyinflyttad från Stockholm till ett förortssamhälle 30 mil söderut blev mitt barn utsatt hos dagmamman direkt. De andra barnen hade bundit den nyblivna sexåringen utan ytterplagg vid ett träd bakom huset; tryckt in stenar och mossa i barnets mun. Vinterjackan hade de slängt i en dypöl.

Jag tog barnet från dagmamman. Kommunen skakade fram plats i förskola. Där blev barnet retat för att det "pratade så konstigt (stockholmsdialekt kontra västgötska) och var mörkhåirg (med tysk far, svensk mor).

Nu som 27-åring nämnde detta "barn" hur hemskt det var att vi flyttat "Jag hade kompisar i Sthlm...."

När videon kom i början av 80-talet skrämdes vi för att våld som skulle komma att spridas genom filmer som Motorsågsmassakern. Har ingen aning om om det finns något samband.
Citera
2011-10-19, 08:40
Medlem
spoilers avatar
Dagens artikel.

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2595913/han-sag-barnen-jaga-fyraarige-pojken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem