2011-10-17, 14:00
Medlem
Aposterioris avatar
Det har pratats om smitningsolycka, men när jag ser på kartorna i tråden så ser det inte ut som om området där pojken hittades är en plats för bilkörning. Rätt eller fel?
Jag tror som många andra att det är syskonen som är vållande till den lilla pojkens död.
Citera
2011-10-17, 14:00
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Varför skulle det vara hemskare för mamman än vad det skulle vara för pappan? Manshatare kanske?

Oj. Nej, förstås för pappan också. Jag bara tänkte "mamma" eftersom jag drog paralleller till mig själv som mamma och även kommenterade på en annans inlägg där hon nämnde något i stil med sitt "mammahjärta". Därför blev det så. Självklart är det precis lika hemskt för pappan.
Citera
2011-10-17, 14:01
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joejjeman
ungen heter enligt ob källor Texas... troligen en wt-unge
Tydligen kallades Ljungbys profil Edwin Johnsson (som 2007 blev korad "Skandinaviens skönaste människa") för "Texas". Förmodigen döptes pojken efter honom.
Senast redigerad av urkinha 2011-10-17 kl. 14:06.
Citera
2011-10-17, 14:02
Medlem
"...å var det inget prat om att föräldrar var oansvariga om de släppte ut sina fyraåringar tillsammans med äldre syskon eller kompisar så jag fattar inte varför det skulle vara så farligt nu"

Kanske för att det dödliga våldet ökat med 550% på 15 år. ALL brottslighet har skenat i höjden. Detta kanske borde vägas in när man släpper ut sina ungar, eller?
Citera
2011-10-17, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Varför skulle det vara hemskare för mamman än vad det skulle vara för pappan? Manshatare kanske?

För att inlägget är skrivet av en mamma och att det alltid är lättare att relatera till sin egen situation, kanske. Och att det var, enligt flera inlägg, en ensamstående mamma som hade vårdnad och ansvar för barnet när det försvann. Eller så framstår det i alla fall. Pappan är inte nämnd, av någon, förrän du skrev ditt inlägg. Visst är pappan med i bilden, vid liv eller bara förbisedd i medias rubrikhysteri så är det lika fruktansvärt för honom.

Vi vet ingenting om familjebilden, med säkerhet, mer än att det är en fyra-årig pojke som hittats död, efter att han varit ute och lekt med syskon, blivit ovän med ett av dem, försvunnit och sedan har mamman polisanmält det när de inte funnit honom själva. Ingenting annat är bekräftat så vitt jag kan se.
Citera
2011-10-17, 14:03
Medlem
Sykicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Tydligen kallades Ljungbys profil Edwin Johnsson (som 2007 blev korad "Skandinaviens skönaste människa") för "Texas". Förmodigen döptes pojken efter honom.

Familjen flyttade till ljungby i somras, så pojken är inte döpt Edwin "Texas"
Senast redigerad av Sykick 2011-10-17 kl. 14:10.
Citera
2011-10-17, 14:04
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungcobra
Kanske för att det dödliga våldet ökat med 550% på 15 år. ALL brottslighet har skenat i höjden. Detta kanske borde vägas in när man släpper ut sina ungar, eller?

Intressant påstående, har du någon källa?
Citera
2011-10-17, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Intressant påstående, har du någon källa?

Slarvade preciiis bort länken. Sorry
Citera
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
"...å var det inget prat om att föräldrar var oansvariga om de släppte ut sina fyraåringar tillsammans med äldre syskon eller kompisar så jag fattar inte varför det skulle vara så farligt nu"

Rent skitsnack. Källa på ditt uttalande?
Citera
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:

Har det verkligen det eller är det nyhetsspridningen som ökat?
Citera
2011-10-17, 14:08
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:

Och om det skulle vara sant så har ju då även det dödliga våldet i hemmet ökat. Så varför är barn då överlag säkrare hemma än ute?
Citera
2011-10-17, 14:08
Medlem
tittletattles avatar
Funderingar kring det inträffade:

Känslan är att skogsdungen är brottsplats. Med barn som är ute och leker, samt i ett bostadsområde så skull det vara mycket svårt att flytta kroppen till skogsdungen utan att någon annan lagt märket till detta. Är det mord så är förmodligen inte fyndplats och brottsplats precis samma, men i närheten.

Att kroppen hittas så nära familjens boende och i en liten skogsdunge tycker jag tyder på att det bör vara en jämnårig "kamrat"/syskon, då barn har uppfattningen att allt är så mycket större. Den lilla skogsdungen ses i deras värld som en stor skog. De har hittat en plats att gömma kroppen, där de inte tror att någon kan hitta den.

Att inte mamman eller någon annan hittar fyraåringen under den tiden är även det lite underligt, kan de andra barnen ha sagt något om att hennes son försvann iväg åt något annat håll? så att man in första stadiet rusat åt fel håll?

Jag hoppas på olycka utifrån att han haft någon hemlig plats.
Jag tror att det barn som mördat barn.
Men kan ändå inte släppa tanken på familjeförhållanden och pappan.

För övrigt förstörs hela tråden av oväsentligt tjaffs om etnicitet och huruvida fyra åringar ska få vara på en lekplats med sina andra syskon utan översyn av föräldrar. Dessa moral och etikfrågor får med glädje skapas och diskuteras i någon annan tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in