2011-12-14, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Nej. Har han slutat stjäla är han en före detta tjuv. Han VAR en tjuv.
Fast rent tekniskt då; sekunden efter du stulit något stjäl du inte längre, är du då inte en tjuv?
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Fel som i fel? Tråkigt med tanke på vilka som verkar bo på rätt sida. Hur som helst skulle jag vilja veta vad tioåringen heter och var han vid varje givet tillfälle befinner sig. Jag har barn och skulle inte behöva fundera på om de borde umgås med GM.
Hoppsan! Du är inte lite nojjig du. Hur rädda är dina barn på en skala?

Tror ni identitetsivrare att gossen i dagsläget utgör en fara?
Citera
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quieenie
Tack och lov så tillhör du inte majoriteten.Ska man dra det här till skarpt läge så vill du alltså sänka myndighetsåldern till 7 år???

Om det gäller så unga så behöver man inte dra det till skarpt läge. Men att lära sig att stå för vad man gör och också lära sig att det kan bli konsekvenser av ett felaktigt handlande är man inte för ung för när man har börjat i skolan.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Fel som i fel? Tråkigt med tanke på vilka som verkar bo på rätt sida. Hur som helst skulle jag vilja veta vad tioåringen heter och var han vid varje givet tillfälle befinner sig. Jag har barn och skulle inte behöva fundera på om de borde umgås med GM.

Är det inte bättre att du har koll på var dina egna barn befinner sig? Du har ansvar för dem och vilka de umgås med. Följ med till skolan, skateboardrampen, lekplatsen. Träffa kompisarna och deras föräldrar och använd ditt goda omdöme.
Citera
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Nu spelar det väl ingen roll om det gamla namnet kommer fram, familjen kommer att få nya identiteter - om så inte redan har skett.
Men en ny identitet kan användas för att spåra en gammal så länge inte den nya identiteten är "skyddad". Och det förutsätter i sin tur att det riktats hot mot tioåringen och hans familj. Låt oss hoppas att så inte sker.
Citera
2011-12-14, 20:21
Medlem
quieenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
En idé är att kunna föra en diskussion i framtiden vad det blev av honom.
Observera att detta är flashback, inte familjeliv. Fram med info bara. Är det för känsligt så rekommenderar jag dig att inte läsa tråden eller hitta ett lämpligare forum.
Det ligger nog inte för mig att vara känslig i största allmänhet,nej.Men att mindre än dryga medel-begåvade ska utvärdera detta till något användbart är nog att hoppas på för mycket.
Citera
2011-12-14, 20:22
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hoppsan! Du är inte lite nojjig du. Hur rädda är dina barn på en skala?

Tror ni identitetsivrare att gossen i dagsläget utgör en fara?
Mina barn är helt orädda och det är väl det stora problemet. Och jag tror att gossen är lika farlig idag som för två månader sedan. Har du info som tyder på motsatsen?
Citera
2011-12-14, 20:23
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Är det inte bättre att du har koll på var dina egna barn befinner sig? Du har ansvar för dem och vilka de umgås med. Följ med till skolan, skateboardrampen, lekplatsen. Träffa kompisarna och deras föräldrar och använd ditt goda omdöme.
Jag har koll på var mina barn befinner sig men jag är varken lärare eller dagisfröken så det hjälper tyvärr inte så mycket.
Citera
2011-12-14, 20:24
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag är uppväxt i en Stockholms förort - rätt många faktiskt. Många finns inte idag - dukat under för droger, självmord, och annat destruktivt beteende redan i ungdomen.

Som ung flyttade jag till landsort och också där fanns problematiken - om än i mindre utsträckning och mindre tunga droger.

Jag vet inte i vilken idyll du arbetat, men att problematiken bland unga skulle vara okänd låter för mig helt utopiskt.

Tja, det kanske var en idyll, men när jag pratar med ungdomar, som mina egna barn och deras vänner, som växt upp i liknande miljö, som jag själv, så har dom inga problem att nämna flera ungdomar med slikt beteende. Den forskning som gjorts, stödjer också det jag säger, samt mina och fd kollegors erfarenheter från golvet på akuten, sedan om du växt upp i en knarkarkvart, så kan jag bara beklaga det.
Citera
2011-12-14, 20:24
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyret
VARFÖR är det så synd om 10åringen? Det är min fråga!

Allt ska döljas inget får komma fram, ges nya identiteter hit o dit. Visst barn tänker inte helt klart jämt och ständigt. Men på Liv och död kan man skilja på när man är 10 år gammal!

Jag delar din uppfattning om att en 10åring skall kunna skilja på rätt och fel. Men jag kan inte begripa varför du måste veta identiteten på den här ungen? Det värsta har hänt, du borde kräva att få veta vad rektorn heter och ser ut på den skolan ungen gick på.
Citera
2011-12-14, 20:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Mina barn är helt orädda och det är väl det stora problemet. Och jag tror att gossen är lika farlig idag som för två månader sedan. Har du info som tyder på motsatsen?
Det låter således som om det finns en god anledning för dig att hålla dina egna barn uppsikt istället för att jaga andras barn med andra ord.
Att barn mördar barn är oerhört sällsynt - att orädda barn råkar illa ut på andra sätt däremot inte fullt lika ovanligt. Det kanske du med "helt orädda" barn borde fundera på. Varför har du fostrat dem till att bli så aningslösa/orädda förresten? Är det god/bra fostran?
Citera
2011-12-14, 20:27
Medlem
petardylovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dammig
Då har du troligen inte lärt dig att läsa.
Alternativt så har du valt att läsa på fel ställe.

Läser man om verkligheten så är det inte så ovanligt att barn dödar andra barn.

Finns ett hyfsat stort antal trådar här på forumet som behandlar just det.

Vad menar du med vi?
Jag svarade en skribent och du besvarar det med att "vi" ej ska...

Du och dina (ditt) löss eller?

Jag menade i Sverige såklart.

Å nej jag menade såklart alla på flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in