Citat:
Ursprungligen postat av flugan69
För att resonera som många andra här i tråden; kanske 10-åringen bara genomförde en helt normal 'FB-avrättning' eftersom han klurat ut att 4-åringen var psykopat som hade sett sin fader 'uppfostra' mamma. Då kommer det hela väl helt i annat läge?
Känns det bättre nu, ni som tycker att avrättningar av störda ungar är vägen framåt?
Vilka
"många andra" har påstått detta enligt dig?!
Vad är det för nonsenssnack om att avrätta "störda ungar"? Vilka skribenter har den åsikten?
Sverige är en modern rättsstat och dömer givetvis inte 10-åringar enligt samma "måttstock" som vuxna barnamördare! Jag är fullkomligt övertygad om, att den absoluta majoriteten av oss svenskar instämmer i min förra mening!
Däremot är det möjligtvis så, att det är större risk att många fler barn dessvärre har ointresserade föräldrar år 2011 i jämförelse med hur det var i början av 90-talet när mina barn var små. Vad denna eventuella förändring beror på vet jag inte.
Alla mina "vet inte" beror på att lekplatserna och närmiljön i vårt villaområde är lika roliga och säkra för dagens småttingar, som de var för mina barn i början av 90-talet. Det är verkligen inte någon "superduperlekplats", men det finns en stor sandlåda och två gungor!