2011-10-19, 15:12
  #1849
Medlem
miapetters avatar
Det stör mej lite att media så ofta ställer frågor de på förhand vet att de inte kommer att få svar på?
En intressant fråga hade ju varit om de fått tag på den brunröda (?) skåpbil det ryktas om har setts i området. Om polisen svarar jakande på det kommer vi förmodligen ännu närmare att ett barn skulle vara förövaren.
Citera
2011-10-19, 15:16
  #1850
Medlem
Aftonbluffens avatar
Från presskonferensen kl 15:00

Gärningsmannaprofilgruppen är inkopplad, ett 100-tal förhör har genomförts. Merparten av förhören är med vuxna.

Polisen släpper inga nya uppgifter, inte ens om syskonen uppehållit sig på lekplatsen. Media verkar vara väldigt mycket inne på att GM är ett barn av deras frågor att döma.
Citera
2011-10-19, 15:16
  #1851
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Är de White Trash bara för att de skaffat 7 barn (4 tillsammans och 3 hade mannen med en annan kvinna)? Är då invandrare med 4-7 barn svarta avskum enligt dig?

Edit: Det citerade inlägget ändrades när jag skulle kommentera det.


dom hade sju (nu sex) barn tillsammans, och han har tre till med två andra kvinnor sedan tidigare.
Citera
2011-10-19, 15:17
  #1852
Medlem
Ace007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Det stör mej lite att media så ofta ställer frågor de på förhand vet att de inte kommer att få svar på?
En intressant fråga hade ju varit om de fått tag på den brunröda (?) skåpbil det ryktas om har setts i området. Om polisen svarar jakande på det kommer vi förmodligen ännu närmare att ett barn skulle vara förövaren.


klockrent! jag kan bara instämma till full med det du säger!
fullkomligt meninslösa frågor
Citera
2011-10-19, 15:19
  #1853
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbluffen
Från presskonferensen kl 15:00

Gärningsmannaprofilgruppen är inkopplad, ett 100-tal förhör har genomförts. Merparten av förhören är med vuxna.

Polisen släpper inga nya uppgifter, inte ens om syskonen uppehållit sig på lekplatsen. Media verkar vara väldigt mycket inne på att GM är ett barn av deras frågor att döma.


Håller med dig att media verkligen lutar åt ett barn som gm.

Riksmordskommissionen är också inkallade nu, vad kan man dra för slutsatser om det tror ni?
Citera
2011-10-19, 15:22
  #1854
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Håller med dig att media verkligen lutar åt ett barn som gm.

Riksmordskommissionen är också inkallade nu, vad kan man dra för slutsatser om det tror ni?


Kanske att man inte ska köra fast eller så behövs dom helt enkelt,.


Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Har Rogge tagit Ros-Maries efternamn? Det påstås långt tidigare i tråden att en annan hustrumisshandlande buse med samma efternamn är Texas morbror.

Denna buse alltså:
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.1208544-familjen-kranktes-av-pappan-i-flera-ar

Det är väl Rogers efternamn då hennes syskon/broder heter Olausson.
__________________
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-19 kl. 15:24.
Citera
2011-10-19, 15:23
  #1855
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Look100s
dom hade sju (nu sex) barn tillsammans, och han har tre till med två andra kvinnor sedan tidigare.
Du har helt rätt, jag vet inte var jag fick det ifrån att de endast hade 4 barn tillsammans. Men poängen (poängerna) med frågan var att få reda på var han ansåg gränsen (hur många barn som behövs) gick när man blev white trash och om han hade sagt svarta avskum (eller liknande) om det var en invandrarfamilj med många barn.
Citera
2011-10-19, 15:23
  #1856
Medlem
Ace007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Håller med dig att media verkligen lutar åt ett barn som gm.

Riksmordskommissionen är också inkallade nu, vad kan man dra för slutsatser om det tror ni?


att dom är nära en lösning nu men behöver få alla pusselbitar på plats, det får man hjälp av exprterna från kommissionen..
Jag tror att polisen har en klar bild om vad som hänt, vem som vållat den lilla pojkens död och att fallet är offentligt löst innan helgen (eller så är det bara önsketänkande från mig)
Citera
2011-10-19, 15:29
  #1857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Du har helt rätt, jag vet inte var jag fick det ifrån att de endast hade 4 barn tillsammans. Men poängen (poängerna) med frågan var att få reda på var han ansåg gränsen (hur många barn som behövs) gick när man blev white trash och om han hade sagt svarta avskum (eller liknande) om det var en invandrarfamilj med många barn.


Jag håller fullständigt med dig. Alldeles för många här inne glömmer bort att ett barn har mördats. Och när det ser ut som att varken mamman eller syskonen är inblandade tycker jag det är dags att sluta slänga skit på den familj som faktiskt har mist sin 4-åriga son och sin bror. Förutom pappan, han är värd all skit i världen.
Citera
2011-10-19, 15:29
  #1858
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace007
att dom är nära en lösning nu men behöver få alla pusselbitar på plats, det får man hjälp av exprterna från kommissionen..
Jag tror att polisen har en klar bild om vad som hänt, vem som vållat den lilla pojkens död och att fallet är offentligt löst innan helgen (eller så är det bara önsketänkande från mig)

Jag känner så jag med. Och med lite tur så kanske det inte bara är önsketänkande ifrån oss, utan rsnart ren o skär fakta.
Citera
2011-10-19, 15:30
  #1859
Medlem
bumpar mitt eget inlägg ego som jag är..

Jag höll mig uppdaterade de 110-första sidorna, men har inte gått igenom allt nu så jag hoppas inte jag bli den där personen som skriver saker som tagits upp tusentals ggr tidigare..
Men..

Gick in på aftonbladet och såg att de intervjuat huvudvittnet tony(?) och han sa att han sett barnen jaga Texas in i skogsdungen.. Då till min fråga.. Hur tusan kan de ha letat efter Texas i så många timmar utan att hitta honom om huvudvittnet tom. sett honom springa in i dungen, vore det inte det första stället man kolla på isf?
Citera
2011-10-19, 15:32
  #1860
Medlem
SiSeniors avatar
Sannolikheten att någon av syskonen har gjort detta känns ytterst liten nu mera. Inte kan ett barn, än mindre ett syskon, hålla tyst såhär länge om att den dödat sin kompis/bror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in